Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2018, 12:26
df
Avatar van df
df is offline
voor/tegen?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2018, 12:27
Verwijderd
Voor.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:27
Verwijderd
Maar is niet haalbaar met die gereformeerde schijtpartijen als het CDA en de CU in de regering.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:28
Verwijderd
Die kankerchristelijken moeten echt een keer optyffen met hun weerstand tegen moderne dingen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:28
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Maar is niet haalbaar met die gereformeerde schijtpartijen als het CDA en de CU in de regering.
Volgens is het voornamelijk de bevindelijk-gereformeerde hoek die niet inent (SGP).
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Volgens is het voornamelijk de bevindelijk-gereformeerde hoek die niet inent (SGP).
CDA heeft nu al laten weten niet voor te zijn. Al die mongolen houden elkaar de hand boven het hoofd.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
100% voor. En als dat niet haalbaar is, ouders straffen/korten waar mogelijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:32
df
Avatar van df
df is offline
De feesboekcomments op dat stuk van Dijkhoff hierover lezen is trouwens geen aanrader. Hoe vaak mensen wel niet zonder enig spoor van ironie 'als vaccins werken maakt het toch niet uit als ze op de crèche met niet-gevaccineerden spelen' schrijven.

En ik heb het idee dat dat niet alleen de ouderwetse 'tsja als God het wil ga je dood'-figuren zijn, maar meer ''ik heb zelf onderzoek gedaan en er zitten gifstoffen in vaccins''-figuren.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:40
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
100% voor. En als dat niet haalbaar is, ouders straffen/korten waar mogelijk.
Kinderbijslag afpakken ben ik niet voor, maar voor niet-ingeënte kinderen is absoluut geen plek op het kinderdagverblijf wat mij betreft.

Weet iemand in hoeverre ze bij het consultatiebureau weigeraars proberen te overtuigen?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:40
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Voor
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:46
Verwijderd
Absoluut voor.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:47
Verwijderd
Voor natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:48
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Helemaal voor.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:51
df
Avatar van df
df is offline
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/02...ening-a1611942
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Kinderbijslag afpakken ben ik niet voor, maar voor niet-ingeënte kinderen is absoluut geen plek op het kinderdagverblijf wat mij betreft.

Weet iemand in hoeverre ze bij het consultatiebureau weigeraars proberen te overtuigen?
Kinderbijslag
Kinderopvangtoeslag
Zorgtoeslag

Per. Direct. Stopzetten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Voor met als enige uitzondering kinderen die op medische gronden niet ingeënt kúnnen worden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:53
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Kinderbijslag
Kinderopvangtoeslag
Zorgtoeslag

Per. Direct. Stopzetten.
Ik lees net dat iets dergelijks in Australië voor een flinke stijging in de vaccinatiegraad gezorgd heeft. Dan wel voor, had ik niet verwacht.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:53
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Voor met als enige uitzondering kinderen die op medische gronden niet ingeënt kúnnen worden.
Ja, uiteraard met dat voorbehoud inderdaad.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2018, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ik lees net dat iets dergelijks in Australië voor een flinke stijging in de vaccinatiegraad gezorgd heeft. Dan wel voor, had ik niet verwacht.
Er is een verrassend grote groep die "het maar niet doet" zonder dat ze dat uit fanatieke overtuiging doet, maar gewoon omdat ze twijfelen, het niet precies weten, de kerk/bakfietsmoeder met de grootste bek zegt dat het niet mag - en die zijn financieel zó overtuigd.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 12:54
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Voorder dan voor.
Mijn vent zei toen we het hier over hadden een paar jaar terug en een hogere vaccinatiegraad dat we dus no fucking way kinderen krijgen als we in NL wonen. Daar denk ik tegenwoordig bijna praktisch hetzelfde over.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Voor met als enige uitzondering kinderen die op medische gronden niet ingeënt kúnnen worden.
Ik vind het oprecht ontzettend jammer en totaal overbodig dat deze opmerking steeds gemaakt moet worden. Wat denk je nou, dat ik de wereld beter wil maken door zieke kinderen in te enten die er dan aan doodgaan?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Ik lees net dat iets dergelijks in Australië voor een flinke stijging in de vaccinatiegraad gezorgd heeft. Dan wel voor, had ik niet verwacht.
Het gaat er niet eens om of het op grote schaal helpt. Als er één ouder is die het hierdoor wél doet is het winst.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Die kankerchristelijken moeten echt een keer optyffen met hun weerstand tegen moderne dingen.
Ik word altijd een beetje opgewonden als je zo praat. <3
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 13:19
Verwijderd
Citaat:
100% voor. En als dat niet haalbaar is, ouders straffen/korten waar mogelijk.
Door dit soort uitspraken word ik ook altijd een beetje geil. <3
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 13:22
Verwijderd
Ik ben uiteraard ook voor en vind dat ouders uit de ouderlijke macht gezet moeten worden als zij hun kinderen niet vaccineren.

