Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 15:48
stinus
stinus is offline
ik zit nu in 5 havo
ik heb eerst vwo gedaan, maar ben vorig jaar van 5 vwo naar 5 havo gegaan

ik wil wel graag een wo opleiding gaan doen
ik kan nu eerst 1 jaar hbo doen en daarna na een universiteit

zijn er mensen die dit hebben gedaan?
en wat voor ervaringen hebben zij daarmee?
__________________
een goedendag deze dag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2002, 15:54
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
het was/is eerder zo dat je op je hbo je Propedeuse moest halen in 1 jaar en dan kon je wel naar uni gaan

maarja.. sinds ze BaMa gedoe hebben begrijp ik ut allemaal nie meer ( bama => hbo=bachelor en dan jaartje masters op uni )
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 15:55
stinus
stinus is offline
het kan nog wel dat zegt mn decaan tenminste

maar ik hoor er best veel negatiefs over
dat maar heel weinig die dat doen ook de opleiding afmaken

maar volgens mij kan het wel gewoon
__________________
een goedendag deze dag
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 19:02
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
het kan gewoon nog hoor. Ik hoop het op die manier ook te doen en ik zit nu op het HBO dus hoop volgend jaar wo te doen. het is dus mogelijk en al zou je er 2 jaar over doen [ voor je propedeuse] dan word je nog toegelaten op de uni. Dus je moet alleen je Prop halen en dan kan je. Je moet er wel rekening mee houden welke studie je op de uni wilt gaan doen. Als je bijvoorbeeld iets met wis en na wilt doen moet je proberen op het HBo een opleiding met voldoende wis en na te vinden. Het beste is eigelijk dat je op het HBo dezelfde studie doet als je op de uni wilt gaan doen. En als je helemaal zeker wilt worden toegelaten kan je via de loi [ of andere org] wis en na op vwo doen en daarnaast ook gewoon naar school [ dus hbo]
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 13:03
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
stinus schreef:
ik zit nu in 5 havo
ik heb eerst vwo gedaan, maar ben vorig jaar van 5 vwo naar 5 havo gegaan

ik wil wel graag een wo opleiding gaan doen
ik kan nu eerst 1 jaar hbo doen en daarna na een universiteit

zijn er mensen die dit hebben gedaan?
en wat voor ervaringen hebben zij daarmee?
Het kan idd heel gemakkelijk. Veel vrienden van mij hebben dat vorig jaar gedaan, maar ik ben zelf toch maar gebleven op het HBO (ik zit dus nu in het tweede jaar). Vooral omdat je na je HBO altijd nog naar de Uni kan. Vooral met invoering van dat bachelor en master systeem is het mogelijk dat, als je je bachelor (HBO) hebt, je dan naar de Uni kan om je master (WO) te halen.

Wel is het zo dat je voor sommige opleidingen op de Uni een toets krijgt voorgeschoteld dat slaat op een bepaalde stof die VWO leerlingen hebben gehad en jij op de HAVO nooit hebt gehad. Maar daar is goed voor te leren, dus zeker ook te halen!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:15
stinus
stinus is offline
ik heb wis tot en met 5vwo gedaan
en da vonk nie zo heel moeilijk

ik denk dus wel dat als ik 1 jaar wis op hbo heb gedaan
ik wel naar wo moet kunnen
__________________
een goedendag deze dag
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:38
Verwijderd
Helaas kan het ...

Het is een bekend feit dat mensen die via de HBO-route op de universiteit terechtkomen, het gemiddeld veel slechter doen dan mensen die van het VWO komen. Er vallen ontzettend veel af en gemiddeld heeft een ontzettend groot gedeelte van de 'HBO-studenten' na twee jaar zijn propedeuse nog niet. Afrader dus.

