Oud 08-03-2013, 12:07
Verwijderd


Koffiekaneelcheesecake

ennn worteltjestaart:


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2013, 19:50
Verwijderd
Ziet er goed uit

Geen baksel, maar wel zoet: ik heb vandaag peche melba gemaakt.


De perziken zitten ergens daaronder
Normaal moet het met vanilleijs, maar omdat mijn vriend dat niet lust (en ik het ook niet zo spannend vind) heb ik frambozenijs gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 19:11
Verwijderd
Vandaag nectarine-meringue pie van Jamie Oliver.


Op de foto zie je het niet, maar het was echt belachelijk nat toen ik hem gewoon uit de oven haalde kwam er al allemaal sap uitlopen, en toen ik hem aansneed was het echt alsof ik een abces lanceerde maar dan lekkerder ofzo Hij smaakt er alsnog wel lekker om, maar de bodem was dus wel erg mushy. Toch langer blind bakken misschien? Of toch de nectarines uit laten lekken tussen de bakrondes door, ze moeten eerst een kwartier in de oven en dan in de deegbodem en dan nog 8 minuten gebakken, en volgens Jamie moeten ze in die bodem "met al hun kostelijke sap", maar dat sap was dus vooral lastig.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 16:34
Verwijderd
Er staat speculooskaastaart in de oven, een recept uit het blaadje van de Aldi. Ik ben benieuwd, ik had alleen geen eetlepel bloem, voor de rest heb ik het recept precies gevolgd, de oven is ook redelijk betrouwbaar qua temperatuur, al is één kant al behoorlijk donkerbruin. Ook niet zo handig: bakken in een ander huis. Waar ligt alles? Keuken overhoop gehaald voor een mixer, uiteindelijk met de hand begonnen, toch maar verder gaan zoeken want eiwitten stijf kloppen met de hand zag ik niet zo snel gebeuren ^^
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 17:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb van de week een naturel/chococake gebakken Met marmereffect. Hij was echt perfect gelukt en superlekker, maar ik heb er geen foto van gemaakt.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 20:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb via marktplaats een broodbakmachine gekocht, dus ik probeer nu ieder weekend zelf een brood te bakken. Het is nog best ingewikkeld om een lekker brood te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 09:11
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Koffiekaneelcheesecake
Met welke kaas wordt cheesecake gemaakt?

Mijn speculooskaastaart vond ik zelf niet denderend, maar ik denk dat ik gewoon de smaak van kwark niet zo fantastisch vind in dat soort dingen, want de kwarktaartliefhebbers vonden er niks mis mee Dus die heb ik daar gelaten. Ze zag er overigens wel verfomfaaid uit, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Met welke kaas wordt cheesecake gemaakt?

Mijn speculooskaastaart vond ik zelf niet denderend, maar ik denk dat ik gewoon de smaak van kwark niet zo fantastisch vind in dat soort dingen, want de kwarktaartliefhebbers vonden er niks mis mee Dus die heb ik daar gelaten. Ze zag er overigens wel verfomfaaid uit, maar goed.
Roomkaas. Vind ik zelf lekkerder dan kwarktaart. Cheesecakes gaan ook in de oven.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:10
Verwijderd
Ik heb net een "lekkerder bestaat niet"-appeltaart gemaakt. Appeltaartbodem met grote stukken appel, en een mengsel van kookpudding en slagroom erover gegoten. Dus het is meer een puddingtaart.
Foto's zien er wel ranzig uit Maar goed, hij is lekker hoor, maar om nou te zeggen dat de grond onder mijn voeten is weggevaagd, neuh.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1020618.JPG (307.6 KB, 0x gelezen)
Bestandstype: jpg P1020619.JPG (246.2 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Roomkaas. Vind ik zelf lekkerder dan kwarktaart. Cheesecakes gaan ook in de oven.
Oh die kwarktoestand van mij moest ook in de oven! Daar gingen geklopte eiwitten door.

Maar dan zet ik cheesecake op de lijst met 'Nog te proberen'.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Oh die kwarktoestand van mij moest ook in de oven! Daar gingen geklopte eiwitten door.