Zij besluiten kinderen (die er zelf helemaal niet voor gekozen hebben) op deze kankerwereld te zetten, en dan maken ze hun leven nog meer kut.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2018, 13:23
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Voor, petitie ondertekend, alles!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 13:32
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Het gaat er niet eens om of het op grote schaal helpt. Als er één ouder is die het hierdoor wél doet is het winst.
Maar dat het op grote schaal helpt is dan nog wel beter jeetje
__________________
Forumdownie

Laatst gewijzigd op 24-08-2018 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 14:30
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Voorder dan voor.
Mijn vent zei toen we het hier over hadden een paar jaar terug en een hogere vaccinatiegraad dat we dus no fucking way kinderen krijgen als we in NL wonen. Daar denk ik tegenwoordig bijna praktisch hetzelfde over.
Hmmm ik kan ze hier in DK beter ook niet krijgen want de vaccinatiegraad ligt hier schijnbaar nog wat procenten lager
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Wat denk je nou, dat ik de wereld beter wil maken door zieke kinderen in te enten die er dan aan doodgaan?
Ja. Zo'n enorme lul heb je.... Eh. Ben je wel. Zo'n enorme lul ben je wel.
Citaat:
Voor, petitie ondertekend, alles!
Dit.

Betreft het consultatiebureau, ik vermoed van wel. Tenminste, de indruk heb ik bij het cb waar ik naar toe ga wel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 18:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik voed mijn kind veganistisch en biologisch op en daar horen geen onnatuurlijke gifstoffen bij. Bovendien krijg je van vaccinaties autisme, en dan heb ik liever dat m'n kind gewoon dood gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Ja. Zo'n enorme lul heb je.... Eh. Ben je wel. Zo'n enorme lul ben je wel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik voed mijn kind veganistisch en biologisch op en daar horen geen onnatuurlijke gifstoffen bij. Bovendien krijg je van vaccinaties autisme, en dan heb ik liever dat m'n kind gewoon dood gaat.
Als mijn kind toch dr mazelen krijgt, ga ik wel naar mijn vaste klankschaaltherapeut en laat ik haar chakra's uitlijnen. Mocht dat niet baten, overweeg ik een stilte-retraitre in een yurt in Mongolië. Daar kun je dan alle negatieviteit aan een roofvogel binden die ze trainen om die pakketjes dan los te laten boven het ravijn. Maar dat is wel erg rigoreus, eerst de klankschaaltherapie maar afwachten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 18:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als mijn kind toch dr mazelen krijgt, ga ik wel naar mijn vaste klankschaaltherapeut en laat ik haar chakra's uitlijnen. Mocht dat niet baten, overweeg ik een stilte-retraitre in een yurt in Mongolië. Daar kun je dan alle negatieviteit aan een roofvogel binden die ze trainen om die pakketjes dan los te laten boven het ravijn. Maar dat is wel erg rigoreus, eerst de klankschaaltherapie maar afwachten.
Ja leuk als je dat als ouder wil, echt dikke prima, ware het niet dat je anderen ook in gevaar brengt door jouw kind niet te laten vaccineren...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 18:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Voor natuurlijk.
Citaat:
Kinderbijslag
Kinderopvangtoeslag
Zorgtoeslag

