Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 22:05
-A-^LieXeR^-A-
-A-^LieXeR^-A- is offline
We leven nu in het jaar 2002.
Elke dag als ik door het dorp loop, als ik op school kom of in de schoolpauze krijg ik wel te horen dat ik er nie uit zie, of dat het nog geen carnaval is (ik ben alto/punker/van alles).
Meestal hoor ik het nie en/of heb ik er schijt aan, maar ik heb ook wel eens mn dag nie en dan vind ik het echt nie leuk en dan ga ik erover nadenken, waarom dat er mensen zijn die denken dat zijzelf en alles wat het zelfde is als hun beter is dan alles wat "anders" is.
Waarom accepteren ze mensen niet als ze een wat wijdere broek aan hebben, of als ze een andere mening hebben?
Waarom moet je als je bijv. een turk niet moet, gelijk alle buitenlanders haten?
Dat is toch achterlijk?
Of ben ik de enige die er zo over denkt?

__________________
HoE KaN MeN RechtlijniG DenkeN IN 'N RondE SchedeL?!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2002, 22:41
soulless
soulless is offline
Mensen zijn zielige achterlijke wezens

Je mag iemand met rood haar uitschelden voor 'vuurtoren' (ja heel dom maar best wel geaccepteerd), maar noem je een negroide persoon waar je pissig op bent 'stuk stront' dan ben je ineens een racist..

Je mag niet in een wijde broek lopen, en als je 15 bent mag je geen colbert aan, je haar hoort niet gedaan te worden met vingerverf en kinderlijm, je mag niet lachen als het regent, BLLLLLLEEEEEEEEEHHHHHHH!

Don't worry, er zijn genoeg aardige mensen, meestal met precies hetzelfde gezeik aan hun hoofd
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:22
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Jaaaah. Iemand met mijn mening.

Maarja, als die mensen het vooroordeel wat jij over hun hebt willen bevestigen, prima toch? Laat ze maar dom en kortzichting zijn.
Wij zijn dat niet.

Peace, Messiah.
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 14:26
mitsj
mitsj is offline
zal jij ook weleens doen tegen over ander mensen. Tis nou eenmaal menselijk om te kritiseren.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 16:16
-A-^LieXeR^-A-
-A-^LieXeR^-A- is offline
Tnx mensuh!

En even tegen de gene die denkt dat ik dat doe?
Ik oordeel niet op het eerste gezicht en ik scheld mense ook nie omdat ze homo zijn of omdat ze zich anders kleden dan mij

En als mensen mij uitschelden, nou, das hun mening, t is nie leuk, maar wat heeft terugschelden nou voor zin? Dan ben je net zo achterlijk bezig als die ander, toch?

Mzzl
^LieXeR^

-(-A-)- AnArchy AgAinst All rulezz
__________________
HoE KaN MeN RechtlijniG DenkeN IN 'N RondE SchedeL?!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 18:03
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
En even tegen de gene die denkt dat ik dat doe?
Ik oordeel niet op het eerste gezicht en ik scheld mense ook nie omdat ze homo zijn of omdat ze zich anders kleden dan mij
kan niet , ieder mens heeft 1ste oordeel , zelfs voordaat je met wie dan ook praat vel je al een oordeel. das menselijk.
Alleen de een zegt het ook en de andere niet maar iedereen denkt ongeveer het zelfde over een persoon.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:23
soulless
soulless is offline
Hmm, nee... Het maakt me geen klap uit hoe je er uit ziet of wat je bent.. Ja, ik vorm een idee over je, maar voordat ik je wat beter ken heb ik echt geen oordeel
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:47
-A-^LieXeR^-A-
-A-^LieXeR^-A- is offline
Ja, ik ben het met Soulles eens
__________________
HoE KaN MeN RechtlijniG DenkeN IN 'N RondE SchedeL?!!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:06
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
-A-^LieXeR^-A- schreef:

-(-A-)- AnArchy AgAinst All rulezz
al gezegd wat ik hier van vind... op lifestyle, waar je precies hetzelfde hebt gepost. is een crosspost, dat mag niet volgens mij...
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:24
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
ik vorm een idee over je, maar voordat ik je wat beter ken heb ik echt geen oordeel
volgens mij is een 'idee' over eimand hebben het zelfde als een oordeel over iemand hebben
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:58
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
ik vorm een idee over je, maar voordat ik je wat beter ken heb ik echt geen oordeel
volgens mij is een 'idee' over eimand hebben het zelfde als een oordeel over iemand hebben
een 'idee' is meer een voorstelling van hoe die persoon is. een 'oordeel' is wat je daarvan vindt.

imho
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:05
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
een 'idee' is meer een voorstelling van hoe die persoon is. een 'oordeel' is wat je daarvan vindt.
volgens mij zeg je twee keer het zelfde met andere woorden
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:34
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
een 'idee' is meer een voorstelling van hoe die persoon is. een 'oordeel' is wat je daarvan vindt.
volgens mij zeg je twee keer het zelfde met andere woorden
ik zeg dat, een 'oordeel' is, wat je van het 'idee' vindt.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 23:16
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
soulless schreef:
Mensen zijn zielige achterlijke wezens


__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 22:13
timonx
timonx is offline
Citaat:
soulless schreef:

Mensen zijn zielige achterlijke wezens
Nee, mensen zijn groepsdieren en als er dus mensen van een "andere" groep in hun omgeving komt vinden ze dat raar en hebben ze een soort natuurlijke angst. Daardoor krijg je dat soort reacties.
__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 23:39
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Mensen zijn zielige achterlijke wezens
Mensen zijn de beste wezens die de natuur oit heeft voortgebracht. En bij smooige mensen is er een fout in hun hersenen maar wat de topic-starter nu bekritiseerd is gewoon natuurlijk en normaal.

En deze -A-^LieXeR^-A- heeft er geen problemen mee want anders zou ze zich wel aanpassen aan de standaard. Dus als je het echt zo erg vindt dat men te vroeg over je oordeelt dan kleed je/gedraag je je anders.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 01:00
soulless
soulless is offline
Citaat:
Mensen zijn de beste wezens die de natuur oit heeft voortgebracht. En bij smooige mensen is er een fout in hun hersenen maar wat de topic-starter nu bekritiseerd is gewoon natuurlijk en normaal.
Yup, het beste, al denk ik niet dat er een absolute definitie van goed en slecht bestaat, persoonlijk vind ik mieren e.d. nog altijd beter, ze hangen ook al veel langer rond..

Ja, natuurlijk en normaal, op heel basaal niveau, het moet met de menselijke intelligentie toch wel mogelijk zijn daar bovenuit te stijgen?


__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 01:01
soulless
soulless is offline
En over idee/oordeel.

Ik vorm me een idee van hoe ik, op uiterlijk gebaseerd, verwacht dat zo iemand is, wat ze leuk vinden e.d.

Maar ik ga nog op geen enkele manier bepalen of ik ze aardig vindt en er mee om wil gaan... Verassingen zit in een klein hoekje en in alle kleren
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten de weg; of waarom gaat de zon niet onder...
sjoeltie
10 11-09-2004 17:06
Verhalen & Gedichten Waarom nou jij...
Rossantha
6 03-06-2004 21:01
De Kantine Waarom heeft Machiavelli een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 12:54
De Kantine Waarom heeft hasseltboy een ban?!
Mea Culpa
6 05-04-2004 12:49
ARTistiek De weg; of waarom gaat de zon niet onder?
Prada
21 15-04-2002 14:23
Verhalen & Gedichten waarom?
misspretty
0 06-11-2001 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.