Oud 05-10-2018, 21:02
anna506
anna506 is offline
Ik ben van mening dat leerlingen die dagelijks tot 3, 4 of zelfs 5 uur op school zijn niet de hoeveelheid huiswerk moeten krijgen die zij nu krijgen. De meeste tieners hebben naast school een bijbaan en sport of andere hobby en moeten zij meer dan 8 uur slaap zien te krijgen zonder in te zakken van de stress. Tussen lessen door op school werken is vaak ook geen of een slechte optie vanwege lak aan ruimte. Hoe denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2018, 21:07
roos106499
roos106499 is offline
Ik ben het hiermee eens. School houd weinig rekening met de leerlingen. Ze geven per vak sowieso een uur aan huiswerk en dit is onmogelijk om op één dag te maken. En als je dan aankomt dat je het niet hebt gemaakt vinden ze dat je niet goed je best doet. Als je dan kijkt naar hoe lang de docenten doen over één toets dan vind ik het belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:10
jsano
jsano is offline
ik ben het hier wel mee eens, omdat school soms niet denkt dat leerlingen ook iets naast school iets willen doen. Maar ik ben er ook wel weer ergens op tegen, omdat het onderwijs toch wel een niveau vraagt van je, daardoor is er verschil tussen het vwo en vmbo.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:13
anne803
anne803 is offline
Ik ben het over de hoeveelheid huiswerk helemaal eens! Het blijft zich maar opstapelen en opstapelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Naar mijn idee werkt teveel huiswerk ook demotiverend. Ik
probeer altijd zoveel mogelijk af te krijgen, maar een overvolle to-do list zorgt er wel voor dat ik gedemotiveerd raak. Ben ik de enige die dit zo ervaart?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:16
anne803
anne803 is offline
Citaat:
ik ben het hier wel mee eens, omdat school soms niet denkt dat leerlingen ook iets naast school iets willen doen. Maar ik ben er ook wel weer ergens op tegen, omdat het onderwijs toch wel een niveau vraagt van je, daardoor is er verschil tussen het vwo en vmbo.
Het verschil niveau zit naar mijn idee meer in de vragen van de toets en in de moeilijkheidsgraad van de stof dan in de hoeveelheid huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:20
jsano
jsano is offline
Citaat:
Ik ben het over de hoeveelheid huiswerk helemaal eens! Het blijft zich maar opstapelen en opstapelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Naar mijn idee werkt teveel huiswerk ook demotiverend. Ik
probeer altijd zoveel mogelijk af te krijgen, maar een overvolle to-do list zorgt er wel voor dat ik gedemotiveerd raak. Ben ik de enige die dit zo ervaart?
ik ervaar hetzelfde, maar ik misschien kan je beter plannen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:21
anne803
anne803 is offline
Citaat:
Ik ben het hiermee eens. School houd weinig rekening met de leerlingen. Ze geven per vak sowieso een uur aan huiswerk en dit is onmogelijk om op één dag te maken. En als je dan aankomt dat je het niet hebt gemaakt vinden ze dat je niet goed je best doet. Als je dan kijkt naar hoe lang de docenten doen over één toets dan vind ik het belachelijk.
Ja echt he! Docenten beginnen gelijk te klagen als je een keer je huiswerk niet af hebt. "Dan moet je maar een betere planning maken!" Alsof zoveel huiswerk in een planning van één avond past.


Aan de ene kant snap ik wel dat leraren iets langer doen over het nakijken van een toets. Als je gemiddeld een klas hebt van 31 leerlingen zijn het wel 31 toetsen die je na moet kijken. En als je dan ook nog meerdere klassen hebt waarvan je een toets moet nakijken kan ik me voorstellen dat dit veel tijd inneemt. Maar een toets van één klas moet toch na te kijken zijn binnen 2 dagen?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:25
jsano
jsano is offline
Citaat:
Het verschil niveau zit naar mijn idee meer in de vragen van de toets en in de moeilijkheidsgraad van de stof dan in de hoeveelheid huiswerk.
nou ik denk dat hoeveelheid huiswerk ook wel ergens meetelt qua niveau, omdat het onderwijs dan meer stof vraagt voor een toets op hoger niveau dan op lager niveau
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:27
anna506
anna506 is offline
Citaat:
Ja echt he! Docenten beginnen gelijk te klagen als je een keer je huiswerk niet af hebt. "Dan moet je maar een betere planning maken!" Alsof zoveel huiswerk in een planning van één avond past.


