Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2008, 19:24
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Omdat ik niet 2 verschillende onderwerpen in 1 topic wilde plaatsen, maak ik een nieuwe topic. Ik zit er over te denken om een nieuwe laptop te kopen, maar zoals ook al in mijn vorige topic is te lezen; ik heb er heel weinig kennis van.

Wat ik allemaal wil:
- programma's zoals Photoshop, Illustrator en Dreamweaver makkelijk aankunnen
- zou fijn zijn als ie snel is
- veel geheugen
Voor de rest heb ik eigenlijk geen wensen/verplichtingen (als ie er mooi uitziet is het helemaal mooi meegenomen, ik vind witte laptops heel mooi). Ik wil gewoon een goede laptop die wat langere tijd meekan. En die het ook aankan om vaak gebruikt te worden (ik heb verder geen pc oid).

Ik wil er maximaal 800/900 euro aan uitgeven, maar het liefst nog minder (zo rond de 700).

Waar moet ik op letten bij het kopen? Welke processor kan ik het beste nemen? Welke verdere eigenschappen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2008, 10:10
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline

€ 488,-


€ 749,-


€ 577,-


€ 699,-

Welke raden jullie aan? Of zijn ze allemaal niet zo goed?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:32
darkbunny
Avatar van darkbunny
darkbunny is offline
Die laatste met 3 GB werk geheugen is zeer fijn aangezien je Vista toch al makkelijk 1 GB aan werkgeheugen opslurpt.
Tevens is het met die grafische kaart wel te doen om je hiervoor aangegeven programma's te draaien
__________________
Nee, jij bent aardig!
Appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 11:19
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Dank je wel! En hoe zit het met deze?

http://www.hd.nl/p/ACER/LX.AKS0X.148
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 12:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zou toch eerder voor Sony of Toshiba gaan dan voor Acer, Acer is toch een beetje de Lada onder de laptops En 2GB RAM is ook prima.

En verder... waar je vooral op moet letten is geheugen, met minder dan 2GB moet je geen genoegen nemen. Met programma's als Photoshop is een snelle CPU ook wel handig, dus bij voorkeur neem je dan geen processor uit de T23xx serie maar een wat snellere zoals in de Sony of de tweede Acer. De grafische kaart is dan weer niet echt van belang, tenzij je er spelletjes op wilt spelen maar dat is sowieso niet echt aan te raden op een laptop, vind ik.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 02-05-2008 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 15:00
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Ik zou toch eerder voor Sony of Toshiba gaan dan voor Acer, Acer is toch een beetje de Lada onder de laptops En 2GB RAM is ook prima.

En verder... waar je vooral op moet letten is geheugen, met minder dan 2GB moet je geen genoegen nemen. Met programma's als Photoshop is een snelle CPU ook wel handig, dus bij voorkeur neem je dan geen processor uit de T23xx serie maar een wat snellere zoals in de Sony of de tweede Acer. De grafische kaart is dan weer niet echt van belang, tenzij je er spelletjes op wilt spelen maar dat is sowieso niet echt aan te raden op een laptop, vind ik.
Domme vraag misschien, maar geeft dat getal achter de processor aan hoe snel die is?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 15:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Yep, zo ongeveer. Hoe hoger het getal, hoe sneller de processor.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 15:38
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Bedankt!

Nog eentje, welke zouden jullie aanraden?

http://www.kieskeurig.nl/product/972...2500449E70.htm

Nog een vraagje.. is dit erg weinig? Videogeheugen: tot 384 MB gedeeld
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 16:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ziet er wel goed uit

Gedeeld videogeheugen zie je veel bij laptops omdat de videokaart vaak geïntegreerd is en geen "eigen" geheugen heeft. Het betekent dat het systeem een stuk van je intern geheugen als geheugen gebruikt voor je videokaart (als je hem dus daadwerkelijk 384MB zou laten gebruiken dan zou je 2048-384=1664MB RAM overhouden!). Een videokaart heeft niet zoveel geheugen nodig tenzij je spelletjes speelt, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 11:13
darkbunny
Avatar van darkbunny
darkbunny is offline
Citaat:
Ziet er wel goed uit

