Oud 18-03-2003, 18:47
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Ik herinner me nog dat ik vorig jaar in deze periode een beetje stressig werd uit angst voor de grote hoeveelheid leerstof. Don't worry, het is zo voorbij. Ik zal, zijnde een ouwe lul, even wat tips geven per VWO examen-vak!

Natuurkunde: Zet de formules in je rekenmachine!
Scheikunde: Leer vooral goed uit je hoofd hoe je titraties e.d. moet berekenen, hoe je heen en weer moet rekenen. Daar krijg je de meeste punten voor!
Economie: Neem een 10 deel van je hersenen mee en je haalt zeker een 6
Wiskunde: Doe veel proefexamens!
Latijn: Neem het grammatica-stencil mee, en je Pinkster woordenboek. In Pinkster staan ook de perfecti e.d.!! Heel handig.
Biologie: Niet alleen maar de outlines leren, leer ook vooral die hormonen en shit heel goed...

That's it. Good luck folks. Het is echt niet zo moeilijk. Als toevoegende waarde voor dit topic, is het misschien leuk als iedereen zijn leerweg tot waar hij/zij nu gekomen is, blootlegt! Ook wat je ervan vond etc.

Ik heb eerst basisschool gedaan, dat was te makkelijk voor me, maar gelukkig mocht ik snel aan middelbare school stof beginnen. Daarna ben ik begonnen in 1 gymnasium, wat ik meteen heb afgemaakt. In de tweede fase werd het lastiger, vooral omdat het zoveel simpeler werd. De examens waren een prettige, makkelijke afsluiting. Nu studeer ik Latijn en Grieks and Im starting to hate it just as mush as I hate het Studiehuis!!
Advertentie
Oud 18-03-2003, 19:25
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Diovai schreef op 18-03-2003 @ 19:47:
Latijn: Neem het grammatica-stencil mee, en je Pinkster woordenboek. In Pinkster staan ook de perfecti e.d.!! Heel handig.
Grammatica stencil
De meeste gram staat nu wel in het woordenboek. Toch?

En o ja, ik heb eerst de kleuterschool gedaan. Daarna groep 3 twee keer en daarna de rest van de basisschool.
Daarna mavo/havo brugklas, halverwege het jaar ben ik toen overgestapt op havo/vwo brugklas omdat mijn cijfers zo goed waren en in de tweede ben ik naar het gymnasium gegaan, nu zit ik dus in 6 gymnasium.

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 19:28.
Oud 18-03-2003, 19:45
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 18-03-2003 @ 20:25:
Grammatica stencil
De meeste gram staat nu wel in het woordenboek. Toch?
Bij mij niet, en ik mijn stencil had ik niet bij me.
Oud 18-03-2003, 20:24
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Diovai schreef op 18-03-2003 @ 20:45:
Bij mij niet, en ik mijn stencil had ik niet bij me.
Ik weet van geen stencil. Wij mogen alleen een pen meenemen en krijgen een woordenboek.
Oud 18-03-2003, 20:36
@Moon
@Moon is offline
Je mag toch helemaal geen grammatica stencil bijhouden? Je mag toch alleen grammatica achterin Pinkster gebruiken?
Oud 18-03-2003, 20:40
Verwijderd
bij deze willik iedereen die examen moet doen alvast succes wensen..
en begin betijds met leren, zodat je tijdens de examenweek zelf kunt relaxen na de examens... erg belangrijk... relaxen tijdens die week
Oud 18-03-2003, 20:59
@Moon
@Moon is offline
Hai....ik d8 ja waarom nie zo'n topic. Heb er hier nog geen gezien.
Nou ik begin wel.
Ik zou iig ruim van tevoren beginnen met leren, ongeveer 4 weken vantevoren en nu alvast samenvattingen maken; dat lijkt wel het beste en tis ook véél handiger he. k denk verder ervoor zorgen dat je zo goed hebt geleerd dat je nauwelijks aandacht meer hoeft te besteden in die examenweek. Hooguit nog wat aantekeningen doornemen, maar verder dus ook echt nix meer.
Verder:
- veel oefenen met examens
- checken of je GR nog genoeg batterijen hebt natuurlijk of reserve meenemen
- Goede nachtrust hebben in die week; erg belangrijk!
- goed ontbijten

Verder nog??
Oud 18-03-2003, 21:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
- Leren ontspannen voor tijdens het examen.
- Als je een vraag niet weet er niet te lang op doorgaan.

