Oud 25-07-2013, 20:08
Verwijderd
Draai eens terug enzo. Totaal nutteloos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2013, 20:14
Verwijderd
Op deze manier reageren is ook totaal nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 20:22
Verwijderd
Goedzo jongens, filosoferen over nut
Met citaat reageren
Oud 25-07-2013, 20:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nu nog iets constructiefs en dan komen we ergens!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 01:34
Verwijderd
Citaat:
Nu nog iets constructiefs en dan komen we ergens!
Constructiefs? Het werkte prima! Why change a winning team? Dit soort dingen betekent nog meer de dood van het forum. Zien jullie dat serieus niet?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 01:35
Verwijderd
Citaat:
Op deze manier reageren is ook totaal nutteloos.
Okay. In dat geval verwacht ik dat morgen alle fora samengevoegd zijn tot Onzin aangezien dat de enige plek is waar het overgrote deel nog enigszins een vorm van intelligentie heeft.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 07:16
Verwijderd
Op Onzin is genoeg plaats voor sarcasme en loze opmerkingen, dus als jij geen zin hebt om fatsoenlijk te reageren, dan heb ik ook geen zin om tijd te steken in een fatsoenlijk antwoord.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 12:46
Verwijderd
Onzin zit vol met bange mensen die niet buiten onzin durven te posten.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 09:57
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Onzin zit vol met bange mensen die niet buiten onzin durven te posten.
Motte hier komme zeggen
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 10:52
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Onzin zit vol met bange mensen die niet buiten onzin durven te posten.
Het is ook heel eng buiten onzin
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Op Onzin is genoeg plaats voor sarcasme en loze opmerkingen, dus als jij geen zin hebt om fatsoenlijk te reageren, dan heb ik ook geen zin om tijd te steken in een fatsoenlijk antwoord.
Oh en op N&A en W&L werd altijd zo bijzonder lief gedaan? Hou op zeg
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 15:43
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Waarom is het nu veranderd? Zoveel filosofische discussies waren er nou ook weer niet en om er een apart subforum van te maken heeft sowieso geen zin.

Daarnaast is levensbeschouwing niet zomaar te plaatsen onder lifestyle. Geloof hoort zeker niet thuis in een rijtje met favoriete kleding, haarkleur, schoenen enz.

Allicht dat filosofie en religie verschillende zaken zijn maar deze hebben meer overlap dan religie en mode.

Ik vind het bijzonder kwalijk dat levensbeschouwing ineens bij lifestyle gaat. Daarmee wordt zo afgedaan aan de betekenis van levensbeschouwing op wat voor manier dan ook voor mensen. Het is niet zomaar een modetrend of een bepaalde smaak, het gaat veel dieper. Echt ontzettend oppervlakkig zo.

Het is misschien zo dat W&L niet fantastisch liep in de zin dat er vaak dezelfde soort topics waren met veelal dezelfde reacties maar het was wel overzichtelijk. Filosofie als apart subforum zal nooit werken en mensen zullen nooit bedenken dat vragen over levensbeschouwing wel eens bij lifestyle zouden passen. Tussen de topics over haar, schoenen, klading en make-up.

Dus net als Deadlock, ga eens gauw terugdraaien.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast is levensbeschouwing niet zomaar te plaatsen onder lifestyle. Geloof hoort zeker niet thuis in een rijtje met favoriete kleding, haarkleur, schoenen enz.
En ik maar denken dat geloof een keuze is, al dan niet gemaakt door paps en mams.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 16:07
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
En ik maar denken dat geloof een keuze is, al dan niet gemaakt door paps en mams.
Allicht dat dat voor een gedeelte geldt, maar er zijn nog genoeg mensen met twijfels en vragen over of er 'meer' is. Dit is niet slechts lifestyle maar iets veel diepers. Levensbeschouwing heeft in het verleden een enorme rol gespeeld en doet dat nog steeds, kijk maar naar alle invloed die het heeft gehad en nog steeds speelt dit wereldwijd nog een grote rol in de levens van een enorm gedeelte van de wereldbevolking. Er zijn mensen die hun hele leven zich afvragen of er meer is, er zijn mensen die hun hele leven wijden aan het vertellen dat er meer is, er zijn mensen die hun hele leven wijden aan het vertellen dat er verder niets is enz.

