Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2007, 15:41
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Vriendin van me: 'Aaah een maad!' (over een kruimel wit brood )
Ik ook, maar expres, omdat mijn ouders (en ik tot voor kort ook) in Made wonen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2007, 15:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het is gaaf om 'tetten' te zeggen in plaats van 'tieten'.

Niet meer.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Het is gaaf om 'tetten' te zeggen in plaats van 'tieten'.

Niet meer. Nooit geweest.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 16:36
Verwijderd
Konijnen zijn knaagdieren
Nee, zijn het niet. Knaagdieren vormen de orde der Rodentia, konijnen behoren tot de orde der Lagomorpha.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 13:45
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Jumpstyle is leuk

Nope. Nooit geweest ook.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Jumpstyle is leuk

Nope. Nooit geweest ook.
En zal het ook nooit worden.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 09:16
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Dat een poesje gesteriliseert wordt. dat is niet waar, ze wordt gecastreerd.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 09:28
Verwijderd
Dat je eerste klas mag reizen met een tweede klas-vervoersbewijs als de tweede klas vol zit. Dit mag alleen als de conducteur daar toestemming voor geeft.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 14:41
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Als je geen ov jaarkaart hebt, mag je meereizen op die van iemand anders
Alleen buiten de spits (na 9 uur dus)

Rechtzaken zijn spannend!
Nee, het is net een kinderruzie compleet met non-argumenten!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Als je geen ov jaarkaart hebt, mag je meereizen op die van iemand anders
Alleen buiten de spits (na 9 uur dus)

Rechtzaken zijn spannend!
Nee, het is net een kinderruzie compleet met non-argumenten!
Rechtzaken zijn soms wél spannend! Civiele zaken, waarbij bijvoorbeeld ouders ruziën over een voogdij mogen dan soms op kinderruzies lijken, strafzaken zijn een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 16:45
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Als je geen ov jaarkaart hebt, mag je meereizen op die van iemand anders
Alleen buiten de spits (na 9 uur dus)
Dat vind ik nogal een onvolledig antwoord.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Als je geen ov jaarkaart hebt, mag je met korting meereizen op die van iemand anders
Alleen buiten de spits (na 9 uur dus)

Rechtzaken zijn spannend!
Nee, het is net een kinderruzie compleet met non-argumenten!
even kleine correctie
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 18:08
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
En slechts met producten van NS.

Als we toch gaan aanvullen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 18:11
Verwijderd
Citaat:
En slechts met producten van NS.

Als we toch gaan aanvullen.
Dus niet bij Syntus, Veolia, Arriva, e.d.?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 18:14
Verwijderd
Emoties, gedachten e.d. zijn niet meetbaar

Natuurlijk wel. Ze zijn immers niet metafysisch.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 19:15
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Emoties, gedachten e.d. zijn niet meetbaar

Natuurlijk wel. Ze zijn immers niet metafysisch.
hoe meet je emoties dan?
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 19:41
Verwijderd
Citaat:
hoe meet je emoties dan?
In 1800 kon men elektronen niet meten. Betekent dat dat elektronen in 1800 niet meetbaar waren? Natuurlijk niet, elektronen in 1800 waren precies hetzelfde als ze nu zijn en dus precies even meetbaar.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 19:56
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
je gebruikt maar 10% van je hersenen

welke 10% dan? en hoe past dat binnen de evolutietheorie?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 20:03
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
er zijn maar 3 dimensies, plus tijd

http://www.tenthdimension.com
(lalz, iig leuk verzonnen)
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:24
Verwijderd
Er zijn oneindig veel dimensies. Een dimensie is gewoon een wiskundige constructie.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
VPRO is een afkorting.

Nee, het zijn gewoon vier letters.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
je gebruikt maar 10% van je hersenen

welke 10% dan? en hoe past dat binnen de evolutietheorie?
Dit vind ik een rare.
Welke 10% heeft toch niks te maken met het ontkrachten of bekrachtigen van je standpunt?
En binnen de evolutietheorie zou dit betekenen dat de zwakkeren een nog kleiner percentage van hun hersenen gebruikten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het zou ook betekenen dan 90% van je hersenen zomaar is ontstaan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:53
Verwijderd
Citaat:
VPRO is een afkorting.