Het is ook niet echt zozeer dat het móeilijker is, het is gewoon een andere manier van denken, andere houding, andere levensinstelling. Tis simpel: HAVO-ers naar het HBO, VWO-ers naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Vooral met invoering van dat bachelor en master systeem is het mogelijk dat, als je je bachelor (HBO) hebt, je dan naar de Uni kan om je master (WO) te halen.
Dat is nóg een dommere zet. Alsof vier jaar HBO plus één jaar uni gelijk staat aan vier jaar uni. Ga nou gauw een eind fietsen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 17:10
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
ben het totaal niet een met nare man. Ik ben begonnen op de mavo dus zou volgens jou niet naar de havo mogen omdat ik het gemiddelde omlaag zou halen. Mmm...ik heb de havo een stuk beter afgesloten dan de mavo. beter dan de meeste mensen die gelijk havo hebben gedaan. Als je straks uni gaat en je heb een hbo opleiding gekozen die er een beetje op aansluit zoals civiele techniek op hbo en dan naar civiele techniek op uni dan heb je juist een voorsprong op de rest. En wanneer je echt gemotiveerd bent kan het best wel.
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 19:55
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
nare man schreef:
Helaas kan het ...

Het is een bekend feit dat mensen die via de HBO-route op de universiteit terechtkomen, het gemiddeld veel slechter doen dan mensen die van het VWO komen. Er vallen ontzettend veel af en gemiddeld heeft een ontzettend groot gedeelte van de 'HBO-studenten' na twee jaar zijn propedeuse nog niet. Afrader dus.

Het is ook niet echt zozeer dat het móeilijker is, het is gewoon een andere manier van denken, andere houding, andere levensinstelling. Tis simpel: HAVO-ers naar het HBO, VWO-ers naar de universiteit.
Dit is niet helemaal waar. Het is idd zo dat in het algemeen vaak de mensen met een hbo-propedeuse vaak uitvallen op de universiteit. Maar waarom zou iemand omdat diegene HAVO is gaan doen perce naar de hbo moeten gaan terwijl de universiteit best zou kunnen lukken?
Een paar weken geleden ben ik naar de open dag van biomedische wetenschappen geweest. Zoiezo is alles gericht op VWO-ers. Dus ik vertelde aan een leraar daar dat ik eerst m'n HBO-propedeuse moest halen. Hij deed erg negatief, in de krant had hij gelezen en het was onderzocht dat deze mensen het eerst uit zouden vallen. Hij is een collega van m'n vader en hij zou het nog even voor me nazoeken. een paar dagen later belde hij en vertelde dat hij het fout had gehad. Juist doordat de HBO-leerlingen waarschijnlijk gepushed worden het maar even goed als de rest te doen of extra gemotiveerd waren er bij deze studie juist meer uitvallers onder VWO-ers dan onder de HAVO/propedeuse-mensen.
Dat van jou mag dan een feit in het algemeen zijn, het is natuurlijk heel erg situatiegebonden en ik ben er blij om dat dit kan.
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 20:20
stinus
stinus is offline
[QUOTE]nare man schreef: Helaas kan het ...

Het is een bekend feit dat mensen die via de HBO-route op de universiteit terechtkomen, het gemiddeld veel slechter doen dan mensen die van het VWO komen. Er vallen ontzettend veel af en gemiddeld heeft een ontzettend groot gedeelte van de 'HBO-studenten' na twee jaar zijn propedeuse nog niet. Afrader dus.

Het is ook niet echt zozeer dat het móeilijker is, het is gewoon een andere manier van denken, andere houding, andere levensinstelling. Tis simpel: HAVO-ers naar het HBO, VWO-ers naar de universiteit.[/
QUOTE]

dat is het probleem niet
ik heb tot en met de 5e vwo gedaan
en dat ging voor wiskunde (wat ik wil gaan studeren) helemaal niet slecht
omdat ik alleen niet zo heel goed ben in de talen ben ik nu naar havo gegaan.
__________________
een goedendag deze dag
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 20:49
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
Tis simpel: HAVO-ers naar het HBO, VWO-ers naar de universiteit. [/B][/QUOTE]






dit zeg jij alleen maar omdat jij op de uni zit....
als jij havo had gedaan en naar de uni wilde had je er anders over gedacht.

Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 21:26
Miess
Miess is offline
Citaat:
nare man schreef:
Tis simpel: HAVO-ers naar het HBO, VWO-ers naar de universiteit.
DAN moet je er dus ook bij zeggen: havisten, niet naar het VWO doorstromen (5H-5V). Ik vind persoonlijk ook dat iemand die eerst HAVO en erna VWO heeft gedaan geen VWO'er is.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 17:17
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Miess schreef:
DAN moet je er dus ook bij zeggen: havisten, niet naar het VWO doorstromen (5H-5V). Ik vind persoonlijk ook dat iemand die eerst HAVO en erna VWO heeft gedaan geen VWO'er is.
Waaom niet als die t af heeft gemaakt heeft die toch aangetoond dat ie t kon?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 11:29
Verwijderd
een vriendin van me heeft t ook gedaan, ze heeft er wel een beetje moeite mee geloof ik, omdat ze er vanuit gaan dat iedereen de vwo stof kent, maar het is wel te doen..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 06:33
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Mijn ervaring is, dat het per opleiding erg afhankelijk is of je binnen 1 jaar je propedeuse haalt. Bij mijn vriendin in de klas waren er maar 5. Bij mij 10 of zo + dat de wiskunde in het eerste jaar werd gegeven uit een boek voor 5 vwo.

Bij je P werd er bij mij iig geen rekening mee gehouden dat je misschien naar de UNI wil.

Bij mij was het ook nog zo dat sommige dingen pas voor het eerst te herkansen waren in het 2e jaar. Heb je toch een probleem.

Nu je 5 VWO niet echt gehaald hebt, lijkt het mij verstandig als je er gewoon een jaartje langer over doet. Het zij HBO + 2 jaar uni of HAVO - VWO - Uni.

Voordeel van de HBO route is, dat je echt iets afrond. Nadeel is dat sommige er toch van afzien om daarna nog 2 jaar naar de Uni te gaan.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 20:31
Studentje
Studentje is offline
Het valt mij bij mijn studie ook op dat HBO'ers die hun P hebben gehaald er meer moeite meer hebben.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 17:47
Elisaaa
Elisaaa is offline
je kunt beter eerst VWO doen en dan naar de Uni. In mijn omgeving ken ik een paar mensen die eerst een jaar HBO deden en toen naar de Universiteit gingen en die konden het niet bijbenen, moesten er een jaar langer over doen.
Dus als ik jou was zou ik gewoon met havo naar het HBO en met VWO naar de Uni.
succes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2002, 23:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
stinus schreef:
ik zit nu in 5 havo
ik heb eerst vwo gedaan, maar ben vorig jaar van 5 vwo naar 5 havo gegaan

ik wil wel graag een wo opleiding gaan doen
ik kan nu eerst 1 jaar hbo doen en daarna na een universiteit

zijn er mensen die dit hebben gedaan?
en wat voor ervaringen hebben zij daarmee?
Waarom haal je niet eerst je HAVO en vervolgens je VWO diploma? Dan weet je iig zeker dat je door kan naar het WO. De weg via het HBO is een behoorlijk moeilijke, zoals je hier al wel gelezen hebt. Je zou moeten uitzoeken hoe dat geregeld is op de HBO die je zou willen gaan volgen!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:06
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik zit nu in 1 HBO en dit jaar ga ik niet halen (stress, ik voel me er niet thuis, etc. etc.). Dus ik ga dadelijk 5 & 6 VWO in één jaar doen en daarna naar de universiteit. Dus als je geen HBO propedeuse wil doen, kan je altijd nog proberen om 5 & 6 VWO in één jaar te doen.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:44
Thomas
Thomas is offline
Ik las vandaag - in de krant van mijn voormalige middelbare school - dat veel universiteiten niet blij zijn met de studenten die via hun HBO propedeuse naar de uni gaan. Wettelijk kan dit wel, maar de universiteiten willen hierin strengere eisen gaan stellen aan die mensen omdat het simpelweg een feit is dat er veel drop-outs zijn. Door zwaardere toelatingseisen zal het aantal HBO mensen op de uni afnemen!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:55
a new noise
a new noise is offline
don't aim too high
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Ik las vandaag - in de krant van mijn voormalige middelbare school - dat veel universiteiten niet blij zijn met de studenten die via hun HBO propedeuse naar de uni gaan. Wettelijk kan dit wel, maar de universiteiten willen hierin strengere eisen gaan stellen aan die mensen omdat het simpelweg een feit is dat er veel drop-outs zijn. Door zwaardere toelatingseisen zal het aantal HBO mensen op de uni afnemen!
Vo!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 07:50
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Ik zit nu in 1 HBO en dit jaar ga ik niet halen (stress, ik voel me er niet thuis, etc. etc.). Dus ik ga dadelijk 5 & 6 VWO in één jaar doen en daarna naar de universiteit. Dus als je geen HBO propedeuse wil doen, kan je altijd nog proberen om 5 & 6 VWO in één jaar te doen.