Aan de ene kant snap ik wel dat leraren iets langer doen over het nakijken van een toets. Als je gemiddeld een klas hebt van 31 leerlingen zijn het wel 31 toetsen die je na moet kijken. En als je dan ook nog meerdere klassen hebt waarvan je een toets moet nakijken kan ik me voorstellen dat dit veel tijd inneemt. Maar een toets van één klas moet toch na te kijken zijn binnen 2 dagen?
Het probleem hier is dat leraren vaak veel meer klassen hebben en dat het daarom zo lang duurt, dus dit vind ik geen heel goed punt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:30
anna506
anna506 is offline
Citaat:
nou ik denk dat hoeveelheid huiswerk ook wel ergens meetelt qua niveau, omdat het onderwijs dan meer stof vraagt voor een toets op hoger niveau dan op lager niveau
Hier ben ik het niet echt mee eens omdat je niveau niet getest wordt door hoeveel je wel niet in je hoofd kan stampen maar door hoe goed en hoe snel je bepaalde stof van een bepaald level kan oppikken.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:31
jsano
jsano is offline
Citaat:
Het probleem hier is dat leraren vaak veel meer klassen hebben en dat het daarom zo lang duurt, dus dit vind ik geen heel goed punt.
nou ik denk dat leraren wel veel nakijk werk hebben en sommige leraren zijn trouwens best snel met nakijken
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:35
jsano
jsano is offline
Citaat:
Hier ben ik het niet echt mee eens omdat je niveau niet getest wordt door hoeveel je wel niet in je hoofd kan stampen maar door hoe goed en hoe snel je bepaalde stof van een bepaald level kan oppikken.
hier zeg je al bepaalde stof op een bepaald niveau . Dat bepaalde stof is dan toch ook de hoeveelheid stof en dan ook op een bepaald niveau
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:39
anne803
anne803 is offline
Citaat:
Het probleem hier is dat leraren vaak veel meer klassen hebben en dat het daarom zo lang duurt, dus dit vind ik geen heel goed punt.
Het nadeel is ook dat de ene docent dezelfde avond de toets nog nakijkt terwijl de andere docent er pas aan begint in het weekend.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:40
roos106499
roos106499 is offline
Citaat:
Ja echt he! Docenten beginnen gelijk te klagen als je een keer je huiswerk niet af hebt. "Dan moet je maar een betere planning maken!" Alsof zoveel huiswerk in een planning van één avond past.