Het is ook niet slechts een kwestie van smaak, waar lifestyle op neerkomt, het gaat ook om gevoel en rationele argumenten al dan niet voor de aanwezigheid van 'meer'.

W&L was er voor discussie over wetenschap, filosofie en levensbeschouwing en juist dat laatste was wat er voornamelijk besproken werd. Nu zit levensbeschouwing bij lifestyle wat een subforum is om ervaringen te delen en haast de laatste plek is om een discussie te voeren over een onderwerp als dit. En wetenschap? Geen idee waar daar nog even gesproken kan worden.

Het komt op mij over alsof er binnen het team veel te licht wordt gedacht over levensbeschouwing en het daardoor maar weggemoffeld wordt bij lifestyle alsof het een soort van modetrend is waar je alles maar heerlijk aanpast op je smaak en het een hele kleine bijzaak in je leven is.

Dus naast dat je door levensbeschouwing en filosofie uit elkaar te trekken alle mogelijke discussies doodslaat en in feite gewoon het hele subforum op hebt gedoekt (wat niet nodig was) wordt er ook nog ontzettend onderschat hoe belangrijk levensbeschouwing kan zijn voor mensen en het simpelweg ontzettend kortzichtig is om het weg te moffelen bij lifestyle.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 16:28
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Maar het filosofische deel van levensbeschouwing kan toch wél bij filosofie? Dat lijkt me juist een prima subforum om het waarom van het leven te bespreken. En precies hóe je die levensbeschouwing in je leven past, kan wel bij lifestyle, denk ik (dus dingen als of en hoe vaak je naar de kerk gaat, hoeveel je bidt, of je kleding aanpast aan je levensbeschouwing...) Verder, aan wat voor dingen (/topics) denk je precies bij het bespreken van wetenschap?

W&L ging vooral over God vs geen God en wel/niet bestaan van evolutie, in mijn herinnering, en dus ook niet altijd even bijzonder lief. En hoe het zich precies in de praktijk ontwikkeld, kan niemand zeggen, maar ik hoop zelf dat Filosofie wat meer aanmoedigt om het over veel méér te hebben dan over levensbeschouwing (wel geen God) en de (wetenschappelijke) argumenten voor evolutie.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 16:33
Verwijderd
Tja, ik kan natuurlijk gaan zeggen dat ik dit en dat vind omdat ik filosofie heel gaaf vind, maar ik weet ook wel dat dit een forum is. En een forum hoort er te zijn voor de leden. Daarom ben ik ook forumbaas geworden, niet om mijn zin door te drukken en als filosofiestudent een subforum Filosofie te regelen.
Let me put it this way: het is een test, en we zijn nog veel aan het overleggen op Admin. De ideeën die we er nu voor hebben zijn volgens mij niet echt rechtlijnig en vaststaand, dus het kan allemaal nog veranderen. Ik denk dat dat wel zinnig is om mee te nemen in deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het nu veranderd? Zoveel filosofische discussies waren er nou ook weer niet en om er een apart subforum van te maken heeft sowieso geen zin.

Daarnaast is levensbeschouwing niet zomaar te plaatsen onder lifestyle. Geloof hoort zeker niet thuis in een rijtje met favoriete kleding, haarkleur, schoenen enz.

Allicht dat filosofie en religie verschillende zaken zijn maar deze hebben meer overlap dan religie en mode.

Ik vind het bijzonder kwalijk dat levensbeschouwing ineens bij lifestyle gaat. Daarmee wordt zo afgedaan aan de betekenis van levensbeschouwing op wat voor manier dan ook voor mensen. Het is niet zomaar een modetrend of een bepaalde smaak, het gaat veel dieper. Echt ontzettend oppervlakkig zo.
Em. geeft al een goed antwoord. Levensbeschouwing is overigens niet naar Lifestyle verhuisd, de persoonlijke geloofsvragen zijn naar LS verhuisd. Het 'bidden jullie voor het eten?', 'gaan jullie naar de kerk?', de dingen die invulling geven in het dagelijkse bestaan. Lifestyle is meer dan 'kapsels en make up', LS is ook de inhoud die je daaraan geeft.
Ik heb dit besproken met Elin3, een jonge en gelovige fb en ook zij ziet dit liever daar omdat de kans daar groter is dat iemand werkelijk antwoordt op de persoonlijke geloofsbeleving vraag zonder dat er meteen een discussie uit voortvloeit over de zin of onzin van het geloof. Zodat de onzekere tiener die gewoon wilde weten of nog andere mensen bidden voor het eten niet wordt overstelpt met honende antwoorden van een aantal atheïsten die 10 jaar ouder zijn.

