Oud 19-03-2003, 18:09
summer1986
summer1986 is offline
Zou het volgens jou mogelijk zijn om elke dag ongeveer 4 uur (en dat is heen en terug) te reizen van je woonplaats naar de plaats waar je studeert?
De studie is vijf dagen per week, duurt van 09.30 t/m 17.00 uur.

Wat denk jij: te doen, of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2003, 18:13
Verwijderd
Ligt aan jezelf (en aan de verbinding, of je het bv. redt om er om half 10 te zijn ed) of het te doen is, ik zou het niet te doen vinden, maar mijn zusje heeft wel een half jaar rotterdam-tilburg (3 uur reistijd per dag oid) gedaan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:16
Mariebel
Mariebel is offline
Het hangt er denk ik beetje vanaf wat je zelf wilt. Ik denk dat het wel te doen is en je kunt onderweg nog leren of wat maken en als je dat thuiskomt ben je ook echt vrij. Daar tegenover staat dat het wel heel veel tijd kost en dat lijkt me na een tijdje wel steeds vervelender worden. Je zou het ook eerst kunnen proberen en als het je niet bevalt als nog een kamer zoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:21
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 19-03-2003 @ 19:09:
Zou het volgens jou mogelijk zijn om elke dag ongeveer 4 uur (en dat is heen en terug) te reizen van je woonplaats naar de plaats waar je studeert?
De studie is vijf dagen per week, duurt van 09.30 t/m 17.00 uur.

Wat denk jij: te doen, of niet?
Ik zou het niet doen. Ik heb wel eens op 1 dag heen en weer met de trein van hier naar enschede gereisd (is ook 4 uur in totaal), maar dat is echt zwaar vermoeiend; 8 treinen op 1 dag..!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:48
cest moi
cest moi is offline
Ik zou het niet doen!
JE wordt erg moe van al dat treingereis en op den duur gaat het j e erg vervelen. Ook mis je heel veel van de stad waar je gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:17
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
als het 2 uur heen en 2 uur terug is kan het wel, maar je moet er wel heel veel wilskracht voor hebben want je moet dan dus wel om half 7 vertrekken als je om half 9 er moet zijn.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het ook niet doen, anderhalf uur heen en anderhalf uur terug is voor mij echt het maximum. Mijn vader reisde iedere dag van Goes (Zeeland) naar Rijswijk (Zuid-Holland) en dat acht jaar lang, anderhalf uur heen, anderhalf uur terug en als het langer was had ie het waarschijnlijk niet gedaan. Het is heel vermoeiend zeker als je dan ook nog moet studeren. Je zou het alleen tijdelijk kunnen doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 22:43
PV
PV is offline
Het is wel mogelijk, maar het lijkt me erg onpraktisch.. als je 5 dagen per week zo lang les hebt betekent dat denk ik dat je ook erg veel voorbereiding etc aan de lessen moet doen, hoe ga je daar op die manier tijd voor vinden.. in de trein zóu kunnen, maar ik denk dat je op die tijdstippen die je zult gaan reizen al blij mag zijn als je kan zitten, laat staan dat je iets kan leren in de trein..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 00:16
Tóney
Tóney is offline
Ik heb ongeveer een maand iedere dag een 1 uur heen en 1 uur terug getreind, maar ik was wel erg blij dat ik er vanaf was...
4 uur treinen op 1 dag lijkt me NIET te doen....
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 07:19
Verwijderd
Mijn vriend reist heen een weer tussen Coevorden en Utrecht (=2 uur). Het is te doen, hij doet het ook al zo'n anderhalf jaar, maar je wordt er wel zwaar gefrustreerd van en moe. Het is wel zo dat je eraan went, maar... je hebt wel de discipline nodig om elke avond vroeg naar bed te gaan. Mijn vriend staat elke ochtend om half zeven op het station, hij is dus om ongeveer vijf uur uit zn bed omdat hij ook nog eens een kwartier fietsen van het station woont.
Het kan, maar het is vermoeiend. Je went er echter heel snel aan, maar hij zal blij zijn als hij in Utrecht gaat wonen. Alleen wil hij daarmee op mij wachten, en ik doe pas volgend jaar examen...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 07:39
Dwarfie
Dwarfie is offline
Kan prima, ik doe het zelf ook. Het ergste is vroeg opstaan, maar dat went ook wel weer.