Aan de ene kant snap ik wel dat leraren iets langer doen over het nakijken van een toets. Als je gemiddeld een klas hebt van 31 leerlingen zijn het wel 31 toetsen die je na moet kijken. En als je dan ook nog meerdere klassen hebt waarvan je een toets moet nakijken kan ik me voorstellen dat dit veel tijd inneemt. Maar een toets van één klas moet toch na te kijken zijn binnen 2 dagen?
Ik bedoel er meer mee dat sommige leraren dan zeggen: "ik had in het weekend geen tijd omdat we gingen verbouwen". Ik vind dat belachelijk. Ik werk zelf heel erg hard om deze toets goed te maken en dan wordt er niet de tijd genomen om hem na te kijken. Ik vind dat belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:44
anne803
anne803 is offline
Citaat:
Ik bedoel er meer mee dat sommige leraren dan zeggen: "ik had in het weekend geen tijd omdat we gingen verbouwen". Ik vind dat belachelijk. Ik werk zelf heel erg hard om deze toets goed te maken en dan wordt er niet de tijd genomen om hem na te kijken. Ik vind dat belachelijk.
Tegen dat soort smoesjes kan ik ook niet tegen. Het kan vast zijn dat de docent aan het verbouwen is thuis, maar dit zal hij dan denk ik niet zelf doen, maar eerder een timmerman ofzo. Dan ben ik van mening dat hij toch even ergens anders naartoe kan gaan om na te kijken? Ik ben het dus helemaal met je eens dat de leraar dan ook de tijd moet nemen om de toets na te kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:45
Ambervd
Ambervd is offline
Ik ben het hier helemaal mee eens, want school verwacht van ons dat we minstens 2 uur per dag aan huiswerk en leren besteden. Dit is niet te doen, als je om 4 uur vrij bent en buiten school nog hobby's hebt en als je eenmaal achterloopt met je huiswerk is het niet te doen om alles weer in te halen in een normale week.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van mening dat leerlingen die dagelijks tot 3, 4 of zelfs 5 uur op school zijn niet de hoeveelheid huiswerk moeten krijgen die zij nu krijgen. De meeste tieners hebben naast school een bijbaan en sport of andere hobby en moeten zij meer dan 8 uur slaap zien te krijgen zonder in te zakken van de stress. Tussen lessen door op school werken is vaak ook geen of een slechte optie vanwege lak aan ruimte. Hoe denken jullie hierover?
Al die dingen zijn bijzaken. School is de hoofdzaak. School lijdt onder dit soort nevenactiviteiten, niet andersom.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:48
anna506
anna506 is offline
Citaat:
hier zeg je al bepaalde stof op een bepaald niveau . Dat bepaalde stof is dan toch ook de hoeveelheid stof en dan ook op een bepaald niveau
Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee eens - er is zeker wat variatie in hoeveelheid maar uiteindelijk moet dit beperkt blijven. Het is belachelijk dat ik van vmbo leerlingen hoor dat ze nooit iets hoeven te doen buiten school en dat ik om 10 uur 's avonds nog bezig ben met een tekst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2018, 21:49
anne803
anne803 is offline
Citaat:
Al die dingen zijn bijzaken. School is de hoofdzaak. School lijdt onder dit soort nevenactiviteiten, niet andersom.
Maar je leven als tiener kan toch niet alleen uit school bestaan? Ik snap dat school belangrijk is, maar je moet ook denken aan je sociale contacten die je moet onderhouden en alles wat daar omheen valt aan baantjes en sporten.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:49
Ambervd
Ambervd is offline
Citaat:
Het nadeel is ook dat de ene docent dezelfde avond de toets nog nakijkt terwijl de andere docent er pas aan begint in het weekend.
Inderdaad, als de ene leraar de toets dezelfde dag nog heeft nagekeken, waarom zou de andere leraar er dan twee weken over moeten doen? Terwijl de leraar die de toets snel nakijkt ongeveer even veel klassen heeft als de leraar die de toets langzaam nakijkt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:49
roos106499
roos106499 is offline
Citaat:
Al die dingen zijn bijzaken. School is de hoofdzaak. School lijdt onder dit soort nevenactiviteiten, niet andersom.
Als ik geen hobby heb kan ik me niet ontspannen. Ik ga niet mijn hele dag besteden aan school en dan gaan slapen en de volgend dag weer hetzelfde. Ik heb ontspanning nodig omdat mijn hoofd anders vol zit. School moet rekening houden met dat wij niet van smorgens vroeg tot savonds laat kunnen leren.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:50
jsano
jsano is offline
Citaat:
Al die dingen zijn bijzaken. School is de hoofdzaak. School lijdt onder dit soort nevenactiviteiten, niet andersom.
nou ik vind niet dat school eronder lijdt, want studenten doen het voor zichzelf om een goede studie te doen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:50
Ambervd
Ambervd is offline
Citaat:
Maar je leven als tiener kan toch niet alleen uit school bestaan? Ik snap dat school belangrijk is, maar je moet ook denken aan je sociale contacten die je moet onderhouden en alles wat daar omheen valt aan baantjes en sporten.
Klopt, tegenwoordig sporen gemeentes en scholen het heel erg aan om te gaan sporten, maar hoe kan dit als wij er geen tijd voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:52
anna506
anna506 is offline
Citaat:
Al die dingen zijn bijzaken. School is de hoofdzaak. School lijdt onder dit soort nevenactiviteiten, niet andersom.
Daar ben ik het niet mee eens. Het leven is meer dan educatie. Kinderen (mensen over het algemeen) moeten in staat zijn zich te uiten en dingen uit vrije wil te doen. Het kan volgens mij niet zo zijn dat ik om half zeven op sta, mij klaar maak en naar school ga van half negen tot vier uur, thuiskom, avond eet, werk/training heb want van de meeste tieners wordt verwacht dat zij een baan of sport hebben, mijn huiswerk maak tot half 12 omdat ik verder geen tijd heb en dan weer om half zeven opsta.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 21:56
anne803
anne803 is offline
Inderdaad! Zonder ontspanning zouden we school al helemaal niet overleven. Mijn stresslevel zit soms al helemaal op de max na een drukke dag op school. Ontspanning is dus voor mij een andere hoofdzaak naast school
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2018, 21:59
anne803
anne803 is offline
Citaat:
Inderdaad, als de ene leraar de toets dezelfde dag nog heeft nagekeken, waarom zou de andere leraar er dan twee weken over moeten doen? Terwijl de leraar die de toets snel nakijkt ongeveer even veel klassen heeft als de leraar die de toets langzaam nakijkt.
Soms vraag ik mij inderdaad wel eens af hoe het komt dat de ene docent sneller kan nakijken dan de andere docent. Beiden hebben ze gewoon een antwoordmodel waar ze de antwoorden vanaf kunnen lezen. Zou dit misschien kunnen liggen aan de moeilijkheidsgraad van het vak?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Maar je leven als tiener kan toch niet alleen uit school bestaan?
Niet alleen maar. Social life, paar uur werken, 8 uur per nacht slaap. 16 uur per dag wakker.

