Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2013, 16:16
DeMol
Avatar van DeMol
DeMol is offline
Wie is de Mol?

Wat is 'Wie is de Mol?'
De online versie van WIDM loopt iets anders dan in het echte programma, vanwege het feit dat wij hier moeten typen en alles in verhaal versie moeten doen. Dit houd echter niet in dat we gaan RPG'en! Er zullen 10 deelnemers zijn waaronder 1 mol. De mol probeert het spel te saboteren, zodat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt. Dit geld is fictief, de bedragen die er te winnen zijn per opdracht kunnen rond de 250 euro zijn maar zelfs ook meer als 2500. Het lijkt me dan ook voor de hand liggend dat de pot niet echt word uitgedeeld. Wel heb ik voor de winnaar een leuk klein prijsje achter de hand, maar dat word tegen die tijd pas bekend gemaakt.


Een aantal spelregels.
1.De speler die word aangewezen als mol onthuld zich niet voor de ontknoping.

2.Verbonden sluiten mag, maar doe dit alles via Priveberichten of dergelijk (zodat we alles in 1 topic kunnen houden).

3.Bij aanmelding kun je bijna met zekerheid zeggen dat je vrij actief blijft de komende tijd.

4.Probeer dan ook altijd deel te nemen aan de opdrachten.

5. Ben je af gegaan dan is dit jammer, maar zul je dit moeten aanvaarden.

6. Bij de opdrachten word vaak een deadline gezet, het fijnste is dat je jezelf hieraan houd. Wanneer ik merk dat er te weinig tijd is zal deze verlengt worden. Of verkort.


Begrippenlijst
Joker; Deze kunnen worden ingezet bij de test, ze zullen 1 foute vraag goed rekenen.
Vrijstellingen; Tijdens een opdracht kun je een vrijstelling kopen of verdienen. Je hoeft hiermee geen test te maken en bent sowieso door naar de volgende ronde.
Test; Een vragenlijst (Ongeveer 10 t/m 20 vragen) over de aflevering en dan vooral de Mol. De gene met de meeste fouten ligt uit het spel.
Executie; Na de test vind de Executie plaats: krijg je een groen scherm ben je door, maar bij een rood scherm lig je eruit.
Mol; Een van de 10 spelers die het spel saboteert.
Winnaar en Verliezer; De finale word gespeeld met 3 spelers (de mol, de winnaar en de verliezer). Op het einde van een zeer korte test plaats waarin je enkele vragen moet beantwoorden over de mol. Het persoon met de meeste goede antwoorden heeft het spel gewonnen, de andere is de verliezer.
De Pot; Al het geld dat in het spel gewonnen word, komt in de pot. Normaal gezien krijgt de winnaar de pot. In deze versie zal dit niet het geval zijn.

Aanmelden

Bij aanmelding kun je voldoen aan de regels, en zul je op geen enkele manier proberen het spel te verzieken (liegen of valsspelen valt niet onder het verzieken van het spel). Er kunnen maar tien personen mee spelen, dus meld je snel aan zodat we snel kunnen beginnen!

Aanmelden gaat via een privébericht naar mij, dit bericht bevat de volgende informatie:

Je naam: Spreekt voor zich, vul hier je naam in.
Motivatie: Waarom wil je mee spelen?
Wil ik de mol zijn: Ja/Nee?
Hoe ga ik mollen/spelen: Tactieken?
Hoeveel tijd heb je nodig voor een opdracht: Denk hier niet aan een grote of moeilijke opdracht, maar aan een simpele opdracht waar je bijvoorbeeld met de groep vragen moet beantwoorden.
Omschrijf jezelf: Vertel iets over jezelf in één zin! (Bijv: Ik ga nergens heen zonder mijn mobiel).



Vragen graag via Privébericht!

Laatst gewijzigd op 10-02-2013 om 16:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2013, 16:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hoe gaat dit spel in zijn werk? Hoe zie je het allemaal voor je qua opdrachten enzo?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:23
Verwijderd
Het lijkt me best een leuk idee, maar heb je een concreet voorbeeld van hoe een spelronde eruit gaat zien? Wat houden de opdrachten in? Hoe valt er te saboteren?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:24
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Is er in een grijs verleden niet wel eens een WIDM gespeeld hier?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:33
DeMol
Avatar van DeMol
DeMol is offline
Het is natuurlijk vrij anders dan je gewend zal zijn op Tv, want zoals je wel begrijpt gaat het allemaal via typen. Ik ga nog niet veel over de opdrachten zijn maar je moet vooral denken aan bijvoorbeeld: Vragen, foto's en keuze opdrachten (dit leg ik tegen die tijd uit). Voor de meeste opdrachten in het begin zal als iedereen actief mee doet binnen niet veel tijd nodig zijn.

Saborteren kan de mol zeker, hier krijgt de mol dan ook uitleg voor en natuurlijk kan hij/zij zelf ook een aantal dingen doen. En de mol ontdekken is net als in de serie: je weet het natuurlijk nooit zeker, maar er zullen zeker hints zijn...