Het verschil is alleen dat ik maar 3 keer per week 1 of 2 colleges heb...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Tóney schreef op 20-03-2003 @ 01:16:
Ik heb ongeveer een maand iedere dag een 1 uur heen en 1 uur terug getreind, maar ik was wel erg blij dat ik er vanaf was...
4 uur treinen op 1 dag lijkt me NIET te doen....
Is dus wel te doen. Je went eraan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 07:53
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik zou het neit doen.. dan meot je om half 7 vertrekken wil je er precies op tijd zijn. 4 uur treinen per dag, ik zou gek worden.. al die treinen.. en dan ben je pas om 7 uur s avonds terug.. voor 1 dag per week ok.. maar om nou 5 keer per week dat te moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 08:06
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 20-03-2003 @ 08:53:
ik zou het neit doen.. dan meot je om half 7 vertrekken wil je er precies op tijd zijn. 4 uur treinen per dag, ik zou gek worden.. al die treinen.. en dan ben je pas om 7 uur s avonds terug.. voor 1 dag per week ok.. maar om nou 5 keer per week dat te moeten doen.
Tsja, doet mijn vriend dus wel... meestal 5 dagen per week.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 10:39
chris9 tje
chris9 tje is offline
ik doe elke dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug...
ben soms pas om half 8 thuis, maar daar wen je aan.
t ligt er wel aan in hoeveel treinen je moet zitten..\
als je in 1 trein zit heb je weinig kans op vertraging en je kan eventueel nog aan het werk..

overstappen betekend meer kans op vertraging en dat is wel frustrerend....

ik reis btw van apeldoorn naar enschede en das een prachtige verbindning
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:05
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 20-03-2003 @ 11:39:

ik reis btw van apeldoorn naar enschede en das een prachtige verbindning
Dat is inderdaad vrij goed te doen. Maar da's 1 uur, zonder overstappen. Als je 2 uur moet, zal dat waarschijnlijk met overstappen zijn. Ik weet niet hoe laat de eerste treinen rijden, maar een tentamen om 9.00 ofzo lijkt me dan vrij lastig worden. En 2 uur heen, 1 college, en dan weer 2 uur terug, lijkt me niet erg motiverend werken. En als het elke dag van 9-17 ofzo is(wat ik bij studeren niet snel zie gebeuren) dan ben je de tijd dat je thuis bent altijd kwijt met slapen en eten.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:38
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Kan je wel doen. Ik moet elke dag zo 5 kwartier reizen [ alleen heen, dus totaal 2,5 uur per dag] Het is wel te doen, maar het is zeer vermoeiend. Ik ga daarnaast niet met de trein maar met de interliner. Soms 5 dagen per week. Maar goed het is dus wel te doen, maar als ik jou was zou ik toch nog even goed nadenken
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 20-03-2003 @ 17:05:
En als het elke dag van 9-17 ofzo is(wat ik bij studeren niet snel zie gebeuren)
jesus! wat voor studies doen jullie allemaal? mijn vriend (alweer) zit heel vaak tot 17:00 op school, idd vanaf 09:00. laatst nog 3 weken achter elkaar.
maar hij studeert biologie, misschien dat dat anders is bij niet zulke exacte studies?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2003, 17:14
Verwijderd
Op dit moment ben ik om naar mijn stage te komen ruim een uur kwijt en ik moet daar rond kwart voor 8 zijn, wat dus inhoud dat ik rond kwart voor zeven weg moet. 't is te doen, maar 't is wel vermoeiend, zeker als de metro('s)/bus/tram vertraging heeft. Twee uur heen en twee uur terug is natuurlijk nog vermoeiender, maar ja, sommige mensen hebben het er graag voor over.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 19:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik moet van deur tot deur 1,5 uur reizen; dat is 40 minuutjes bus - overstappen - half uurtje trein - overstappen - 10 minuutjes bus. Ik vind dat best te doen, al vind ik 7.10u (heen) persoonlijk een beetje vroeg (maar dat is gelukkig maar 1x per week) en 20.10u (terug) een beetje laat.

Zoals al gezegd is: het hangt van je eigen motivatie en discipline af, maar ook van de verbinding...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:11
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik reis nu ook elke dag 3 uur (heen en terug) om op school te komen en in de toekomst als ik naar Eindhoven zou gaan, wordt dat nog eens met een uurtje verlengd.

