Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 10:42
rutger100
rutger100 is offline
Ik zal me even voorstellen: ik ben Rutger Docter en schrijf op dit moment een scriptie voor de Universiteit van Amsterdam over het download gedrag door middel van p2p programma's. In het kader hiervan heb ik besloten om door middel van een forum discussie meer te weten te komen dit download gedrag.

Dit topic heeft daarom de centrale vraag: Waarom download jij muziek met p2p programma’s?

Ik wil je vragen de volgende stappen te ondernemen voordat je een reactie toevoegt:

1) Denk enige tijd geconcentreerd na hoeveel muziek je de laatste tijd hebt gedownload en welke gedachten en beslissingen hierbij een rol speelden

2) Lees de eventuele reacties van dit topic door

3) Als je besluit ergens op te reageren, probeer altijd als eerste aan te geven wat jouw redenen zijn (hierbij juich ik uitgebreidheid toe) Vervolgens kan jij aan de hand hiervan een reactie geven op een posting.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 11:07
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
omdat dat veel sneller is dan al die muziek-sites.
En het is gratis
en 9/10 keer heb je gelijk het goede nr. te pakken.

Ik download overigens niet elke keer als ik online ben, maar als ik toevallig ff ergens aan denk dat ik gelijk een paar liedjes download
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 11:27
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
ik download omdat ik een arme student ben en geen geld heb om al mijn muziek te kopen zeg maar.
__________________
hoii
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 11:46
Verwijderd
Waarom? Hah, dat is doodeenvoudig -- dat je daar een scriptie voor gaat maken vind ik dan ook een beetje onbenullig en ik hoop voor je dat je er mee weg gaat komen

Er zijn twee hoofdredenen in mijn geval; in de eerste plaats houd ik van muziek en wil ik graag zo veel mogelijk leren kennen. In de tweede plaats leent internet zich daar uitermate goed voor, als in, het kost nauwelijks moeite iets te vinden. Oink, anyone? Neemt overigens niet weg dat wanneer ik iets tegenkom wat ik erg goed vind dat ik het, vroeg of laat, ook echt koop. In de winkel. Legaal, dus.

Misschien vraag je tussen de regels door wel om een morele verantwoording, dus die zal ik dan meteen maar even meenemen. Je zou kunnen zeggen dat downloaden evil is. Echter; er is niet èèn plausibel onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek die dat support. Sterker nog; de degelijke, eerlijke onderzoeken die gedaan zijn pleiten juist vóór het downloaden -- hetgeen mensen ècht mooi vinden kopen ze namelijk toch wel. Zelfs als ze daar de hoofdprijs voor moeten betalen. Het feit dat je nu al een gouden single hebt met "slechts" 10.000 verkochte exemplaren (waar platenmaatschappijen zo'n gigantisch drama van maken omdat het "vroeger" wel even andere koek was) gaat ook niet op om de doodsimpele reden dat de kwaliteit die de produktiemaatschappijen afleveren compleet niet meer in verhouding staat met hetgeen het moet kosten. Laten we elkaar geen mietje noemen, het heeft ook niet eens wat met muziek-snobisme te maken, maar een blik in de huidige top 40 is voor mij genoeg mijn plassertje een paar dagen niet meer omhoog te krijgen.

Platenmaatschappijen, de grote jongens die een paar kansloze leuk-uitziende jongens en meisjes van de straat plukken, ze een blaadje voor hun neus schuiven met een of andere onbenullig tekst over de liefde en er een kant-en-klaar gearrangeerd melodietje onder schuiven om vervolgens een gigantische reclamecampagne te starten vallen meer en meer door de mand. En daar heb ik helemaal geen medelijden mee. Niet zozeer omdat ik platenmaatschappijen geen goede boterham gun, integendeel zelfs. Maar ze zouden het moeten verdienen door integere artiesten te supporten vooral hun eigen ding te blijven doen -- en niet de ene smakeloze concessie na de andere eisen.

Nog iets waar ik overigens helemaal doodziek van word zijn al die geluidsverminkende kopieëerbeveiligingen. Ik maak me zorgen om het feit dat 'men' nog steeds CD's koop voor de hoofdprijs die verdomme niet eens aan de specificaties van een CD (zoals door Philips een goede 20 jaar geleden opgesteld, Red Book-specificatie) voldoen! Met andere woorden, men koopt een schijfje die je met wat geluk af kan spelen! En dan heb ik het nog niet eens over de geluidskwaliteit die je bij sommige fijne methodes verliest. Goodwill kweken, anyone?