Ripper
Als je nu al aan de stress zit dan zal het zeker met 2 jaar vwo in 1 jaar niet beter gaan!!

Dit is HÉÉL erg zwaar.

Ik heb er zelf ervaring mee. Het hangt er wel vanaf wat voor vakken je gaat kiezen.

Kies je vooral talen en algemene vakken, dan is het een stuk makkelijker dan dat je veel exacte vakken zou kiezen.

Maar vergis je er niet in dat het makkelijker zou zijn dan HBO propedeuse.

Van de mensen die het bij mij op school hadden gevolgd destijds waren er maar een handje vol mensen die het in 1 keer gehaald hadden.
Verre weg de meerderheid moest er nog een jaar (en sommigen zelfs nog meer) over doen.

Ik weet niet hoe goed jij de havo hebt afgerond, maar dat mag maar beter met hele goede cijfers zijn en met weinig studie.

Daarnaast is dit 1 van de laatste jaren dat je nog vwo oude stijl 2 jaar in 1 jaar kunt doen...misschien het laatste jaar? Dus je hebt weinig tot geen speling.

Groetjes
Ben(die zelf waarschijnlijk het HBO eerst gaat afmaken
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:11
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:
jbtq schreef:
ben het totaal niet een met nare man. Ik ben begonnen op de mavo dus zou volgens jou niet naar de havo mogen omdat ik het gemiddelde omlaag zou halen. Mmm...ik heb de havo een stuk beter afgesloten dan de mavo. beter dan de meeste mensen die gelijk havo hebben gedaan. Als je straks uni gaat en je heb een hbo opleiding gekozen die er een beetje op aansluit zoals civiele techniek op hbo en dan naar civiele techniek op uni dan heb je juist een voorsprong op de rest. En wanneer je echt gemotiveerd bent kan het best wel.
Same here. Ik begon op het vbo en nu ga ik mijn havo waarschijnlijk met veel hogere cijfers afronden dan de mavo. Ik wil met een p. naar de universiteit, psychologie studeren. En WEDDEN DAT IK DAT KAN!! Wat is dat nou voor grote onzin.....Nare man zegt: "Het is ook niet echt zozeer dat het móeilijker is, het is gewoon een andere manier van denken, andere houding, andere levensinstelling. Tis simpel: HAVO-ers naar het HBO, VWO-ers naar de universiteit."

Damn, dat is wel één van de grootste ego-opmerkingen die ik ooit heb gehoord!!! Het is juist die levensinstelling die sommige havo'ers/hbo'ers er toe drijft om naar de uni te gaan! Ik wíl psychologie doen, en ik heb er de hersens voor ook. Sommige mensen zijn gewoon op de verkeerde plek neergezet door de basisschool of mentor en die moeten dan maar op een lager niveau blijven zeg jij? Dacht het niet....Sorry, maar denk eerst eens wat verder na voordat je iets zegt.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 21:47
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
*Butterfly* schreef:
Blablabla
Waarom ben je dan op VBO begonnen en ben je niet direct naar het VWO gegaan?! Je hebt er de hersens toch voor, zoals je zelf zegt. Dat zal dan waarschijnlijk wel iets met je instelling te maken hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:38
Joyce-b
Joyce-b is offline
Trouwens, is het niet zo dat HBO en WO heel anders zijn qua inrichting en doel?
Het Wetenschappelijk Onderwijs heeft een veel meer (jaja) wetenschappelijke inslag dan het HBO en doet meer een beroep op eigen inzichten en is minder gestructureerd en letterlijk.
Het HBO is veel letterlijker alles leren etc.

Daarnaast, als ik zie wat voor mensen op het VWO zitten en welke op de Havo, dan ben ik het inderdaad met Nare Man eens, alleen iets genuanceerder, er kunnen immers altijd uitzonderingen zijn, dat hbo-ers, hbo-ers zijn en geen wo-ers, en wo-ers, wo-ers.
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Waarom ben je dan op VBO begonnen en ben je niet direct naar het VWO gegaan?! Je hebt er de hersens toch voor, zoals je zelf zegt. Dat zal dan waarschijnlijk wel iets met je instelling te maken hebben gehad.
Precies. Ik ken ook wel een aantal mensen die op MAVO begonnen zijn en uiteindelijk op de universiteit zijn terechtgekomen. Dat waren vroeger onhandelbare etters die pas op hun 25e de discipline kunnen opbrengen om goed te gaan leren. En zelfs dan halen ze die studiepunten niet op inzicht, maar op keihard stampen. De zogenaamde regeltoepassers. Doen alles uit het boekje, zitten dag en nacht over de boeken gebogen. En sja, het verschil tussen de stampers en de mensen met inzicht merk je later pas in de beroepspraktijk.