Nee, het zijn gewoon vier letters.
Nee. Het betekent Vrijzinnig Protestantse Radio Omroep.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee. Het betekent Vrijzinnig Protestantse Radio Omroep.
Nee. In de jaren zestig veranderde de V.P.R.O. haar naam in VPRO, om aan te geven dat de betekenis van de letters verdween en dat ze geen religieuze omroep meer waren.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:55
Verwijderd


Zie je, ik moet niet in dit topic komen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het zou ook betekenen dan 90% van je hersenen zomaar is ontstaan.
Maar sluit de evolutietheorie geheel uit dat er dingen in het lichaam aanwezig kunnen zijn zonder functie dan? Want de kans op overleving wordt er toch ook niet kleiner van?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:57
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Maar sluit de evolutietheorie geheel uit dat er dingen in het lichaam aanwezig kunnen zijn zonder functie dan? Want de kans op overleving wordt er toch ook niet kleiner van?
Dat lijkt me niet, aangezien er zat dingen in ons lichaam zijn zonder functie.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Maar trouwens, eigenlijk is het ook onzin. Als ze willen dat de letters niks betekenen moeten ze de omroep ~gnqr noemen, want het is natuurlijk raar om te zeggen "Oke, eerst betekende het iets, maar we hebben de puntjes er van tussen gehaald, dus nu niet meer hoor! Het zijn gewoon letters!"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar sluit de evolutietheorie geheel uit dat er dingen in het lichaam aanwezig kunnen zijn zonder functie dan? Want de kans op overleving wordt er toch ook niet kleiner van?
Eigenlijk wel, want volgens de evolutietheorie heeft niets een functie. Maar goed, ik snap wat je bedoelt.

Er zijn inderdaad dingen in ons lichaam aanwezig waar we niets aan hebben, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat negentig procent van je hersenen zich zomaar ontwikkelt zonder ooit een succes te vertonen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar trouwens, eigenlijk is het ook onzin. Als ze willen dat de letters niks betekenen moeten ze de omroep ~gnqr noemen, want het is natuurlijk raar om te zeggen "Oke, eerst betekende het iets, maar we hebben de puntjes er van tussen gehaald, dus nu niet meer hoor! Het zijn gewoon letters!"
Ja, nou, toch is het zo.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Ja, nou, toch is het zo.
Ha!

Gedisst.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:00
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Eigenlijk wel, want volgens de evolutietheorie heeft niets een functie. Maar goed, ik snap wat je bedoelt.

Er zijn inderdaad dingen in ons lichaam aanwezig waar we niets aan hebben, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat negentig procent van je hersenen zich zomaar ontwikkelt zonder ooit een succes te vertonen.
Zonder ooit een succes te vertonen is natuurlijk heel wat anders dan niet gebruiken. Er zijn natuurlijk zat dingen die wel een functie hebben maar die je niet gebruikt.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ha!

Gedisst.
Niks. Ik verdedig het standpunt van de VPRO in deze niet, ik beschreef het alleen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Zonder ooit een succes te vertonen is natuurlijk heel wat anders dan niet gebruiken. Er zijn natuurlijk zat
Dat ontken ik toch ook niet?

Citaat:
dingen die wel een functie hebben maar die je niet gebruikt.
Zoals?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Zonder ooit een succes te vertonen is natuurlijk heel wat anders dan niet gebruiken. Er zijn natuurlijk zat dingen die wel een functie hebben maar die je niet gebruikt.
Kleine hersenen gebruik je niet bewust, maar geven je wel vermogen om balans te houden. Het is inderdaad de vraag of dit ook onder 'gebruiken' valt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:04
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Dat ontken ik toch ook niet?



Zoals?
Nouja, jij hebt het over 90% van je hersenen die zich ontwikkelen zonder ooit succes te vertonen, terwijl het erom ging dat je maar 10% van je hersenen gebruikt. Dus jij impliceert dat het hetzelfde is, terwijl ik zeg dat dat niet zo hoeft te zijn.

Een voorbeeld: als je nooit kinderen krijgt had je eigenlijk geen baarmoeder nodig. Nou heeft een baarmoeder ook nog wel wat andere functies maar die hoeven niet per se in een baarmoeder te zitten.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nouja, jij hebt het over 90% van je hersenen die zich ontwikkelen zonder ooit succes te vertonen, terwijl het erom ging dat je maar 10% van je hersenen gebruikt. Dus jij impliceert dat het hetzelfde is, terwijl ik zeg dat dat niet zo hoeft te zijn.

Een voorbeeld: als je nooit kinderen krijgt had je eigenlijk geen baarmoeder nodig.
Ja, maar ik doelde meer op functies die je als diersoort niet gebruikt, niet als individu. Die zijn er ook wel, maar zoiets ingewikkelds als 90% van een menselijk brein ontwikkelt zich niet zonder dat het ooit gebruikt wordt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ja, maar ik doelde meer op functies die je als diersoort niet gebruikt, niet als individu. Die zijn er ook wel, maar zoiets ingewikkelds als 90% van een menselijk brein ontwikkelt zich niet zonder dat het ooit gebruikt wordt.
Mja, maar dat is maar net wat je bedoelt. Als je zegt dat je maar 10% van je hersenen gebruikt, kun je daarmee zeggen dat iedereen dezelfde 10% van de hersenen gebruikt, of dat iedereen gemiddeld 10% van zijn eigen hersenen gebruikt en het bij iedereen anders is welke 10%.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik denk dat het waar is dat je maar 10% van je hersenen gebruikt.

