Oud 18-07-2010, 16:44
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Want de standaard ADH voor vrouwen is 2000kcal en voor mannen 2500kcal. Ik heb echter het idee dat vooral meiden dit nimmernevernooit halen (uitzonderingen daar gelaten) en dat veel jongens ook te weinig eten.

Ook zie ik zo vaak topics (ook op dit forum, maar minder aanwezig dan op andere fora) waar een jongen met ondergewicht claimt 'genoeg te eten', of iets in die trant ('ik eet me helemaal kapot maar ik kom gewoon niets aan'). Als ik dan eens na ga vragen wat onze vriend van bv. 1.90 en 65 kilo per dag eet kom ik vaak uit op getallen tussen de 1750 en de 2100 en vaak doet hij dan ook nog veel per dag (bv. mountainbiken).

Daarom hier een vragenlijst. Twee versies, de eerste voor luie mensen/mensen die hun afmetingen niet op dit forum willen zetten, de tweede een uitgebreide.

1
1. Hoe oud ben je?
2. Wat is je BMI?
3. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week?

2
1. Hoe oud ben je?
2. Hoe lang ben je?
3. Hoeveel weeg je?
4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week?
5. Doe je duim en middelvinger om je pols. Raken ze elkaar aan? Kun je je middelvinger op je nagel leggen? Raken ze elkaar niet aan?
6. Heb je werk (of andere verplichtingen) die eventuele maaltijden in de weg zouden kunnen staan?
7. Gebruik je supplementen (bv. Omega 3, eiwitpoeder, multivitamine, ...,)?
8. Hoeveel kcal denk je dat je binnen krijgt, zonder het te checken (verpakkingen/etiketten, online waardetabellen, ...,)
9. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
10. Wil je nog iets toevoegen (bv. aandoeningen die invloed kunnen hebben op je gewicht of eetpatroon zoals diabetes, PDS, hypoglycemia, ...,)?

EDIT: vond dit subforum zelf het beste, als iemand het hier niet mee eens is, dan kan het naar een ander subforum.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2010, 14:18
JustADreamer
JustADreamer is offline
Waarom wil je dit allemaal weten? Is dit een onderzoek voor je studie, persoonlijke interesse, what's the point? Je hele post ademt superioriteitsgevoel, en dat is nou niet bepaald de manier om mensen zo ver te krijgen dat ze doen wat je wilt. Je zou ons natuurlijk ook netjes kunnen vrágen of we willen meewerken aan je onderzoek, ipv "Daarom hier een vragenlijst". Oh, en het luie mensen gedeelte werkt ook niet echt mee...

Ach, sommige mensen eten te weinig, anderen hebben weer te weinig social skills
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 15:24
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Waarom wil je dit allemaal weten? Is dit een onderzoek voor je studie, persoonlijke interesse, what's the point? Je hele post ademt superioriteitsgevoel, en dat is nou niet bepaald de manier om mensen zo ver te krijgen dat ze doen wat je wilt. Je zou ons natuurlijk ook netjes kunnen vrágen of we willen meewerken aan je onderzoek, ipv "Daarom hier een vragenlijst". Oh, en het luie mensen gedeelte werkt ook niet echt mee...

Ach, sommige mensen eten te weinig, anderen hebben weer te weinig social skills
Persoonlijke interesse. Meer mensen zullen dit wel interessant vinden denk ik, de gunst die ik vraag is slechts gedeeltelijk (het is niet zo dat je er helemaal niets uit 'wint', dit kan ook voor jou interessant zijn).

Als dit je tegen het zere been stoot dan raad ik je aan eens een keer uit lala-land te komen en de roze eenhoorntjes met chocoladerivieren achter je te laten.

@ik ben 14: bedankt! Die consultant dacht er dus ongeveer hetzelfde over.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 21:18
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Persoonlijke interesse. Meer mensen zullen dit wel interessant vinden denk ik, de gunst die ik vraag is slechts gedeeltelijk (het is niet zo dat je er helemaal niets uit 'wint', dit kan ook voor jou interessant zijn).

Als dit je tegen het zere been stoot dan raad ik je aan eens een keer uit lala-land te komen en de roze eenhoorntjes met chocoladerivieren achter je te laten.