(heb even wat topics samengevoegt.)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 21:11.
Oud 18-03-2003, 23:00
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
@Moon schreef op 18-03-2003 @ 21:59:
- goed ontbijten
Niet teveel anders gaat er straks meer bloed naar je verteringsorganen dan naar je hersenen en wordt je erg moe.

Maar ff zoals ik t heb gedaan vorig jaar...
Ben met een vriend en vriendin in mn ouders vakantiehuisje gaan zitten en daar hebben we een week examens gemaakt, om alvast aan de tijdsduur en de opgaven te wennen...vervolgens hebben we die examens nagekeken en opgezocht wat de zwakke punten waren...die heb ik de week daarna doorgenomen door middel van een heel leerrooster en hoeveel uur er aan besteed moet worden...dat rooster heeft me echt onwijs gestimuleerd om die tijd ook zo in te vullen...nooit gedacht maar de laatste weken dak de 2e fase doorbracht, had ik eindelijk het plannen ontdekt en het hielp nog ook!
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 23:05.
Oud 19-03-2003, 08:05
Outrageous
Avatar van Outrageous
Outrageous is offline
Heeft iemand nog tips voor het Havo examen? Vooral economie maak ik me zorgen over, daar sta ik nu een 5 voor .. Iemand tips? (ook voor andere vakken)
__________________
It just won't do, without you..
Oud 19-03-2003, 09:16
Verwijderd
Pinkster woordenboek? Ik heb geen latijn maar ik leer ineens iets heel nieuws over mijn achternaam. Graag wat meer info please

En die wiskundeexamens moet ik zeker gaan oefenen, daar was ik al achter. Gelukkig
Oud 19-03-2003, 16:35
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
Citaat:
Notorious K.I.M schreef op 19-03-2003 @ 09:05:
Heeft iemand nog tips voor het Havo examen? Vooral economie maak ik me zorgen over, daar sta ik nu een 5 voor .. Iemand tips? (ook voor andere vakken)
veeel opgaven oefenen...doe ik nooit zo, maar daarom haal ik niet zo veel goede punten ...en mijn tentamens zit altijd vooral veel theorie in, daarom heb ik nu een redelijk goede basis
Oud 22-03-2003, 14:39
Silverkind
Avatar van Silverkind
Silverkind is offline
Citaat:
Diovai schreef op 18-03-2003 @ 19:47:


Natuurkunde: Zet de formules in je rekenmachine!
Ik heb alle formules in mn binas boek staan, das ook handig
__________________
I like skool: specialy wan its klosed!
Oud 22-03-2003, 14:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Silverkind schreef op 22-03-2003 @ 15:39:
Ik heb alle formules in mn binas boek staan, das ook handig
Beter niet doen, als ze dat ontdekken heb je een probleem, maar als ze in je GR staan niet. In de GR mag het, in je binas niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-03-2003, 17:10
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Voor natuurkunde staan al je formules standaard in je Binas,, maar het heeft geen zin om je Binas vol te gaan kalken want op het examen krijg je Binas van school als het goed is


Hoe ze het dit jaar de GR gaan aanpakken is ook maar afwachten.... Je GR kun je makkelijk vol zetten met alle soorten informatie, een vriend van me is bezig met een heel scheikunde boek in de GR te zetten. Mja, stel dat de leraren voordat het examen begint bij iedereen de GR gaat resetten, ben je genaaid (ook al hebben ze dat nog nooit gedaan, d8 ik)....
__________________
Como se dice..
Oud 22-03-2003, 20:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 22-03-2003 @ 18:10:
Voor natuurkunde staan al je formules standaard in je Binas,, maar het heeft geen zin om je Binas vol te gaan kalken want op het examen krijg je Binas van school als het goed is


Hoe ze het dit jaar de GR gaan aanpakken is ook maar afwachten.... Je GR kun je makkelijk vol zetten met alle soorten informatie, een vriend van me is bezig met een heel scheikunde boek in de GR te zetten. Mja, stel dat de leraren voordat het examen begint bij iedereen de GR gaat resetten, ben je genaaid (ook al hebben ze dat nog nooit gedaan, d8 ik)....
Je mag volgens mijn leraar wiskunde je rekenmachine volzetten. Het is jou zaak, de leraren gaan er niet op controleren. Wel moet je opletten dat je niet het hele geheugen vol zet, dan duurt het heel lang voor sommige moeilijke berekeningen worden uitgevoert en sommigen doen het dan gewoon niet.
Ik kan niet zonder mijn ABC-oplosser op mijn GR.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-03-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 22-03-2003 @ 21:25:

Ik kan niet zonder mijn ABC-oplosser op mijn GR.
nee, ik ook niet, maar toch moet je wel al je berekeningen opschrijven
Oud 23-03-2003, 07:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2003 @ 22:34:
nee, ik ook niet, maar toch moet je wel al je berekeningen opschrijven
Die geeft mijn abc oplosser erbij!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Ads door Google
Oud 23-03-2003, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 22-03-2003 @ 15:45:
Beter niet doen, als ze dat ontdekken heb je een probleem, maar als ze in je GR staan niet. In de GR mag het, in je binas niet.
Mag dat?

Als je op mijn school in de Binas schrijft, wordt dat idd als spieken gezien. Maar als je de formules in je GR zet, is het opeens geen spieken meer?
Oud 23-03-2003, 09:55
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik zou het een behoorlijke k*tstreek vinden als ze m'n GR willen resetten, ben ik al m'n programma's kwijt

En bij Economie mag je geen GR gebruiken, alleen zo'n archaisch Casio-geval...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 23-03-2003, 16:36
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
net als bij Management & Organisatie en biologie....

Ik ben trouwens mijn kabeltje van de GR kwijt, dat gaat nog voor problemen zorgen, aangezien bij het batterijen verwisselen vorige week mijn GR gereset is geworden.... Terwijl er nou net een extra horloge batterijtje inzit om te voorkomen dat de GR dan gereset wordt
__________________
Como se dice..
Oud 23-03-2003, 20:59
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Mijn 'schooltijd' (oh wat voel ik me oud)

Ik heb eerst een tijdje op een gewone basisschool gezeten met klassikale lessen, waar ik als vrij jonge leerling (ik ben op 1 november jarig) doorstroomde naar groep 3.
Ik herinner me niet zo heel veel meer van mijn tijd op die school alleen dat ik me ontzettend verveelde; ik 'leerde' alleen maar dingen die ik voor mijn gevoel allang wist. Volgens mij was ik ook best lastig.
Wat ik me nog goed kan herinneren is dat ik ontzettend enthousiast was om naar groep 3 te gaan; nu zou het
écht gaan beginnen. Dat was best een teleurstelling. Het werd langzamerhand wel duidelijk dat het op die school niet echt voor mij werkte (Ik verbeterde de juf tijdens het voorlezen).
Toen werd door een deskundige voor mij het montesorrisysteem aangeraden dus ben ik vanaf eind groep 4 naar een montesorrischool gegaan. Achteraf twijfel ik of dit voor mij wel een goed systeem is geweest; ik kreeg téveel vrijheid en modderde omdat ik alles in één keer begreep maar wat aan... en ontwikkelde dus een werkhouding van niets. Midden/eind van groep zeven heb ik onafhankelijk van de rest een citotoets gedaan waar VWO-advies uitkwam, en ook mijn leraar had er vertrouwen in dat ik klaar was voor de middelbare school.