Citaat:
Ik snap dat school belangrijk is, maar je moet ook denken aan je sociale contacten die je moet onderhouden en alles wat daar omheen valt aan baantjes en sporten.
Ik had 8-8-7-5-5 als rooster. 8: 16:10 vrij, 5: 13:10 vrij. Daarna 25 minuten/12km naar huis fietsen. Uurtje huiswerk maken, soms een half uurtje, soms anderhalf uur, soms maak je iets niet, tja. Hele weekend om met vrienden te hangen en te sporten.

Je hebt echt niet zo'n zwaar leven als je denkt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:01
Verwijderd
Citaat:
nou ik vind niet dat school eronder lijdt, want studenten doen het voor zichzelf om een goede studie te doen
Huh?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:02
jsano
jsano is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Het leven is meer dan educatie. Kinderen (mensen over het algemeen) moeten in staat zijn zich te uiten en dingen uit vrije wil te doen. Het kan volgens mij niet zo zijn dat ik om half zeven op sta, mij klaar maak en naar school ga van half negen tot vier uur, thuiskom, avond eet, werk/training heb want van de meeste tieners wordt verwacht dat zij een baan of sport hebben, mijn huiswerk maak tot half 12 omdat ik verder geen tijd heb en dan weer om half zeven opsta.
Ik ben het hier mee eens, want ontspanning is ook belangrijk, maar je kunt ook in het weekend iets van ontspanning doen en er zijn vast wel wat minder lange dagen op school dus dan zou je iets anders kunnen doen dan school
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:02
Ambervd
Ambervd is offline
Citaat:
Soms vraag ik mij inderdaad wel eens af hoe het komt dat de ene docent sneller kan nakijken dan de andere docent. Beiden hebben ze gewoon een antwoordmodel waar ze de antwoorden vanaf kunnen lezen. Zou dit misschien kunnen liggen aan de moeilijkheidsgraad van het vak?
Dit zou aan de ene kant misschien wel een goede oorzaak zijn, want bij de exacte vakken (wiskunde, natuurkunde en scheikunde) komen veel berekeningen van pas, waarbij de leraar elke stap moet controleren die de leerling heeft gemaakt. Bij Nederlands of Engels zal dit wel anders zijn, want daar kunnen de antwoorden meestal niet variëren en is het gewoon een standaardantwoord. Dus dit zou een oorzaak kunnen zijn tussen het verschil in tijd bij het nakijken.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens.
Dat kan maar dan heb je het fout.

Citaat:
Het leven is meer dan educatie.
Oh zeker, maar er is geen probleem behalve dan dat je jezelf heel zielig vindt. Vond ik toen ook van mezelf hoor, maar dat maakt het nog niet waar.

Citaat:
Kinderen (mensen over het algemeen) moeten in staat zijn zich te uiten en dingen uit vrije wil te doen. Het kan volgens mij niet zo zijn dat ik om half zeven op sta, mij klaar maak en naar school ga van half negen tot vier uur, thuiskom, avond eet, werk/training heb want van de meeste tieners wordt verwacht dat zij een baan of sport hebben, mijn huiswerk maak tot half 12 omdat ik verder geen tijd heb en dan weer om half zeven opsta.
In je middelbareschooltijd heb je daar meer tijd voor dan in wat voor andere fase van je leven dan ook, geloof me
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:08
jsano
jsano is offline
Citaat:


Ik had 8-8-7-5-5 als rooster. 8: 16:10 vrij, 5: 13:10 vrij. Daarna 25 minuten/12km naar huis fietsen. Uurtje huiswerk maken, soms een half uurtje, soms anderhalf uur, soms maak je iets niet, tja. Hele weekend om met vrienden te hangen en te sporten.

