Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2010, 19:01
dennis018
dennis018 is offline
ik vroeg me af of meerdere mensen die deze soort toetjes geprobeerd hebben het vinden.
Ik vind dat toetjes op basis van soya... (provamel.. alpro soya) meer smaak hebben dan ''normale'' toetjes...
Ik ben dan geen vegetarier ofzo dus ik kan beide hebben
maar ik heb vandaag een paar bakjes provamel caramel dessert gekocht en vind die veel meer naar caramel smaken dan de caramel vla van campina!

hetzelfde heb ik met de alpro soya dark chocolade... die proeft echt naar pure choclade veel meer dan die van dr oerker pure choclade vla
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2010, 19:11
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik vind ze over het algemeen wat zoeter, omdat soyamelk ook zoeter smaakt dan koemelk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 08:19
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ken alleen de alpro soya caramel vla en die vind ik ook wel erg lekker maar zoveel smaak hebben dat ik t maar heel soms een klein beetje eet. Denk inderdaad dat het door de toch al zoetere smaak van soyamelk komt?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 11:36
dennis018
dennis018 is offline
kweet niet heb zelf nooit soyamelk gedronken maar ga het zeker nu is proberen

soyamelk is dus infeiete hetzelfde als halfvolle melk maar dan vegetarisch??
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 14:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
soyamelk is dus infeiete hetzelfde als halfvolle melk maar dan vegetarisch??
Volgens Wikipedia:
Citaat:
Traditionele sojamelk, een stabiele emulsie van olie, water en proteďne, is niet meer dan een waterextract uit sojabonen. De vloeistof wordt gemaakt door droge sojabonen te laten wellen, en met water fijn te malen. Sojamelk bevat ongeveer dezelfde hoeveelheid proteďnen als koemelk (ongeveer 3,5%), en 2% vet, 2,9% koolhydraten en 0,5% as. In het Westen wordt sojamelk vooral gedronken als melkvervanger door vegetariërs, veganisten en mensen die lactose-intolerant zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 17:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
Als je sojamelk drinkt als gewone melk denk ik dat je het uitspuugt want het lijkt totaaaal niet op koekenmelk

En tip is trouwens pannenkoeken met sojamelk ipv gewone melk! Heb ze ooit gegeten bij een vriendinnetje en wil ze nog steeds zelf maken want ooo zo lekker
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 18:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Larry Flint: dat ben ik ook al een poosje van plan, maar het is er nog steeds niet van gekomen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 18:27
dennis018
dennis018 is offline
nja ik ga het morgen gewoon eens halen en proberen
de soyadesserts blijf ik in ieder geval (veel) halen, die zijn ECHT lekker!

pure choco van alpro soya, de vanille
heb nu ook een overheerlijk met vanille amandel
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 15:03
dennis018
dennis018 is offline
heb vandaag soya desserts in cuppuccina smaak gehaald, net 5min geleden gelijk 1tje probeerd
ze zijn echt heerlijk
I love soya toetjes
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 15:58
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet of dit hierbij hoort, maar toch:

Ik heb net een kwarktaart gemaakt, en bedacht me tijdens het maken dat ik het de volgende keer eens ga proberen met soya yofu in plaats van kwark of yoghurt. Als dat lukt kan ik zelf tenminste ook een groter stuk eten
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 18:59
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik weet niet of dit hierbij hoort, maar toch:

Ik heb net een kwarktaart gemaakt, en bedacht me tijdens het maken dat ik het de volgende keer eens ga proberen met soya yofu in plaats van kwark of yoghurt. Als dat lukt kan ik zelf tenminste ook een groter stuk eten
interessant experiment!! laat ons weten hoe dat is geworden!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 23:17
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Misschien zijn deze producten ook wel aan te raden als 't om zuivelvervangers gaat . Ik heb ze zelf nog nooit gehad, maar ik zie ze altijd liggen bij de Appie.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 09:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb net een kwarktaart gemaakt, en bedacht me tijdens het maken dat ik het de volgende keer eens ga proberen met soya yofu in plaats van kwark of yoghurt.
Ik had nog een half pak Dr. Oetker kwarktaartmix en ik heb nu een 'kwarktaart' gemaakt met aardbeien yofu en slagroom. De structuur is prima en hij smaakt ook goed.
De volgende keer ga ik het proberen zonder kant-en-klare mix (doe ik normaal ook, alleen voor de massaproductie bij verjaardagen neem ik graag zo'n pak) en dan ga ik proberen of ook de slagroom vervangen kan worden door wat anders. Ik durfde het bij deze mix niet aan om te experimenteren met het vervangen van de slagroom.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 09:49
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Misschien zijn deze producten ook wel aan te raden als 't om zuivelvervangers gaat . Ik heb ze zelf nog nooit gehad, maar ik zie ze altijd liggen bij de Appie.
die wou ik ook juist komen aanraden havermelk vind ik nog nét iets lekkerder dan rijstmelk, omdat die zo'n "graanachtige" smaak heeft, nomnom maar allebei zijn ze wat mij betreft nog een pak lekkerder dan sojamelk
wel veel duurder dan gewone melk (en sojamelk kan je vaak wel van 'huismerk' krijgen, wat maar ietsje duurder is dan gewone melk, en haver- en rijstmelk niet, dus je betaalt wel twee euro voor 1l, maar lekkerrrrr )
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 21:17
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Als je sojamelk drinkt als gewone melk denk ik dat je het uitspuugt want het lijkt totaaaal niet op koekenmelk

En tip is trouwens pannenkoeken met sojamelk ipv gewone melk! Heb ze ooit gegeten bij een vriendinnetje en wil ze nog steeds zelf maken want ooo zo lekker
Geprobeerd, maar ik vond het niet heel bijzonder. Wel okay
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 12:15
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Ik kan de smaak van soja niet uitstaan, dus al die soja toetjes/melk/vla enzo vind ik hartstikke vies.
Maar er zijn een paar recepten voor veganistische taarten met silken tofu, die op de een of andere manier toch wel heel erg lekker smaken.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 16:58
Verwijderd
Ik heb een keer chocolademelk maar dan met soja gehad en ik vond het behoorlijk waterig, dus voor mij alleen maar echte melk.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 17:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb een keer chocolademelk maar dan met soja gehad en ik vond het behoorlijk waterig, dus voor mij alleen maar echte melk.
Je moet het ook niet drinken met de verwachting dat je melk drinkt, het is nu eenmaal geen melk. Oh, en het ene merk is een stuk wateriger dan het andere.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.