Oud 15-06-2007, 19:15
Verwijderd
I.v.m. mijn komende studie moet ik een nieuwe laptop kopen. Ik heb er nu één, maar dat is gewoon bagger om die mee naar school te moeten slepen. Is ook al 3 jaar oud en is niet helemaal top meer

Ik wil dus een nieuwe.
Van school heb ik de volgende minimum specificaties gekregen:

Processor: Intel Pentium M
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Geheugen: 512 mb
Scherm: resolutie 1024x768
Hardeschijf: 60 gb
Draadloos: wireless netwerkkaart 802.11b/g
Aansluiting: firewire



Meer/beter mag altijd natuurlijk Ik ben me nu dus wat aan het oriënteren.

Nu ben ik al bij de Paradigit binnen gelopen, maar die jongen was niet erg spraakzaam. Bij de MyCom des te meer.
Die laatste kwam met een Asus Z99JR-4P043C.

Ook zit nu overal al Windows Vista op. De jongen van de winkel zei dat het mogelijk is om Windows XP Professional er bij op te zetten, zodat je tijdens het opstarten kunt kiezen voor Vista of XP. Heeft iemand daar ervaring mee?
Of is het misschien niet nodig? Ik had de school een mailtje gestuurd en het antwoord was:
Het ligt een beetje lastig, omdat Vista hier op school niet ondersteund wordt. Het zou dus je eigenlijk verantwoordelijkheid zijn, om dan te zorgen dat je ermee kunt werken.

We realiseren ons wel dat als je nu een laptop koopt, er Vista op staat.

Als je nog XP kunt krijgen, zou ik je dat aanraden.



Advies, suggesties en commentaar is welkom. Alvast bedankt


P.s. Ik wil niet een te zware laptop, aangezien ik er wel veel mee zal slepen.

Laatst gewijzigd op 15-06-2007 om 20:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2007, 23:00
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Als je een asus laptop wil, daarbij kan je geen Windows XP meer. Alles word nu standaard geleverd met Windows Vista. Ik heb wel ervaring met een dual boot system, maar waarom zou je 2 besturingssystemen op 1 laptop zetten. Als het nu Linux en Windows was oke. Maar 2 keer Windows lijkt me niet heel nuttig. Ik zou gewoon mijn eigen XP versie installeren.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 15-06-2007 @ 23:00 :
Als je een asus laptop wil, daarbij kan je geen Windows XP meer. Alles word nu standaard geleverd met Windows Vista. Ik heb wel ervaring met een dual boot system, maar waarom zou je 2 besturingssystemen op 1 laptop zetten. Als het nu Linux en Windows was oke. Maar 2 keer Windows lijkt me niet heel nuttig. Ik zou gewoon mijn eigen XP versie installeren.
Waarom ook XP? Omdat school daar dus mee wil werken.
Maar zo'n dual boot systeem werkt wel goed?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 10:05
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Erm, tja: Wat is je budget en wat ga je er mee doen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 16-06-2007 @ 10:05 :
Erm, tja: Wat is je budget en wat ga je er mee doen?
Ik wil wel zo rond de 1000 euro blijven. Heb nu wel gezien dat je daar nog best wat van kan krijgen. Want er komen in mijn geval dus nog extra kosten bij i.v.m. de Windows XP.
Tenzij jullie zeggen dat het echt iets meer moet zijn en dat onderbouwen natuurlijk Haha...

Wat ik er mee ga doen weet ik niet precies. Ik weet namelijk nog niet wat ik allemaal op school zal gaan doen. Maar deze laptop zal voornamelijk voor gebruik voor en op school zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 11:12
Verwijderd
Ik hoorde op een ander forum trouwens over laptops van MSI en Zepto. Iemand ervaring mee?

En hoe zit het met de grootte van de schermen? Hoe moet ik daar naar kijken?

