Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat is het beste verhaal?
Beter een goede vriend 1 11.11%
Strandtafereel 1 11.11%
All the lonely people 2 22.22%
Het schuldgevoel komt later 1 11.11%
Verbrijzelde dromen met kinderlijke onschuld 1 11.11%
De wereld van glas 1 11.11%
De vlucht van een nachtvlinder 1 11.11%
65, of een Ode aan Jon 1 11.11%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2007, 15:30
Verwijderd
Yo!

In deze poll kun je kiezen welk van de acht verhalen in de verhalenwedstrijd je het beste vindt. Over ongeveer veertien dagen sluit de poll automatisch (zorg dus dat je op tijd hebt gestemd en wacht niet op het laatste moment!), kijken de forumbazen of er eerlijk is gestemd en wordt de winnaar bekend gemaakt! Laat de democratie zegevieren!

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 14-04-2007 om 15:36.
Advertentie
Oud 14-04-2007, 19:52
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
First Vote!

Commentaar laat ik achterwege, om de onbevooroordeeldheid in stand te houden.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 14-04-2007, 21:59
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Braa. Ik ga nog lezen & stemmen, later. (a)
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 17-04-2007, 12:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ga juist eerst beoordelen, mensen die nog niet hebben gestemd, moeten het maar gewoon niet lezen. En is het hier net zoals bij DoP dat stemmen pas tellen als ze gemeld worden? Op zich wel zo fijn

All the lonely people
Mijn ogen worden steeds getrokken naar die zin: "Mijn vingers waren aardappelen". Die vind ik leuk. Er zijn nog een aantal andere zinnen die ik ook mooi vind. Maar daar blijft het eigenlijk bij, want nu ik dit verhaal aandachtig lees, kan ik er nog steeds niet echt een lijn in ontdekken. Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp het gewoon niet. Waarom doet ze de deur niet gewoon open? (als ze dat had gedaan, had het verhaal meteen wat meer lengte gekregen)

Strandtafereel
Ik geloof dat ik een beetje moe word van het schuingedrukt zetten van teksten. Eerst vond ik het hip en leuk, nu vind ik het wat afgezaagd. En ik houd niet zo van de zee, dat maakt het moeilijk om dit verhaal objectief te beoordelen. Want op zich is dit best een aardig verhaal, goed geschreven en zo, maar ik heb er niet zoveel mee. Tsja.

Beter een goede vriend
Een vakbond voor weerwolven.. Er zitten grappige dingen in dit verhaal en het is best aardig geschreven, al zijn de dialogen soms ietwat onduidelijk. Ja, wel een leuk verhaal. Ik vind het goed dat het niet te expliciet is gemaakt, de woorden weerwolf en vampier komen niet eens in het verhaal voor, geloof ik. Maar daardoor moet je wel nogal aandachtig lezen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 17-04-2007, 14:26
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Nou daar gaan we dan:

Beter een goede vriend.
Jaaaa ik vind het een beetje afgezaagd om heel eerlijk te zijn. Daarnaast zie ik de pointe van dit verhaal niet helemaal. Ik vraag me een beetje af wat de schrijver (m/v) hier nou eigenlijk mee wil zeggen. Echt boeiend vind ik het niet, het is nog minder dan vermakelijk tijdverdrijf. Nope, niet grappig, niet interessant, missie gefaald. Sorry.

Strandtafereel.
Wat Vogelvrij al zegt, dat cursieve wordt een beetje saai. -_-‘ Het begin is ook een beetje haperig geschreven, de zinnen lijken net niet goed op elkaar aan te sluiten, maar misschien kijk ik te kritisch. ;x Anyway, er zitten best mooie zinnen in, je merkt halverwege al wat er gaat gebeuren maar het blijft een beetje rillerig. Kan er mee door.

All the lonely people.
Ja, mooi. Ik zie niet helemaal waar het over gaat, maar ik lees ook snel, dus misschien ligt het daaraan. Sommige stukjes vind ik heel bijzonder, andere niet bijster boeiend. Nja, het heeft wel wat. Er wordt alleen weinig verteld, het is niet helemaal bevredigend. De schrijver roept wel een beeld op dat me aanstaat, netjes. Beste tot nu toe.