Nee, het huidige systeem van platenmaatschappijen werkt niet meer. Ze zullen moeten omschakelen. Muzikale integriteit tonen. Stoppen met "projectjes" om geld te verdienen over de rug van de eenvoudig beinvloedbare 14-jarigen. Want ook die kunnen zolangzamerhand hun weg op 't net wel vinden. Maar niets van dat al, platenmaatschappijen investeren liever bàkken met geld aan het vinden van een deugelijke beveiliging zodat de CD niet meer te kopieëren valt. Drie keer raden wie uiteindelijk die R&D-kosten mogen gaan betalen. Het zielige is; als het nou ook daadwerkelijk technisch mogelijk zou zijn, okay. Dan zou je me niet horen klagen.

En dan gaat de FRS met de tijd mee, denken ze, door albums te "download" aan te bieden. Mag ik jullie er even op attenderen dat een downloadbare versie van Live in Japan door Deep Purple gewoon DUURDER is dan de CD-versie? -- En dat is slechts èèn voorbeeld. Ze doen het zichzelf allemaal aan. En uiteindelijk is de hardwerkende èchte artiest daar de dupe van. Zolang iedereen zich dat realiseert komt er vanzelf weer een gezonde muziekindustrie waar mensen met een goed gevoel hun geld gaan spenderen.

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 11:49.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 11:52
Verwijderd
Ik doe hier niet aan.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:32
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het downloaden van muziek is een zeer eenvoudige manier om nieuwe muziek te ontdekken. En je kunt albums 'keuren' voordat je ze koopt. Om die redenen ben ik juist veel meer muziek gaan kopen. Het gaat me daarbij om de kwaliteit van de muziek, welke praktijken platenmaatschappijen erop nahouden laat me verder koud.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:50
Verwijderd
Nu download ik niet zoveel extra meer bij, maar in de voorgaande jaren heb ik toch zeker wel al mijn muziek van het internet gehaald.
Waarom: omdat het snel is, gemakkelijk en gratis (naast internetkosten, maar dat is verwaarloosbaar voor de hoeveelheid muziek). En omdat ik geen fatsoenlijke cd-speler meer heb en al mijn muziek sowieso van mijn computer wil luisteren. Dan zijn mp3's handiger.

Ik heb al járen geen cd meer gekocht. Ik heb er gewoon geen geld voor over. Niet dat ik niet van muziek houdt, maar als ik prioriteiten moet stellen, geef ik mijn geld liever uit aan films dan aan muziek. (overigens, ik download ook een hoop films, en koop daarna de echte topfilms op dvd).

En de onomstotelijke vraag: "lijden artiesten en platenmaatschappijen er onder?" Ik denk niet zo erg als dat ze ons willen doen geloven. Ten eerste zijn veel mensen ondanks hun downloadgedrag bereid om een cd te kopen als ze die heel erg goed vinden, en bovendien, mensen die de cd's niet kopen, zouden dat ook niet zo snel doen als er géén downloadmogelijkheden bestonden.
Daarnaast zijn de platenmaatschappijen deels schuldig aan dit fenomeen. Ten eerste de belachelijke vormen van kopieerbeveiliging (zo ook bij dvd's en games), die het voor een betalende consument nog lastig maken om een cd fatsoenlijk af te spelen.
Ten tweede de torenhoge prijzen, waardoor veel mensen het wel laten om een cd te kopen.