@ik ben 14: bedankt! Die consultant dacht er dus ongeveer hetzelfde over.
Ga je met de info uit je onderzoekje later ook nog wat doen? En zo ja, hoe?

Het is niet zo zeer dat het me tegen het zere been stoot, of misschien ook wel, ik denk alleen dat als je er duidelijker bij zet wat je doel is en de toon van je bericht iets aanpast er veel meer mensen zijn die bereidt zijn om te reageren.

En helaasch... Roze eenhoorntjes en chocoladerivieren lijken me echt supermooi, maar die kom ik hier nooit tegen
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 21:28
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hier hebben we 't Eten en Drinken forum voor Armoed, dat moet jij als geobsedeerde calorieënteller toch wel weten.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 19-07-2010 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 22:03
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hier hebben we 't Eten en Drinken forum voor Armoed, dat moet jij als geobsedeerde calorieënteller toch wel weten.
Technisch gezien valt dit niet onder eten&drinken omdat we eten an sich hier niet bespreken, eerder de calorieën. Ook kwamen andere dingen aan bod (fysieke inspanning per dag, ziektes etc.).

Maar jij bent dan ook van gemiddelde intelligentie.

die laatste zin van de OP was een poging tot beleefd doen; ik wist toch al wel dat het in lifestyle goed stond
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 23:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
1. Hoe oud ben je?
-23

2. Hoe lang ben je?
-1,90

3. Hoeveel weeg je?
+/- 100

4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week?
- Werken/klussen/sleutelen

5. Doe je duim en middelvinger om je pols. Raken ze elkaar aan?
Ja
Kun je je middelvinger op je nagel leggen?
Half

Raken ze elkaar niet aan?
Wat?

6. Heb je werk (of andere verplichtingen) die eventuele maaltijden in de weg zouden kunnen staan?
Werk inderdaad, daarnaast heb ik vaak gewoon dingen te doen.

7. Gebruik je supplementen (bv. Omega 3, eiwitpoeder, multivitamine, ...,)?
Als de R in de maand zit slik ik van die vitaminesupplementen.

8. Hoeveel kcal denk je dat je binnen krijgt, zonder het te checken (verpakkingen/etiketten, online waardetabellen, ...,)
/care

9. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
Als ontbijt vaak niks, anders koffie+sapje
Lunch is altijd erg verschillend, vaak iets wat ik kant en klaar kan kopen
Avondeten gewoon wat de pot schaft, vaak aardappels+groente+vlees en dan 1 of 2 borden, afhankelijk van hoeveel honger/hoeveel ik gedaan heb.
Vandaag was het zeekraal met kriel van nieuwe aardappelen en een gebakken visje. Hier heb ik 1 goed vol bord van op.
Daarnaast drink ik zeker een liter frisdrank per dag (en dan reken ik SPA&fruit niet mee als frisdrank).
Dan eet ik tussendoor toch wel 1 stuk fruit per dag en 's avonds bij de koffie een koek. Als ik de volgende dag vrij ben/uit kan slapen wil ik nog wel eens een filmpje gaan kijken met een zak popcorn/chips/bier/whatever.

10. Wil je nog iets toevoegen (bv. aandoeningen die invloed kunnen hebben op je gewicht of eetpatroon zoals diabetes, PDS, hypoglycemia, ...,)?
Nope

Wat ga je hier overigens mee doen?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 00:08
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Is alleen maar persoonlijke interesse.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 00:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Wat kun je uit mijn antwoorden concluderen?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 10:30
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Technisch gezien valt dit niet onder eten&drinken omdat we eten an sich hier niet bespreken, eerder de calorieën. Ook kwamen andere dingen aan bod (fysieke inspanning per dag, ziektes etc.).

