Oud 18-10-2004, 12:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Vorige
__________________
Oud 18-10-2004, 12:52
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hoe 'gezond' is een banaan eigenlijk?
__________________
xxx
Oud 18-10-2004, 13:02
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
banaan 1 stuk 124kcal, 1.0 eiwit, 30.0, koolhydraten, 0.0 vet

bron: http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=b

maar op overgewicht.nl staat dat er maar 90kcal inzitten
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 18-10-2004, 13:22
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Bananen kunnen heel erg van grootte wisselen, zou kunnen dat op de ene site een grote en op de andere site een kleine banaan wordt bedoeld
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 18-10-2004, 13:50
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nouja, ik heb hem nou toch al achter de kiezen
__________________
xxx
Oud 18-10-2004, 14:02
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
K*T, net te horen gekregen dat ik afgewezen ben voor mijn droomstage, een stageplek na afloop van mijn hbo-opleiding (om werkervaring op te doen) bij de communicatieafdeling van lowlands. Ben overigens wel op 1e gesprek geweest, dus ik was toch al best ver gekomen (uit de brief blijkt dat degene die nu door is, ook als enige door is gegaan, dus ik ben tot de een na laaste ronde gekomen.)

EN NU WIL IK ALLES ETEN WAT LOS EN VAST ZIT!!!

















maar ik houd me in, was zo blij vanochtend toen ik zag dat er een kilo afwas....
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 18-10-2004, 15:40
Mara
Mara is offline
Alweer een nieuwe zie ik

@PrimRose: Balen! Ik snap dat je nu alles wil eten wat los en vast zit, heb ik ook na een (enorme) teleurstelling. Maar bedenk dat je er later juist kracht uit put als je 't nu weerstaat! Dan weet je dat je 't toch kan, en wordt het de volgende keer makkelijker

Vandaag gegeten (voel me nog steeds niet lekker):
10:30 250g kwark
12:30 Tosti (20+ kaas en achterham)
15:30 2 Eieren en een dropje
16:30 Banaan

Vanavond avondeten. Ingelegde bonen, aardappelen en stukje zalm (ouders eten slavink).

Voel me echt misselijk, totaal geen zin in eten, maar probeer 't toch maar.
Oud 18-10-2004, 16:50
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Als het eten je echt tegenstaat omdat je ziek bent zou ik gewoon naar je lichaam luisteren en iets minder eten. (Ik kom net kijken hier dus misschien zit ik er wel ontzettend naast in jouw geval, sorry dan...)

Kan iemand mij misschien leren om chocola te weerstaan? Ik ben vandaag pas begonnen, en ik heb het niet eens 1 dag volgehouden! Ik heb heel gezond ontbeten en geluncht, maar op het moment dat de chocola-trek begint (rond 3 uur) krijg ik een heel onverschillig gevoel, of ik denk 'ik begin morgen wel'. Ik heb nu dus echt belachelijk veel gegeten, zelfs voor iemand die niet lijnt. Ik baal er nu wel van.

Mijn avondeten wordt kip met groente. Dat is in ieder geval gezond.
__________________
xxx
Oud 18-10-2004, 17:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 18-10-2004 @ 17:50 :
Als het eten je echt tegenstaat omdat je ziek bent zou ik gewoon naar je lichaam luisteren en iets minder eten. (Ik kom net kijken hier dus misschien zit ik er wel ontzettend naast in jouw geval, sorry dan...)

Kan iemand mij misschien leren om chocola te weerstaan? Ik ben vandaag pas begonnen, en ik heb het niet eens 1 dag volgehouden! Ik heb heel gezond ontbeten en geluncht, maar op het moment dat de chocola-trek begint (rond 3 uur) krijg ik een heel onverschillig gevoel, of ik denk 'ik begin morgen wel'. Ik heb nu dus echt belachelijk veel gegeten, zelfs voor iemand die niet lijnt. Ik baal er nu wel van.

