Oud 19-03-2003, 16:12
Yamyam
Yamyam is offline
Wie heeft t wel eens (of veel vaker) geprobeerd, hoe ging dat, wat was t resultaat?

Ik heb heel lang gezocht voordat ik henna kon vinden in Utrecht en nou heb ik t en maak ik er nog een rommeltje van namelijk.

En waarom mag je geen kleurshampoo/verf op je haar doen als je henna in je haar hebt? Moet dat dan helemaal uitgroeien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2003, 16:15
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik doe het al jaren bij mezelf.. En kheb een "henna-cursus" gehad..

Als je goede henna hebt komt het er best mooi uit.. Gewoon goede spullen gebruiken (afgezaagd injectienaald, spuit erbij, zakdoekjes)

Bij de drogist kan je het ook kopen, maar meestal zitten daar grote "brokken" in. Even vijzelen of zeven en het werkt even goed!
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 22:31
Isabel
Avatar van Isabel
Isabel is offline
Zwarte markt
__________________
Waarom ik alleen op Marokkanen val? Omdat ik ze gewoon respecteer ;)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:05
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 19-03-2003 @ 16:15:
Ik doe het al jaren bij mezelf.. En kheb een "henna-cursus" gehad..

Als je goede henna hebt komt het er best mooi uit.. Gewoon goede spullen gebruiken (afgezaagd injectienaald, spuit erbij, zakdoekjes)

Bij de drogist kan je het ook kopen, maar meestal zitten daar grote "brokken" in. Even vijzelen of zeven en het werkt even goed!
hoe kom je eigenlijk aan een injectie naald?
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 12:03
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik heb het jaren geleden gedaan voor die hele hype. Was wel leuk. Niet bijzonder. Je zag ook een hoop mensen met goor geklieder op hun handen en armen lopen. Zwarte henna toch het mooist. Misschien ga ik het deze zomer wel weer doen ofzo.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:05
jannuhthapannuh
Avatar van jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Soms als ik er zin in heb maak ik een paar figuurtjes op mijn handpalm of vingers met rode henna. Ik kan het nu best wel netjes je moet het gewoon vaak oefenen dan lukt het steeds beter!

En henna voor je haar is een natuurlijk product en spoelt er bij mij gewoon elke wasbeurt een beetje uit. Das best lastig want handoek en ook kussensloop alsk me s'avonds douche worden daar helemaal rood van..Is mijn mama nie blij mee
__________________
In the water where I center my emotions all the world can pass me by
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:46
ChAnTiEkisses
ChAnTiEkisses is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 20-03-2003 @ 12:03:
Ik heb het jaren geleden gedaan voor die hele hype. Was wel leuk. Niet bijzonder. Je zag ook een hoop mensen met goor geklieder op hun handen en armen lopen. Zwarte henna toch het mooist. Misschien ga ik het deze zomer wel weer doen ofzo.
indd jaren geleden ja...waarom zijn er altijd van die mensen die achter lopen?? Zo vermoeiend
__________________
weet je wat jullie kunnen? jullie kunnen allemaal gewoon lief doen toch?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:46
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 20-03-2003 @ 12:03:
Zwarte henna toch het mooist. Misschien ga ik het deze zomer wel weer doen ofzo.
Zwarte henna is helaas wel giftig. maja what isn't...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:47
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 20-03-2003 @ 11:05:
hoe kom je eigenlijk aan een injectie naald?
Kan ook gewoon met luciferhoutje doen, kun je erg precies mee tekenen. Of met iets anders scherps en puntigs.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 14:48
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 20-03-2003 @ 11:05:
hoe kom je eigenlijk aan een injectie naald?
Schijnt dat je ze bij de apotheek kan kopen, ik heb er een gehad van die cursusdocente