Maar dan zet ik cheesecake op de lijst met 'Nog te proberen'.
Oh ik wist niet dat dat ook kon. Maar doen ja, cheesecakes zijn awesome ik vind dit een lekker recept voor een naturelle: http://www.okokorecepten.nl/recept/b...son-cheesecake
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Cheesecake <3 veel lekkerder dan kwarktaart. Ik heb een keer goddelijke sinaasappelcheesecake gegeten bij een of ander koffietentje maar ik kan niet tegen sinaasappel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:52
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb gisteren havermoutkoekjes gebakken en eergisteren plaatkoek. Ik heb geen foto's maar het is wel lekker gelukt!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 12:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb kaasuienbrood gemaakt. Helaas waren mijn zongedroogde tomaatjes niet meer goed, dus die heb ik weggelaten. Het resultaat leek niet echt op het plaatje, maar het smaakte goed.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 18:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En om mijn overrijpe bananen op te maken, heb ik bananenbrownies gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 16:58
Verwijderd
Citaat:
En om mijn overrijpe bananen op te maken, heb ik bananenbrownies gemaakt.
Die zag ik gisteren ook in de koekjesboekjes staan die ik ooit voor mijn moeder heb gekocht. Ik heb weer wat bananen gekocht en ik eet ze niet heel veel (maak er af en toe milkshake van) en die wat overrijp zijn door te lang te blijven liggen, kan ik dan door een deeg heen gooien
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 13:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zag laatst de reclame van Oud-Hollandse Cake en Koek van Koopmans en het leek me eigenlijk wel leuk om dat eens te maken, maar (natuurlijk) niet kant en klaar uit pak. Ik heb in de supermarkt op het pak gekeken, maar werd niet heel veel wijzer over de ingrediënten die ik zou moeten gebruiken. Ik heb het gisteren geprobeerd, met deeg voor zandkoekjes aangevuld met koekkruiden en cakedeeg bovenop. Op zich zijn de smaken prima, maar het probleem is dat precies de laag waar beide soorten deeg op elkaar aansluiten, niet gaar werd. Misschien doordat er te veel vet uit het zandkoekjesdeeg kwam, wat niet weg kon? In ieder geval... heeft iemand ideeën? Ik zat zelf nog te denken om misschien een bodem van verkruimelde bastognekoeken met boter te maken?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 12:34
Verwijderd
Ik weet het niet Hawahaai

Ik heb nu Oreodeeg in de ijskast liggen. Intussen ga ik bedenken wat ik met de vulling moet, hier staan wat er in zou moeten, maar dat heb ik natuurlijk allemaal niet in huis. Maar het lijkt mij gewoon het principe te hanteren van een crème au beurre vulling, dus ik denk dat ik dat maar gewoon ga maken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 13:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien wat verkruimelde beschuiten tussen die twee lagen doen waar het vet in kan trekken, Hawahaai?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 17:11
Verwijderd


Kijk!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 11:43
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Bekleden/versieren jullie wel eens een taart oid met marsepein, waarna je er figuurtjes van marsepein opmaakt. Ik dacht dat je het dan vast moest plakken met eetbare lijm ofzo, maar mijn moeder zegt dat het er zonder iets opkan. Wie heeft er ervaring mee?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:18
Verwijderd
Geen idee, maar eiwit plakt goed.

Oh en suikerwater ook.

En chocolade.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 14:51
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Hawahaai, wat voor zandtaartdeeg heb je gemaakt? Met of zonder ei? En heb je de onderste laag helemaal uitgebakken voor je bovenste laag erop deed? Of tegelijk? Hoe lang gebakken op welke stand? Ik denk graag even mee

Taakkie89, ik gebruik meestal jam, maar botercreme kan ook best of eiwit oid. Je hebt iig wel iets nodig om te plakken en eventueel zelfs te crumb-coaten.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 19:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ sicilion: met ei en niet eerst los gebakken. Heteluchtoven op 170 graden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 21:58
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ah oké. Dank voor de reacties

