Oud 25-06-2003, 12:17
Wahan_Metan
Wahan_Metan is offline
Ik ben nu gezakt met 3 5en...1 in gemeenschappelijkdeel...en 2 in profieldeel...
Nu is mijn vraag...stel als ik certificaten wil halen...Kan ik dan gewoon 1 vak doen bv. voor geschiedenis! Als ik dan bv. een 6 haal krijg ik dan wel mijn diploma???????? Want dan heb ik 1 5 in profiel en 1 5 in gemeensch.deel. Of moet ik voor alle 3 de vakken certificaten halen om een havo diploma te krijgen?
Advertentie
Oud 25-06-2003, 12:23
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
als je met certificaten je diploma wil halen (wat ik dus heb gedaan met suc6)

dan moeten wel al je certificaten voldoende zijn geloof ik.. pas dan kun je ze inruilen tegen een havo diploma, of vwo
Oud 25-06-2003, 16:29
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Je moet idd alles over doen. Het is gemeenschappelijk, dus voor iedereen moet het gedaan worden. Dus ook als je certificaten gaat halen. Je moet dan ook voor al die drie vakken straks een voldoende halen, het is niet zo dat je met een verbeterd cijfer op een vak in je gemeenschappelijke deel nu wel geslaagd bent. Met certificaten moet alles voldoende. Je kunt niet meer compenseren met cijfers ed.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 27-06-2003, 00:20
Lameirinha
Avatar van Lameirinha
Lameirinha is offline
Het is WEL mogelijk om alleen 1 vak te gaan doen dmv een certificaat. Het moet wel zo zijn dat als je daarvoor een voldoende haalt je geslaagd bent. Dit is in jouw geval zo omdat je dan zoals je zelf al zegt 2 vijfen hebt: 1 in het profieldeel en 1 in het gemeenschappelijk deel. Volgens de slaag-/zakregeling ben je dan GESLAAGD. Dus ja het kan wel degelijk maar je kan toch beter gewoon alle drie de vakken doen of twee vakken want dan is de kans groter dat je uiteindelijk slaagt. Of het moet zo zijn dat je van 1 of twee vakken weet dat het nagenoeg onmogelijk is om er hoger voor te halen omdat je er gewoon verschrikkelijk slecht in bent ofzo.
__________________
Waarom niet?
Oud 28-06-2003, 10:57
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
je mag 1 onvoldoende in het gemeenschappelijk deel hebben en 1 in het profieldeel. dat wil dus zeggen dat je er maar 1 hoeft te verbeteren naar een voldoende. en dat is degene in het profieldeel want je mag niet 2 onvoldoendes in het profieldeel hebben.

ik ga nu ook deel certificaten halen en ik heb twee onvoldoendes in mijn profiel en ik moet er dus 1 omhoog halen. niet twee
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Oud 30-06-2003, 22:43
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
ik ben dit jaar bezig geweest met het halen van een certificaat. ging als volgt:
jaar geleden op havo diploma in vrije deel een 5
in profiel 5 voor natuurkunde en 5 voor scheikunde
dit jaar op volwassenonderwijs les gehad voor profielvakken
gezakt tijdens 1e examen (was 2e tijdvak omdat ik 1e tijdvak uitstel had gekregen ivm mentally probs)
ga nu 3e tijdvak dus herren
als ik dan een 6,5 haal (sta een 4,5) dan komt die voldoende gewoon op me lijst van vorig jaar te staan.
met vragen over school etc mag je wel ff pm'en
Oud 03-07-2003, 23:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Gewoon je lijst van school en je deelcertificaten samen naar de IBG sturen en je krijgt een officieel VWO-diploma terug.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Natuurkunde (vwo) in tussenjaar als nog halen?
laalala
5 17-06-2013 22:17
Verkeer & Vervoer Scooter certificaat vragen
Trkeskin
7 24-07-2012 15:41
Algemene schoolzaken Natuurkunde? Boeken, tips please?
Verwijderd
53 22-07-2012 14:14
Verhalen & Gedichten Mijn 16e verjaardag
(PiTT)
8 26-07-2004 00:21
Algemene schoolzaken certificaat halen
AnneCath
4 21-06-2003 11:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.