Het schuldgevoel komt later.
Ja sorry de eerste zin irriteert me al maar ik lees wel door.
- Haha, wat een godvergeten naar verhaal. Het lijkt iets te autobiografisch te zijn, en die paar loze opmerkingen over al dan niet eten doen het geen goed. Wat wil de schrijver nou helemaal zeggen? Ik snap er niet eens zoveel van, het lijkt gewoon de beschrijving van de normale dag van een normaal vijftienjarig meisje en dan is ze plotseling achttien. Nja, mijn schuld misschien. Nogmaals een gefaalde missie.

Verbrijzelde dromen met een kinderlijke onschuld.
Timotimowaaromtimowelketimosjangsjangtimo? Ja slimme keus van de schrijver want nu word ik nieuwsgierig, waarom noem je je een persoon uit een verhaal Timo? Zomaar? Nu ja, doet er niet toe, ik kom er misschien nog wel achter, het gaat hier tenslotte om het verhaal en dat vind ik mooi. Het hééft wat, ik vind de eerste zin mooi want het gaat over rozen <3 en ik vind het sowieso mooi. Het is niet heel bijzonder, althans, de plot is niet bijzonder, maar de manier waarop die is neergezet wel. Ye, goed gedaan.

De wereld van glas.
Nou weer dat schuingedrukte, wat heeft iedereen toch? De titel doet me denken aan een liedje van Katatonia, maar goed, het klinkt wel mooi.
- Ye, wat is dat toch met al dat anorexiagedoe? Het wordt een beetje afgezaagd onderhand, beetje een afgezaagd verhaal sowieso, hoewel ik het zeker goed geschreven vind. Er zitten zinnen in die me irriteren, en geen zinnen die ik mooi vind, maar het kan er mee door. Ik vind het einde lief. ^^ Een verhaal dat wat mij betreft tot de middenmoot behoort.

De vlucht van een nachtvlinder.
Jezus, nog meer cursief. ;x De titel vind ik mooi though.
- Haha sorry ik ben niet verder dan tot de eerste sterretjes gekomen, heeft deze schrijver zijn verhaal toevallig door een hoe-maak-ik-mijn-verhaal-zo-mooi-mogelijk-machine gehaald? Wat lezen alle bijvoeglijke bepalingen, bijvoeglijke naamwoorden en “mooie woorden” ontzettend vervelend zeg. Het is misschien best een mooi verhaal, maar die uitgebreidheid en het gebruik van dure woorden irriteren me. Want interesseert het mij nou dat er op het terrein “zes lantaarns verspreid, in de lengterichting verdeeld over twee rijen van elk drie” stonden? ^ veel. Rot op, zeg.

65, of een Ode aan Jon.
xD Wat nutteloos ik snapte er niks van maar dat ligt misschien aan mij het is prettig vermaak maar daar houdt het ook wel weer mee op, laat ik hier verder niks over zeggen. ;x

Nou dat was het dan, ik moet zeggen dat de kwaliteit me een beetje tegenviel, maar de kwantiteit niet. Braaf Letteraars. Nou eeh ik bedoel het allemaal niet zo bot als ik het misschien wel heb uitgedrukt maar ik houd niet van om dingen heendraaien en bedenk je maar dat mijn commentaar op je verhaal gericht is, niet op jou. En ik stem uiteindelijk op Verbrijzelde dromen met een kinderlijke onschuld want die vond ik het mooist, om de hierboven genoemde redenen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 17-04-2007, 15:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Verbrijzelde dromen met kinderlijke onschuld
Ja, deze is wel mooi, vooral de laatste alinea. Het is fijn geschreven en er zit een goed verhaal in, maar het blijft te vaag. Het is me niet geheel duidelijk of die Timo of nu juist het meisje een geheim hebben waar ze eigenlijk eerder over hadden moeten praten. Misschien allebei? Ja, ik weet niet, heb een beetje een ambivalent gevoel bij dit verhaal.

Het schuldgevoel komt later
Dit verhaal leest zo lekker door dat het nog bijna een kanshebber wordt ook. Ik bedoel, het is niet echt literatuur, er zit niet heel veel niveau in, maar hij leest wel erg fijn. Jammer dat er niet echt een plot in zit, nu is het een beetje een dagbeschrijving.