Maar ik zit er sterk over te denken om richting Eindhoven te verkassen dus..
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 08:36
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Dat is inderdaad vrij goed te doen. Maar da's 1 uur, zonder overstappen. Als je 2 uur moet, zal dat waarschijnlijk met overstappen zijn. Ik weet niet hoe laat de eerste treinen rijden, maar een tentamen om 9.00 ofzo lijkt me dan vrij lastig worden. En 2 uur heen, 1 college, en dan weer 2 uur terug, lijkt me niet erg motiverend werken. En als het elke dag van 9-17 ofzo is(wat ik bij studeren niet snel zie gebeuren) dan ben je de tijd dat je thuis bent altijd kwijt met slapen en eten.
dat is niet 1 uur hoor...

kwartier bus - 55 minuten trein - kwartier bus

k reis via hengelo...

2 uur betekent niet automatisch veel overstappen...

of het is juist wel motiverend: zo van... k ben er nu toch, kan ik net zo goed nog naar het volgende college gaan....

t ligt inderdaad aan jezelf: discipline, motivatie... maar ook aan de verbinding... misschien moet je t gewoon eens uitproberen...
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:53
summer1986
summer1986 is offline
Ik heb deze vraag aan jullie gesteld omdat ik een discussie met mn ouders had hierover. Zij vinden mij te jong (17) om op kamers te gaan. Het lijkt hun een beter idee om te gaan reizen, en thuis te blijven wonen. Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk inderdaad ook dat het erg vermoeiend zal zijn. Maar voor sommige mensen kan het heel goed, maar ik ken mezelf: ik ben absoluut niet geduldig! Dus het lijkt mij een beter idee als ik op kamers ga.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:12
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 21-03-2003 @ 09:36:
dat is niet 1 uur hoor...

kwartier bus - 55 minuten trein - kwartier bus

k reis via hengelo...

2 uur betekent niet automatisch veel overstappen...

of het is juist wel motiverend: zo van... k ben er nu toch, kan ik net zo goed nog naar het volgende college gaan....

t ligt inderdaad aan jezelf: discipline, motivatie... maar ook aan de verbinding... misschien moet je t gewoon eens uitproberen...
K dan, 1 uur en nog wat. En de kans op vaker opverstappen neemt natuurlijk wel toe met de reisstijd. En soms is het gewoon kut om twee uur te reizen voor een duf college, wat denk ik altijd demotiverend werkt.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:28
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Studentje schreef op 21-03-2003 @ 19:12:
K dan, 1 uur en nog wat. En de kans op vaker opverstappen neemt natuurlijk wel toe met de reisstijd. En soms is het gewoon kut om twee uur te reizen voor een duf college, wat denk ik altijd demotiverend werkt.
Dat laatste geldt zeker voor mij op het moment. De verleiding is erg groot om een dagje niet te gaan, je leest de sheets toch wel ff terug op internet of je bladert een keer door het boek. Het is mij echter wel gebleken dat je tóch een redelijk deel mist. Een college werkt vaak verhelderend en geeft vaak goed de kern van het hele onderwerp weer.

Daarnaast heb ik ook al snel het idee om maar niet te gaan als ik wat vertraging heb. Dan kom je toch weer te laat bij je college enzo, kun je beter ergens halverwege omkeren
__________________
ok
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 21:34
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
voor een duf college
dat is zoiezo niet motiverend
k blijf dan thuis omdat het duf is, niet omdat het zo ver reizen is


het is dus anderhalf uur.... ruim... soms zelfs 7 kwartier.....

summer 1986... waar wil je gaan studeren en waar woon je nu dan?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:49
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 21-03-2003 @ 22:34:
dat is zoiezo niet motiverend
k blijf dan thuis omdat het duf is, niet omdat het zo ver reizen is


het is dus anderhalf uur.... ruim... soms zelfs 7 kwartier.....

summer 1986... waar wil je gaan studeren en waar woon je nu dan?
7 kwartier? Hoe doe je dat dan?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 13:31
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 21-03-2003 @ 22:34:
dat is zoiezo niet motiverend
k blijf dan thuis omdat het duf is, niet omdat het zo ver reizen is


het is dus anderhalf uur.... ruim... soms zelfs 7 kwartier.....