Misverstand: religie is níet verhuisd naar LS. Levensbeschouwing, wat een onderdeel is van Filosofie, hoort nog gewoon daar thuis. Discussies over de Bijbel, aldanniet bestaan van goden, de inhoud van de religies, hoort nog steeds daar thuis.
Persoonlijke geloofsbeleving heeft nu een plaats op LS, voor de leden én omdat LS niet zo oppervlakkig hoeft te zijn als jij denkt. Ik ben niet van plan om de topics daar wel belachelijk te laten maken (zoals je weet ben ik ook daar fb).

Citaat:
Het is misschien zo dat W&L niet fantastisch liep in de zin dat er vaak dezelfde soort topics waren met veelal dezelfde reacties maar het was wel overzichtelijk. Filosofie als apart subforum zal nooit werken en mensen zullen nooit bedenken dat vragen over levensbeschouwing wel eens bij lifestyle zouden passen. Tussen de topics over haar, schoenen, klading en make-up.

Dus net als Deadlock, ga eens gauw terugdraaien.
Wetenschap en Levensbeschouwing botste gewoon als gek. Het was een oorlogsgebied tussen gelovigen en atheïsten en er was niet fatsoenlijk te modereren, hoe ver moest je dingen toestaan, hoe ver moet je gaan om mensen te beschermen, wat doen topics over wetenschappelijke theorieën überhaupt tussen levensbeschouwing, roepen om bronnen bij gevoelsmatige posts enz enz. Wetenschappelijk nieuws vindt nu zijn plaats op N&A. Experimentele vragen zouden onder EV kunnen, maar ik kan me niet zo heel veel van die topics herinneren, dus dat enkele dat ergens verschijnt, kunnen we dan nog bedenken waar het het beste past.
Zoals Panopticon zegt, is dit een test. Dit is geen beslissing die we er door drukken waar we nooit meer op terug willen komen. We willen kijken of dit meer draagvlak kan bieden. Filosofie is breder getrokken dan enkel Levensbeschouwing om ook echt ethische kwesties en andere filosofische vragen een plaats te geven. Het is smaller getrokken in die zin dat Wetenschap er niet meer tussen hoort en persoonlijke vragen op LS mogen. Niet bedoeld om het niveau omlaag te halen dus. En misschien heeft het ook een andere kant, dat jongeren weten dat geloof even goed tot het dagelijkse leven behoort als bedenken wat je gaat aantrekken. Dat het normaal is.
(En ik wil hier nu geen discussie met mensen die daar anders over denken, het is hier geen Filosofie, als je wil discussiëren of geloof normaal is, dan hebben we daar een ander forum voor).


Ter plaatse trappelen als iets niet werkt, schiet niet op. We willen dit proberen en bekijken, als het niks is of wordt, dan bedenken we iets anders (nieuw of oud).
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Het komt op mij over alsof er binnen het team veel te licht wordt gedacht over levensbeschouwing en het daardoor maar weggemoffeld wordt bij lifestyle alsof het een soort van modetrend is waar je alles maar heerlijk aanpast op je smaak en het een hele kleine bijzaak in je leven is.

Dus naast dat je door levensbeschouwing en filosofie uit elkaar te trekken alle mogelijke discussies doodslaat en in feite gewoon het hele subforum op hebt gedoekt (wat niet nodig was) wordt er ook nog ontzettend onderschat hoe belangrijk levensbeschouwing kan zijn voor mensen en het simpelweg ontzettend kortzichtig is om het weg te moffelen bij lifestyle.
Dit is dus absoluut niet de intentie, er is niets weggemoffeld en er is niet licht over gedacht. Levensbeschouwing valt nog steeds onder Filosofie. Persoonlijke vragen onder LS. Dat idee heeft zelfs pas grond gekregen nadat Elin3 (gelovig nota bene) het een goed idee vond, zodat jonge, nieuwe leden, niet overspoeld worden met een hevige discussie over zin en onzin.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2013, 17:32
Verwijderd
De intentie is vast om het actiever te laten lijken maar hiermee maak je het kapot. Filosofie gaat hooguit een post per week krijgen. Maximaal.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 17:33
Verwijderd
Dat wetenschap naar N&A zou gaan soit maar noem het dan w&n&a of link naar fok oid.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:
De intentie is vast om het actiever te laten lijken maar hiermee maak je het kapot. Filosofie gaat hooguit een post per week krijgen. Maximaal.
En hoe actief was W&L nog de laatste tijd? En bij mijn weten werd het niet 'stuk' gemodereerd.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 20:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het grootste verschil met de oude situatie is de nieuwe naam en het feit dat de puur wetenschappelijke onderwerpen nu op N&A thuis horen. Dit geeft filosofie, ethiek en levensbeschouwing meer ruimte om tot hun recht te komen.