O, mijn hond is aan het overgeven, dus ik laat het hier even bij.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 17-04-2007, 18:54
Kerboga
Kerboga is offline
Ik post morgen mijn commentaar wel. Heb het al wel af, alleen staat het ene deel op deze computer en het andere op de pc beneden

Oh, en, ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit op welk verhaal ik ga stemmen , maar dat zie ik dan wel weer
__________________
Just living my reality
Oud 18-04-2007, 10:53
Kerboga
Kerboga is offline
Alvast het gedeelte dat hier op de pc staat

Beter een goede vriend
Zoals Vogelvrij al zegt, is het idee leuk. Eindelijk iets anders dan anders. Misschien dat de uitwerking beter had gekund, maar het is nog niet eens zo heel slecht. Jammer dat er dingen tussen komen die ik niet helemaal begrijp. Wat doet die vlieg daar bijvoorbeeld? Het idee met het meisje is wel leuk bedacht.

Strandtafereel
Hier had veel meer in kunnen zitten. Ik erger me niet echt aan het schuinsgedrukte, maar wel aan de voorspelbaarheid. Het einde is wel weer redelijk en de zinnen zijn ook goed opgebouwd. Het taalgebruik is goed gekozen, omdat het verhaal daardoor toch net iets extra’s krijgt. En, maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mij, ik vind de eerste zin helemaal geweldig.

All the lonely people
Ten eerste, jammer van de titel. Ik vind Engelse titels sowieso niets, dus ik begon al met vooroordelen te lezen. Eenmaal in het verhaal vind ik dat er een aantal goede verwoordingen gevonden zijn, maar ik weet alleen niet echt waar de schrijver heen wil. Ik volg het nauwelijks en daardoor raak ik mijn concentratie kwijt. Ik moet er wel bij zeggen dat dit verhaal het enige is dat ik vier keer gelezen heb, omdat ik het niet erg vond het vier keer te lezen. Helaas ben ik nog steeds niet achter de bedoeling van het verhaal.

Het schuldgevoel komt later
Ik vind het helemaal niets. Ten eerste erger ik me aan de naam en vind ik het jammer dat de laatste zin tevens heel erg op de titel lijkt. Dan zijn er heel veel enters geplaatst en zelfs zinnen die uit één woord bestaan. Getallen zijn niet voluit geschreven en tsja, ik vind het maar niets.

Verbrijzelde dromen met kinderlijke onschuld
Lange titel, maar die heeft wel iets. Iets dat je aan het denken zet nadat je het verhaal gelezen hebt. Het meisje herinnert zich niets meer, terwijl je alles door de ogen van een jongen bekijkt. Een droom dus?
Het plot is redelijk standaard, maar wel op een “aparte” manier uitgelegd (in de positieve zin van het woord). Net zoals Roos vroeg ik me ook af welke Timo er bedoeld wordt (eveneens positief). Waar ik me wel een beetje aan ergerde was de eerste zin. Waarom zou je een verhaal aan iemand opdragen in deze wedstrijd? Beetje vreemd. Mooie verwijzingen gevonden en dat met het kussen heeft ook wel iets.

De wereld van glas
Het is mooi dat er van twee kanten gewerkt wordt in het verhaal en het is niet echt slecht. Alleen jammer van het onderwerp. “De nacht maakte het raam als een spiegel met mijzelf in het midden, gevangen in een wereld waar mijn veilige kamer en het vreemde van buiten in elkaar over liepen.” Vind ik dan wel weer heel mooi bedacht. Er zitten wel meer mooie dingen in, maar het onderwerp spreekt me gewoon totaal niet aan. Helaas.

Vervolg:
De vlucht van een nachtvlinder
De titel gaf me hoop, het verhaal deed die vervliegen. Ik snap nu wat de anderen bedoelden met het schuin gedrukte. Het begint me nu onderhand ook wel een beetje te storen. Ook de sterretjes die een ander deel aangeven, of weet ik veel wat de functie ervan is… De dialogen vind ik niet echt prettig om te lezen. Nee, sorry, dit vind ik niets.