En: is het fout om te downloaden, zou het bestraft moeten worden?
Ja, het is in principe fout, maar, net als bijvoorbeeld zwarte klusjes, is dit maatschappelijk geaccepteerd. Ik vind het absoluut geen zwaar vergrijp, want de wetten rondom dit onderwerp zijn nog behoorlijk vaag (denk aan: kopieën maken voor eigen gebruik, of uitlenen aan een vriend, wat maar mijn mening moet kunnen).
Simpele mensen die af en toe muziek illegaal downloaden zouden dan ook niet bestraft moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:18
Verwijderd
snel en gratis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:29
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-09-2005 @ 14:18 :
snel en gratis.
Dat en het is een goede manier om de CD te luisteren voor je hem eventueel koopt. Ik heb genoeg CD's uiteindelijk gekocht die ik ook op mijn hardeschijf heb staan.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 07-09-2005 @ 14:18 :
snel en gratis.
en zo leer je ontzettend makkelijk nieuwe dingen kennen.
als ik iets echt leuk vind koop ik er vaak wel een cd of wat van.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:36
Verwijderd
Als ik een nummer moet zingen krijg ik weleens een onbekend nummer in m'n handen gedrukt die ik echt niet zo even bij de cdwinkel kan kopen, de rest van de redenen staan hierboven al genoemd.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 07-09-2005 @ 12:07 :
omdat dat veel sneller is dan al die muziek-sites.
hahaha, ik download met Opera ongeveer 10 keer zo snel als met eMule en alle andere shit Het ligt er natuurlijk wel aan waar je het vandaan haalt, ik geef ook toe dat het wel eens met een snelheid van 15 kb/s gaat.

Ik download muziek omdat ik het gewoon mooi vind en bijna niet meer zonder kan. Voor de rest intereseerd het mij niet zoveel, ik speel zelf ook geen muziekinstrument.

Het is ook legaal, in tegenstelling tot wat sommigen zeggen van "illegaal muziek downloaden". Zolang het voor eigen (thuis)gebruik is mag je muziek gratis downloaden en overal vandaan halen waar je maar wilt.

Over de kosten van het kopen van muziek. Het is niet dat ik er geen geld voor heb, ik zou geld zat hebben om alle cd's die ik gedownload heb te kunnen kopen. Maar dat is het me niet waard, als het gratis, legaal en redelijk simpel kan. Je hoeft je huis er niet voor uit.

Het heeft ook zo z'n voor- en nadelen. Als je een cd koopt heb je een origineel exemplaar in handen. Over het algemeen zijn cd's ook betere kwaliteit, maar dat ligt natuurlijk ook grotendeels aan je stereoinstallatie. Nadeel van een cd kopen is dat het aardig wat geld kost. Laten we zeggen € 20 voor een nieuw album, en dat maal 1 (omdat ik bijna elke dag wel een nieuw uitgekomen album download). Een keertje nou ja, maar als je dat elke dag doet kost dat veel geld.
Voordeel van downloaden is dus dat het gratis, legaal en makkelijk is. Nadeel ervan is dat het er soms beschadigde bestanden bij zitten.

En zoals iemand al zei, ja allemaal leuk en aardig, maar je hebt ook een computer nodig, een harde schijf, internetverbinding en ga maar door. Klopt. Maar laten we zeggen een harde schijf van 200 gb, passen 200000/100 = 2000 albums op. 2000*15 (kosten per album) is 3000 euro. En daar heb je echt wel alle zooi die je nodig hebt om muziek te kunnen luisteren voor.

Voor de rest ben ik het volledig met Dobermann eens.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:05
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Een cd kopen is meestal wel makkelijker. Dan heb ik alle nummers die ik wil hebben in 1x en aangezien ik vlakbij de stad woon is dat ook sneller.

Maarja, helaas ben ik een arme student. Dus vandaar...
(Koop weleens een cd, maar als ik al mn muziek had moeten kopen )

En het is ook wat veiliger. Stel dat ik mn geld uitgeef aan een cd die heel kut blijkt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 03:31
Verwijderd
Omdat ik nu meer keuze heb, en dan niet hoef te luisteren in de muziek winkel
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 06:48
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Doorgaans omdat ik een nummer hoor ergens, of ineens weer een liedje herinner dat ik vroeger altijd zo mooi vond maar nooit heb gekocht en die dan op zoek om te kijken of ik 'm nog steeds zo leuk vind.
Om mijn muzikale horizon te verbreden. Door het gemak en de "kosten" die ermee gepaard eens kijken of er nog leuke bandjes zijn om aan mijn muzieksmaak toe te voegen is een wat laagdrempeliger aangelegenheid dan kopen in de winkel.
Muziekjes downloaden van een cd die ik het net niet waard vind om te kopen.
Om wat muziek op de computer te hebben, waar ik naar kan luisteren terwijl ik wat aan het doen ben op internet of in Word, of om mee te zingen.
Eens kijken of er nog B-kantnummers of andere nummers zijn van een favoriete artiest die ik nog niet ken.
Checken of een cd het waard is om te kopen.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 06:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik wil snel nieuwe muziek leren kenner, internet het ultime media.
Daarnaast staat hij bij mij 24/7 aan.