Maar jij bent dan ook van gemiddelde intelligentie.

die laatste zin van de OP was een poging tot beleefd doen; ik wist toch al wel dat het in lifestyle goed stond
Technisch gezien kun je calorieën alleen maar binnen krijgen door eten of drinken en kun je makkelijk afleiden of iemand te veel of te weinig binnenkrijgt als ze vertellen wat ze eten.
Dus laten we aub niet over intelligentie beginnen als jij die link geneens kunt leggen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 12:34
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:

2
1. Hoe oud ben je?
14
2. Hoe lang ben je?
1.74 m
3. Hoeveel weeg je?
58-60 kg, heb me al een tijd niet gewogen maar zie geen verschil
4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week?
Ehm... in vakanties eigenlijk weinig, behalve misschien zwemmen en buiten 'stoeien', normaal fiets ik 1 uur per dag.
5. Doe je duim en middelvinger om je pols. Raken ze elkaar aan? Kun je je middelvinger op je nagel leggen? Raken ze elkaar niet aan?
Bij de rechterpols lukt het wel, bij de linker niet (linker is 2x gebroken en 1 keer gekneusd). Nee.
6. Heb je werk (of andere verplichtingen) die eventuele maaltijden in de weg zouden kunnen staan?
Nee.
7. Gebruik je supplementen (bv. Omega 3, eiwitpoeder, multivitamine, ...,)?
Ja, multivitamine.
8. Hoeveel kcal denk je dat je binnen krijgt, zonder het te checken (verpakkingen/etiketten, online waardetabellen, ...,)
Pffff, 1700-2000, zoiets.
9. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
Als een dag met 3 fatsoenlijke maaltijden en 2 of 3 tussendoortjes.
En soms wat snoep of chocola.
10. Wil je nog iets toevoegen (bv. aandoeningen die invloed kunnen hebben op je gewicht of eetpatroon zoals diabetes, PDS, hypoglycemia, ...,)?
Nee.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 12:55
Verwijderd
1. Hoe oud ben je? 25
2. Hoe lang ben je? 1.70
3. Hoeveel weeg je? 65
BMI: 22

4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week? Dagelijks zo'n 45 minuten tot 1 uur aan wat spieroefeningen, aerobics en soms wat cardio.

5. Doe je duim en middelvinger om je pols. Raken ze elkaar aan? Kun je je middelvinger op je nagel leggen? Raken ze elkaar niet aan?
Ze raken elkaar vrij makkelijk, duim + wijsvinger gaat ook nog.


6. Heb je werk (of andere verplichtingen) die eventuele maaltijden in de weg zouden kunnen staan?
Nee, eigenlijk niet, ik zorg altijd voor ontbijt/lunch/avondeten niet altijd op dezelfde tijden, maar dus wel altijd 3 maaltijden.

7. Gebruik je supplementen (bv. Omega 3, eiwitpoeder, multivitamine, ...,)?
's Winters een multivitamine met omega 3, 's zomers niets.

8. Hoeveel kcal denk je dat je binnen krijgt, zonder het te checken (verpakkingen/etiketten, online waardetabellen, ...,)
- ik kan het niet zonder het te checken, gisteren nog gechekt; in totaal rond de 1800 kcal.

9. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
- Drie maaltijden per dag, 's ochtends meestal iets van cornflakes/muesli met melk, 's middags vaak stevig brood (soms roggebrood) met iets hartigs erop, 's avonds gewoon normaal avondeten (met iets van aardappel/pasta/rijst met groente en vlees(vervanger). En dan nog tussendoortje.

10. Wil je nog iets toevoegen (bv. aandoeningen die invloed kunnen hebben op je gewicht of eetpatroon zoals diabetes, PDS, hypoglycemia, ...,)?
- Ik kan niet goed tegen vet eten dankzij PDS, maar dat heeft verder weinig invloed op mijn eetpatroon, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 03:22
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Andijvie, jij bent veel met voeding bezig of niet?