En zwart henna is alleen voor de lufgosah's.. Áls je een allergische reactie krijgt op de kleurstof die erin zit krijg je ten eerste littekenweefselvorming, ten tweede mag je niets meer zwarts dragen of op je hebben.. Geen zwarte kleding, geen mascara, geen zwarte haarverf, geen zwarte sieraden, etc.. Tis maar dat je het even weet
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 15:25
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 20-03-2003 @ 13:46:
Zwarte henna is helaas wel giftig. maja what isn't...
Ja zoiets heb ik ook gehoord. Maar wat is giftig? Toeristen laten zich elk jaar weer massaal beschilderen met zwarte henna en het is ook in elke stad wel te koop en al mijn handen en voeten zitten er nog aan.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 15:57
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 20-03-2003 @ 11:05:
hoe kom je eigenlijk aan een injectie naald?
bij de appotheek..
krijg je zo mee
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:04
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 20-03-2003 @ 15:25:
Ja zoiets heb ik ook gehoord. Maar wat is giftig? Toeristen laten zich elk jaar weer massaal beschilderen met zwarte henna en het is ook in elke stad wel te koop en al mijn handen en voeten zitten er nog aan.
't Is ook vooral schadelijk bij jonge mensen. Kinderen onder de 10 mogen ook geen henna tatoo hebben. Niet dat je er meteen dood aangaat ofzo, maar kleinde kinderen kunnen het niet afbreken ( het blijft iets vna 3 of 5 maanden in je lijf ) en dat schijnt schadelijk te zijn. Teveel voor volwassenen ook.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:05
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
SkAnOuK schreef op 20-03-2003 @ 15:57:
bij de appotheek..
krijg je zo mee
Dacht ik ook.. Alleen wel even het puntje eraf zagen
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 06:25
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik doe het meestal met een tandenstoker, boven op men handpalm of onderaan, komende uit een tube. Maar heb het geduld er momenteel niet voor. Maar het lukt altijd en ziet er niet slecht uit.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 02:56
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
henna in je haar?
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 19-03-2003 @ 16:12:
Wie heeft t wel eens (of veel vaker) geprobeerd, hoe ging dat, wat was t resultaat?

Ik heb heel lang gezocht voordat ik henna kon vinden in Utrecht en nou heb ik t en maak ik er nog een rommeltje van namelijk.

En waarom mag je geen kleurshampoo/verf op je haar doen als je henna in je haar hebt? Moet dat dan helemaal uitgroeien?
ik doe het bijna elke zomer, je moet wel veel geduld hebben en oefenen natuurlijk, maar ik vind het wel leuk om te doen. Ik zelf gebruik altijd rode henna. En geen zwarte, omdat daar stoffen in zitten waarvoor je allergisch voor kunt zijn, dan krijg je allemaal vochtbultje en dat blijft iriteren, er zijn zat plaatjes op internet daarover te vinden.
maar zwarte kleding op je huid lijkt me onzin, of je nu rood op zwarte kleding op je huid draagt, geen verschil lijkt me.
En waarom geen haarkleuring in je haar doen als je er henna in hebt gedaan? Nou ligt eraan welke kleur je erin stop, bijvoorbeeld blond, dan word je haar alsnog knal oranje, dat heb ik zelf ook gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:32
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Lean schreef op 25-03-2003 @ 12:37:
maar zwarte kleding op je huid lijkt me onzin, of je nu rood op zwarte kleding op je huid draagt, geen verschil lijkt me.
Ik neem aan dat je bedoelt nadat je een allergische reactie hebt gehad op zwarte henna? Want ik volg je even niet meer?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
ChAnTiEkisses schreef op 20-03-2003 @ 13:46:
indd jaren geleden ja...waarom zijn er altijd van die mensen die achter lopen?? Zo vermoeiend
waarom zijn er van die mensen die overal commentaar op hebben zodra iets niet meer in is

ik bedoel BOEIE of iets in of uit is
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
ChAnTiEkisses schreef op 20-03-2003 @ 13:46:
indd jaren geleden ja...waarom zijn er altijd van die mensen die achter lopen?? Zo vermoeiend
waarom zijn er van die mensen die overal commentaar op hebben zodra iets niet meer in is

ik bedoel BOEIE of iets in of uit is. je neemt toch een hennatatoo voor jezelf en niet omdat het in is

jij doet het dus alleen maar als het in is bewijst wel hoe sneu jij bent
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 14:09
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Ikheb nooit aan haarverven gedaan, maar wel aan henna tattoo's

FF wat info over Henna..

Je hebt dus de rode vorm (groene blaadjes die een oranje/roestbruine kleur achter laten) en een zwarte vorm.. ook plantaardig, totaal ongevaarlijk en duurt heel lang voordat het intrekt.

Daarnaast is er een chemisch gemaakt goedje dat zwarte henna genoemt wordt , maar het niet is!
Deze vorm kan voor allergische reacties zorgen en kan door de zon inbranden.

Beste Henna maak je zelf.. Tubes zijn vaak oud en pakken slecht.
Henna poeder met eucalyptus olie en/of citroensap en/of sterke thee.. ieder heeft zo eigen recept ervoor.

Huid ontvetten is altijd wel handig (ff met citroensap de plek schoonmaken)

De verse pasta breng je aan op de huid en die laat je indrogen.
voor extra werking kun je het een paar keer weer vochtig maken.
Is belangrijk dat het een tijd lang inwerkt voor je het verwijderd.
Na afloop is er een oranje patroon op je huid ontstaan.
In de 2 dagen daarna neemt de sterkte van die kleur toe tot een roestbruin, daarna vervaagd de tekening weer.
Meestal houd een design 1 tot 3 weken.

Ik hoop dat dit helpt

succes en veel plezier met kliederen !
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.