summer 1986... waar wil je gaan studeren en waar woon je nu dan?
Ik woon nu in Maastricht, en ik wil in Den Bosch studeren.
Ik woon ruim 5 minuten met de bus bij het station van Maastricht vandaan. En mijn school zit ruim een kwartier lopen bij het station Den Bosch vandaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 13:52
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 21-03-2003 @ 17:53:
Ik heb deze vraag aan jullie gesteld omdat ik een discussie met mn ouders had hierover. Zij vinden mij te jong (17) om op kamers te gaan. Het lijkt hun een beter idee om te gaan reizen, en thuis te blijven wonen. Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk inderdaad ook dat het erg vermoeiend zal zijn. Maar voor sommige mensen kan het heel goed, maar ik ken mezelf: ik ben absoluut niet geduldig! Dus het lijkt mij een beter idee als ik op kamers ga.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Groetjes.
Er zijn veel meer mensen van 17 die ook op kamers wonen. Ik zou toch maar eens heel goed met je ouders gaan praten..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 23:06
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Ik woon nu in Maastricht, en ik wil in Den Bosch studeren.
Ik woon ruim 5 minuten met de bus bij het station van Maastricht vandaan. En mijn school zit ruim een kwartier lopen bij het station Den Bosch vandaan.
das 1 keer in het uur rechtstreeks en 1 keer in het uur met twee keer overstappen... (?)...

hmmz.. s niet echt een mooie verbinding...

met je ouders praten ja.... er wonen veel meer mensen van 17 op kamers....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:45
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ik wil volgend jaar graag Journalistiek gaan doen en dat is in Zwolle. Van Franeker (daar woon ik dus..) naar Zwolle is het ongeveer 1 uur en 20 minuten reizen. (1 keer overstappen)..
Zit met ongeveer het zelfde probleem, alleen vind ik zelf ook dat ik eigenlijk nog niet op kamers kan.
Zeventien is nog zo jong om al helemaal alleen te wonen,lijkt me. En als je al een nieuwe studie gaat doen, is dat al heel erg wennen...en dan sta je ook nog eens alleen!
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:32
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 23-03-2003 @ 18:45:
Ik wil volgend jaar graag Journalistiek gaan doen en dat is in Zwolle. Van Franeker (daar woon ik dus..) naar Zwolle is het ongeveer 1 uur en 20 minuten reizen. (1 keer overstappen)..
Zit met ongeveer het zelfde probleem, alleen vind ik zelf ook dat ik eigenlijk nog niet op kamers kan.
Zeventien is nog zo jong om al helemaal alleen te wonen,lijkt me. En als je al een nieuwe studie gaat doen, is dat al heel erg wennen...en dan sta je ook nog eens alleen!
Ja, precies! Zo voel ik het ook. Ik vind het ten eerste financiel best wel een probleem, want vind maar eens een goedkope leuke kamer..en ten tweede ook dat het allemaal zo nieuw is inderdaad. Heb je er al met je ouders over gepraat? En wat vinden zij?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:07
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Mijn ouders vonden het ook niet zo'n prettig idee.
Maar ik heb al besloten, ik ga het eerste jaar reizen, want idd financieel red ik het dan niet echt, en ik heb mijn vriend hier ook wonen..dus eigenlijk zit er maar 1 ding op ..

Maarja, je kunt je toch altijd inschrijven bij zo'n vereniging die een kamer voor je zoekt? je kunt altijd nee zeggen. En de eerste tijd het reizen gewoon proberen? Als het je niet bevalt kan je altijd nog wel op kamers....
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 06:08
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
7 kwartier? Hoe doe je dat dan?
das al je de verkeerde bus hebt naar hengelo... moet je nog een kwartier wachten...

of als je via zutphen gaat..... dat duurt een kwartier langer....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:21
Thomas
Thomas is offline
Ik zit ook elke dag ruim 2 uur in de trein en dat is nog best te doen. Veel langer zou het niet moeten duren, naar mijn mening. Vooral de terugreis elke middag valt erg zwaar omdat je dat het liefste zo snel mogelijk iets anders wil gaan doen. Maar zoals ik al zei: ruim 2 uur is een beetjen grens, wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:50
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 23-03-2003 @ 20:07:
Mijn ouders vonden het ook niet zo'n prettig idee.
Maar ik heb al besloten, ik ga het eerste jaar reizen, want idd financieel red ik het dan niet echt, en ik heb mijn vriend hier ook wonen..dus eigenlijk zit er maar 1 ding op ..