Mijn avondeten wordt kip met groente. Dat is in ieder geval gezond.
Eet niet alleen ontbijt, lunch en avondeten. Verdeel 't liever over de dag, ik weet niet hoeveel je eet, maar als je uitgaat van zo'n 6 boterhammen:

8:00 Boterham
10:30 Boterham
12:00 Boterham
13:30 Boterham
15:00 Boterham
16:30 Boterham
Avondeten

Je houdt 't dan veel makkelijker vol
Oud 18-10-2004, 18:12
Verwijderd
Ik vandaag:
8:00 Bakje yoghurt, 3/4 banaan
10:00 1/2 banaan, stukje kaas
12:00 4 broodjes met lite-jam

En k'ga zo naar huis, denk dat ik dan twee broodjes eet ofzo... khad vanochtend meer moeten eten maar k'had geen tijd
Ben al 5 dagen niet wezen sporten nou... ik moet nog wennen aan het school/werk/vriend/sport tijdverdelen, wordt nog wat. M'n etens gedraag was dus vorige week helemaal naar de kloten...
Oud 18-10-2004, 18:12
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
@Meelfreak: I did it, heb niet toegegeven aan mijn bui! Mocht vanmezelf 1 cafe-noirtje (dat kon ook qua calorieen en vet). Thuisgekomen heb ik nog 1 zakje met crackertjes op, van Haust, geen idee hoeveel daar inzit qua calorieen (ik neem voor het gemak 2 creamcrackers voor de berekening met overgewicht.nl). maar het waren maar 4 crackertjes, dus dat valt wel mee. Straks gewoon warm eten, als ik dan geen toetje neem, is alles in orde qua vet en calorieen (is toch wel een beetje trots, maar wel verdrietig over die sollicitatie)
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 18-10-2004, 18:48
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 18-10-2004 @ 19:12 :
I did it, heb niet toegegeven aan mijn bui!
Respect!
__________________
xxx
Oud 18-10-2004, 19:11
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-10-2004 @ 19:12 :
Ik vandaag:
8:00 Bakje yoghurt, 3/4 banaan
10:00 1/2 banaan, stukje kaas
12:00 4 broodjes met lite-jam
Veel succes met je eetstoornis in de toekomst!
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-10-2004, 19:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 18-10-2004 @ 19:12 :
@Meelfreak: I did it, heb niet toegegeven aan mijn bui! Mocht vanmezelf 1 cafe-noirtje (dat kon ook qua calorieen en vet). Thuisgekomen heb ik nog 1 zakje met crackertjes op, van Haust, geen idee hoeveel daar inzit qua calorieen (ik neem voor het gemak 2 creamcrackers voor de berekening met overgewicht.nl). maar het waren maar 4 crackertjes, dus dat valt wel mee. Straks gewoon warm eten, als ik dan geen toetje neem, is alles in orde qua vet en calorieen (is toch wel een beetje trots, maar wel verdrietig over die sollicitatie)
Super Enórme stimulans om door te gaan
Oud 18-10-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-10-2004 @ 19:12 :
Ik vandaag:
8:00 Bakje yoghurt, 3/4 banaan
10:00 1/2 banaan, stukje kaas
12:00 4 broodjes met lite-jam

En k'ga zo naar huis, denk dat ik dan twee broodjes eet ofzo... khad vanochtend meer moeten eten maar k'had geen tijd
Ben al 5 dagen niet wezen sporten nou... ik moet nog wennen aan het school/werk/vriend/sport tijdverdelen, wordt nog wat. M'n etens gedraag was dus vorige week helemaal naar de kloten...
Laat ik het wat subtieler brengen dan Gothic: je moet idd meer en beter eten. Je mist een echt ontbijt (zei je zelf ook al), maak daar tijd voor. En waar is je avondeten? en tussen 12.00 uur en 19.00 uur niks eten vind ik ook niet echt gezond.
Oud 18-10-2004, 19:25
aim
aim is offline
probeer elke 3 uur iets te eten

en ik weet het klinkt afgezaagd,

maar het ontbijt is het belangrijkste maal van de dag ... je hebt echt wat koolhydraten nodig s'ochtends om goed op te starten
Oud 18-10-2004, 21:09
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Zozo gaat goed met een aantal hier