En zo kwam ik als onbevangen tienjarig onderkruipsel (ik was geloof ik 1.37 ofzo) het gymnasium binnengewandeld. Het ging allemaal goed; mijn cijfers waren ok, en ook sociaal zat ik op dezelfde golflengte als mijn klasgenootjes. Misschien dat het lichamelijk wel meer van me gevergd heeft dan ik merkte want aan het eind van de eerste klas, kreeg ik een soort pfeiffer (ik zeg het altijd maar zo omdat mensen dit kennen.. ik voelde me moe en slecht) en werd veel ziek. Door mijn goede cijfers aan het begin van het jaar ging ik toch over. In de tweede klas ging het echter nog niet beter met mijn gezondheid en na zes weken thuis te zijn gebleven, ben ik op mijn verzoek na het eerste trimester teruggeplaatst naar de eerste klas. Het was wel even wennen om weer in de eerste en in een nieuwe klas te zitten maar na een tijd erg rustig aan te hebben gedaan en te hebben geacclimatiseerd in mijn 'nieuwe' klas (moeilijk voor te stellen omdat die 'nieuwe' klas nu mijn oude vertrouwde klasje is), ging het steeds beter. Ik heb nooit hoeven buffelen en blokken, ben altijd een beetje door school gerold, repetities leerde ik het eerste uur. School was nooit echt een issue, hoewel ik opzich wel leerde maar áltijd op het laatste moment (dit is echt mijn valkuil) en in enorme chaos. Ik heb stress nodig om me te kunnen concentreren, dat is nog steeds zo. Alleen wiskunde ging niet vanzelf en het stomme was dat ik er daardoor juist minder aan ging doen. Verwende ik was gewend dat alles me aan kwam waaien en ik dacht dat ik alles al hoorde te weten voordat ik het leerde (tsja).. maar ook dat lukte wel, met de dag voor de toets alle stof doornemen.
Hmmja dan de tweede fase...handelingsdelen en po's enzo waren voor mij echt een ramp, verschrikkelijk. De vrijheid en het systeem met toetsweken werkte daarentegen wel weer prima voor mij. Huiswerk, bestond dat nog? Alleen op het einde was het altijd weer even stressen, maar het lukte altijd, soms nét.
En nu zit ik de avond voor een schoolexamen wiskunde waar ik voldoende voor moet halen mijn tijd te verdoen op het forum, in 7 jaar middelbare school nog geen snippertje (nou ja, misschien wel een snippertje..) discipline bijgeleerd. Opzich sta ik goed, maar wiskunde blijft een zwakke plek (ik geef meteen toe dat dat ook door mijn gebrekkige werkhouding komt) en CKV2 (cultuurgeschiedenis) is door de grote hoeveelheid stof en niet altijd even grote interesse ook tricky. Ik mag niet allebei onvoldoende staan en dat zal vast ook niet gebeuren. Aan de ene kant vrees ik weer een beetje...maar die stress heb ik ook nodig, ik kan er niet zonder. Nog één weekje schoolexamens, dan mondelingen (gaat lukken en dan de centrale examens.. ik hoop er maar het beste van en denk stiekem dat het allemaal wel weer goed zal komen, zoals altijd. Ben alleen een beetje bang dat er toch ooit een einde zal komen aan mijn geluk , ik hoop niet nét nu.
De centrale examens worden bij ons op school in vergelijking met de schoolexamens vrijwel altijd als veel makkelijker ervaren en ons slagingspercentage is heel hoog (doordat er gedurende de gehele periode van 6 jaar ontzettend veel mensen afvallen - soms wel meer dan 50%), dus ik ga vast slagen. Nu alleen nog even mijn concentratie vasthouden de komende maanden...


Hahaha t is een heel verhaal geworden.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 24-03-2003, 07:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Duckje schreef op 23-03-2003 @ 10:09:
Mag dat?

Als je op mijn school in de Binas schrijft, wordt dat idd als spieken gezien. Maar als je de formules in je GR zet, is het opeens geen spieken meer?
Wij waren ook wel verbaast toen mijn leraar wiskunde zei dat dat mocht, hij raad het ons zelfs aan. Het mag dus. Hoe fijn!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 24-03-2003, 13:17
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
De computer mollen.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Oud 24-03-2003, 15:36
Miess
Miess is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-03-2003 @ 21:25:
Ik kan niet zonder mijn ABC-oplosser op mijn GR.
Ik lach mijn leerlingen uit die daar ook niet zonder kunnen.. Als je dat in 6V nog niet kunt, vraag ik me af of je dat examen wel moet maken.
Advertentie
Oud 24-03-2003, 19:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miess schreef op 24-03-2003 @ 16:36:
Ik lach mijn leerlingen uit die daar ook niet zonder kunnen.. Als je dat in 6V nog niet kunt, vraag ik me af of je dat examen wel moet maken.
Als het moet kan ik echt wel zonder hoor. Maar zo maak ik geen fouten. Waarom het risico op fouten lopen als je het zo zeker goed doet? (Maar helaas is mijn wiskunde vrij slecht na een bagger jaar bij een *** leraar. Hij kon het me niet uitleggen en nu snap ik er niet veel meer van )
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 24-03-2003, 23:26
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
hmmmm ... volgens mij worden bij ons de rekenmachines leeggemaakt voor het examen.... en bij latijn krijgen we een woordenboek van school.. dus niet mijn pinksterwoordenboek mee ...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 25-03-2003, 08:20
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-03-2003 @ 15:45:
Beter niet doen, als ze dat ontdekken heb je een probleem, maar als ze in je GR staan niet. In de GR mag het, in je binas niet.
In Binas staan de meeste formules sowieso, dus ik ga ze niet allemaal overtypen in GR...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 25-03-2003, 09:07
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Duckje schreef op 23-03-2003 @ 10:09:
Mag dat?

