Oud 27-10-2018, 14:04
Anoniem20001123
Anoniem20001123 is offline
Beste forumleden,

In mijn leven ben ik veel in aanraking geweest met de zorgsector, van huisarts tot de psychiaterie. Door deze laatst genoemde ervaring wil ik eigenlijk volgend schooljaar beginnen aan een zorgopleiding. Zodat ik na verschillende opleiding aan de slag kan als ervaringsdeskundige. Alleen word je als man hier vaak raar op aangekeken, want het blijft toch wel een vrouwensector of je zou homo zijn als je daar aan begint.

Zal ik dan toch de keuze maken om er aan te beginnen, aangezien het iets is wat ik heel graag wil? Hoe kan ik me het beste over die vooroordelen heen zetten? Zijn er hier toevallig mannen die een zorgopleiding doen, en wellicht tips hebben?

Thnx alvast 🤗
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2018, 14:41
Verwijderd
Het lijkt me dat jij degene bent met het vooroordeel. Ben je ook van het type dat "no homo" zegt nadat je affectie tegenover vrienden toont of zij tegen jou? Veel "hahaha dat is gay" grapjes?

Doe eens niet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2018, 14:41
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Mijn vader heeft vroeger in de verpleging gewerkt. Hij vond het vrij heftig en is er uiteindelijk mee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2018, 15:53
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Niet laten tegenhouden door mogelijk vooroordeel, maar gewoon gaan doen wat je leuk lijkt. Er is binnen verschillende zorgsectoren een schreeuw om mannen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2018, 16:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De zorg is zo divers. In de verpleging zie je misschien weinig mannen maar bij de longfunctie, fysiotherapie, laboratorium oid is dat al heel anders.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2018, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me dat jij degene bent met het vooroordeel. Ben je ook van het type dat "no homo" zegt nadat je affectie tegenover vrienden toont of zij tegen jou? Veel "hahaha dat is gay" grapjes?

Doe eens niet.
Ja, dit. Beter ga je wat meer zelfverzekerd worden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2018, 20:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik kom regelmatig mannelijke verpleegkundigen tegen op mijn werk en die zijn zeker niet homo. Ze hebben gewoon hart voor de zorg. Je vindt de mannen wel wat vaker op de spannende afdelingen zoals de spoedeisende hulp en de intensive care. Ook in de psychiatrie zijn stoere mannen geliefd, vooral als er eens een patiënt uit z'n plaat gaat.

Klinkt vooral alsof jij je eigen vooroordeel aan de kant moet zetten.

Hoe bedoel je trouwens dat je dan aan de slag kunt als ervaringsdeskundige? Hoe zie je dat voor je?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2018, 23:14
Verwijderd
Ik denk dat hij bedoelt dat hij veel artsen en psychiaters bezocht heeft enzo. Dat zou hem mogelijk een betere verpleegkundige maken.

TS: ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat een verpleegkundige een homo zou kunnen zijn, of dat het maar een vrouwenberoep is. Ik vind dat je er nogal minderwaardig over praat eerlijk gezegd. Weet niet of je wel geschikt bent voor de zorg als je zo'n vooroordeel hebt.

Laatst gewijzigd op 28-10-2018 om 12:52.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2018, 02:52
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Sinds wanneer is verpleegkundige een vrouwenberoep. Het is zowel voor mannen en vrouwen bedoeld. En waarom denk je dat je als homo word beoordeeld als je in de zorg gaat?

Ik ga toch ook niet denken dat een vrouw lesbisch is als zij de sector Techniek ingaat.

En ik vind het wel nogal een rare vooroordeel dat je als homo word beoordeeld als je in de zorg gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2018, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer is verpleegkundige een vrouwenberoep.
Sinds jaar en dag. Ongeveer slechts 10% van de mensen die hun diploma haalden waren man. https://www.nursing.nl/mannelijke-ve...-zeldzaamheid/

Het zou anders moeten zijn maar je moet de realiteit niet gaan lopen ontkennen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2018, 11:37
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Sinds jaar en dag. Ongeveer slechts 10% van de mensen die hun diploma haalden waren man. https://www.nursing.nl/mannelijke-ve...-zeldzaamheid/

Het zou anders moeten zijn maar je moet de realiteit niet gaan lopen ontkennen.
Dat is waar. De meerderheid blijft dan ook vrouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.