En het verbaast me eigenlijk dat Rivka (die 14f is, toch?) met haar leeftijd toch vrij veel eet als ik het zo moet geloven. Toen ik 14 was aten mijn leeftijdsgenootjes (inclusief ik zelf) echt geen 3 stevige maaltijden per dag inclusief tussendoortjes. Middageten was vaak 2 boterhammen met beleg en een kom thee, ontbijt (als dat er al was) vaak ongeveer hetzelfde en in de avond chips ofzo.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 07:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
1. Hoe oud ben je? 25 jaar
2. Hoe lang ben je? 1.67m
3. Hoeveel weeg je? 58 kg (BMI 21)
4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week? 2x per week zwemtraining (45 a 60 min), 2x per week hardlopen (1x 30 min, 1x 60 min), ik werk 2 dagen per week in een kleuterklas
5. Doe je duim en middelvinger om je pols. Raken ze elkaar aan? Kun je je middelvinger op je nagel leggen? Raken ze elkaar niet aan? Mijn middelvinger kan op mijn duimnagel.
6. Heb je werk (of andere verplichtingen) die eventuele maaltijden in de weg zouden kunnen staan? Als ik voor de klas sta, schiet het ochtend-tussendoortje er regelmatig bij in. Maar dat is dus maar 2 dagen per week.
7. Gebruik je supplementen (bv. Omega 3, eiwitpoeder, multivitamine, ...,)? Calcium-magnesium tabletten op de dagen dat ik sport, tegen de spierkramp.
8. Hoeveel kcal denk je dat je binnen krijgt, zonder het te checken (verpakkingen/etiketten, online waardetabellen, ...,) Als ik het check, zit ik meestal tussen de 1600 en 2100 kcal.
9. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
Ontbijt 1 snee brood, tussendoortje koek of fruit, lunch 4 sneetjes brood, tussendoortje fruit of koek (omgewisseld met 's ochtends), avondeten met vlees/groente/aardappel-pasta-enz en een beetje vla/yoghurt, volgens de richtlijnen neem ik net te kleine porties, na het avondeten nog een tussendoortje (ijs/koek/snack/snoep).
10. Wil je nog iets toevoegen (bv. aandoeningen die invloed kunnen hebben op je gewicht of eetpatroon zoals diabetes, PDS, hypoglycemia, ...,)? Ik ben overgevoelig voor melkproducten, maar neem daar voor in de plaats regelmatig soyaproducten.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie, jij bent veel met voeding bezig of niet?
Nee, helemaal niet eigenlijk Ik was eergisteren alleen nieuwsgierig naar hoeveel kcal ik nu gemiddeld tot me neem, want ik had geen idee. Normaal hou ik het niet bij.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 21:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
1. Hoe oud ben je?
24

2. Hoe lang ben je?
1.66 m

3. Hoeveel weeg je?
..

4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week?
2 uur dansen + 1 of 2 uur tennis + 12 uur horecawerk

5. Doe je duim en middelvinger om je pols. Raken ze elkaar aan? Kun je je middelvinger op je nagel leggen? Raken ze elkaar niet aan?
Middelvinger kan makkelijk op de nagel van mijn duim.

6. Heb je werk (of andere verplichtingen) die eventuele maaltijden in de weg zouden kunnen staan?
Ontbijt, lunch en diner gaan goed (al wordt de lunch meestal achter het scherm genuttigd ) maar extra maaltijden / tussendoortjes wordt lastiger.

7. Gebruik je supplementen (bv. Omega 3, eiwitpoeder, multivitamine, ...,)?
Vitamine C

8. Hoeveel kcal denk je dat je binnen krijgt, zonder het te checken (verpakkingen/etiketten, online waardetabellen, ...,)
Rond de 1700 gok ik

9. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
Ontbijt: 2 /3 boterhammen of 2 / 3 kommen cornflakes + halfvolle melk
Lunch: 3 / 4 boterhammen + halfvolle melk + soms salade
Diner: 1 bord rijst / pasta gerecht + yoghurt
Tussendoor: veel water + cola light of dubbelfris light
10. Wil je nog iets toevoegen (bv. aandoeningen die invloed kunnen hebben op je gewicht of eetpatroon zoals diabetes, PDS, hypoglycemia, ...,)?
Nee
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 05:40
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je dit allemaal weten? Is dit een onderzoek voor je studie, persoonlijke interesse, what's the point? Je hele post ademt superioriteitsgevoel, en dat is nou niet bepaald de manier om mensen zo ver te krijgen dat ze doen wat je wilt. Je zou ons natuurlijk ook netjes kunnen vrágen of we willen meewerken aan je onderzoek, ipv "Daarom hier een vragenlijst". Oh, en het luie mensen gedeelte werkt ook niet echt mee...