Als je op mijn school in de Binas schrijft, wordt dat idd als spieken gezien. Maar als je de formules in je GR zet, is het opeens geen spieken meer?
Dat vraag ik me dus ook af. het klinkt een beetje raar. Als je een paar formules in je GR zet is alles in orde, maar als je wat in je binas schrijft gillen ze opeens moord en brand! Ik snap het niet (alhoewel ik er geen bezwaar tegen zou hebben als dat programeren was toegestaan )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 25-03-2003, 20:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 25-03-2003 @ 09:20:
In Binas staan de meeste formules sowieso, dus ik ga ze niet allemaal overtypen in GR...
Alleen de gene die er niet in staan, anders kost het ook teveel geheugen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 26-03-2003, 09:28
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-03-2003 @ 10:07:
Dat vraag ik me dus ook af. het klinkt een beetje raar. Als je een paar formules in je GR zet is alles in orde, maar als je wat in je binas schrijft gillen ze opeens moord en brand! Ik snap het niet (alhoewel ik er geen bezwaar tegen zou hebben als dat programeren was toegestaan )
Toch mag het wel bij vakken als wiskunde en natuurkunde. Het gebruik van een GR is toegestaan, dus ook al zijn functies
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 27-03-2003, 12:44
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
ach, ik sta nu gemiddeld een dikke 8 op mijn vakken met als laagste cijfer nog een 7 op biologie, dus als jullie het niet erg vinden ga ik me niet teveel zorgen maken
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Oud 28-03-2003, 08:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 26-03-2003 @ 10:28:
Toch mag het wel bij vakken als wiskunde en natuurkunde. Het gebruik van een GR is toegestaan, dus ook al zijn functies
Ook met scheikunde? (heeft een paar "geheugensteuntjes" in haar GR staan betreft molverhoudingen)
Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar ik ga het toch navragen bij m'n lerares, stel je voor... alle moeilijke formules gewoon bij de hand met één druk op de knop! Dat moet de hemel zijn...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 29-03-2003, 16:20
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
iedereen heeft het hier wel over de wat meer exacte vakken he...maar heeft er hier ook iemand geschiedenis enzo? Want ik weet dus echt niet hoe dat examen eruit gaat zien he!

En khoop idd dat ze van mn rekenmachine afblijven want anders gaat het mis!
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Oud 30-03-2003, 20:40
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
vergeet 't maar.... GR is alleen toegestaan bij wiskunde, natuurkunde en scheikunde....
__________________
Como se dice..
Oud 31-03-2003, 12:20
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef op 29-03-2003 @ 17:20:
iedereen heeft het hier wel over de wat meer exacte vakken he...maar heeft er hier ook iemand geschiedenis enzo? Want ik weet dus echt niet hoe dat examen eruit gaat zien he!

En khoop idd dat ze van mn rekenmachine afblijven want anders gaat het mis!
Ik wil ook wel wat meer weten op geschiedenis...

Vorig jaar (havo) viel het me echt zwaar tegen, ik ben nooit echt goed geweest in gs, maar het was gewoon echt heel verrot.. Dit jaar (vwo) hoop ik dat het wat beter gaat, ik heb tot nu toe wel beter geleerd, maar jah.... ik denk dat ik straks maar eens het vwo examen onderdeeld van de SU van vorig jaar ga maken en bekijken, hopelijk scoor ik daar een beetje op..

Overigens leer ik gs het beste door het gewoon te lezen, goed te lezen. Ik heb een samenvatting van vorig jaar (gemaakt door mijn leraar toen) en die helpt me goed bij SU.. Maar het andere onderdeel (Nederlanders en hun gezagsdrager, 1950-1990) is echt verrot, vind ik. Ik krijg het er gewoon niet in...

Iemand goede tips? Ik wil het namelijk wel ok maken....