Laatst gewijzigd op 16-06-2007 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:55
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
http://www.cdromland.nl/?siteOption=...prodnum=251845

Zoiets is meer dan zat. Dan kun je gewoon een OEM-versie van XP erbij kopen. Home kost €95 en Pro €150 als ik het goed heb. Anders kun je altijd alsnog via www.surfspot.nl een goedkopere versie krijgen. €50 voor XP Pro. Maar voor dual boot heb je 2 partities nodig op de schijf. Dat zou je ook aan de winkel moeten vragen om dat te doen als je zelf niet weet hoe dat moet. Ze kunnen vista eigenlijk wel weghalen, maar dat is zonde want je betaalt er gewoon voor op je laptop.. Dan kun je Vista voor prive gebruiken en XP voor school.. Hou je nog een beetje overzicht.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 17:06
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-06-2007 @ 11:12 :
Ik hoorde op een ander forum trouwens over laptops van MSI en Zepto. Iemand ervaring mee?

En hoe zit het met de grootte van de schermen? Hoe moet ik daar naar kijken?
beide maken zeer mooie notebooks inderdaad, maar de prijs is hoog voor de hardware die er in zit ( en bij zepto nog meer dan bij MSI ).

asus notebooks hebben slechte wi-fi, maar voor de rest is dat ook een hele goede keus

acer notebooks zijn zeer goedkoop voor de hardware die er in zit, maar zijn wat minder degelijk, en alleen gezeik als je ze moet opsturen naar fabriek ( lang kwijt enzo )

toshiba maakt mooie degelijke laptops, maar is ook aan de prijzige kant

xxodd maakt ook wel leuke laptops ( grote voordeel is dat je via xxodd.nl je laptop geheel naar keuze kan configureren, daar kunnen wij op t forum opzich wel mee helpen ) die qua design wat minder zijn, maar wel lekker goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 17:10
Verwijderd
Zou dit wat zijn?
http://www.kieskeurig.nl/product/7CB...C1003E2B74.htm

Wat je zegt over Surfspot is een goede. Moet ik alleen wel er in kunnen, wat ik op dit moment dus nog niet kan, helaas.
En dan zou ik op zich met laptop, xp pro en al naar bv een Paradigit ofzo kunnen gaan, voor het installeren van die dingen en dan voor zo'n dual boot kunnen zorgen (want nee, dat kan ik idd niet ). Want het klinkt me wel goed in de oren moet ik zeggen.

Nu ik toch bezig ben: iemand ervaringen met laptop rugzakken?

Laatst gewijzigd op 16-06-2007 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 20:06
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Over rugzakken: Samsonite en Case logic (allebei rond 50-60e) bij de mediamarkt hebben geen goede padding (dus je laptop beschadigt vrij snel als je de tas neerzet). Had een Targus bij mn laptop (50e), zelfde verhaal daarbij moest je zelfs een extra hoes gebruiken tbv bescherming.

Goede is Crumpler, alleen het nieuwe design vind ik zelf maar niks + ze zijn eigenlijk alleen interessant als je een spiegelreflex camera erbij mee wilt nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 23:08
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline
Trouwens een nieuwsgierige vraag: wat zou een reden zijn dat je niet kunt werken op school omdat je gebruik maakt van Vista?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 23:23
Verwijderd
Citaat:
J0YR1D3R schreef op 16-06-2007 @ 23:08 :
Trouwens een nieuwsgierige vraag: wat zou een reden zijn dat je niet kunt werken op school omdat je gebruik maakt van Vista?
Zie het mailtje van school en ik heb ook begrepen dat veel software nog niet kan draaien op Vista? Daarom lijkt zo'n dual boot systeem me ook wel een ideale oplossing.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 23:46
Verwijderd
Hoe zit het trouwens met garantie en verzekeringen? Wat is aan te raden?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 19:01
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-06-2007 @ 23:46 :
Hoe zit het trouwens met garantie en verzekeringen? Wat is aan te raden?
ligt er aan waar je m koopt, en wat voor merk je haalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Aanschaf van een nieuwe laptop.
Missy
8 23-02-2011 14:38
Software & Hardware Laptop vervoeren
Artic King
14 18-09-2009 21:46
Software & Hardware laptop
Verwijderd
21 22-05-2009 11:41
Software & Hardware Laptop aanschaffen
Shadina
16 17-05-2008 18:22
Software & Hardware Nieuwe laptop
decc
7 27-01-2008 12:29
Software & Hardware [Laptop] Laptop aanschaffen
Verwijderd
21 29-06-2005 17:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.