Per. Direct. Stopzetten.
Ik merk dat ik IRL echt steeds bozer wordt. Die mensen hebben geen idee. Mazelen een griepje? No way. Zelfs zonder complicatie zijn die kinderen ZIEK. ERG ZIEK.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ja leuk als je dat als ouder wil, echt dikke prima, ware het niet dat je anderen ook in gevaar brengt door jouw kind niet te laten vaccineren...
Helemaal niet 'dikke prima.' Dit is verdomme geen victimless crime. Hoe kan je dit nou zeggen? Allemachtig.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ja leuk als je dat als ouder wil, echt dikke prima, ware het niet dat je anderen ook in gevaar brengt door jouw kind niet te laten vaccineren...
Je hebt in de gaten dat ik ook echt wel voor vaccineren ben? Ik bedoel, ik ben hier en daar ook wel een zweefteef, maar als het om dit soort dingen gaat, ben ik dat absoluut niet. Er wordt gewoon gevaccineerd. Er is een reden dat "die ziektes niet meer bestaan!!!!111!!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2018, 19:10
df
Avatar van df
df is offline
Boosmaakartikel: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/23...wordt-a1614019
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ik merk dat ik IRL echt steeds bozer wordt. Die mensen hebben geen idee. Mazelen een griepje? No way. Zelfs zonder complicatie zijn die kinderen ZIEK. ERG ZIEK.
Ik heb deze week mijn mening omgegooid. Ik was tegen een verplichting vanwege zelfbeschikking maar van de week realiseerde ik me dat het niets met zelfbeschikking te maken heeft en dat het niets anders is dan Russische roulette.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 19:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Helemaal niet 'dikke prima.' Dit is verdomme geen victimless crime. Hoe kan je dit nou zeggen? Allemachtig.
Het zou dikke prima zijn, als het alleen impact had op jouw eigen kind. Dan breng je alleen je eigen kind in gevaar (wat nog steeds eigenlijk niet zou moeten). Maar dat is dus niet zo.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 19:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hebt in de gaten dat ik ook echt wel voor vaccineren ben? Ik bedoel, ik ben hier en daar ook wel een zweefteef, maar als het om dit soort dingen gaat, ben ik dat absoluut niet. Er wordt gewoon gevaccineerd. Er is een reden dat "die ziektes niet meer bestaan!!!!111!!"
Tuurlijk snap ik dat Enilorac! Ik ging even mee in jouw verhaal, dus mijn opmerking was niet gericht aan jou maar aan de mensen waar jij over schreef
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:23
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Het zou dikke prima zijn, als het alleen impact had op jouw eigen kind. Dan breng je alleen je eigen kind in gevaar (wat nog steeds eigenlijk niet zou moeten). Maar dat is dus niet zo.
Hij snapte dat en vindt dus dat het niet prima is je eigen kind in gevaar te brengen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Het zou dikke prima zijn, als het alleen impact had op jouw eigen kind. Dan breng je alleen je eigen kind in gevaar (wat nog steeds eigenlijk niet zou moeten). Maar dat is dus niet zo.
Het is echt niet prima om dat voor een ander te besluiten... Ook niet voor je eigen kind.

Dit. Is. Een. Goede. Zaak.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:43
Verwijderd
Wtf Eline, ik snap jouw posts in deze topic niet
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:44
Verwijderd
Ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:48
Verwijderd
De intolerantie van toleranten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Het zou dikke prima zijn, als het alleen impact had op jouw eigen kind. Dan breng je alleen je eigen kind in gevaar (wat nog steeds eigenlijk niet zou moeten). Maar dat is dus niet zo.
"Eigenlijk niet zou moeten" ben je dom of zo?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ouders neem je bepaalde keuzes. Je kunt ervoor kiezen je kind (jongen) te laten besnijden, of mee naar een kerk te nemen, of op hockey te doen, of 's avonds alleen in het donker te laten fietsen. En zolang dat besluit alleen invloed heeft op het eigen kind vind ik dat ouders daarin tot op zekere hoogte gewoon zelf mogen beslissen en doen wat hen goed lijkt.

Zelfs ouders die absoluut niet de mentale capaciteiten hebben om kinderen op te voeden (zwakbegaafden) mogen in Nederland gewoon kinderen krijgen. Dat recht mag hen niet afgenomen worden, hoe groot de last uiteindelijk ook is voor de maatschappij. (Zembla had daar een tijd geleden een enorm interessante aflevering over!). Ouders hebben dus een bepaald recht om keuzes te maken wat betreft het leven van hun kind.

In diezelfde lijn zou je als ouder dus ook mogen beslissen of jouw kind wel of niet een prik krijgt. Als ouder/ tienermeisje mag je immers ook zelf kiezen of je wel of niet laat inenten tegen baarmoederhalskanker.

Het grote verschil is, dat het niet vaccineren van kleine kinderen ook andere kinderen in gevaar brengt, waardoor het ineens een hele andere overweging wordt. Ouders doen niet alleen iets tegenover hun eigen kind, wat mogelijk gevaarlijk is. Maar ze zorgen er ook voor dat andere kinderen extra gevaar lopen. En dat vind ik een slechte zaak.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:55
Verwijderd
Jezus Christus
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:56
Verwijderd
WTF IS ER MIS MET HOCKEY DAN GODVERDOMME
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 20:57
Verwijderd
OF DOOR HET DONKER LATEN FIETSEN
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Welkom in de Mensaai #1960
Verwijderd
500 18-10-2020 08:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaccinatie
nachtmens
95 27-09-2013 00:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.