Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2013, 15:27
Bekelaar
Bekelaar is offline
Hee,

Volgend jaar moet ik elke dag 1 uur en 20 minuten reizen voor school, is dit lang?
Ik heb een vraagje ik moet elke dag het treintraject van Doetinchem naar Ede-Wageningen nemen. Ben 16 jaar, wat is het goedkoopste abonnement oid wat jullie me aan kunnen raden?

Bedankt voor je interesse.

Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2013, 15:44
Verwijderd
Enkele reis vind ik het wel veel om iedere dag op te brengen. Als het op en neer is, valt het nog te overzien. Ik zou zelf overwegen in de plaats van je school op kamers te gaan zodra je daar klaar voor bent.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 15:53
Bekelaar
Bekelaar is offline
Het is retour, ik vind zelf nog dat ik te jong ben om helemaal zelfstandig te zijn en al op kamers te gaan. Mijn ouders hebben het geld wel, maar vind het lullig voor ze om hun het altijd maar te laten betalen, dat is de reden waarvoor ik voornamelijk dit topic heb geopend.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 18:31
Ivo
Ivo is offline
40 minuten enkele reis is niks bijzonders. Bij mij in de brugklas moest ongeveer 1/3 uit de klas al 40-45 minuten fietsen om op school te komen. En dat is in de randstad.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 19:33
Bekelaar
Bekelaar is offline
1 uur en 20 minuten alleen heen he, dus terug ook nog eens. Dan moet ik dus op een dag bijna 3 uur reizen. Hierzelf heb ik geen probleem mee maar het probleem is het geld wat dit kost.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 19:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind het zelf vrij lang, tenzij je je tijd in de trein nuttig kunt besteden door schoolopdrachten te maken bijvoorbeeld.

De NS heeft een abonnementswijzer, misschien dat je zo kunt vinden wat de voordeligste optie voor jou is.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 20:02
Bekelaar
Bekelaar is offline
Ik zou mijn tijd in de trein nuttig kunnen besteden want ik doe een opleiding waar je alleen maar met je laptop/tablet werkt Nederlands en andere vakken zijn ook digitaal dus huiswerk kan ik in de trein maken.

Trouwens nog een vraag, wat krijg je bij een maandabonnement/jaarabonnement een pasje of kaartje oid?

Laatst gewijzigd op 01-05-2013 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 21:51
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Als het goed is een OV-chipkaart met je abonnement erop.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 23:59
Bekelaar
Bekelaar is offline
Hoe krijg je dit abonnement dan op je ov chip?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 09:00
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Ik heb jarenlang nog iets verder gereisd dan jij en ik vond dat wel te doen. Maar ik ken ook mensen die het een maand gedaan hebben en enorm blij waren dat ze een kamer vonden. Het verschilt nogal per persoon denk ik.

Welk abonnement het meest geschikt is, hangt sterk af van het aantal dagen dat je reist, op welk moment van de dag je moet reizen en of je ook nog stukjes met de bus moet voor of na je treinreis. Als je vijf dagen per week in de spits reist, zou ik je Arriva Altijd Vrij aanraden voor het deel Doetinchem - Arnhem en een jaartrajectabonnement van NS voor Arnhem - Ede-Wageningen. Dat kost samen 2060 euro en is goedkoper dan een jaartrajectabonnement voor het hele traject Doetinchem - Ede-Wageningen. Maar als je minder vaak per week hoeft te reizen of vaak ook buiten de spits reist, dan zijn er vast goedkopere opties.

Als je een jaartrajectabonnement van NS bestelt, krijg je een OV-chipkaart thuisgestuurd waarop je traject zichtbaar aan de buitenkant erop gedrukt staat. Je hoeft dan bij NS (nog) niet in- en uit te checken. Je kunt met die OV-chipkaart ook reizen bij andere treinvervoerders, bus, tram en metro door er saldo of reisproducten op te laden. Als je een reisproduct op je kaart wilt laden, zoals Arriva Altijd Vrij, dan is de makkelijkste manier om dat reisproduct online te kopen (op webshop.arriva.nl), met je kaart naar een ophaalautomaat te gaan (die staan onder meer op stations) en daar je product op je kaart te laden. Opladen van reisproducten gaat op dezelfde manier voor alle persoonlijke OV-chipkaarten.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2013, 21:23
Bekelaar
Bekelaar is offline
Bedankt voor de uitleg, het is me nu helemaal duidelijk wat ik ga doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Enquete reizen
Jiska Heijnen
1 25-06-2014 16:48
Algemene schoolzaken Reizen enquete profielwerkstuk
Jiska Heijnen
1 24-06-2014 16:21
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Fabeltje voor school
Verwijderd
13 26-04-2006 15:57
Verkeer & Vervoer Hoe lang moet jij reizen voor school/werk
TommY_
97 10-04-2006 11:57
Vrije tijd Enquete voor schooltje... voetbalreizen
S@nne :)
29 02-12-2004 22:58
Verhalen & Gedichten 7 reizen rond het alledaagse
lovetear
8 24-04-2004 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.