Aardrijkskunde viel me vorig jaar en goed mee, ik had vrijwel niet geleerd (omdat de boekjes voornamelijk uit voorbeelden bestonden, die de theorie een beetje duidelijk maakten) en dat ging helemaal goed. Dit jaar leer ik wél, maar nog steeds niet erg hard

't Enige waar ik echt hard voor moet leren zijn dus gs en verder nog wiskunde en economie. De rest (Nl, Eng, bio, ak ) zal wel ok gaan...
Ads door Google
Oud 31-03-2003, 12:24
Verwijderd
En dan nog mijn schoolleventje:

Ik begon op m'n vierde aan de kleuterschool, op een openbare basisschool. Daar bleef ik helemaal tot aan groep acht (bijna groep vier overgeslagen, maar mijn ouders wilden dat absoluut niet). Mijn basisschoolleventje was verre van leuk, maar het ging wel. Ik deed mijn best, haalde goede cijfers maar daardoor werd ik dus niet geaccepteerd door klasgenootjes.
In groep 8 scoorde ik op de HaGo toets (geen Cito dus) op Vwo-niveau, ruim. Dus ging ik naar een middelbare school en kwam ik in een havo/vwo klas terecht. In de tweede ging ik naar het gymnasium, dat ging best goed, maar door wat problemen zakte ik enorm terug, in de derde kwam ik op de Havo terecht. School ging wel ok, maar met mij ging het niet helemaal ok.
Ik heb de Havo afgemaakt, met zware tegenzin omdat ik op het Vwo wilde zitten. Daarom doe ik nu dus 5/6Vwo, na mijn Havo. En dat gaat best goed

Hierna ben ik van plan psychologie te gaan studeren in Maastricht, en daar kijk ik écht heel erg naar uit.
Oud 31-03-2003, 15:17
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 30-03-2003 @ 10:40:
vergeet 't maar.... GR is alleen toegestaan bij wiskunde, natuurkunde en scheikunde....
en, en, en....M&O en economie dan???
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 31-03-2003, 15:41
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 31-03-2003 @ 16:17:
en, en, en....M&O en economie dan???
Helaas pindakaas, je zult je tijdens die examens met zo'n primitief onderbouwding moeten zien te redden.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 31-03-2003, 16:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Moet je dan zelf voor zo'n onderbouwgeval zorgen of krijg je er een van school die het voor de helft niet doet. Mijn oude heb ik namelijk gedoneerd aan mijn broertje die er niet zo zuinig mee om gegaan is als ik.....
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-03-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-03-2003 @ 17:10:
Moet je dan zelf voor zo'n onderbouwgeval zorgen of krijg je er een van school die het voor de helft niet doet. Mijn oude heb ik namelijk gedoneerd aan mijn broertje die er niet zo zuinig mee om gegaan is als ik.....
Verschilt per school, wij moesten er zelf voor zorgen, maar er stond toch een bak met allemaal calculators.... Vraag het gewoon eventjes aan je conrector oid...
Oud 01-04-2003, 02:33
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Wat mij heel erg hielp is een flesje drinken en een pakje sultana en MAAKT NIET UIT HOE MOEILIJK HET IS even ergens een momentje rust nemen om dat weg te werken. Het is makkelijker om een deel te maken. Even rust te nemen en daarna weer verder te gaan. (stop alleen niet midden in een berekening)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 01-04-2003, 08:56
Quistnix
Avatar van Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-03-2003 @ 15:45:
Beter niet doen, als ze dat ontdekken heb je een probleem, maar als ze in je GR staan niet. In de GR mag het, in je binas niet.
Alle formules die ik nodig had stonden in mijn binas. gewoon in de binas gedrukt. Alle andere formules waren van de formules in je binas af te leiden. Dit gold zowel voor schoolexamen VWO als voor CSE HAVO. Als oefening voor CSE HAVO hebben we ouden CSE's VWO gedaan, en ook daarbij werkte het perfect. Ik snap dus niet waarover jullie mekkeren, als je bij ons ook maar 1 formule in je GR had werd je de zaal uitgeschopt.

Tips voor Wiskunde B, Natuurkunde en Scheikunde HAVO:

Neem je GR en binas danwel formulekaart mee, bekijk die goed en denk een beetje logisch na, dan is het zo gepiept..

