Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2001, 22:58
rianne3006
rianne3006 is offline
Ik heb een vraagje, ik wil gaan studeren in Amerika ( niet voor 1 jaar, maar echt een hele studie ). Geld is niet echt een probleem ( daar heb ik geluk mee ) , maar ik moet informatie hebben over:
-visum / greencard
-toelatingstesten ( SAT / essay )
etc.
Weet iemand een goede site over dit onderwerp, of misschien antwoord op mijn vragen?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2001, 10:09
John-17
John-17 is offline
geld wordt volgens mij door de overheid geregeld
het andere misschien ook wel
ik weet iig dat je een zeker bedrag kan krijgen om in het buitenland te gaan studeren
misschien als je al veel geld hebt nie, dat kweek nie maar die andere dingen zullen ook geen probleem zijn denk ik. volgens mij krijg je een visum zo als je gaat studeren en toelatingstesten...over het algemeen zijn volgens mij in amerika de studies nog al een stuk simpeler dan hier dus dat zou betekenen dat je er makkelijk in zou komen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 10:36
RaVenof
Avatar van RaVenof
RaVenof is offline
je hebt vlgns mij van die speciale organisaties die een hele uitwisseling regelen...
probeer google.com maar eens en zoek op study in america of studeren in amerika.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 12:20
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik wil het ook graag, in Amerika gaan studeren, alleen bij ij is geld dus wel een probleem (maar ik las hier dat je een groot deel van de overheid krijgt ofzo?), en ik moet nog zo lang wachten, zit nu in 3 vwo, duurt dus nog 3 1/2 jaar .

Maar ik kan je verder eigenlijk niet helpen, nutteloze reactie dit.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 12:28
rianne3006
rianne3006 is offline
Over dat geld, je krijgt wel je studiefinanciering mee als je 1 jaar gaat studeren, dan kan je ook het beste met een organistatie in zee gaan. Maar ik wil 6 jaar daar gaan studeren, dan kost het je gemiddeld 20.000 dollar per jaar (wel met eten+woning enzo erbij ). Het grootste probleem is een verblijfsergunning enzo.
Je kan natuurlijk ook proberen om een beurs te krijgen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 16:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
je krijgt echt een groot deel van de overheid, een heel groot deel zelfs volgens mij. je moet iig wel je ticket betalen, dat wel, maar voor de rest wordt er veel betaald (hoeveel weet ik niet precies).

een hele studie in amerika volgen is wel moeilijk hoor.. ik weet niet wat je zelf doet.
ik wil het ook doen, maar of dat 1 jaar is of langer weet ik nog niet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 17:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hm, ik heb er ook over gedacht om naar Amerika te gaan. Misschien ga ik in 2003 al, als ik 17 ben.
Dan kan ik in 2003, of 2004, op de US Naval Academy (www.usna.edu / www.usna.navy.mil) in 4 jaar marineofficier zijn. Nadeel... dan moet ik wel óf eerst genaturaliseerd Amerikaan zijn, óf ik moet een nominatie van de Vice-President krijgen.

Ik ga er dus voorgoed heen.

Maar ik denk eerder dat ik nu in 2003 op Terschelling HBO (HNO) Maritiem Officier ga doen, dán naar Amerika en in 13 weken OCS doen, Officer Candidate School, in Pensacola, Fla., dan ben ik ook marineofficier.

En dan de vervolgstudie, Surface Warfare Officer, twee jaar in Newport, R.I., óf Naval Aviator (Helo) in Pensacola, Fla.


Maar dit is offtopic.

Heb je al enig idee wélke studie je wilt gaan doen, en wáár? Dat moet je eerst weten, ook ivm toelatingseisen.
www.nuffic.nl
Kijk eens op die site.
Verder de Amerikaanse ambassade: www.usemb.nl
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 18:27
rianne3006
rianne3006 is offline
Doen nu VWo, ( 5de klas ) en wil daarna geneeskunde gaan studeren..
weet dat dat moeilijk wordt in de VS maar ik ga het toch maar proberen.
nuffic.nl doet het trouwens niet op mijn computer, ik wou eerst ook al kijken op www.nacee.nl, maar die deed het ook niet!
Bedankt in ieder geval voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 22:47
sSaArRaA
sSaArRaA is offline

Ik zit op dit moment op een high school in Amerika, voor een aantal jaar. Ik heb ontzettend veel info gekregen ook over het studeren in amerika dus ik zal je proberen te helpen..

Ten eerste moet je zo snel mogelijk (liefst twee jaar voordat je ebgint met je studie) al aan het werk gaan, aangezien het een langdurige procedure is die ontzettend veel tijd vergt (zelfs voor amerikaanse leerlingen) om je aan te melden op het college van je keuze. Ik weet niet precies welke testen je zult moeten maken maar misschien TOEFL, SAT, GRE, GMAT, USMLE (?).