En @butterfly: je moet één of enkele gevallen niet als regel nemen. Die zeggen namelijk niet zoveel. Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar dit onderwerp en de feiten staan vast, dus misschien moet jíj maar eens nadenken voor je iets zgt.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:29
Miess
Miess is offline
Citaat:
nare man schreef:
Precies. Ik ken ook wel een aantal mensen die op MAVO begonnen zijn en uiteindelijk op de universiteit zijn terechtgekomen. Dat waren vroeger onhandelbare etters die pas op hun 25e de discipline kunnen opbrengen om goed te gaan leren. En zelfs dan halen ze die studiepunten niet op inzicht, maar op keihard stampen.
Precies, je kent jezelf immers. In een vorig topic zei je dat je eerst HAVO hebt gedaan en je zit nu ook op de uni. Dus hou je gezwets aub voor je.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 22:58
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Miess schreef:
In een vorig topic zei je dat je eerst HAVO hebt gedaan en je zit nu ook op de uni.
Is dat zo ja? Als het zo is zou het wel een beetje hypocriet zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 13:59
NN
NN is offline
Het is mogelijk, net als straks vier jaar HBO-bachelor en dan één jaar universitaire master.

Het lijkt mij geen aanrader aangezien het HBO veel schoolser is dan de unversiteit en dat een grote overgang is.

Beter is om na Havo een VWO-diploma te halen om zo naar de universiteit te mogen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 16:26
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
NN schreef:
*knip*
Dat is zo, maar als je eerst je HBO afmaakt heb je wel enige zekerheid op de toekomstige banenmarkt. Vooral omdat je dat al een diploma op zak hebt. En als je dat eenmaal hebt, wie houdt je dan tegen om nog naar de universiteit te gaan voor EEN jaar? is juist een uitdaging. Mijn idee is ook om eerst HBO te halen en vervolgens bestuurskunde/bedrijfskunde te gaan doen op de uni.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Ik las vandaag - in de krant van mijn voormalige middelbare school - dat veel universiteiten niet blij zijn met de studenten die via hun HBO propedeuse naar de uni gaan. Wettelijk kan dit wel, maar de universiteiten willen hierin strengere eisen gaan stellen aan die mensen omdat het simpelweg een feit is dat er veel drop-outs zijn. Door zwaardere toelatingseisen zal het aantal HBO mensen op de uni afnemen!
Dit snap ik niet echt en ik geloof het ook niet helemaal. Wat maakt dat in hemelsnaam uit voor een universiteit. Volgens mij heeft het alleen maar voordelen als ze afvallen omdat een universiteit dan geld krijgt voor 1 jaar en 3 maanden terwijl de leerlingen er na een jaar af zijn...

Bovendien als iemand ergens iets neerzet dan kan je er wel bij zetten dat het een 'bekend feit' is maar dat is natuurlijk een of ander bullshit argument, zet dan een bron neer want voor de meeste mensen hier is het volgens mij geen feit....
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:00
NN
NN is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Dat is zo, maar als je eerst je HBO afmaakt heb je wel enige zekerheid op de toekomstige banenmarkt. Vooral omdat je dat al een diploma op zak hebt. En als je dat eenmaal hebt, wie houdt je dan tegen om nog naar de universiteit te gaan voor EEN jaar? is juist een uitdaging. Mijn idee is ook om eerst HBO te halen en vervolgens bestuurskunde/bedrijfskunde te gaan doen op de uni.
Ik heb naar drie jaar universiteit een diploma dat gelijkwaardig is aan dat van een vier-jarige HBR-opleiding. Namelijk het bachelordiploma.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:14
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik heb naar drie jaar universiteit een diploma dat gelijkwaardig is aan dat van een vier-jarige HBR-opleiding. Namelijk het bachelordiploma.
Ja, tuurlijk, en?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.