Ome Duck raakt overbodig
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 18-10-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 18-10-2004 @ 20:11 :
Veel succes met je eetstoornis in de toekomst!
wow rustig aan! Ik schreef dat bericht om 2 uur MIJN tijd, niet forum tijd (19:00, sorry en trouwens, 1 dag verkeerd eten betekend niet dat ik meteen een eetstoornis aan het ontwikkelen ben hoor )

Voila:
8:00 Bakje yoghurt, 3/4 banaan
10:00 1/2 banaan, stukje kaas
12:00 4 bruin broodjes met lite-jam
14:30 2 witbroodjes met ham
16:00 plakje ontbijtkoek, mok linzensoep, 'n paar salmiaksnoepjes
18:00 2 bruinbroodjes, daartussen sla, ham, kaas, tomaat
Glas melk, stuk kalfsvlees (geen avondeten... famillie ging pas om 8 uur eten.. en zolang ga ik dus niet wachten)
En moet ff zien wat er nog meer in gaat (tis nu 19:55)

Ik weet dat ik meer ontbijten moet, mn zusje moest onverwachts naar het kinderdagverblijf en anders was ik te laat op school... (worden mn cijfers minder door...) maar vandaag was dus niet echt en dat weet ik

Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 00:10.
Oud 19-10-2004, 10:30
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Mijn ontbijt vanmorgen:

Veel groene thee
Boterham met gekookt eitje
Boterham met slankie smeerkaas
Beschuit met hagelslag (I know, niet echt geweldig, maar ik probeer eerst gewoon 3 keer per dag goed te eten, en dan ga ik meer letten op wát ik dan eet)


Ik ga me maandag trouwens aanmelden bij de sportschool! Mijn plan is om te beginnen met 2 keer per week sporten (ik fiets namelijk ook al 5 dagen per week een uur) Mijn vraag aan jullie: Zijn jullie (meer) gaan sporten om af te vallen? En zo ja, heeft het resultaat gehad?

Kus.
__________________
xxx
Oud 19-10-2004, 12:05
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Van 10 km harlopen val ik bijna een kilo af..
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 19-10-2004, 12:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-10-2004 @ 11:30 :
Mijn ontbijt vanmorgen:

Veel groene thee
Boterham met gekookt eitje
Boterham met slankie smeerkaas
Beschuit met hagelslag (I know, niet echt geweldig, maar ik probeer eerst gewoon 3 keer per dag goed te eten, en dan ga ik meer letten op wát ik dan eet)


Ik ga me maandag trouwens aanmelden bij de sportschool! Mijn plan is om te beginnen met 2 keer per week sporten (ik fiets namelijk ook al 5 dagen per week een uur) Mijn vraag aan jullie: Zijn jullie (meer) gaan sporten om af te vallen? En zo ja, heeft het resultaat gehad?

Kus.
Ik sport 3x per week, maar ik val er niet van af. Vergeet niet dat je van sporten spieren krijgt en spieren nou eenmaal meer wegen dan vet. Het kan dus zelfs zijn dat je aankomt van sporten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-10-2004, 13:32
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-10-2004 @ 13:50 :
Ik sport 3x per week, maar ik val er niet van af. Vergeet niet dat je van sporten spieren krijgt en spieren nou eenmaal meer wegen dan vet. Het kan dus zelfs zijn dat je aankomt van sporten...
Wat voor sport doe je dan? Zelf merk ik dat ik van voetballen en hardlopen wel afval, maar daar krijg je ook niet echt spieren van. In tegenstelling tot bijv. wielrennen idd, daar heb je gelijk in.
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 19-10-2004, 13:38
Verwijderd
Ik ben gaan sporten, om af te vallen, en ja dat werkte, maar niet dat ik ineens kilo's verliezen ging ofzo Ik ben overigens gewoon begonnen met lopen, daarna joggen.

Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 13:44.
Oud 19-10-2004, 13:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
J3s schreef op 19-10-2004 @ 14:32 :
Wat voor sport doe je dan? Zelf merk ik dat ik van voetballen en hardlopen wel afval, maar daar krijg je ook niet echt spieren van. In tegenstelling tot bijv. wielrennen idd, daar heb je gelijk in.
Ik korfbal... trainen is toch gedeeltelijk rennen en gedeeltelijk techniek. Wedstrijden zijn toch best veel rennen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-10-2004, 14:10
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Een kort vraagje over broodbeleg tussendoor. Hier thuis hebben we vaak een heel scala aan vleeswaren. Maar ik heb eigenlijk geen idee welke wel en welke niet goed zijn, als je een beetje af wilt vallen. Ik eet eigenlijk vooral palingworst, salami, filet american, leverworst, corned beef en slagersworst.

Staat daar iets tussen wat echt niet kan, of staat er iets niet tussen wat wel goed voor de lijn is (even afgezien van de smaak)? Of maakt het eigenlijk niet uit wat je op je brood doet?
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 19-10-2004, 14:13
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 19-10-2004 @ 15:10 :
Een kort vraagje over broodbeleg tussendoor. Hier thuis hebben we vaak een heel scala aan vleeswaren. Maar ik heb eigenlijk geen idee welke wel en welke niet goed zijn, als je een beetje af wilt vallen. Ik eet eigenlijk vooral palingworst, salami, filet american, leverworst, corned beef en slagersworst.

Staat daar iets tussen wat echt niet kan, of staat er iets niet tussen wat wel goed voor de lijn is (even afgezien van de smaak)? Of maakt het eigenlijk niet uit wat je op je brood doet?
www.overgewicht.nl bij eet- en beweegwijzer kun je invullen welk broodbeleg je neemt, de computer rekent dat uit hoeveel calorieren en vet erin zitten
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 19-10-2004, 14:25
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
*Corned Beef (15g): 4g vet en 45 kcal
*Palingworst (15g): 6g vet en 65 kcal
*Salami (15 g): 8g vet en 80 kcal
*Filet americain (15g): 1g vet en 15 kcal
*Leverworst (15g): 5g vet en 50 kcal

Hier staat tegenover:
*Kipfilet (15g): 1g vet en 25 kcal
*Schouderham/Achterham (15g): 1g vet en 20 kcal
*Rookvlees (20g): 1g vet en 15 kcal

Maak dus zelf maar de som als je per dag 6 boterhammen met salami eet (48g vet en 640 kcal) tegenover 6 boterhammen met ham (6g vet en 120 kcal) of kipfilet/kalkoenfilet (6g vet en 150 kcal).
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 19-10-2004, 14:46
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik vind filet american echt een godsgeschenk, het is super lekker en het is eigenlijk het magerste vleesbeleg!!

Eigenlijk heb ik nog een vraagje... Ik wil mezelf graag een (realistisch) doel stellen, maar ik heb geen idee hoe snel ik kan afvallen en bij hoeveel kilo's gewichtsverlies ik op mn mooist ben. Ik ben iets langer dan 1.80 (geloof ik) en ik weeg ongeveer 73 kilo. Ik wil graag van maat 40 terug naar de 38.
Hoeveel kilo afvallen zou goed/gezond zijn? En hoe pak ik dat aan?
__________________
xxx
Oud 19-10-2004, 15:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-10-2004 @ 15:46 :
Ik vind filet american echt een godsgeschenk, het is super lekker en het is eigenlijk het magerste vleesbeleg!!

Eigenlijk heb ik nog een vraagje... Ik wil mezelf graag een (realistisch) doel stellen, maar ik heb geen idee hoe snel ik kan afvallen en bij hoeveel kilo's gewichtsverlies ik op mn mooist ben. Ik ben iets langer dan 1.80 (geloof ik) en ik weeg ongeveer 73 kilo. Ik wil graag van maat 40 terug naar de 38.
Hoeveel kilo afvallen zou goed/gezond zijn? En hoe pak ik dat aan?
denk eens niet in kilo's maar in maten of cm'ers... dan merk je vanzelf wanneer je op je doel zit. Zodra je maat 38 hebt, heb je je doel bereikt... tenzij dat niet mogelijk is met je bouw, maar dat is niet mogelijk voor ons om te beoordelen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-10-2004, 15:51
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-10-2004 @ 13:50 :
Ik sport 3x per week, maar ik val er niet van af. Vergeet niet dat je van sporten spieren krijgt en spieren nou eenmaal meer wegen dan vet. Het kan dus zelfs zijn dat je aankomt van sporten...
Ghehe dat is ook wat lomp gesteld Gothic