O.k, voor de 'inquiry letters' (10-15 brieven!), handgeschreven of getypt, werk aan de lay-out, geef info over jezelf; naam, studieniveau (vwo etc), waarin je wil 'major'-en, welk jaar, welke diploma's je hebt, wat je naast je school doet, adres etc. Vraag in die brieven naar informatie over de university/college en de admission requirements etc.

dan doe je de tests

daarna ga je je application voorbereiden. stuur colleges/universiteiten van jouw keuze een pakket met
-iyo belangrijke documenten en indien nodig vertalingen daarvan plus vertalingen van cijfers naar A's en B's etc.
-je curriculum vitae als je dat nodig acht
- 'letters of recommendation'-erg ebalngrijk- laat mensen die jou goed kennen (leraren, rector oid) brieven schrijven over je kunnen, je kennis, je persoonlijkheid etc.
- een essay van jezelf over jezelf, achtergrond, motivatie, waarden en normen, persoonlijkheid
-een schema waarin je laat zien hoe je het financieel gaat regelen
-je application form/aanmeldingsformulier
-application fee

als dat via airmail verstuurd is, is het een kwestie van wachten. Als een college/university je aanneemt en dat was je eerste keus moet je iedereen die je je brieven hebt gestuurd informeren. Bij je acceptance letter sturen ze een I-20 (?) of IAP-66 mee waarmee je naar de ambassade gaat om een VISUM aan te vragen.

ik hoop dat dit is wat je bedoelt, maar mijn belangrijkste advies is, op tijd beginnen. bereid je ook goed voor op het wonen in amerika.. naar welk college wil je?

Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 21:31
Wepz
Wepz is offline
Citaat:
rianne3006 schreef:
Doen nu VWo, ( 5de klas ) en wil daarna geneeskunde gaan studeren..
weet dat dat moeilijk wordt in de VS maar ik ga het toch maar proberen.
nuffic.nl doet het trouwens niet op mijn computer, ik wou eerst ook al kijken op www.nacee.nl, maar die deed het ook niet!
Bedankt in ieder geval voor de tips!
Ik moet je droom ruw verstoren maar geneeskunde studeren in Amerika als niet-amerikaan is niet mogelijk, ook voor rechten en accountency kan je daar niet terecht. Je moet zoals de Amerikanen dat zeggen een full fledged American zijn wil je aan zulke studie´s deelnemen. Zoals Fleet Admiral al beschreef over zijn toekomst lijkt het me ook beter om Amerikaan te worden. Waarom ga je niet geneeskunde hier studeren, in Nederland heb je het echt veel beter als in Amerika. Je zegt wel geld is geen probleem, maar na verloop van tijd wordt dat wel een probleem en vooral als niet-Amerikaan. 1 tip blijf realiserend denken en kijk wat mogelijk is en als iets onmogelijk lijkt en je wilt het toch, ga er dan voor mij bekijk ook de consequenties die het met zich meedraagt!

Ikzelf wil net zoiets als Fleet Admiral alleen dan als piloot bij de USAF of USN. Ik heb me goed gerealiseerd dat dit mogelijk is als je er voor gaat en je Nederlandse identiteit wil opgeven. Ik wil dit niet en ga daarom bij de luchtmacht of een vliegopleiding volgen hier in Nederland. Als piloot zal je nog genoeg zien van Amerika en Nederland is heel welvarend ook als je het vergelijkt met Amerika. Je hebt daar Arm en Rijk niet iets er tussin zoals hier in Nederland wel! Denk er goed over na en praat erover met mensen die er verstand van hebben.

Bekijk deze site eens: http://www.nacee.nl/NL/NACEE_Beginpage_NL.html er staat heel veel informatie op die nuttig voor je kan zijn!

Ik hoop je hiermee genoeg geinformeerd te hebben en niet je droom verstoord te hebben, ik heb je het niet makkelijker gemaakt. Bekijk die site heel goed en je weet veel meer als eerst!

Groeten,

Wezz
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 16:21
rianne3006
rianne3006 is offline
He mensuh!