Gedeeld videogeheugen zie je veel bij laptops omdat de videokaart vaak geïntegreerd is en geen "eigen" geheugen heeft. Het betekent dat het systeem een stuk van je intern geheugen als geheugen gebruikt voor je videokaart (als je hem dus daadwerkelijk 384MB zou laten gebruiken dan zou je 2048-384=1664MB RAM overhouden!). Een videokaart heeft niet zoveel geheugen nodig tenzij je spelletjes speelt, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Als toevoeging op video kaarten heb ik deze site gevonden hier zie je prestaties van de kaarten.
Spoiler

Hoe hoger hoe beter
Deze is niet compleet maar hier staan wel de meeste kaarten op
__________________
Nee, jij bent aardig!
Appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 11:48
Verwijderd
Mijn eigen keuze zou vallen op de onderste Acer die je zelf aanbiedt in je begin posts (€699)

Snelle processor
3GB werkgeheugen
Nvidia Videokaart (niet dat merknaam zo 1..2..3 wat zegt).

Uitleg:

Snelle Processor, omdat Intel toch nog wel voorop ligt op het mobiele gebied en extra zuinig waardoor minder warmte. Handig als je hem veel op schoot hebt ;-)

3GB Werkgeheugen, Vista vraagt vanzichzelf al veel werkgeheugen en je gaat toch programmatuur gebruiken dat veel geheugen zou opnemen.

Nvidia Videokaart, de videokaart in deze laptop heeft 256 MB "Dedicated" dat wil zeggen dat hij 256 MB geheugen van zichzelf heeft en mocht hij meer nodig hebben dan kan hij altijd van het werkgeheugen snoepen.

Tips: Bij Intel worden de processoren aangeduid met een T, hoe hoger dit getal hoe sneller je processor dus is. Niet alleen in de GHZ maar ook extra cache geheugen. Kijk voor een notebook met minimaal 2 GB werkgeheugen. Tevens kun je je bij de videokaarten beter focussen op een NVIDIA of ATI. Het liefst dan ook nog eentje met "Dedicated" geheugen zodat er niets van je werkgeheugen gesnoept wordt zodat je daar meer over houdt voor je applicaties. De Intel videokaarten hebben altijd shared geheugen en zijn eigenlijk bedoeld voor office notebooks, in mijn ogen.

Hopelijk heeft het je wat wijzer gemaakt en niet al te moeilijk. Vragen blijven welkom. Succes met de keuze.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 11:10
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Heel erg bedankt voor alle info! En de handige site. Ik begin laptops steeds meer te begrijpen...

Oke, ik neig nu naar één van deze:

http://www.itsonline.nl/aanbiedingen/wk19/
Packard Bell Easynote MH 3ST074 € 699,-

http://www.kieskeurig.nl/product/8C6...2500387503.htm
Toshiba P300-J13 € 799,-

Ik denk erover om die 2e te kopen. Verstandige keus?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 11:11
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Die Acer uit mijn 2e post is nu geen aanbieding meer.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 11:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Toshiba P300 ziet er goed uit
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Toshiba P300 ziet er goed uit
Hier ben ik het wel mee eens. Sowieso worden Toshiba's degelijk gebouwd (over het algemeen) en draaien hun Windows installaties vaak net wat soepeler dan van de concurrentie.
Ik zou zeker die €100,- extra uitgeven voor die Toshiba.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 21:01
PieSch
Avatar van PieSch
PieSch is offline
Sony VAIO-laptops zijn in hoogglans wit te krijgen... Die zien er mooi uit, prestaties heb ik me niet zo in verdiept...
__________________
Serieus!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 17:22
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Misschien dat de XPS M1330 van dell...zie www.dell.nl
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Aanschaf laptop
Verwijderd
26 11-12-2009 21:15
Software & Hardware laptop aanschaf
light fighter
4 18-08-2009 09:08
Software & Hardware [Advies?] Laptop aanschaffen voor grafisch werk
Choke
12 29-04-2009 12:40
Software & Hardware Laptop met redelijke videokaart
Diary of Dreams
5 08-04-2008 12:42
Software & Hardware [Laptop] Laptop aanschaffen
Verwijderd
21 29-06-2005 16:53
Algemene schoolzaken [eur] Laptop via Eur?
-=Kobuz=-
4 07-02-2003 19:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.