Van sporten krijg je helemaal geen spieren, je krijgt enkel spieren ( aangenomen dat je niet net in je puber-groeispurt zit ) door zwaar met gewicht te trainen en bijbehorend goed te eten.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 19-10-2004, 16:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-10-2004 @ 16:51 :
Ghehe dat is ook wat lomp gesteld Gothic

Van sporten krijg je helemaal geen spieren, je krijgt enkel spieren ( aangenomen dat je niet net in je puber-groeispurt zit ) door zwaar met gewicht te trainen en bijbehorend goed te eten.
als iemand niet sport en gaat sporten ontwikkel je spierweefsel... denk bv aan honkbal, iemand moet constant met zijn rechterarm gooien, dan ontwikkel je toch echt spierweefsel, of ben ik nou gek?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-10-2004, 16:29
aim
aim is offline
mits je goed eet ja
Oud 19-10-2004, 20:39
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-10-2004 @ 15:46 :
Ik vind filet american echt een godsgeschenk, het is super lekker en het is eigenlijk het magerste vleesbeleg!!
'k Vind het alleen een beetje teuer, magoed da's eigenlijk met alle vleeswaar zo
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 19-10-2004, 21:35
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-10-2004 @ 17:00 :
als iemand niet sport en gaat sporten ontwikkel je spierweefsel... denk bv aan honkbal, iemand moet constant met zijn rechterarm gooien, dan ontwikkel je toch echt spierweefsel, of ben ik nou gek?
Nou op heel lange termijn zal die arm wel ietsje dikker worden maar het zal niet veel zijn. 1 cm over 5 jaar ofzo.

Van gewoon sporten en normaal eten kom je geen kilo's massa aan. Massa moet gebouwd worden, door 1 een overschot een kcal, 2 grote hoeveelheden proteïne, dat word niet van lucht gebouwd.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 19-10-2004, 21:59
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik wil meer thee gaan drinken. Weet iemand of gewone thee veel slechter is dan bijv. rooibos of groene thee? Die laatste twee vind ik namelijk niet zo geweldig..

Verder gaat het naar mijn idee wel lekker met eten. Ik heb vandaag weer een uur flink cardio gedaan (=voldoening) en niet teveel of te slecht gegeten. Vanmiddag wel een paar pepernoten, maar dat moest kunnen vond ik
__________________
Oud 19-10-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 19-10-2004 @ 22:59 :
Ik wil meer thee gaan drinken. Weet iemand of gewone thee veel slechter is dan bijv. rooibos of groene thee? Die laatste twee vind ik namelijk niet zo geweldig..
Volgens mij heeft zwarte thee een naar effect op je tanden (?) Voor de rest zit er imo niet veel verschil tussen. Al is groene thee gezonder omdat het anti-oxidanten bevat en dat zou preventief werken tegen kanker. Ach, dood ga je toch. Drink gewone thee als je dat lekker vindt.
Oud 20-10-2004, 09:04
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Gewone thee bevat theïne, groene thee dacht ik niet. Ik weet niet meer precies wat theïne doet (google is je beste vriend als je het wil weten), maar het was dacht ik vergelijkbaar met caffeïne
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 20-10-2004, 09:17
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Een hoop van die Zonnatura thee's (meervoud van thee???) bevatten geen theine enzo, misschien moet je daar eens tussen gaan kijken.

Is het normaal dat je gewicht enorm schommelt per dag, dus dat je de ene dag weegt en je dan 6 ons zwaarder bent dan de andere dag onder dezelfde omstandigheden? Ik weet natuurlijk wel dat het schommelt, vocht blabla maar is dat zoveel of is mijn weegschaal vreemd bezig?
Oud 20-10-2004, 09:18
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Gisteren goed gegeten: 30 gram vet en 1256,5kcal (iets te veel, van overgewicht.nl mag ik er 1204 per dag). Ik had aan het einde van de avond gewoon zin in toastjes. Maar ik heb redelijk ingehouden. Ik heb maar 4 toastjes met een beetje brie gehad. Dus dat valt best mee.