Heel erg bedankt voor jullie adviezen!
Ik snap allemaal wat jullie bedoelen, maar het is wel mogelijk om geneeskunde te studeren, je kan het alleen niet afmaken in Amerika ( je kan inderdaad niet 8 jaar daar studeren). Ik heb voor mezelf zoiets, ik ga eerst een jaar om te kijken hoe het bevalt, en als het heel leuk is dan probeer er gewoon zo lang mogelijk te blijven. Als ik mijn hele studie daar zou gaan afmaken zou het me ongeveer 400.000 gulden gaan kosten, en ik heb het geluk dat mijn ouders dat kunnen betalen. Als geneeskunde niet lukt in US dan moet het maar wat anders worden, bv: psychology of nursing. nog een vraag: volgens mij is het handiger om met een organisatie te gaan of gebruik te maken van een college placement service, wat denken jullie??
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:11
Wepz
Wepz is offline
Zou ik wel doen, of je moet kennissen daar in Amerika hebben die je kunnen helpen. Kijk ik heb de kennissen wel in Amerika alleen om nou 2 ton uit te gaan geven wat ik in Nederland voor rond de 5000 piek kan doen vind ik wel zonde.

Ik begrijp nog steeds niet wat jij nou zo leuk vindt om daar te studeren. Hier in Holland heb je iets dat heet studiefinanciering, dat is er niet zomaar, in Amerika is dat niet. De opleiding hier is net zo goed alleen hebben ze in Amerika wat nieuwere technieken. En ik denk dat je heus wel een jaar of 2 daar naartoe kan voor stage als je hier klaar bent. Dus wat ik eigenlijk graag zou willen weten, leg mij in 5 zinnen uit wat jouw het studeren in Amerika zo aantrekt? Ik hoor van je!

Wepz

P.S. Wat doen jouw ouders dan? Uit nieuwsgierigheid.

[Dit bericht is aangepast door Wepz (01-01-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Wepz (01-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:52
rianne3006
rianne3006 is offline
He!

Wat mijn ouders doen? nou mijn ouders zijn gescheiden maar laat ik zeggen dat het geld bij mijn vader zit. Hij heeft een eigen bedrijf ( een holding ) met verschillende afdelingen waaronder: detachering, systeemontwikkeling en fotonn ( of zoiets)

En wat ik nou zo leuk vind aan studeren in US, nou, ik wil graag iets van de wereld zien ( sorry cliche ) en vind het leuk om een keer in een heel andere cultuur en omgeving te functioneren. Plus dat ik anders in nederland voor dat ik geneeskunde kan studeren mijn certificaten nat + sk moet halen ( kost een jaar ), dus dan kan ik beter een jaar US doen en pre-medicine doen om te kijken of de studie wel geschikt voor mij is. Het is natuurlijk ook handiger omdat het instap niveau lager is, zodat ik niet veel achterstand nat + sk heb!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 16:34
heeero
heeero is offline
Mij lijkt het ook heel erg leuk om een jaar in Amerika te zitten.
Ze zeggen dat een high school te makkelijk is, maar mij lijkt het juist wel leuk, omdat je je eigen vakkenpakket mag kiezen.
Verder moet je is bij YFU kijken, je zit dan een jaar op een campus tussen de Amerikaanse studenten en dan ben je al binnen een paar weken goed gewend. Dit kost $12.000 dat is ongeveer fl30.000,- gulden.
Bij mij is het geld helemaal geen probleem.
Ik twijfel juist of ik naar een campus of een gastgezin ga......
Wie heeft hier ervaring mee????????
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 00:44
sSaArRaA
sSaArRaA is offline
Citaat:
heeero schreef:
Mij lijkt het ook heel erg leuk om een jaar in Amerika te zitten.
Ze zeggen dat een high school te makkelijk is, maar mij lijkt het juist wel leuk, omdat je je eigen vakkenpakket mag kiezen.
Verder moet je is bij YFU kijken, je zit dan een jaar op een campus tussen de Amerikaanse studenten en dan ben je al binnen een paar weken goed gewend. Dit kost $12.000 dat is ongeveer fl30.000,- gulden.
Bij mij is het geld helemaal geen probleem.
Ik twijfel juist of ik naar een campus of een gastgezin ga......
Wie heeft hier ervaring mee????????
high school is niet TE makkelijk, aangezien je, zoals je al zei, zelf je vakken kunt kiezen en dus zelf je niveau kunt bepalen. Ik deed gymnasium in nederland op mijn sloffen, maar werk hier toch echt iets harder.

edit.bij nader inzien heb je wel gelijk dat high school makkelijker is dan de middelbare school, maar het is gewoon veeel meer (verplicht huis)werk




[Dit bericht is aangepast door sSaArRaA (09-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Amerika. <3
Danique0532
7 21-04-2016 08:17
Studeren Studeren in Amerika
DragonBalt
10 03-03-2013 15:20
Studeren Studeren in Amerika/Engeland
sooperdooper
16 28-01-2013 20:04
Algemene schoolzaken Studeren in Amerika
Wouterh
3 23-04-2010 18:51
Algemene schoolzaken studeren in amerika
MM2
13 15-05-2005 19:26
Algemene schoolzaken studeren in Amerika
Sanneke1983
5 11-02-2004 12:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.