@Martino: Dat moet je niet aan mij vragen ^^
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Van mij mag je best een WIDM-spel organiseren, maar het helpt als mensen weten hoe het in zijn werk gaat.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:38
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
"dan zul je dit moeten aanvaren."

Opvaren? Aankaarten? Aanvaarden?

OT: het lijkt me leuk, maar ik zie niet echt voor me hoe de opdrachten gespeeld zouden moeten worden.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:42
Verwijderd
Heb je dit al eens eerder georganiseerd en gespeeld op internet? En zo ja, was dat een succes?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:47
DeMol
Avatar van DeMol
DeMol is offline
@Noedelhap: Was een foutje, bedankt voor het melden.

Over de opdrachten: In het begin krijgen je bijvoorbeeld een opdracht over het land waar je heen gaat, hier kom je dan achter met de hints en foto's die je krijgt. Veder zijn er ook wat uitgebreidere opdrachten, maar die worden allemaal in dit topic en via privéberichten gedaan. Ze zullen ook niet heel veel tijd in beslag nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1738992 hier is het al eens eerder gespeeld
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 17:43
DeMol
Avatar van DeMol
DeMol is offline
Aan het voorbeeld kun je zien hoe enkele opdrachten dus zullen zijn.

Veder mag je je aanmelden, zodat we snel kunnen beginnen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 19:17
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wat wordt er qua tijd van mij verwacht. Moet ik elke dag online zijn? Rond welke tijdstippen? Zijn er vaste tijdstippen voor een spel of kan dat gedurende elk moment van de dag tot X uur? Ik wil best meedoen, maar ik ben wel gebonden aan bepaalde tijden. En hoeveel tijd kost een opdracht ongeveer en hoe lang staat daarvoor? Eén dag of meerdere dagen?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 19:26
DeMol
Avatar van DeMol
DeMol is offline
Voor de meeste opdrachten krijg je twee dagen de tijd, als er wat uitgebreidere opdrachten zijn krijg je langer de tijd. Veder geef ik aan het eind van de opdracht meteen de nieuwe opdracht aan en dan gaan de twee dagen weer in.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 19:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Aan het voorbeeld kun je zien hoe enkele opdrachten dus zullen zijn.

Veder mag je je aanmelden, zodat we snel kunnen beginnen
Welk voorbeeld? wat zie ik over het hoofd?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 22:21
DeMol
Avatar van DeMol
DeMol is offline
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1738992 hier is het al eens eerder gespeeld
Ik bedoelde deze link ^^

Trouwens wanneer je je aanmeld via Privébericht zou het fijn zijn als je dit niet meteen hier plaats (in verband met één opdracht).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 23:29
DeMol
Avatar van DeMol
DeMol is offline
Het leek me een leuk idee, het valt jammer genoeg niet zo in de smaak.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 23:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je beantwoordt de vragen die er zijn niet en geeft nu al op?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 16:36
Verwijderd
Het helpt ook niet dat we niet weten of je een vaste forumer bent, of iemand die zomaar halverwege het eerste spel zal verdwijnen om nooit meer terug te komen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2013, 20:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het zou denk ik ook meer helpen als je antwoord geeft op al de vragen en ons een beter idee geeft van wat er dan van ons wordt verwacht.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 12:07
MMollie
MMollie is offline
Heb dit wel eerder gespeeld
In dat spel werd er een aflevering geschreven gebaseerd op een opdracht (of meerdere) die je online speelde
Verder was er 1 weekopdracht per aflevering waarmee je jokers kon verdienen
__________________
Too hot to be true
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 17:50
Verwijderd
Ik ben enthousiast!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Het helpt ook niet dat we niet weten of je een vaste forumer bent, of iemand die zomaar halverwege het eerste spel zal verdwijnen om nooit meer terug te komen.
Dat verwacht ik niet. Je moet ook eens van het goede van mensen vanuit gaan en zelfs als het het geval is: dat hij over een paar dagen weer weg is dan heb je toch ook niets verloren als je meedoet? Ik zou gewoon zeggen: gewoon meedoen. Is leuk!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Dat verwacht ik niet. Je moet ook eens van het goede van mensen vanuit gaan en zelfs als het het geval is: dat hij over een paar dagen weer weg is dan heb je toch ook niets verloren als je meedoet? Ik zou gewoon zeggen: gewoon meedoen. Is leuk!!
Nouja, Sarah heeft wel een punt: laatste bezoek was op 13-2...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 19:23
Verwijderd
Oh, niet naar gekeken, wel jammer, want had graag meegedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wie is de mol? #2.1
Biertank 52
4 19-04-2009 22:42
De Kantine Wie is de mol?
Verwijderd
500 22-02-2009 22:33
De Kantine [spel]Wie is de mol?
Verwijderd
122 30-01-2009 13:07
Films, TV & Radio [pool] Wie is de mol? 2007
Droomvlucht
415 20-03-2007 14:57
Films, TV & Radio [POOL] Wie Is De Mol?
Igorrrai
501 13-05-2006 21:46
Films, TV & Radio [POOL] Wie Is De Mol?
geen punt.
426 18-03-2005 14:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.