Citaat:
Dus naast dat je door levensbeschouwing en filosofie uit elkaar te trekken alle mogelijke discussies doodslaat en in feite gewoon het hele subforum op hebt gedoekt (wat niet nodig was) wordt er ook nog ontzettend onderschat hoe belangrijk levensbeschouwing kan zijn voor mensen en het simpelweg ontzettend kortzichtig is om het weg te moffelen bij lifestyle.
Levensbeschouwing wordt zeker niet verbannen uit Filosofie. Met de nieuwe opzet wordt er wel een onderscheid gemaakt in de eenvoudigere geloofskwesties (bijv. over bidden voor je eten en dat type vragen waar je niet zit te wachten op veel commentaar van niet-gelovigen) wat wordt ondergebracht bij LS. En in de meer discussie-gevoelige onderwerpen, waarover op Filosofie gepraat kan blijven worden.

Ik zie zeker het belang in van levensbeschouwing en wil dit onderwerp dan ook zeker niet tekort doen.

Maar in de oude situatie waren veel topics behoorlijk respectloos wat afbreuk deed aan de discussies.
Ik heb behoorlijk wat teruggelezen in oudere topics daar en ik werd niet heel blij van wat ik zag. Soms enigszins wereldvreemde gelovigen die in de wilde weg met Bijbelteksten smeten en vervolgens op veel onbegrip stuitte van mensen voor wie deze teksten geen enkele waarde hadden. Van deze mensen kan ik me de weerstand richting de gelovigen dan ook goed voorstellen. (Als gelovige zie ik echt de waarde in van de Bijbel en snap ik ook dat anderen aan religieuze geschriften waarde toekennen, maar ik besef ook dat je deze teksten niet als waarheid kunt presenteren. Wanneer je alleen al kijkt naar sommige verschillen in opvatting tussen gelovigen onderling, besef je al snel dat je een tekst niet puur als bron kunt aandragen. Dat wil geloof niet uitbannen, maar gelovigen zelf laten denken en laten onderbouwen met eigen mening/ ervaring, wat -naar onze verwachting- op minder weerstand zal stuitten als een letterlijk citaat uit bijv. de Bijbel.)

Deze dingen die ons forumbazen opvielen en -naar ons idee- ervoor zorgde dat W&L niet goed functioneerde hebben we meegenomen in ons beleid voor Filosofie. Met de nieuwe opzet proberen we om echt ruimte te creëren voor goede discussies.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 20:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline


Jongens, Games staat onder "technologie" (in plaats van onder "ontspanning") , contact gezocht staat dan wel weer onder "ontspanning", drugs & alcohol staat onder "lichaam & geest", verkeer & vervoer staat ook onder "technologie" en muziek staat onder "kunst en cultuur".

De categorie Technologie is sowieso allang niet relevant meer en de meeste hierboven genoemde fora passen beter onder Ontspanning dan waar ze nu zitten. Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt waar je een forum neerzet (als je Onzin onder lichaam & geest gooit loopt het vast ook nog wel), dus het is allemaal meer een principe kwestie. Mensen die bashen op een specifiek forum doen dat echt heus ook nog wel als je het onder een andere categorie gooit maar verder hetzelfde houdt.