65, of een Ode aan Jon.
Ik snap het niet, volg het niet, wil het denk ik ook niet volgen. Het is niet eens heel slecht geschreven, maar ik snap het gewoon niet. Ik weet ook niet waar de schrijver heen wil en wat het nut van het hele stukje is. Goed, het is duidelijk iets anders dan de andere verhalen, wat een pluspunt zou kunnen zijn als het goed uitgewerkt zou zijn en begrijpbaar voor de lezer. Dan vind ik het eerste verhaal (Beter een goede vriend) wat ook totaal anders is dan de andere een heel stuk beter.

Ik ben er nog niet helemaal over uit op welk verhaal ik ga stemmen, maar dat zie ik later nog wel.
__________________
Just living my reality

Laatst gewijzigd op 18-04-2007 om 11:53.
Oud 18-04-2007, 19:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
65, of een Ode aan Jon
De titel heeft mijn hart gestolen: ik ben dol op odes. En op Jon natuurlijk. Jammer dat ik de rest van het verhaal niet zo volg, ik begrijp de functie van het schuingedrukte ook niet. Het is origineel omdat het over het forum gaat, maar eigenlijk blijft het nogal steken in een idee.

De vlucht van een nachtvlinder
Nog meer schuingedrukte stukken, toe maar. Maar ik ben wel aangenaam verrast door dit verhaal. De lengte schrikt nogal af, maar het is goed geschreven. Het is spannend. Ja, wel een goed verhaal, alleen de opmaak is niet al te best. Sterretjes en schuingedrukte tekst waren niet nodig geweest.

De wereld van glas
Nog een keer schuingedrukte tekst, ach ja. "De nacht maakte alles één, zelfs mijn lichaam was niets anders dan een onderdeel van de wereld van glas". Wow, hoe één zin een verhaal meteen tot kanshebber voor mijn stem kan maken. Jammer dat die stijl in de rest van het verhaal niet vastgehouden wordt, al zou het daardoor misschien wat minder makkelijk leesbaar zijn. Goed verhaal.

Die laatste wordt het.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 18-04-2007, 19:41
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Momenteel vind ik De vlucht van een nachtvlinder het beste, maar ik ga alles nog eens herlezen en er nog wat over nadenken enzo, dus ik ga nog niet stemmen.
Ik weet nog niet of ik hier commentaar ga posten (daar ben ik niet zo goed in ), maar ik post mijn definitieve keuze nog wel!
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 22-04-2007, 17:17
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik twijfel nog tussen "Verbrijzelde dromen met een kinderlijke onschuld" en "Beter een goede vriend". Ik vind dat eerstgenoemde verhaal gewoon leuk om te lezen, mooi, alleen snap ik er niets van.

Omdat ik al teveel mee te maken heb gehad en teveel over gelezen heb stem ik niet op het pedoverhaal en de eetstoornisverhalen, misschien interpreteer ik ze verkeerd en gaan ze juist ergens naders over, maar dat maakt niet uit. Ze zijn niet bijster goed uitgewerkt en ik vind ze ook niet origineel.
Dat beter uitwerken geld ook voor die ode aan Jon, de titel vind ik wel de apartste van alle verhalen.

Dat verhaal met de weerwolf in de auto vond ik best voorspelbaar, de spanning wordt wel mooi opgebouwd.

Het postbodeverhaal snap ik echt helemaal niets van.

Ik denk dus dat het burenverhaal overblijft dat wordt het dan.
Oud 23-04-2007, 16:51
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Ik heb gestemd op 'De vlucht van een nachtvlinder'.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 23-04-2007, 19:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nu nog iemand op het verhaal van Jon en we zijn even ver als op het begin
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 23-04-2007, 20:21
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 23-04-2007 @ 20:05 :
Nu nog iemand op het verhaal van Jon en we zijn even ver als op het begin
Hehe ja, dat viel mij ook al op. De meningen zijn wel héél verdeeld nu.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 23-04-2007, 20:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sagana schreef op 23-04-2007 @ 21:21 :
Hehe ja, dat viel mij ook al op. De meningen zijn wel héél verdeeld nu.
En dat mensen dan ook nog echt mijn raad opvolgen

Er moeten meer stemmen komen!