En nog één keer 10% om het af te leren
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mja, maar dat is maar net wat je bedoelt. Als je zegt dat je maar 10% van je hersenen gebruikt, kun je daarmee zeggen dat iedereen dezelfde 10% van de hersenen gebruikt, of dat iedereen gemiddeld 10% van zijn eigen hersenen gebruikt en het bij iedereen anders is welke 10%.
Volgens mij is het gerucht de wereld ingekomen door een reclame voor computers ofzo, waarin gesuggereerd werd dat we over telepathie zouden beschikken als we 100% gebruikten.
Maar daarin bedoelden ze dus wel dat iedereen dezelfde 10% gebruikt. En dat de rest er een beetje voor Jan met de korte lul bijzit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:19
Verwijderd
Pfft, vandale geeft dan een verkeerde beschrijving van VPRO.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 00:01
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Maar trouwens, eigenlijk is het ook onzin. Als ze willen dat de letters niks betekenen moeten ze de omroep ~gnqr noemen, want het is natuurlijk raar om te zeggen "Oke, eerst betekende het iets, maar we hebben de puntjes er van tussen gehaald, dus nu niet meer hoor! Het zijn gewoon letters!"
Ja, maar als de VPRO haar naam zou veranderen in ~gnqr dan zou niemand haar meer kennen. Naamsbekendheid is ook belangrijk. Daarom is deze manier waarschijnlijk gekozen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar als de VPRO haar naam zou veranderen in ~gnqr dan zou niemand haar meer kennen. Naamsbekendheid is ook belangrijk. Daarom is deze manier waarschijnlijk gekozen.
Dat weet ik, maar ik hou ervan om grapjes te maken!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 01:25
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Kleine hersenen gebruik je niet bewust, maar geven je wel vermogen om balans te houden. Het is inderdaad de vraag of dit ook onder 'gebruiken' valt.
dat is wel leuk, wat je zegt is dat je sommige delen van je hersenen bewust gebruikt en sommige niet. maar goed dat is een andere discussie

het gaat er om dat het eigenlijk een belachelijke stelling is. het roept een hoop zeer fundamentele vragen op. bijvoorbeeld, hoe bewijs je dat je 10% gebruikt? is die 10% die je "aanwijst" niet gewoon 100%? niet alles wordt immers tegelijk gebruikt.

we hebben t over delen in ons lichaam die niet gebruikt worden (welke dan?) en als die bestaan, gebruiken we daar dan wel een procentueel deel van? dan zouden ze dus wel een functie hebben. iets heeft een functie of niet, niet een beetje functie.

en wat uice zegt, het is verzonnen en in stand gehouden door supernatural aanhangers
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 08:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
dat is wel leuk, wat je zegt is dat je sommige delen van je hersenen bewust gebruikt en sommige niet. maar goed dat is een andere discussie

het gaat er om dat het eigenlijk een belachelijke stelling is. het roept een hoop zeer fundamentele vragen op. bijvoorbeeld, hoe bewijs je dat je 10% gebruikt? is die 10% die je "aanwijst" niet gewoon 100%? niet alles wordt immers tegelijk gebruikt.

we hebben t over delen in ons lichaam die niet gebruikt worden (welke dan?) en als die bestaan, gebruiken we daar dan wel een procentueel deel van? dan zouden ze dus wel een functie hebben. iets heeft een functie of niet, niet een beetje functie.
De blindedarm had vroeger bijvoorbeeld een functie, en nu niet meer.

Eigenlijk type ik dit me tegenzin, want als evolutionist weet ik dat de blindedarm nog net zoveel functie heeft als hij ooit gehad heeft, maar goed
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 10:03
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Of we weten de functie van die andere delen gewoon (nog) niet. Zoveel is ons nog niet bekend van de werking van de hersenens
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 10:52
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Rechtzaken zijn soms wél spannend! Civiele zaken, waarbij bijvoorbeeld ouders ruziën over een voogdij mogen dan soms op kinderruzies lijken, strafzaken zijn een heel ander verhaal.
Ik had het ook over een strafzaak en het was vooral frustratie van mijn kant, evenals het verhaal over de ov
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 11:25
Verwijderd
We gebruiken ongeveer 10 % van de capaciteit van onze hersenen. Dus wel iedere cel, maar niet iedere verbinding of zo iets. (hoe het precies zit weet ik ook niet hoor.) Als je heel bewust je hersenen traint met van die spelletjes kunnen onderzoekers na een tijdje meer activiteit waarnemen en heb je dus ''meer hersenene'' ingezet dan daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 11:59
Verwijderd
als een apparaat helemaal niets meer doet, hij echt stuk is en vervangen moet worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware (deel 2)
freyk
195 11-12-2004 23:12
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.