Je hebt echt niet zo'n zwaar leven als je denkt.
Nou ik maak wel al mijn huiswerk en soms zit daar erg lang mee aan het werk en daardoor heb ik niet veel tijd voor andere dingen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:14
jsano
jsano is offline
Citaat:
Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee eens - er is zeker wat variatie in hoeveelheid maar uiteindelijk moet dit beperkt blijven. Het is belachelijk dat ik van vmbo leerlingen hoor dat ze nooit iets hoeven te doen buiten school en dat ik om 10 uur 's avonds nog bezig ben met een tekst.
Als er geen verschil is qua hoeveelheid van huiswerk dan heeft het toch ook geen zin om verschillende niveaus te hebben op school
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Als er geen verschil is qua hoeveelheid van huiswerk dan heeft het toch ook geen zin om verschillende niveaus te hebben op school
De hoeveelheid huiswerk is ab-so-luut niet gebonden aan niveau.
Bron: Ik werk nu ongeveer 17 jaar in het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:20
jsano
jsano is offline
Citaat:
De hoeveelheid huiswerk is ab-so-luut niet gebonden aan niveau.
Bron: Ik werk nu ongeveer 17 jaar in het onderwijs.
Oke misschien werk je al heel lang in het onderwijs, maar hoeveelheid geeft toch ook een soort moeilijkheidsgraad aan toetsen, bijv. een toets waar je 3 woordenlijsten voor hoeft te leren of een toets waar je 10 woordenlijsten voor moet leren
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:24
anna506
anna506 is offline
Citaat:
Soms vraag ik mij inderdaad wel eens af hoe het komt dat de ene docent sneller kan nakijken dan de andere docent. Beiden hebben ze gewoon een antwoordmodel waar ze de antwoorden vanaf kunnen lezen. Zou dit misschien kunnen liggen aan de moeilijkheidsgraad van het vak?
Ik denk zeker dat dat waar is omdat sommige vakken subjectievere antwoorden hebben zoals kunst en geschiedenis in tegenstelling tot wiskunde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2018, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Oke misschien werk je al heel lang in het onderwijs, maar hoeveelheid geeft toch ook een soort moeilijkheidsgraad aan toetsen, bijv. een toets waar je 3 woordenlijsten voor hoeft te leren of een toets waar je 10 woordenlijsten voor moet leren
Nee, dat geeft het niet. Het geeft meer aan over de benodigde kennis van het vak ten opzichte van het aantal lessen in dat vak, misschien over de (in)competentie van de docente.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:26
anna506
anna506 is offline
Citaat:
Niet alleen maar. Social life, paar uur werken, 8 uur per nacht slaap. 16 uur per dag wakker.


Ik had 8-8-7-5-5 als rooster. 8: 16:10 vrij, 5: 13:10 vrij. Daarna 25 minuten/12km naar huis fietsen. Uurtje huiswerk maken, soms een half uurtje, soms anderhalf uur, soms maak je iets niet, tja. Hele weekend om met vrienden te hangen en te sporten.

Je hebt echt niet zo'n zwaar leven als je denkt.
Mijn persoonlijke rooster is 7-8-8-8-8 en ik heb een profiel dat veel van mij vereist buiten school - het varieert natuurlijk per persoon maar er zijn zo ontzettend veel leerlingen die hun persoonlijke leven amper kunnen uitbalanceren met hun schoolwerk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:31
jsano
jsano is offline
Citaat:
Nee, dat geeft het niet. Het geeft meer aan over de benodigde kennis van het vak ten opzichte van het aantal lessen in dat vak, misschien over de (in)competentie van de docente.
Maar huiswerk maken geeft toch ook kennis van het vak en als je daar te lang mee bezig zit heb je soms geen tijd voor andere dingen in het leven.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Maar huiswerk maken geeft toch ook kennis van het vak en als je daar te lang mee bezig zit heb je soms geen tijd voor andere dingen in het leven.
Dan zit je op het verkeerde niveau óf je moet dingen wijzigen in je privétijd zodat je daar minder tijd aan kwijt bent eah.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Mijn persoonlijke rooster is 7-8-8-8-8 en ik heb een profiel dat veel van mij vereist buiten school - het varieert natuurlijk per persoon maar er zijn zo ontzettend veel leerlingen die hun persoonlijke leven amper kunnen uitbalanceren met hun schoolwerk.
Dan moeten ze minder hooi op hun vork nemen. Verkeerde niveau of verkeerde verwachtingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-Topic #84
Roosje
498 08-02-2007 09:03
Lifestyle What´s new?
capibara
500 29-05-2006 23:14
Lichaam & Gezondheid Lijntopic #33
Verwijderd
500 16-02-2005 17:14
Eindexamens 2003 [engels] Stel hier je vragen en vertel hoe Engels ging..!
Mark
145 22-05-2003 21:35
Verhalen & Gedichten Blinde Man Wil Zien
Dreampoet
6 23-09-2001 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.