Ik kan nu in elk geval verklappen dat ik één stem heb
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-04-2007, 21:06
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Ik heb op All the lonely people gestemd, om de prachtige zinnen.
__________________
wees gekust
Oud 26-04-2007, 15:45
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wie heeft er nu op dat Jon-verhaal gestemd? Ik zie geen mening staan namelijk, zou wel lullig zijn als het eigenlijk gewoon op 0 staat...
Oud 26-04-2007, 21:23
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind stemmen zonder mening hier in dit topic toch stom en eigenlijk niet tellen. En ik ga nog wel stemmen hoor, ik heb alle verhalen al eens gelezen, ik moet alleen nog even tijd vinden om een argumentatie te typen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Ads door Google
Oud 28-04-2007, 21:24
Verwijderd
tja en ik ben dus net te laat
Oud 29-04-2007, 02:01
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Mooi! 9 stemmen. Letteren bloedt dood, maar toch. De Poll is dicht en ik ga mij maar eens wagen aan een paar argumenten.

Zoals (vooral voor diegenen die er snel bij waren) misschien duidelijk was ben ik één van de twee stemmers op "All the lonely people". Ik vond 't een prachtig beeld van een oudere die, zoals al prachtig verwoord, in de omgekeerde bloei van haar leven zat. Een prachtige momentopname, van het meest belangrijke moment, de eerste uitvoering van haar besluit. Precies totaan het punt waar eigenlijk het lot bezegeld is, waar geen weg meer terug is. Vanaf dat punt is het voor eigen invulling. Ik heb 'm begrepen, en ik vond het passend. (en natuurlijk de ring en de envelop, die al vaak zo episch zijn gebruikt ).

Aangezien ik de rest niet waardig vond ga ik er weinig woorden aan vuilmaken. Het is een wedstrijd, dus ik ga er van uit dat de schrijvers hun stukken goed achtten. Inhoudelijke kritiek ga ik dus al helemaal niet spuien. Hier dus de weinige woorden;

Beter een goede vriend
Ik begreep het verhaal maar half. Het was te beschrijvend, het onderwerp was wat apart, maar het werd niet genoeg naar voren gebracht om het boeiend te maken. Bovendien werd er niet echt een punt gemaakt wat dit verhaal deed uitsteken.

Strandtafereel
Op zich goed te pruimen. Totaan het '~'. Had het hierbij gelaten en ik had het nog redelijk kunnen waarderen. Maar het idee dat een beetje in zichzelf gekeerde jongen zomaar in een verkrachter veranderd deed mijn waardering verdwijnen. Had het laatste weggelaten en het was mijn nummer 2 geworden. Nu weet ik het niet/ vind ik het niet meer relevant.

Het schuldgevoel komt later
Tegenwoordige tijd. Heel dapper. Maar voor mij pakt het in dit geval totaal niet. De eerste twee zinnen deden me al de das om en daarna was het niet goed genoeg om dit goed te maken.

Verbrijzelde onschuld ...
De titel is me al te lang. Daarnaast is het vaag. Quatsch. Helaas.

De wereld van glas
Teveel gedachten, te weinig echte gebeurtenissen. Er wordt niets verteld, behalve hetgeen de hoofdpersoon denkt. Daarnaast wordt er gerefereerd aan dingen waarvan de lezer geen weet heeft. Vast een persoon die een zwaar leven heeft al met al maar mij trekt het niet.

Vlucht van een nachtvlinder
Op zich een leuk verhaal. Heel leuk bedacht, al is het einde me net te chaotisch. Het is denk ik wel mijn nummer 2 (al doet dat er niks toe, alleen de nummer 1 telt). Alleen zoals ik al zei, te lang. En waarom nou persé opeens een behaarde arm en dan pas een lage stem. Nee, dat doet af aan de geloofwaardigheid van het gebeuren.

65, of een Ode aan Jon
Grappig bedacht. Maar de grap is niet genoeg om het verhaal helemaal te dragen. Af en toe wordt er teveel tekst gebruikt voor de nodige vertellingen. Daarnaast weet ik de '65' niet te verklaren en kan ik me geen beeld vormen van hoe iemand echt één moet zijn met dit gele forum. Zelfs Jon.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 30-04-2007, 09:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En de poll is alweer gesloten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-05-2007, 09:33
Verwijderd
Ik vind het een nogal lastige uitslag, dus wil ik er even over babbelen. Roepen we één winnaar en tig tweede plaatsen uit, of doen we nog een poll, maar dan één waarbij men op meerdere verhalen tegelijk kan stemmen? Misschien dat dat een duidelijkere uitslag geeft.