En ik heb geen zin om eerst mijn cd collectie te rippen naar MP3 en dan op mijn Ipod te zetten.

Als het een leuke band is, koop ik wel een lp of cd van hun.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 07:46
Rodion
Rodion is offline
-gratis
-makkelijk
-snel
-veilig
-het downloaden is legaal (waarschijnlijk)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 08:53
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Gratis, that's it.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2005, 09:23
11568
11568 is offline
Kopen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 12:14
Thunderstorm
Thunderstorm is offline
Ten eerste hebben ze niet eens alle muziek die ik mooi vind in de gewone platenwinkel en ten tweede heb ik lang niet genoeg geld om alle cd's te kopen.
__________________
Everything you say, can and will be used against you.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is heel simpel: ik hou voldoende van muziek om er naar te luisteren, maar niet voldoende om er voor te betalen.

Voila, mijn mening zonder deze te verpakken in een kazige, nietszeggende, afgezaagde rant.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:24
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 07-09-2005 @ 16:58 :
Het is ook legaal, in tegenstelling tot wat sommigen zeggen van "illegaal muziek downloaden". Zolang het voor eigen (thuis)gebruik is mag je muziek gratis downloaden en overal vandaan halen waar je maar wilt.
Tussen 'juridisch legaal' en moreel toelaatbaar zit natuurlijk een groot verschil.



Anyway, ik download muziek omdat ik graag muziek luister, het prettig vind om op eenvoudige wijze veel muziek bij de hand te hebben, en omdat ik er geen behoefte aan het om dure albums te kopen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:05
Verwijderd
Ik vind het gewoon makkelijk om te downloaden. Daarbij heb ik een brede smaak en vind ik niet alle nummers op een cd leuk. Het kost me teveel geld om steeds een cd te kopen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:26
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-09-2005 @ 14:04 :
Het is heel simpel: ik hou voldoende van muziek om er naar te luisteren, maar niet voldoende om er voor te betalen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:47
$omeone
$omeone is offline
omdat ik een liedje op de radio of tv hoor wat ik vaker wil horen. ik vind het het geld niet waard om een singletje te gaan kopen. als ik meerdere nummers van één artiest de moeite waard vind, wil ik wel overwegen om het album te kopen als ik er geld voor heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 17:50
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
- omdat ik te arm ben om cd's te kopen
- omdat het snel gaat
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
1. Het is goedkoper dan cd's kopen
2. Het is sneller dan cd's kopen
3. Het is makkelijker dan cd's kopen

Need I say more?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:42
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Sneller, makkelijker, goedkoper, het is handig om je eigen CD's samen te stellen etc.
Op dit moment download ik nix, krijg veel MP3's doorgestuurd van een vriend via MSN.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Om bands waarvan ik niet zeker weet of ik er wel een cd van wil te 'testen' en zeldzame nummers die niet op cd uit zijn te horen.

Ook alleen daarvoor. Het downloaden van nummers van bands die je goed vindt en waarvan je van alles in de cd winkel kunt kopen is decadent makend en totaal niet romantisch.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:14
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
well, uh..... Niet.

veel te bang voor virussen....

en de muziek waar ik van hou is heel goedkoop op e-bay aan te komen....
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:46
boer
Avatar van boer
boer is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-09-2005 @ 14:04 :
Het is heel simpel: ik hou voldoende van muziek om er naar te luisteren, maar niet voldoende om er voor te betalen.
__________________
ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:17
Verwijderd
Alle bovengenoemde redenen en:

Muziek zou, net als kunst, voor iedereen gratis en vrij toegankelijk moeten zijn. Internet is daar dus een perfect medium voor.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 09-09-2005 @ 11:17 :
Muziek zou, net als kunst, voor iedereen gratis en vrij toegankelijk moeten zijn.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:05
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 09-09-2005 @ 11:17 :
Alle bovengenoemde redenen en:

Muziek zou, net als kunst, voor iedereen gratis en vrij toegankelijk moeten zijn. Internet is daar dus een perfect medium voor.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Kunst en muziek moet inderdaad wel betaalbaar blijven en vrij toegankelijk zijn. In sommige gevallen is gratis de eerlijkste prijs, in andere gevallen moet er betaald worden.