Misschien tijd om alle forumdelen eens opnieuw in te delen, Technologie aan te passen naar iets wat de lading meer dekt en vervolgens daar ook gezeur over krijgen omdat het anders is?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 20:57
Verwijderd
Daar is over gesproken en het bekijken van de totale indeling zat al in het hoofd van verschillende mensen, maar eerst moet in ieder geval Ieke terug zijn van vakantie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 05:35
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Oké, ik heb een beter beeld van jullie beweegredenen alleen heb ik nog steeds sterke vraagtekens bij de haalbaarheid. Volgens mij is het gewoon te onoverzichtelijk waardoor het niet duidelijk is welke onderwerpen waar thuishoren. Probeer in ieder geval op een zo goed mogelijke manier duidelijk te malen hoe het zit aangezien slechts de naam filosofie niet meteen aangeeft dat geloofskwesties hier ook kunnen. Een alternatief zou kunnen zijn om twee apart subfora te hebben zoals filosofie en religie of deze in de naam te combineren maar dan creëer je een nieuwe W&L. Nu lijkt het op het gezicht alsof religie geen plek heeft terwijl dit voor meet bezoekers een rol speelt dan filosofie.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2013, 08:14
Verwijderd
We hebben een tijdje met die naam in onze maag gezeten. Levensbeschouwing en Wereldbeschouwing (wat hetzelfde betekent als Filosofie) hebben we ook aan gedacht, maar dat leek weer te beperkt en op zich klonk Filosofie met een duidelijke omschrijving (dat tieners ook begrijpen wat het onderwerp is) dan nog begrijpelijker.

Als er betere ideeën zijn voor een naam of een duidelijkere omschrijving, zijn die altijd welkom.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 15:18
Verwijderd
Levensbeschouwing en filosofie zijn toch echt twee verschillende dingen. Wel aan elkaar gerelateerd trouwens. Ik zou het subforum dan ook L&F genoemd hebben. Verder is het echt belachelijk dat wetenschap dan maar onder N&A kan maar dat er niet een duidelijke naam voor is want dat is gewoon waar gebruikers naar kijken. En op googlen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 20:11
Verwijderd
Omdat de naam Filosofie de volledige dekking niet duidelijk lijkt te maken, is de naam Filosofie veranderd naar Levensbeschouwing & Filosofie.

deadlock: waren er zoveel wetenschappelijke topics dat daar een duidelijke verwijzing naar moet zijn, geen sarcastische vraag, maar een werkelijke, want ik kan me er niet zoveel herinneren (zegt ook niet veel want mijn geheugen heeft wat mankementen)? En zo ja, misschien kunnen de fb's (+) van N&A daar hun mening over komen geven. KIET, Quintiano, Alpha_Omega naamzoek (ik zal ze ook een pm sturen).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 20:25
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik dacht in het admin topic te hebben geopperd wel iets aan de naam te doen, maar dit blijkt zo niet te zijn.
Ik ben wel met deadlock dat ietwat meer duidelijkheid wat er precies onder N&A valt geen slecht idee is, als dat de dingen duidelijker maakt.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 20:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik voorspel dat er in dit topic meer gepost zal worden dan in het subforum zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 20:50
Verwijderd
Tja, het is niet alsof er voorheen zo druk gepost werd, dus veel verschil zal het dan niet maken, toch?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 21:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Klopt! Daarom begrijp ik ook niet zo goed wat nu het doel is van de verandering.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 22:01
Verwijderd
Iets proberen en niet gewoon doelloos toekijken en/of negeren. Het in ieder geval eenvoudiger maken om er forumbaas te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Iets proberen en niet gewoon doelloos toekijken en/of negeren. Het in ieder geval eenvoudiger maken om er forumbaas te zijn.
Nee. Het is net als een nieuwe kabinetsperiode. Er moet iets veranderd worden want stilstand is ten slotte achteruitgang ( ) Of er is een nieuwe bestuurder die zijn stempel op het beleid moet drukken en dan kan zeggen "Kijk! Dit heb ik bewerkstelligd!".

