Oud 06-08-2006, 21:08
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik zit er zelf aan te denken om een deel van de studie (half jaar) in het buitenland te doen.
Mijn school heeft erg veel contacten met het buitenland en dit biedt dus vele mogelijkheden. Namelijk in: Oostenrijk, Belgie, Canada, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italie, Mexico, Nieuw-Zeeland, Rusland, Spanje, Zweden, UK, USA. In elk land zijn er 1 of meerdere universiteiten/hogescholen waar ik naar toe zou kunnen gaan.

Mijn vraag is eigenlijk of er meer mensen zijn die dit weleens hebben gedaan of wellicht van plan zijn? En waar zou je voorkeur dan naar uit gaan?

Ik wil trouwens niet dit schooljaar gaan, maar het eerste half jaar van schooljaar 2007-2008. Je moet het echter voor januari hebben geregeld, anders gaat het hele feest niet door.

Tips, ervaringen, etc. alles is welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2006, 22:50
Verwijderd
Het lijkt me ontzettend leuk om een half jaar of jaar in het buitenland te studeren (dus niet een jaar verdoen/backpacken). Wat betreft aanpassen en aarden lijkt het me makkelijk om naar een land te gaan dat je al een beetje kent of dat qua cultuur op Nederland lijkt, maar dat gaat niet op voor 'avonturiers'. Ik zou de keuze op aansluiting/kwaliteit uni en daarna taal/cultuur maken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 09:47
Verwijderd
Ik ga in september voor een half jaar in Barcelona studeren.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:05
Joyceb
Joyceb is offline
Als het goed is ga ik vanaf januari een half jaar aan de University of California studeren. Welke precies weet ik nog niet, Uni Cal. plaatst mensen naar aanleiding van een van de drie voorkeuren. Bij mij waren dat UCLA, San Diego en Berkeley.

Ik wilde sowieso naar het buitenland een half jaar omdat 3 jaar studeren aan University College zonder onderbreking wel heel erg lang is.. Mijn voorkeur ging uit voor een engelstalig land en omdat ik een beetje lui was kon ik me alleen voor UCU programma's aanmelden. Aangezien de VS het enige land was waar ik life sciences kon doen, was de keuze al snel gemaakt.
De keuze voor deze drie uni's heb ik trouwens vooral op onderwijsaanbod (veel leuke vakken in de biomedische hoek) en op kwaliteit (al zit dat sowieso wel goed aan de University of California volgens mij).

Weet je al een beetje waar je naartoe wilt?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:17
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik heb zelf nog totaal geen idee eigenlijk, al moet ik zeggen dat mijn voorkeur toch wel uitgaat naar Europa.

Ik heb niet snel last van heimwee ofzo, maar ik vind het toch wel een prettig idee dat er mensen langs kunnen komen en dat ik zelf ook een keertje naar huis kan gaan. Als ik in bijv. Australie ofzo zit, dan weet ik al dat er weinig mensen langs komen ivm dure tickets
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:18
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 07-08-2006 @ 10:47 :
Ik ga in september voor een half jaar in Barcelona studeren.
Kan je me hier iets meer over vertellen?
Wat je nu studeert bijv en wat je daar gaat doen, etc.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 13:48
Verwijderd
Ik wil het wel gaan doen, mogelijk ook ongeveer een half jaar, misschien wat korter. Mijn plannen zijn nog heel vaag, maar ik denk dat ik graag naar Finland ga. Ik ga er zo snel mogelijk informatie over aanvragen, en ook uitzoeken wat ik daar dan moet gaan doen; vakken volgen (op zich zou dat goed kunnen), of stage lopen en bachelorscriptie schrijven (kan ook prima). Dat moet ik dus even gaan uitvogelen. En hoeveel het gaat kosten, natuurlijk. Want ik moet waarschijnlijk nu gaan beginnen met sparen. Ik zou overigens het tweede halfjaar van 2007/2008 willen gaan.

Ik geloof dat er meer mensen van mijn studie naar Finland gaan, er is contact met een universiteit daar, dus wat dat betreft liggen de contacten er al. Scheelt geregel, maar het scheelt ook in de kosten, geloof ik. Ik wil graag naar Finland omdat het land me interesseert, en de taal ook.

Maar goed, vage plannen nog dus.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 15:30
Yolcu
Yolcu is offline
Ik denk erover om mn hele master in het buitenland te gaan doen. Een heel ander principe natuurlijk, maar de voorbereiding is zo'n beetje hetzelfde. Je kent de site vast al, maar ik noem m toch nog even: www.wilweg.nl , daar vind je veel bruikbare info.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 12:11
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Ik ben zelf ook van plan om een half jaar naar australie te gaan. Dit vanwege de taal tis namelijk naar mijn gevoel wel handig als je de mensen kan verstaan en ook tegen ze kan praten en hopelijk helpt het mijn engels te verbeteren. Verder heb ik overigens nog geen idee hoe en wat allemaal. Aangezien ik pas begin volgend schooljaar wil heb ik nog een jaar om alles te regelen+ vanuit mijn opleiding ben ik verplicht om een tijdje naar het buitenland te gaan. Kortom het moet wel lukken. Al zie ik op tegen al het geregel
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 10:11
manahatta
manahatta is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-08-2006 @ 23:50 :
Het lijkt me ontzettend leuk om een half jaar of jaar in het buitenland te studeren (dus niet een jaar verdoen/backpacken).
Pardon!!!?? als je een jaar naar het buitenland gaat om te reizen (en dus niet studeerd) verdoe je je tijd niet hoor!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 10:15
Gladys
Gladys is offline
Ik heb een jaar in amerika gestudeerd, was onwijs leuk, wel hoge kosten. Even als antwoord op degene die naar Calafornia gaat, als ik jou was zou ik echt naar UCLA gaan, is zoo een geweldige school! Echt onwijs... Berkeley is ook goed, maar als je het ECHTE amerikaase college leven wilt mee maken zou ik echt naar UCLA gaan!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 12:12
Verwijderd
Of als je zin hebt in aanpoten: Caltech.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 10:21
Kairo
Kairo is offline
Hallo allemaal!

Even een vraagje.. zijn er ook mensen die na hun vwo een jaartje weg gaan via een uitwisselingsorganisatie? Dus buiten de universiteit om. Mij lijkt een collegejaar in England via Aspect erg leuk of een internationaal studiejaar via EF in Vancouver. Heeft iemand ervaring met deze organisaties of is zelf ook van plan om hieraan deel te nemen? Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vraag omtrent toelatingsbewijs universiteit buitenland
Mikeb
1 15-02-2013 21:59
Algemene schoolzaken vragen jongeren in het buitenland
lonne94
1 26-10-2011 09:37
Algemene schoolzaken [Centraal] Stage in het buitenland
levi's
10 25-07-2005 14:19
Studeren Studeren in het buitenland?
ikkeleerlinge
15 02-12-2004 18:54
Algemene schoolzaken Studie combineren met werk in buitenland
ikleef
0 06-07-2004 18:43
Algemene schoolzaken HBO SPH en dan psychologie
nlblue-eyes
31 10-02-2004 08:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.