Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2006, 10:58
elledc
elledc is offline
Ik wil een piaggio velofax aanschaffen maar kan iemand mij zeggen of dat goeie brommertjes zijn? Het is een klasse A.
Maar nou vroeg ik me ook af... welke papieren heb ik allemaal nodig? En waar kan ik die halen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 11:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Piaggio brommers zijn vaak wel degelijk, mits je er fatsoenlijk mee omgaat.
Piaggio blokken zijn ook uitermate goed geschikt om op te voeren, wat er dus niet goed voor is...
Als je zo'n ding koopt let er dan ook op dat hij nooit opgevoerd is geweest. Een ander uitlaatje kan eventueel nog als hij hier ook op is afgesteld (andere sproeier, eventueel luchtfilterbegrenzing eruit).
Als je nu een brommer koopt zorg er dan ook voor dat er al een kenteken op zit, laat dit er eventueel opzetten voor een meerprijs. Als je nu een brommer koopt zonder kenteken en hij blijkt gestolen te zijn kun je hem niet meer op kenteken laten zetten en heb je er dus niets aan, wat enorm zonde is van je geld.
Zorg dus gewoon dat de huidige eigenaar daar voor zorgt, dan heb je iig nog wat zekerheid.

En als je een brommer gaat kopen, maak natuurlijk altijd even een proefritje en neem bij voorkeur iemand mee met wat verstand van die dingen, dat kan je echt een miskoop besparen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 14:07
elledc
elledc is offline
Bedankt voor je reactie!
Ik heb hem dus gisteren gekocht voor een goed prijsje. Hij rijdt heel goed... Die persoon heeft me het bewijs van ankoop gegeven en ook de winkel staat erbij en het attest van gelijkvormigheid.
Nu, het enige wat ik raar vind, je kan toch maar 25km/u rijden met klasse A? Maar die brommer rijdt dus makkelijk 35 à 40km/u. Is die dan opgedreven of is dat normaal?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 16:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
elledc schreef op 04-10-2006 @ 15:07 :
Bedankt voor je reactie!
Ik heb hem dus gisteren gekocht voor een goed prijsje. Hij rijdt heel goed... Die persoon heeft me het bewijs van ankoop gegeven en ook de winkel staat erbij en het attest van gelijkvormigheid.
Nu, het enige wat ik raar vind, je kan toch maar 25km/u rijden met klasse A? Maar die brommer rijdt dus makkelijk 35 à 40km/u. Is die dan opgedreven of is dat normaal?
Het is dus een snor en ik neem aan dat klasse A iets Belgisch is?
In Nederland is het zo dat een snorfiets/brommer 25km/h mag... 35 tot 40 is teveel en zal je zo rond de 0,3/0,4 kw brengen... Of je daar een boete voor kan krijgen in Belgie weet ik niet, in Nederland hang je net op het randje.. dus net wel of net niet, het is iig geen overdreven hoge bekeuring
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 11:20
elledc
elledc is offline
Alleszins als ik de brommer gebruik in de stad dan kan ik niet veel sneller dan 25 km/u want er zijn overal kleine smalle straatjes.
En ja, ik bedoelde een snor(fiets)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 15:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
elledc schreef op 05-10-2006 @ 12:20 :
Alleszins als ik de brommer gebruik in de stad dan kan ik niet veel sneller dan 25 km/u want er zijn overal kleine smalle straatjes.
En ja, ik bedoelde een snor(fiets)
Je hoeft niet te hard te rijden, als je op de rollerbank moet met dat ding en hij geeft teveel vermogen aan krijg je een bekeuring...
Met dat nieuwe kenteken (in Nederland) is het zo dat op je kentekenbewijs staat hoeveel kw hij mag hebben
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 23:10
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
elledc schreef op 05-10-2006 @ 12:20 :
Alleszins als ik de brommer gebruik in de stad dan kan ik niet veel sneller dan 25 km/u want er zijn overal kleine smalle straatjes.
En ja, ik bedoelde een snor(fiets)
Het rechter handsvat kan draaien, draai je daar een beetje aan dan ga je zachtjes voor uit draai je hem verder ga je harder . Je kan dus zelf beslissen hoe hard je gaat, mooi he?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 19:12
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
JCG schreef op 06-10-2006 @ 00:10 :
Het rechter handsvat kan draaien, draai je daar een beetje aan dan ga je zachtjes voor uit draai je hem verder ga je harder . Je kan dus zelf beslissen hoe hard je gaat, mooi he?
ok, ze is wel belgs, maar mischien is dit lichtelijk overdreven ?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 15:45
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 09-10-2006 @ 20:12 :
ok, ze is wel belgs, maar mischien is dit lichtelijk overdreven ?
Als ik haar posts lees heeft een snorfiets maar 1 snelheid. Haar brommer mag niet te hard rijden omdat ze door smalle straatjes moet. Dus ik wou even uitleggen dat de topsnelheid niet betekend dat je niet zachter kan rijden. combineer dat met een lange dag werken en er komt zo post, niets persoonlijk. Je bent toch niet boos, elledc?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Als je verplicht een auto ouder dan 25 jaar moet hebben wat kies je dan en waarom?
magnusdebaas
70 07-09-2016 11:27
Verkeer & Vervoer wat is jouw vervoer
HardstylerNL
33 22-04-2012 14:29
Verkeer & Vervoer brommeronderhoud - olie
elledc
8 10-04-2007 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.