Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2017, 07:46
onbekend.mosbey
onbekend.mosbey is offline
Ik zit dus met een heel groot probleem en ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben verhuisd ongeveer een maand geleden en ik ga nu ook naar een andere school. Deze week is de toetsweek begonnen. Ik had vrijdag dus een scheikunde toets maar ik had niet goed voorbereid, ik was heel moe en s'ochtends bleek ik ziek. Mijn moeder wilde dat ik alsnog de toets zou maken. Ik kwam met een achterstand en door het verhuizen heb ik niet veel kunnen bijwerken. Op de toets ging het heel slecht ik heb kleine dingen ingevuld maar dat was niet genoeg. Ik heb nu een 1,5 . Waarschijnlijk kan ik het niet herkansen omdat ik door mijn afwezigheid dingen moet inhalen. Ik weet nu niet wat ik moet doen want mijn ouders gaan heel boos worden en waarschijnlijk wordt mijn telefoon afgepakt. Weet iemand hoe ik deze situatie kan aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2017, 08:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Geef dit aan bij je mentor, het is goed als hij of zij weet wat er speelde die dag. Wie weet valt er dan nog iets te regelen met een herkansing.

Is dit een examen toets of een gewone overhoring?

Als je je cijfer thuis vertelt zou ik dat op een rustig moment doen en subtiel noemen dat je ziek was. Bijvoorbeeld "Mam, weet je nog dat ik een toets moest maken toen ik ziek was vrijdag? Ik heb nu het cijfer terug...". Het is niet fair als je ouders boos op je worden vanwege een slecht cijfer in dit geval. Slechte voorbereiding is jouw verantwoordelijkheid, maar zij besloten midden in het schooljaar te verhuizen. De verhuizing op zich met alle praktische en sociale aspecten kan flink wat tijd en energie kosten, en daarnaast ben je door de verhuizing ook op school niet helemaal bij met de lesstof. Zet alle feiten op een rij, dan kan je zelf ook bepalen hoeveel invloed dit heeft gehad op je cijfer.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 14:27
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Dit is inderdaad echt balen! Wat Elin inderdaad zei ga naar je mentor/mentrix. En ga anders evt op bijles om voor je volgende toets een heel hoog cijfer te kunnen halen! Je kan ook met je scheikunde docent bespreken hoe je voor de volgende toets het best kan leren, want dan kan je ook nog laten zien dat je wel gemotiveerd bent. Succes
__________________
Moet hier nou zo'n foute engelse quote?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.