Dit is niet eenvoudiger, dit is moeilijker. Over filosofie werd nooit gesproken, over godsdienst wel, over wetenschap daar tussenin. Het is dus volstrekt onlogisch om filosofie als enige van de drie over te houden.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Omdat de naam Filosofie de volledige dekking niet duidelijk lijkt te maken, is de naam Filosofie veranderd naar Levensbeschouwing & Filosofie.

deadlock: waren er zoveel wetenschappelijke topics dat daar een duidelijke verwijzing naar moet zijn, geen sarcastische vraag, maar een werkelijke, want ik kan me er niet zoveel herinneren (zegt ook niet veel want mijn geheugen heeft wat mankementen)? En zo ja, misschien kunnen de fb's (+) van N&A daar hun mening over komen geven. KIET, Quintiano, Alpha_Omega naamzoek (ik zal ze ook een pm sturen).
Nee dat was er niet maar misschien moet je daar iets aan doen in plaats van het dan maar weghalen. Als je zo gaat redeneren verwacht ik dat er meer subfora opgeheven worden. En rap ook.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Nee. Het is net als een nieuwe kabinetsperiode. Er moet iets veranderd worden want stilstand is ten slotte achteruitgang ( ) Of er is een nieuwe bestuurder die zijn stempel op het beleid moet drukken en dan kan zeggen "Kijk! Dit heb ik bewerkstelligd!".

Dit is niet eenvoudiger, dit is moeilijker. Over filosofie werd nooit gesproken, over godsdienst wel, over wetenschap daar tussenin. Het is dus volstrekt onlogisch om filosofie als enige van de drie over te houden.
Filosofie was de samenvattende titel, filosofie is niet 'overgehouden', het was een naam voor iets waar je met Levensbeschouwing terecht kon en waar toekomstige ethische kwesties ook konden komen te staan. Wetenschap en Levensbeschouwing in één naam heb ik persoonlijk altijd bizar gevonden en ik weet dat ik daar echt niet alleen in was.
Dat blijkt niet duidelijk te zijn, dus de naam is nu dubbelop, maar wel duidelijker.

En kabinetsperiode Alsof er stemmen moeten gewonnen worden.

Citaat:
Nee dat was er niet maar misschien moet je daar iets aan doen in plaats van het dan maar weghalen. Als je zo gaat redeneren verwacht ik dat er meer subfora opgeheven worden. En rap ook.
Wat kunnen we daaraan doen, vertel jij het eens? Het stond als aparte naam in een forum, dus mensen die Googleden konden daar terecht komen, evenals mensen die het overzicht van het forum zagen.
En er zijn al meerdere subfora in het verleden opgeheven en/of samengevoegd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2013, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Iets proberen en niet gewoon doelloos toekijken en/of negeren. Het in ieder geval eenvoudiger maken om er forumbaas te zijn.
Nou ja, het is toch niet lastig modereren daar? Het wordt pas vervelend wanneer bepaalde mensen 'beschermd' of 'getroost' moeten worden. Of liever; wanneer 'men' dat min of meer verwacht want 'repsect!111' en alles. En dan denk ik weer 'Grow a pair.'
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Filosofie was de samenvattende titel, filosofie is niet 'overgehouden', het was een naam voor iets waar je met Levensbeschouwing terecht kon en waar toekomstige ethische kwesties ook konden komen te staan. Wetenschap en Levensbeschouwing in één naam heb ik persoonlijk altijd bizar gevonden en ik weet dat ik daar echt niet alleen in was.
Dat blijkt niet duidelijk te zijn, dus de naam is nu dubbelop, maar wel duidelijker.
De samenvoeging naar W&F was ik het destijds ook niet mee eens. Nou en.

En kabinetsperiode Alsof er stemmen moeten gewonnen worden.[/quote]
Euh, nee.


Citaat:
Wat kunnen we daaraan doen, vertel jij het eens?
Wajoooo Als ik solliciteer als FB krijg ik niet eens een bericht dat mijn bericht is aangekomen maar dan moet ik het nu wel even gaan vertellen? Moet ik dit écht écht als een serieuze vraag opvatten?

Citaat:
Het stond als aparte naam in een forum, dus mensen die Googleden konden daar terecht komen, evenals mensen die het overzicht van het forum zagen.
Je kan jezelf wel blijven herhalen maar dat maakt het niet opeens waarder ofzo.

Citaat:
En er zijn al meerdere subfora in het verleden opgeheven en/of samengevoegd.
En dat is geen drogreden hoe precies?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Wajoooo Als ik solliciteer als FB krijg ik niet eens een bericht dat mijn bericht is aangekomen maar dan moet ik het nu wel even gaan vertellen? Moet ik dit écht écht als een serieuze vraag opvatten?
Je hoeft geen fb te zijn om ideeën te hebben en aan te brengen. Het was een serieuze vraag. Waarmee ik niet wil zeggen dat je iets moet.