Ideeën?

LUH-3417
Oud 01-05-2007, 13:56
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Iedereen geeft de verhalen een score van 1 tot 5. Die scores worden per verhaal opgeteld. Het verhaal met de hoogste score, wint.

Of een variant: iedereen geeft een top drie van de verhalen op (nummer 1 krijgt 3 punten,...).
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Oud 01-05-2007, 17:29
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 01-05-2007 @ 14:56 :
Iedereen geeft de verhalen een score van 1 tot 5. Die scores worden per verhaal opgeteld. Het verhaal met de hoogste score, wint.

Of een variant: iedereen geeft een top drie van de verhalen op (nummer 1 krijgt 3 punten,...).
Jammer dat het forum niet zo vooruitstrevend is in de poll-opties.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 01-05-2007, 17:36
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 01-05-2007 @ 18:29 :
Jammer dat het forum niet zo vooruitstrevend is in de poll-opties.
Het zou natuurlijk alleen in forumberichten kunnen gedaan worden, niet meer in een poll
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Advertentie
Oud 01-05-2007, 17:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Een top drie lijkt me wel wat, omdat je anders helemaal in de knoop komt met hoeveel punten je je eigen verhaal wilt geven

Hoewel.. Misschien moeten we ook maar gewoon zeggen dat iedereen behalve één tweede is.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-05-2007, 18:20
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik vind een top3 een goed idee.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 01-05-2007, 20:36
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik vind 't trouwens vreemd dat er 8 verhalen zijn en maar 9 stemmen. Ben ik de enige niet-schrijver die stemt of zijn alle schrijvers te eigengericht om op hun concullega's te stemmen?
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 01-05-2007, 21:23
Kerboga
Kerboga is offline
Ik weet dat er twee te laat waren met stemmen en zelf heb ik ook niet gestemd. Ik kwam er gewoon niet uit op wie ik wilde stemmen...

Ik denk dat de top drie daarom wel een goede oplossing is
__________________
Just living my reality
Oud 01-05-2007, 21:57
Verwijderd
De top drie is een hoop rekenwerk (valt overheen te komen), maar het ontneemt ook de mogelijkheid om 'anoniem' te stemmen. Meestal, als Ieke en ik de stemmen naderhand bekijken, zijn er wat stemmen van mensen die normaal niet op Letteren posten. Ik zou het wel zonde vinden als we anoniem stemmen onmogelijk maken.

Misschien een idee om 'stemmen via pm naar LUH' mogelijk te maken? Toch een soort van anonimiteit?

LUH-3417
Oud 02-05-2007, 08:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Op DoP zijn anonieme stemmen juist verboden

Maar met die top3 zou ik het inderdaad juist wel fijn vinden om anoniem te stemmen, geloof ik. Pb'en naar een fb kan dan toch wel een goed idee zijn?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 02-05-2007, 13:00
Verwijderd
Mij maakt het niet uit, als er maar een nieuwe stemmingsronde komt want ik heb wel bijna alle verhalen gelezen maar niet kunnen stemmen.
Oud 02-05-2007, 19:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik had ook nog niet gestemd, maar ik vind met een top drie wel een beter idee. Dan kun je de nummer twee en drie ook nog wat punten geven enzo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 04-05-2007, 19:46
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Kun je net zo goed de poll nog een keer opengooien en iedereen nog een keer laten stemmen.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 05-05-2007, 13:34
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Misschien stem ik dan wel mee, joechei. Hebben we vast een duidelijkere winnaar.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 06-05-2007, 21:15
Verwijderd
Doen jullie allemaal mee aan de geavanceerde, gecompliceerde en gelardeerde tweede ronde?

LUH-3417
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Verhalen & Gedichten Het voorstel voor de nieuwe versie van de verhalenwedstrijd.
Ieke
9 22-03-2004 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.