Ach, sommige mensen eten te weinig, anderen hebben weer te weinig social skills
vind ik ook! -_- veel te lange post and veel te veer vrage
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 13:22
didadanny
didadanny is offline
1. 17
2. geen idee, geen zin om te berekenen.
3.
Ontbijt: Brinta, 2 glazen halfvolle melk + whey eiwitten (supplement), 1 banaan.
Tussendoor: 2 bruine boterhammen + een flesje water
Lunch: 2 bruine botterhammen + magere chocolademelk thuis / water op school
Na training: 350ml melk + whey eiwitten (supplement) en 1 banaan.
Avondeten: wat de pot schaft eigenlijk.
's Avonds: 500gr magere kwark met wat siroop voor de smaak
4. 3 a 4 keer per week 1.5 uur krachttraining
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2010, 19:42
-Anna
-Anna is offline
haha weet niet hoeveel ik per dag binnen krijg, maar echt niet 2000 niet met opzet ofso maar gewoon, weinig trek denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 18:37
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
1. Hoe oud ben je?
22
2. Hoe lang ben je?
156 cm
3. Hoeveel weeg je?
49 Kg
4. Wat doe je aan fysieke activiteit per week?
2 keer per week harlopen (ben nog wel een beginner). Daarnaast is mijn fiets kapot dus moet ik overal naartoe lopen. Ik denk dat ik per week wel minimaal 5 uur loop omdat ik steeds naar de stad wil en terug zonder geld uit te geven. Aan mijn wekelijkse porties pilates en zumba kom ik niet meer toe omdat het bijna anderhalf uur lopen is naar mijn fitnesszaal. Maar zodra ik een fiets heb wel weer.

5. Doe je duim en middelvinger om je pols. Raken ze elkaar aan? Kun je je middelvinger op je nagel leggen? Raken ze elkaar niet aan?
Mijn duim en middelvinger raken elkaar aan, mijn middelvinger kan ik niet op mijn nagel leggen. Bij mijn linkerpols kan ik trouwens wel met gemak mijn middelvinger op de nagel leggen

6. Heb je werk (of andere verplichtingen) die eventuele maaltijden in de weg zouden kunnen staan?
Ja, in het weekend moet ik werken en op zo'n dag heb ik meestal alleen maar 2 avondmaaltijden binnen. (en roze koeken, een croissantje en een pak goeiemorgen van de AH to go)

7. Gebruik je supplementen (bv. Omega 3, eiwitpoeder, multivitamine, ...,)?
Nee

8. Hoeveel kcal denk je dat je binnen krijgt, zonder het te checken (verpakkingen/etiketten, online waardetabellen, ...,)
Ik heb echt geen verstand van calorieën. Dus ik kan ook geen schatting maken.

9. Hoe ziet je gemiddelde dag eruit qua voeding?
Ik begin met Brinta appel rozijn en een beetje kaneel. Later wat fruit of afbakworstenbroodjes. Afhankelijk van wat we hebben eet ik ook graag rijkbelegde pistoletjes met kaas en champignon, kip, zalm of wat er maar te vinden is. Als dat er niet is eet ik iets anders. Rond een uur of 4 meestal een soort lunch, dan heb ik graag iets warms, dus worstebroodjes of vissticks op brood of pannenkoeken of gebakken garnalen en watermeloen en banaan als we dat hebben, dat is ook het moment dat ik het dak op ga om aardbeien te plukken. 's Avonds kookt mijn vriend, dat is altijd heel gevarieerd en lekker.

10. Wil je nog iets toevoegen (bv. aandoeningen die invloed kunnen hebben op je gewicht. of eetpatroon zoals diabetes, PDS, hypoglycemia, ...,)?
Nee


Leuk onderzoekje trouwens. Ik hoop dat er meer mensen reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Schijf van vijf: eet jij gezond?
Daantje_0705
11 19-03-2012 22:48
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 20:17
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheid topic #35
Sappie
500 03-03-2005 06:29
Eten & Drinken Hoeveel groenten eten jullie?
perzikje
35 20-01-2005 17:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wie kan dit vertalen in het frans?
marjOleiin
33 31-12-2004 11:34
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #4!
ekki
251 26-06-2002 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.