Vandaag ga ik naar een concert, en ik heb me voorgenomen goed te eten bij het avondeten (macaroni, 2 borden) dan zit ik goed vol, en neem ik op het station/tijdens het concert geen vette hap meer. Ook neem ik geen bier, maar keurig spa rood ofzo. Zo blijf ik op deze manier binnen mijn calorien en vetten. (heb ik al uitgerekend, dus die 2 borden avondeten kunnen gewoon. En dan eet ik de rest van de dag 3 boterhammen, 1 's ochtends, 2 's middags, 2 appels en een plak peperkoek, dus ik kom vandaag zeker niet om van de honger)


Het gaat goed! (ik voel me ook eindelijk niet meer zo moe 's ochtends)
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 20-10-2004, 09:26
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 20-10-2004 @ 10:17 :
Een hoop van die Zonnatura thee's (meervoud van thee???) bevatten geen theine enzo, misschien moet je daar eens tussen gaan kijken.

Is het normaal dat je gewicht enorm schommelt per dag, dus dat je de ene dag weegt en je dan 6 ons zwaarder bent dan de andere dag onder dezelfde omstandigheden? Ik weet natuurlijk wel dat het schommelt, vocht blabla maar is dat zoveel of is mijn weegschaal vreemd bezig?
6 ons is volgens mij gewoon een normale schommeling, maar zoals in het andere topic staat kan het ook al liggen aan de ondergrond waar je weegschaal op staat
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 20-10-2004, 10:01
Mara
Mara is offline
6 ons is zoals Miex al zegt een heel normale schommeling. Dat verschil heb je al als je 3 glazen water drinkt!

Ik ben er trouwens achtergekomen dat 't niet leuk is om te joggen als de wind en (miezer)regen vrij hard in je gezicht blazen
Oud 20-10-2004, 10:07
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-10-2004 @ 11:01 :
6 ons is zoals Miex al zegt een heel normale schommeling. Dat verschil heb je al als je 3 glazen water drinkt!

Ik ben er trouwens achtergekomen dat 't niet leuk is om te joggen als de wind en (miezer)regen vrij hard in je gezicht blazen
Hmm ik ben net ongesteld geworden merk ik nu, waarschijnlijk dat het daar mee te maken heeft?

Ik vind regen en wind juist heerlijk, moet je je lekker aan overgeven, dan voel je je een echte bikkel .
Oud 20-10-2004, 10:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 20-10-2004 @ 11:07 :
Hmm ik ben net ongesteld geworden merk ik nu, waarschijnlijk dat het daar mee te maken heeft?

Ik vind regen en wind juist heerlijk, moet je je lekker aan overgeven, dan voel je je een echte bikkel .
Ja, waarschijnlijk wel, dan hou je meer vocht vast

Ik voelde me ook wel even een bikkel, maar ben blij dat ik naar binnen ben gegaan want 't komt nu met bakken de lucht uit zetten
Oud 20-10-2004, 10:15
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
freakje schreef op 19-10-2004 @ 15:25 :
*Corned Beef (15g): 4g vet en 45 kcal
*Palingworst (15g): 6g vet en 65 kcal
*Salami (15 g): 8g vet en 80 kcal
*Filet americain (15g): 1g vet en 15 kcal
*Leverworst (15g): 5g vet en 50 kcal

Hier staat tegenover:
*Kipfilet (15g): 1g vet en 25 kcal
*Schouderham/Achterham (15g): 1g vet en 20 kcal
*Rookvlees (20g): 1g vet en 15 kcal

Maak dus zelf maar de som als je per dag 6 boterhammen met salami eet (48g vet en 640 kcal) tegenover 6 boterhammen met ham (6g vet en 120 kcal) of kipfilet/kalkoenfilet (6g vet en 150 kcal).
bedankt
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 20-10-2004, 10:18
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-10-2004 @ 11:09 :
Ja, waarschijnlijk wel, dan hou je meer vocht vast

Ik voelde me ook wel even een bikkel, maar ben blij dat ik naar binnen ben gegaan want 't komt nu met bakken de lucht uit zetten
Lekker warm douchen thuis en dan met een kop thee op de bank , voldoening ten top .