Q.
__________________
"I am Jack's eye-rolling smiley"
Oud 01-04-2003, 09:31
Verwijderd
ik heb in mn binas tijdens een se alleen de formule van Keppler erbij moeten schrijven. die staat er echt niet in
ik denk dat ik hem voor men CSE er wel weer uitgum
Oud 01-04-2003, 21:17
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
op de CSE krijg je binas van school normaal gesproken
__________________
Como se dice..
Oud 01-04-2003, 21:19
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
ff iets anders: Bio-data bij Biologie is veel handiger dan die binas bij natuurkunde!!!!

Ik heb die Bio-data bij mijn SE van biologie gebruikt en daar waren erg veel antwoorden in te vinden
__________________
Como se dice..
Oud 02-04-2003, 10:13
Verwijderd
Citaat:
_Moby_ schreef op 01-04-2003 @ 22:17:
op de CSE krijg je binas van school normaal gesproken
verschilt per school, op mijn middelbare school moest je daar zelf voor zorgen...
Oud 02-04-2003, 10:31
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
Citaat:
Diovai schreef op 18-03-2003 @ 19:47:

Ik heb eerst basisschool gedaan, dat was te makkelijk voor me, maar gelukkig mocht ik snel aan middelbare school stof beginnen. Daarna ben ik begonnen in 1 gymnasium, wat ik meteen heb afgemaakt. In de tweede fase werd het lastiger, vooral omdat het zoveel simpeler werd. De examens waren een prettige, makkelijke afsluiting. Nu studeer ik Latijn en Grieks and Im starting to hate it just as mush as I hate het Studiehuis!! [/B]
ehm, niet om t een of ander, maar je gaat ons eerst vertellen dat we niet hoeven te stressen en dat t zo makkelijk is en vervolgens vertel je dat je hartstikke slim bent........

Ik ga elk jaar met 6jes over. Nu zit ik dan wel in 6VWO, maar das wat minder relaxed gegaan dan bij jou. Daar ook nog wat tips voor?

Ik moet wel bekennen dat ik niet zoveel doorzettingsvermogen heb, en dat kan ook wel komen omdat wij op de basisschool geen huiswerk hoefde te maken als we er goed voor stonden. Dat heb ik dus nooit geleerd op de basisschool en op de middelbare deed ik alleen wat echt nodig was en als t een beetje stressig werd ging ik mn best doen. Maar ik merk dat hier meer last van hebben.

Ik had ook nooit verwacht dat ik VWO ging doen, allebei mn broers begonnen met havo/vwo, de 1 heeft nu een havo-diploma en de ander een mavo-diploma. Ik verwachtte dat dat ook bij mij zou gebeuren, maar ja, hier zit ik dan, een vwo-leerlinge die strax haar examen moet gaan doen
__________________
het leven is wat jij er van maakt, en lachen maakt een hoop goed!
Oud 02-04-2003, 22:33
Verwijderd
ik zat in een mavo/havo brugklas en ging daarna ook vwo doen, dus dat zegt niets
Oud 03-04-2003, 12:08
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-03-2003 @ 13:20:
Ik wil ook wel wat meer weten op geschiedenis...

Overigens leer ik gs het beste door het gewoon te lezen, goed te lezen. Ik heb een samenvatting van vorig jaar (gemaakt door mijn leraar toen) en die helpt me goed bij SU.. Maar het andere onderdeel (Nederlanders en hun gezagsdrager, 1950-1990) is echt verrot, vind ik. Ik krijg het er gewoon niet in...

Iemand goede tips? Ik wil het namelijk wel ok maken....

Wij hebben van onze leraar een stofomschrijving gekregen. Daar staat alles in wat je voor het examen moet leren. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je alles in een duidelijke chronologische volgorde leert. Vaak moet je verbanden kunen leggen tussen de 'acties' van mensen en wat er in die tijd gebeurt/ welke regering er zit enz.enz

succes
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] Last minute Nederlands examen tips?
Misterman123
3 12-05-2014 20:03
HAVO Examentips
Casino Bob
3 19-05-2006 17:30
Eindexamens 2005 Examentips
Fantôme
97 30-05-2005 21:59
Eindexamens 2003 Examensites.
MC
40 17-06-2003 20:46
Eindexamens 2003 **gym**
Kastanje
21 11-04-2003 16:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.