Over je sollicitatie, wat hier verder niet ter zake doet, maar wat ik niet wil negeren, ik heb die niet als serieus gezien, als ze dat was, dan is het misschien handig om ze de volgende keer in een iets serieuzere vorm te gieten. Andere sollicitanten hebben ook geen reactie gehad overigens en dat had ik wel moeten doen. Sorry daarvoor.

Citaat:
En dat is geen drogreden hoe precies?
Jij zegt dat we dan andere subfora moeten opheffen, ik reageer met dat dat al gebeurd is in het verleden waarmee ik impliceer dat dat geen onmogelijkheid is in de toekomst. Wat is daar drogreden aan?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft geen fb te zijn om ideeën te hebben en aan te brengen. Het was een serieuze vraag. Waarmee ik niet wil zeggen dat je iets moet.

Over je sollicitatie, wat hier verder niet ter zake doet, maar wat ik niet wil negeren, ik heb die niet als serieus gezien, als ze dat was, dan is het misschien handig om ze de volgende keer in een iets serieuzere vorm te gieten. Andere sollicitanten hebben ook geen reactie gehad overigens en dat had ik wel moeten doen. Sorry daarvoor.
Blahblahblahblah weet je wat? Facepalm van het jaar award. Als je niet wil luisteren dan doe je het maar niet. Weet je zeker dat Dittrich niet achter de schermen ergens aan de touwtjes aan het trekken is? Deze hele discussie is namelijk zo'n beetje hetzelfde als de discussie over het opheffen van het WSZ-topic, er moest iets veranderen dus dan maar dit want dan lijkt het alsof er nog iets gedaan wordt. Niemand zit hierop te wachten maar de leden discussiëren er niet meer over want er wordt praktisch nooit naar ze geluisterd wat tot gevolg heeft dat een groot aantal ervan is weggejaagd.

Citaat:
Jij zegt dat we dan andere subfora moeten opheffen, ik reageer met dat dat al gebeurd is in het verleden waarmee ik impliceer dat dat geen onmogelijkheid is in de toekomst. Wat is daar drogreden aan?
Dat staat er helemaal niet. Hoe haal je dat er in godsnaam uit.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 12:04
Verwijderd
En Holy Shit, we zitten precies op schema voor één post per week op Filosofie vanwege de post van JaJ van vanochtend!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 13:38
Verwijderd
Grmbl, in plaats van te huilen op Admin dat er één lid is wat tegen je ingaat kan je beter hier doordiscussiëren.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 14:21
Verwijderd
Als mensen toch lekken van Admin mogen ze ook lekken dat ik op dit moment andere dingen had dan nog op stel en sprong te reageren, maar dat was niet boeiend genoeg zeker, dat werd daar toch ook gezegd?

En dat er dingen krom door verteld worden, was al langer duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 14:25
Verwijderd
Niemand lekt, de forumsoftware is lek. Het kost een beetje moeite om de goede fora uit de MySQL dumps te halen maar ik heb toch vakantie.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 16:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Let me put it this way: het is een test, en we zijn nog veel aan het overleggen op Admin. De ideeën die we er nu voor hebben zijn volgens mij niet echt rechtlijnig en vaststaand, dus het kan allemaal nog veranderen. Ik denk dat dat wel zinnig is om mee te nemen in deze discussie.
Altijd goed om midden in het overleg alvast dingen te veranderen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Altijd goed om midden in het overleg alvast dingen te veranderen
Tijdens of achteraf, mekker is mekker
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 07:34
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik vind het jammer dat het zo heeft moeten zijn. Het onderscheid tussen Filosofie en Wetenschap -maar vooral de raakvlakken- had zo veel potentie. Ik hoop vooral dat er nog ruimte blijft voor nette discussie van die raakvlakken op een van beide fora, want anders verplaatst je het probleem van flames op religieuze uitspraken alleen maar. Jonge leden horen natuurlijk hier nog steeds voldoende beschermd te worden tegen niet-scholieren die de wijsheid in pacht hebben.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 16:02
Verwijderd
Deadlock brengt het misschien niet zo lief, maar wat hij allemaal zegt klopt wel. En nu weer verder met de vakantie, toedeloe.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 18:11
Verwijderd
Zachte heelmeesters....
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 14:14
Verwijderd
Wellicht kunnen de discussies over god en andere metafysica beter naar onzin verplaatst worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.