Maarja, je kunt je toch altijd inschrijven bij zo'n vereniging die een kamer voor je zoekt? je kunt altijd nee zeggen. En de eerste tijd het reizen gewoon proberen? Als het je niet bevalt kan je altijd nog wel op kamers....
Ja, ik heb ook wel iets gehoord over inschrijven bij een verenigign maar ik zou niet weten hoe ik dat moet aanpakken

Ik heb er nu trouwens met mijn ouders over gepraat, en mijn vader wil het liefst dat ik heen en weer ga reizen. Mijn moeder vind het een beter idee als ik op kamers ga. (Of misschien bij iemand intrekken.) Ik heb mijn ouders duidelijk laten weten dat ik liever voor de optie 'op kamers' ga. Want ik ken mezelf, en ik ben bang dat ik het niet goed zal gaan met openbaar vervoer. Nu vinden ze het wel ok: mits ik alles goed regel!
Dus:
- de kamer moet zich bevinden in een goede wijk,
- het moet niet te gek worden financiel,
- ik moet de komende tijd aantonen dat ik het alleen af zou kunnen op een kamer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2003, 18:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 19-03-2003 @ 19:09:
Zou het volgens jou mogelijk zijn om elke dag ongeveer 4 uur (en dat is heen en terug) te reizen van je woonplaats naar de plaats waar je studeert?
De studie is vijf dagen per week, duurt van 09.30 t/m 17.00 uur.

Wat denk jij: te doen, of niet?
Ach, ik zat toen ik 10/11 was in Voorburg op school, en ik woon in Zutphen.

Dat was dus 140km heen, en 140km terug.
Ook ongeveer 4 uur reistijd per dag, en ik was 10 en 11.

Heel jaar volgehouden.

Dus ja, nu zou ik dat zeker ook aan kunnen...
(Ik ben er zelf het levende bewijs van. )
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:44
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-03-2003 @ 19:53:
Ach, ik zat toen ik 10/11 was in Voorburg op school, en ik woon in Zutphen.

Dat was dus 140km heen, en 140km terug.
Ook ongeveer 4 uur reistijd per dag, en ik was 10 en 11.

Heel jaar volgehouden.

Dus ja, nu zou ik dat zeker ook aan kunnen...
(Ik ben er zelf het levende bewijs van. )
Zo!
Maar het verschil is dat jij waarschijnlijk niet anders kon toen je 10/11 was: en ik weet dat een kamer een optie is...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-03-2003 @ 19:53:
Ach, ik zat toen ik 10/11 was in Voorburg op school, en ik woon in Zutphen.

Dat was dus 140km heen, en 140km terug.
Ook ongeveer 4 uur reistijd per dag, en ik was 10 en 11.

Heel jaar volgehouden.

Dus ja, nu zou ik dat zeker ook aan kunnen...
(Ik ben er zelf het levende bewijs van. )
Waarom zat jij in Voorburg op school? er zijn toch heus wel scholen dichterbij...
Je ouders zijn gek. Reisde je dat ook nog alleen of?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:05
Verwijderd
Mijn vriend heeft dat zeker 3 jaar elke dag gedaan, 't is te doen dus... Maar volgens mij word je het snel moe...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:44
Limbabanaan
Avatar van Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Niet doen, dat is echt niet vol te houden. Probeer een kamer te krijgen voordat je studie begint of zorg dat je, tot je een kamer hebt, bij iemand kunt logeren. Een uurtje op en neer zou nog wel gaan maar 4 uur is echt hel. Ik hoef in totaal (bus en trein) 'maar' twee uur te reizen maar ik ben dolblij met mijn kamer, dat scheelt echt. Je hebt ook veel meer vrijheid en vrije tijd dan en kunt tenminste nog leuke dingen doen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:40
Verwijderd
Dat is voor mij wel goed te doen. Ik doe het namelijk zelf drie keer in de week.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:24
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 19-03-2003 @ 19:09:
Zou het volgens jou mogelijk zijn om elke dag ongeveer 4 uur (en dat is heen en terug) te reizen van je woonplaats naar de plaats waar je studeert?
De studie is vijf dagen per week, duurt van 09.30 t/m 17.00 uur.