Koekcake experiment klinkt boeiend. Wordt die tussenlaag bij een pak wel helemaal gaar?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2013, 22:56
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
@Hawahaai: Even de verpakking van cake met koek zitten bestuderen. Zij gebruiken zandtaartdeeg zonder ei, dus dat kun je proberen. Is het iets minder vochtig en zou de laag erboven makkelijker moeten garen. Verder oven iets lager en dan iets langer erin laten? Ik weet niet op welke temp. je gebakken hebt, maar cake werkt ook prima op 140 gr. Ik ga volgende week ook wel even een versie proberen
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 08:06
Verwijderd
Vandaag ga ik bananenbrood proberen. Ik heb geen baksoda, dus ik hoop dat het met bakpoeder ook gewoon goed gaat. Receptje gevonden, ik ga er nog wat gehakte noten doorgooien en dan zullen we zien wat mijn oven doet ^^
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 10:08
Verwijderd
Oh wauw, dit is lekker! Bananenbrood met stukjes hzelnoot. Ik had alleen een te breed bakblik, maar dat doet niks met de smaak. Ik kan alleen geen echte plakken brood snijden.



Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 20:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ mutant: ziet er lekker uit!

Ik heb vandaag nog een poging gewaagd met cake&koek. Dit keer met zandkoekjesdeeg zonder ei, die ik kort in de oven heb gezet. En daarna cakedeeg erop en toen op 150 graden 75 minuten in de oven. Dit werd zo van binnen wel gaar. Helaas was mijn koeklaag naar verhouding te dun en vind ik de smaak niet heel bijzonder bij de cakesmaak. Wel gelukt, niet geslaagd dus.

En ik heb met de broodbakmachine dit weekend een witbrood en een volkorenbrood gemaakt. Dit keer met een broodmix waar alleen nog water bij hoefde, om te ervaren wat ik ook wil bereiken met losse ingrediënten
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 15:34
Verwijderd
Het was echt fucking lekker ook ^^ Ik heb het met spijt uitgedeeld

Maar het was ook beter voor mij dan de bananencake, de cake was te zoet en te vettig voor wat ik tegenwoordig gewend ben en ik vind het stevigere van het brood ook wel fijner. Deze gaat in de herhaling, brood in combinatie met fruit en noten lijkt me niet slecht voor mij. Misschien kan ik ook andere bloemsoorten en andere ingredienten (hij pakt het trema niet) gaan uitproberen. Ik denk aan de bosbessen, andere noten, granen,... Wel wil ik dan een smaller blik zodat ik meer boterhammen kan snijden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 20:13
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Vandaag echt een fascinerende aflevering van Paul Hollywood's Bread gezien, over zuurdesembrood. Echt fascinerend, dat je van water, bloem en iets vergankelijks (bv. druiven) een soort beestje maakt die je voedt en bijhoudt en waar je stukjes vanaf neemt om je zuurdesembrood van te maken. Dit wil ik proberen! Let's make it a project! Wel even goed plannen in dagen... Wordt volgend weekend dus aankomend weekend ermee beginnen!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 17:22
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline


Deze gemaakt (lemon delicious pudding). Was heerlijk!

Recept
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 10:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Morgen is opa jarig en bij een totaal gebrek aan cadeau-inspiratie wil ik iets voor hem bakken. Een paar dagen gelden heb ik voor de tweede keer deze citroen-yoghurtcake gemaakt, weer bijzonder geslaagd Voor opa leek het me leuk om een chocoladecake te maken, ongeveer volgens hetzelfde recept. En misschien met frambozen erdoor. Ik heb nog een half pakje ingevroren frambozen in de vriezer, zou ik die er gewoon door kunnen gooien? Of worden die te nat?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 14:11
Verwijderd
Als ik bosbessen uit de vriezer gebruik, laat ik ze eerst ontdooien in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 16:04
Verwijderd
Ik zou het niet aandurven met diepvriesframbozen, maar dat is niet echt ergens op gebaseerd
En die citroen-yoghurtcake lijkt me heel lekker, ik ga hem morgen ook maken en meenemen op familiebezoek. Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 16:50
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hm. Iets om over na te denken. En hoe zit het met cacao, wat voor hoeveelheden gebruik je daarvan?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 18:40
Verwijderd
Waarom zoek je niet een standaard recept van chocoladecake? En dan vergelijken en combineren. Dat is hoe ik dingen meestal doe.