Maar internet zie ik helemaal niet als een goed medium voor het aanbieden van gratis muziek. Vrij toegankelijk wil niet zeggen dat iedereen op elk moment toegang moet krijgen tot alle mogelijke muziek. Voor mij blijft radio ook het ultime medium om muziek gratis te verspreiden.

Internet is vanuit het standpunt van de consument een zegen, maar zeker p2p blijkt wel een vloek te zijn voor de muzikanten en zowat alle schakels tussen artiest en publiek. Zonder met onderzoeken te zwaaien is Tom Barman wat mij betreft terecht woedend op die Italiaan of Zwitser die "Pocket revolution" heeft gelekt, weken voor het album uitgebracht wordt. En hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Fiona Apple's "Extraordinary Machine" dat maanden geleden al gelekt is, maar pas in oktober wordt uitgebracht. Anderzijds zullen er ook legio artiesten zijn die mede door p2p (en andere media) gehypt zijn, en daardoor heel wat meer albums verkopen, of optredens doen voor een groter publiek. Het is dus zeker geen zwart/wit verhaal. Jammer genoeg zijn niet de artiesten de grote winnaars ervan, maar de p2p-uitbaters die gigantisch rijk worden door reclame-inkomsten.

Zelf geef ik massa's geld uit aan cd's en optredens. En daarnaast download ik ook erg veel. Waarschijnlijk omdat ik constant op zoek ben naar goede muziek, eender onder welke vorm. Noem het nieuwsgierigheid en (wat betreft downloaden) gemakzucht.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:09
Dannemann
Dannemann is offline
Hier doe ik niet aan, ik ben tenslotte geen parasiet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 09-09-2005 @ 13:09 :
Hier doe ik niet aan, ik ben tenslotte geen parasiet.
Wat hypochriet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2005, 13:37
Verwijderd


Lijkt me juist een voordeel toch?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:53
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
hppa schreef op 09-09-2005 @ 14:24 :
Wat hypochriet.
Waarom? Ik ben geen dief.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Omdat het een goedkope manier is van kennis maken met muziek die je anders niet zo snel of nooit zal kopen.
Mocht de cd echt goed bevallen, dan koop ik hem alsnog.

Omdat de cd's tegenwoordig achterlijk duur zijn, meestal als ik cd's koop zijn ze in de aanbieding. Wil ik de volle prijs betalen, dan meot de cd écht goed zijn.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:38
Global
Avatar van Global
Global is offline
waarom ik download is gewoon simpel Ik vind ze niet waard om te kopen omdat ik meestal na een paar keer luisteren al zat ben. Er is op internet gelukkig zoveel te vinden
Software download ik meestal omdat ik er geen geld voor heb Arme student die ik ben
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:37
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Snel, makkelijk, gratis, meteen luisteren (met een cd moet je eerst het folie er af halen, in de cd-speler stoppen, blablabla)

ja ik ben lui
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 23:20
Aekus_maximus
Aekus_maximus is offline
Voornamelijk om muziek te leren kennen. Ik koop vooral cd's die ik al wat beter ken door middel van downloaden. Ik luister de nummers een aantal malen en als ik ze na een paar keer al genoeg gehoord heb, hoef ik de cd niet meer te halen.

Het scheelt mij behoorlijk wat miskopen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 23:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2005 @ 14:37 :
[afbeelding]
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 08:00
Wawl
Wawl is offline
Goedkoop, simpel en makkelijk.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:27
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 09-09-2005 @ 13:09 :
Hier doe ik niet aan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:47
arP-socialist
Avatar van arP-socialist
arP-socialist is offline
om te luisteren natuurlijk


oja en om dure licenties met platenmaatschappijen bij mijn radiouitzendingen uit de weg te gaan
__________________
Telkens weer; denk ik aan jouw ogen bij het afscheid...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:55
Vaat
Avatar van Vaat
Vaat is offline
Ik download helemaal geen muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'gepast geweld' bij inbraak
kaaspepsel
59 08-10-2012 07:46
De Kantine Wat ben jij aan het downloaden?
Melkfles
54 14-01-2009 16:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Discussie Engels nakijken :)
Sanctus
2 12-03-2005 22:12
Software & Hardware [P2P] Filesharing legaal of niet?
Bluesman
33 27-04-2004 18:39
Muziek De Muziekindustrie
DeadNation
55 08-05-2003 20:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kazaa
Verwijderd
64 06-03-2003 19:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.