Ik vind je een bikkel hoor .
Oud 20-10-2004, 17:38
Mara
Mara is offline
Ik moet trouwens geen koekjes meer bakken, dan eet ik ze alleen maar op
Heb ze wel gebakken met Linera, alhoewel ik er later pas achterkwam dat dat alleen voor tafelgebruik is. Koekjes zijn dus iets harder dan normaal, maar wel heel lekker

Vakantie = geen regelmaat.

Tijden weet ik ook niet meer, maar dit heb ik gegeten.
1 Boterham met rookvlees
500g kwark
1 tostie (2 boterhammen, 20+ kaas en achterham)
Mandarijn
Paar koekjes

Avondeten was aardappelen, andijvie en klein beetje gehakt.
Oud 20-10-2004, 18:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-10-2004 @ 18:38 :
Ik moet trouwens geen koekjes meer bakken, dan eet ik ze alleen maar op
Heb ze wel gebakken met Linera, alhoewel ik er later pas achterkwam dat dat alleen voor tafelgebruik is. Koekjes zijn dus iets harder dan normaal, maar wel heel lekker

Vakantie = geen regelmaat.

Tijden weet ik ook niet meer, maar dit heb ik gegeten.
1 Boterham met rookvlees
500g kwark
1 tostie (2 boterhammen, 20+ kaas en achterham)
Mandarijn
Paar koekjes

Avondeten was aardappelen, andijvie en klein beetje gehakt.
en vind je zelf dat je genoeg hebt gegeten?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-10-2004, 18:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-10-2004 @ 19:32 :
en vind je zelf dat je genoeg hebt gegeten?
Voor een normale dag niet, nee. Maar ik heb alleen stilgezeten, en die koekjes had ik niet moeten doen, hebben enorm veel in kcal geleverd. Qua energie niet te weinig dus in principe, maar ik heb gewoon bagger slecht gegeten. En dat weet ik ook wel, 't is niet de bedoeling dat dit elke dag zo is.
Oud 20-10-2004, 18:51
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-10-2004 @ 18:38 :
Ik moet trouwens geen koekjes meer bakken, dan eet ik ze alleen maar op
Heb ze wel gebakken met Linera, alhoewel ik er later pas achterkwam dat dat alleen voor tafelgebruik is. Koekjes zijn dus iets harder dan normaal, maar wel heel lekker

Vakantie = geen regelmaat.

Tijden weet ik ook niet meer, maar dit heb ik gegeten.
1 Boterham met rookvlees
500g kwark
1 tostie (2 boterhammen, 20+ kaas en achterham)
Mandarijn
Paar koekjes

Avondeten was aardappelen, andijvie en klein beetje gehakt.
Dat is nogal weinig als je het mij vraagt. In vakanties heb ik juist de neiging om heel veel te gaan eten (vooral snoepen). Pff verdorie.. ik heb deze week ook al bijna geen les dus het gaat lekker
Wat ik wel heb gemerkt is, hoeveel ik ook gegeten heb ik kán altijd eten. Net na het eten kan ik zo weer zin hebben in een boterham oid. Daarom eet ik verspreid over de dag steeds maar kleine beetjes met als uitzondering het avondeten..
__________________
Oud 20-10-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
aim schreef op 18-10-2004 @ 20:25 :
probeer elke 3 uur iets te eten

en ik weet het klinkt afgezaagd,

maar het ontbijt is het belangrijkste maal van de dag ... je hebt echt wat koolhydraten nodig s'ochtends om goed op te starten
w3rd nigga!
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37
Mara
500 11-03-2005 16:18
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 32!
Verwijderd
491 06-02-2005 18:21
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #30
Mara
482 22-01-2005 16:39
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #29
Mara
499 16-01-2005 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.