En dit staat nu op de to do-list: http://romeoandjulienne.wordpress.co...erinnentetten/
Een kennis heeft haar resultaat net op FB gepost.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 18:58
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik wil graag een aardbeiencake maken. Nu vind ik op google voornamelijk recepten waarbij je, nadat ie afgebakken is, de cake door de midden moet snijden en daar de jam tussen moet doen, of er gewoon boven op. Heeft er iemand ervaring mee of je dat op de een of andere manier er ook in kan verwerken? Wat me persoonlijk lekkerder lijkt.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 19:21
Verwijderd
Ik zou denken zo'n yoghurtcake met aardbeienyoghurt? Ik weet het niet, ik hou niet van aardbeien in gebak of yoghurt of wat dan ook, dus het komt niet in me op om te proberen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 19:27
Verwijderd
Misschien een cakerol? Echt aardbeien meebakken in de cake lijkt me lastig.

Crap, ik zie nu dat er in de citroen-yoghurtcake Turkse yoghurt moet, en ik heb Griekse gekocht. Maar volgens mij verschillen die amper toch..? Zal wel goedkomen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 19:52
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Waarom zoek je niet een standaard recept van chocoladecake? En dan vergelijken en combineren. Dat is hoe ik dingen meestal doe.
Dat leek mij ook handig ja, maar ik kom allemaal verschillende verhoudingen tegen. Het enige wat ik daar uithaal is dat het blijkbaar niet zou nauw komt..?

Citaat:
Crap, ik zie nu dat er in de citroen-yoghurtcake Turkse yoghurt moet, en ik heb Griekse gekocht. Maar volgens mij verschillen die amper toch..? Zal wel goedkomen
Maakt echt niks uit hoor. Het gaat er denk ik meer om dat je niet 'gewone' yoghurt uit en pak moet gebruiken, maar goede dikke
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 19:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb trouwens nog even gegoogeld op hoe ik die frambozen moet gebruiken en ik denk dat ik ze het beste bevroren erin kan doen. Dan wordt het als het goed is geen natte zooi
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 17:04
Verwijderd
Up! Mijn project voor dit weekend wordt deze chocoladecarameltaart: http://yummyinmytummy.nl/zoet/chocol...-karameltaart/
Nu al zin in [insert kwijlsmiley]
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 15:05
Verwijderd
Mijn eerste chocolate chip koekjes. Die iets meer groeiden dan ik had verwacht

Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 20:05
Verwijderd
Ik heb gemaakt:
citroen-amandelplaatkoek. Véél te zuur. Had ik kunnen weten, van het recept moesten er VIER citroenen in.. ik heb het nog geprobeerd te redden door er flink wat poedersuiker over te strooien. Nu is het eetbaar, maar dat recept ga ik niet nog een keer maken.

en..Rocky Karamel. Lekkere uberamerikaanse caloriebom. Men neme: 200 gram kapotgeslagen chocoladekoekjes (die met zo'n chocolaagje en van die suikerkorreltjes erop), 100 gram marshmallows, door elkaar roeren.
Blikje gecondenseerde melk + 60 gr boter + 4 el bruine basterdsuiker laten koken tot een dikke, goudbruine karamel (duurt 10-15 min).
Mengen met koek + marshmallow, en in brownievorm stampen.
Dan nog 100-200 gram chocolade smelten en over het geheel gieten. 2,5 uur in de koelkast en dan in blokjes snijden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 12:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik bakte gisteren cake, en hij is erg goed gelukt <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 14:19
Verwijderd
Ik maak bonbons. De vullingen zijn witte choco-vanille, koffie(likeur) en amandel.
Ik had alleen niet meer genoeg chocolade om de onderkant dicht te metselen - blijkbaar kun je chocolade geen tweede keer smelten Hopelijk is de vulling stevig genoeg om zonder bodem te blijven zitten. Ze staan nu nog in de koelkast op te stijven, straks uit de vormpjes halen en foto maken!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 15:32
Verwijderd
Jammer van al die minuscule luchtbelletjes erin, maar verder tevreden
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1020707.JPG (648.9 KB, 11x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 15:51
Verwijderd
Looking good! Waar woonde jij? ^^

Laat ze niet in de zon staan, zonde van je werk, ik ontdekte (wanneer was het zo'n geweldig weer? Eergisteren?) een setje paaseieren dat even in de volle zon had gestaan. Ik heb nu een klompje
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 16:03
Verwijderd
Mja, dat gevaar dreigt niet bepaald vandaag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Het grote (zoete) baksels topic!
Larry Flint
500 25-11-2012 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.