Wat denk jij: te doen, of niet?
Als ik jou was zou ik het niet doen, mijn vriendin had dit jaar ook zoiets, nog wel iets minder dan vier uur maar daar werd iedereen al gek van, net op het nippertje op tijd of net te laat en al die shit, na school geen tijd meer om nog ff te kletsen omdat ze de trein moest halen of anders pas om zeven uur thuis zou zijn en altijd net iets eerder uit de les weg ( wat ook niet altijd mocht)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-04-2003 @ 12:57:
Waarom zat jij in Voorburg op school? er zijn toch heus wel scholen dichterbij...
Je ouders zijn gek. Reisde je dat ook nog alleen of?
M'n ouders zijn niet gek, de scholen zijn gek hier.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 07:29
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-04-2003 @ 22:18:
M'n ouders zijn niet gek, de scholen zijn gek hier.
Aha. Wat doen de scholen dan dat ze gek zijn? Slecht onderwijs?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:07
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Studeren in de trein? Als je dat kunt!! *klap klap klap* Ik zelf woon gelukkig op kamers, anders 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.. en als ik het weekend soms naar huis ga, dan zijn er toch nog wel vertragingen en storingen etc. Studeren in de trein is best lastig.. de hele werelk kijkt over je schouders in de spits!!

__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:09
Verwijderd
Citaat:
aquafemme schreef op 24-04-2003 @ 09:07:
Studeren in de trein? Als je dat kunt!! *klap klap klap* Ik zelf woon gelukkig op kamers, anders 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.. en als ik het weekend soms naar huis ga, dan zijn er toch nog wel vertragingen en storingen etc. Studeren in de trein is best lastig.. de hele werelk kijkt over je schouders in de spits!!

Hey you ( ik = MeisjesMuis he )

Zelf kan ik juist super goed leren in de trein, niet tijdens de spits natuurlijk, maar dan vermijd ik treinen ook... Ik zit/zat meestel elke maand 2 keer 4 uur heen en 4 uur terug in de trein, dus 16 uur totaal per maand. Dan moet je iig wát doen, dus dan meer leren... Mja, ik kan sowieso makkelijk de buitenwereld buiten sluiten, wordt niet zo snel afgeleid... Maar het kán dus wel
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:01
Verwijderd
Ik moet dus voor mijn opleiding (lerarenopleiding Engels) veel lezen en dat kan ideaal. Ik kan mezelf helemaal verliezen in een goed boek.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:42
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik ga elke dag met de bus naar school.
Ik pak eerst de bus van 6,55 (vroeg ), stap dan over om 7.20 (overstaptijd 4 min.), dan stap ik om 7.45 nog een ker over ( 2. min.) en om 8.00 sta ik op school. heb dus wel tijd om te leren, maar de laatste twee bussen die ik neem zijn echte scholierenbussen, dus altijd kwaai veel lawaai en drukte. k zit in de laatste bus ook meestal bij vriendinnen, dus van leren komt het dan niet.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 16:59
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
aquafemme schreef op 24-04-2003 @ 09:07:
Studeren in de trein? Als je dat kunt!! *klap klap klap* Ik zelf woon gelukkig op kamers, anders 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.. en als ik het weekend soms naar huis ga, dan zijn er toch nog wel vertragingen en storingen etc. Studeren in de trein is best lastig.. de hele werelk kijkt over je schouders in de spits!!


Ik vind het ook knap als je kunt studeren in de trein! Ik kan dat totaal niet. Voor jou is het nog iets verder (2.5 uur) dan mij (2 uur) maar toch zou ik ook superblij zijn als ik een kamer heb en vooral MAG...

Bedankt everyone!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kamer of...
Xantalien
9 10-02-2010 17:52
Verkeer & Vervoer En rejse till Křbenhavn H af deadlock met de trein
Verwijderd
21 15-10-2007 12:45
Algemene schoolzaken Waar ga jij studeren? Wat ga je studeren?
DP17
150 06-09-2005 08:14
De Kantine Reis jij vaak genoeg met het ov om er ontevreden over te zijn?
Conan the Librarian
41 24-05-2003 13:26
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33
ARTistiek Mijn verhaal, nieuwe versie en makkelijker te lezen
ArvidKeemink
4 04-09-2001 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.