Oud 17-01-2002, 13:03
*Nancyboy*
*Nancyboy* is offline
wanneer zouden swastikas uit het verdom hoekje komen? (beeeeetje nutteloze topic maar ok...)vroeger nl voor wo2 was t best wel een normaal verschijnsel(zie plaatjus)


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2002, 13:05
W1ZZ
Avatar van W1ZZ
W1ZZ is offline
zodra de gemiddelde mens de intelligentie krijgt om te kunnen relativeren, en zodra iedereen weet dat de swastika veel ouder is dan WO2

to put it simple: never
__________________
** Je zoekt het maar uit **
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 13:11
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik denk dat er teveel negatieve associaties aan kleven. Waarschijnlijk is het imago ervan vooergoed vastgesteld..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:07
Mugshot
Mugshot is offline
Er hingen zo veel mooie betekenissen aan de swastika, in het boeddhisme was het bijvoorbeld het wiel van het leven, ik vind het op zich ook een mooi teken.
Maar na de tweede wereldoorlog reageren mensen met een normaal tot laag relativeringsvermogen al gauw heel agressief op de swastika, pas over een boel generaties zal het teken niet zo snel meer met het nazisme geasocieerd worden.
Jammer eigenlijk..
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:09
W1ZZ
Avatar van W1ZZ
W1ZZ is offline
je zou er een op je kamer moeten hangen en als iemand dan binnenkomt en pissig wordt weet je meteen dat die persoon een beetje intellect in z'n donder mist en niet kan relativeren..

</gevaarlijke opmerking >
__________________
** Je zoekt het maar uit **
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:10
Verwijderd
ik denk dat dat nog een hele tijd duurt.Omdat iedereen het nou meteen associeerd met WO2.Heel jammer vind ik,want het is een heel mooi teken opzich.



[Dit bericht is aangepast door Osiris (17-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:18
feline
feline is offline
Het symbool zal vroeger wel heel mooi geweest zijn. Maar het staat inmiddels (dat is nu eenmaal zo) voor vreselijke gebeurtenissen. 'k denk dat je uit respect voor wat er gebeurd is, het niet meer kan maken om dit teken te gebruiken.
Het is niet zo heel vreemd dat mensen automatisch aan de 2e wereldoorlog denken.
Er zijn genoeg andere symbolen, kies een andere, hang er een leuke betekenis aan. En laat dit voor wat het is, je kan de geschiedenis toch niet terugdraaien.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:32
Mugshot
Mugshot is offline
Ik denk dat het probleem eerder is dat puberende, maatschappelijk mislukte en daardoor gefrustreerde figuren genaamd 'neo-nazis' dit teken nog steeds met dezelfde betekenis als toen in duitsland gebruiken om hier aandacht mee te trekken.
Dit teken wordt nu dus nog steeds met dezelfde betekenis gebruikt, sterker nog, het wordt alleen maar met de nazi gedachte erachter gebruikt.
Als wij de swastika langzaam met andere betekenissen leren te relativeren en er dus niet meer zo van schrikken als we hem ergens zien, kunnen we hem op den duur voor andere dingen inzetten, de vroegere betekenissen bijvoorbeeld.
Als meer mensen de swastika voor andere dingen zullen gebruiken zullen de zogenaamde neo-nazis van zelf een ander teken gebruiken.
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:33
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
W1ZZ schreef:

</gevaarlijke opmerking >

Dan krijg ik een politisch correct pak slaag

__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:49
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
zo'n mooi teken zo mooi om zeep geholpen, kan geen enkel voorbeeld vinden van iets dat zn complete betekenis heeft verloren door een gebeurtenis, hoe verschrikkelijk dan ook. Vind t ook niet echt vreemd dat mensen generaties lang geen moeite hebben gedaan om maar iets te weten te komen over de werkelijke beteknis en oorsprong van de swastika...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 16:30
Ska-nne
Ska-nne is offline
Keltisch teken toch? Als symbool van overwinning.

Ik vind het jammer dat het zo misbruikt is. Maar ik moet zeggen dat ik het ook geen 'mooi' teken is. Er zijn mooiere keltische symbolen.
__________________
Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 17:18
Verwijderd
kheb al een jaar of twee een anti-nazi tekentje op mn tas staan met een doorkruizde swastika.. kwam pas vorig jaar er achter dat het nog iets anders betekende *dom*

maar de oorspronkelijke betekenis krijgen we waarschijnlijk nooit meer helemaal trug.. inderdaad zondig
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 17:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
nooit
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 17:26
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
*Nancyboy* schreef:
wanneer zouden swastikas uit het verdom hoekje komen? (beeeeetje nutteloze topic maar ok...)vroeger nl voor wo2 was t best wel een normaal verschijnsel(zie plaatjus)

Zodra nazis het gejatte teken niet meer gebruiken.

Nu wordt het direct met nazisme geassocieerd, en niet met de werkelijke betekenis.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 19:26
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
>> f&l
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
Gatara
499 14-10-2007 20:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Prince Harry gaat als Nazi verkleed naar feest
Gornetsnoaker
141 28-01-2005 02:12
Lifestyle skinheads
NBV
148 09-03-2004 14:19
De Kantine Hakenkruizen in agenda/schriften
Nokyaria
319 03-01-2004 18:18
Muziek BLACK METAL, in Staddijk te Nijmegen
misantrophia
239 29-03-2003 20:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ja of nee: Mag er in Amsterdam gedemonstreerd worden op het huwelijk van Max en Wil?
Nieuwe Nationale Partij
149 08-02-2002 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.