Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2009, 11:37
Calimeromeis
Avatar van Calimeromeis
Calimeromeis is offline
Hallo allemaal,

Ik moet een keuze maken en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
Ik heb al jaren last van duizeligheid (vooral bij het opstaan) en ik ben al een aantal keer flauwgevallen. Ik merk dat het in het laatste jaar erger is geworden. Ik heb periodes waarin het een paar keer per week gebeurt. Het gebeurt altijd thuis en meestal vanuit een liggende positie. Ik denk dat ik een lage bloeddruk heb en dat het daardoor komt. De laatste week is het erger geworden, ik denk dat dat komt doordat ik ben begonnen met bepaalde medicatie. Mijn bloed heb ik al een paar keer laten prikken om andere redenen en daar kwam niks uit.
Omdat ik weet waardoor het komt waarom ik flauwval en omdat ik het onschuldig vind heb ik niet de behoefte om naar de dokter te gaan (ik ben ook bang dat hij me niet serieus neemt en zegt dat het psychisch is omdat ik op dat vlak wat problemen heb). Mijn vriend dringt er echter op aan om dat wel te doen. Wat vinden jullie, zal ik wel of niet gaan.

Groetjes,
Calimeromeis

P.s. De laatste week is het wel anders geworden, ik zak gewoon door mijn knieën terwijl ik nog bij bewustzijn ben.
__________________
But I'm just a soul whose intentions are good
Oh Lord, please don't let me be misunderstood
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 11:47
Verwijderd
Zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad als flauwvallen door een bloeddrukdaling, dat komt best veel voor bij jonge vrouwen en als je dan al weet dat je geen bloedarmoede hebt (en als ze bloed prikken testen ze eigenlijk altijd ook daarop), kan de huisarts verder weinig doen, behalve je aanraden om dropjes te eten.
Maar zomaar door je benen zakken terwijl je bij bewustzijn bent is niet normaal, en dat is wel een goede reden om naar de huisarts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 14:27
Ramleen
Avatar van Ramleen
Ramleen is offline
Ik sluit mij aan bij Sarah. Het is goed om even langs de dokter te gaan. Ook omdat je denkt dat het misschien komt door de medicatie die je gekregen hebt zal ik dat even navragen aan de huisarts. Deze kan je dan eventueel wat anders voorschrijven. De huisarts zal je altijd serieus moeten nemen dus je hoeft hier niet bang voor te zijn. probeer genoeg te drinken om wat vulling in je vaten te krijgen zodat de bloedruk wat kan verhogen.
Ik heb verder ook nog nooit gehoord dat er een psychische verklaring voor bloeddrukverlanging is. Als de lage bloeddruk te maken heeft met je flauwvallen is dit dus niet psychologisch.
Kortom maak even een afspraak met je huisarts en ga er even langs
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 15:49
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Ik sluit mij aan bij Sarah. Het is goed om even langs de dokter te gaan. Ook omdat je denkt dat het misschien komt door de medicatie die je gekregen hebt zal ik dat even navragen aan de huisarts. Deze kan je dan eventueel wat anders voorschrijven. De huisarts zal je altijd serieus moeten nemen dus je hoeft hier niet bang voor te zijn. probeer genoeg te drinken om wat vulling in je vaten te krijgen zodat de bloedruk wat kan verhogen.
Ik heb verder ook nog nooit gehoord dat er een psychische verklaring voor bloeddrukverlanging is. Als de lage bloeddruk te maken heeft met je flauwvallen is dit dus niet psychologisch.
Kortom maak even een afspraak met je huisarts en ga er even langs
Juist wel. De meest voorkomende oorzaak van een bloeddrukdaling met als gevolg flauwvallen is de vasovagale collaps. Deze wordt getriggerd door angst, stress etc. Dus per definitie psychisch.

T.S. Als je al een tijdje met deze klacht rondloopt is de kans groot dat het inderdaad veroorzaakt wordt door een niet duidelijke oorzaak. Waarschijnlijk dus toch psychisch bepaald. Belangrijk is dat je huisarts de bloeddruk meet in liggende en staande houding. Daalt de bloeddruk met een bepaalde maat dan heet dit orthostatische hypotensie. Het is vervelend maar het kan geen kwaad. Er zijn wel bepaalde ziekten die dit kunnen veroorzaken, maar de kans daar op is klein. Daarnaast is er ook al bloedonderzoek verricht. Het enige wat je zou kunnen doen is er voor te zorgen dat het bloedvatenstelsel goed gevuld is met vocht. Dus veel drinken en wat meer zout nuttigen.

P.S: welke medicatie hebt je recentelijk gekregen?

Edit: Ik lees net op een ander forum om welke medicatie het gaat en welke medicatie je nog meer tot je neemt. Best wel serieuze medicatie, maar het is nu ook erg duidelijk dat het verergeren van je klachten veroorzaakt wordt door je nieuwe medicatie. Aangezien deze als bijwerking duizeligheid kan veroorzaken. Ik raad je aan dit met je behandeld arts te bespreken en dit topic zowel hier als op het andere forum te laten voor wat het is. Meer kunnen wij niet voor je doen. En vooral niet naar reacties luisteren als stoppen met je medicatie etc. Dat bepaalt je behandeld arts. Succes!
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"

Laatst gewijzigd op 28-06-2009 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 10:25
Verwijderd
een reden waarom je niet zou gaan, lijkt me best een serieus probleem...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Griep of?
hahaha
6 03-03-2009 18:52
Lichaam & Gezondheid 's Nachts misselijk en flauwvallen
:) L. :)
12 31-05-2006 13:14
Lichaam & Gezondheid Hart gaat te snel
x-ViXeN-x
14 20-11-2004 18:02
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 01:26
Lichaam & Gezondheid Omvallen van de pijn ? :S
Energie
23 26-08-2004 21:16
Liefde & Relatie Laat hij me zitten of niet..?
Punkygirl
49 25-10-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.