Oud 24-05-2017, 20:24
BasBasLol
BasBasLol is offline
mischien is er een andere levensvorm die veel inteligenter is dan wij en hebben ze een groot computerspel gemaakt waarin allemaal kunstmatige mensen leven? ik weet dat het raar klinkt maar het zou toch mogenlijk zijn?
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2017, 20:25
Verwijderd
Ja. Maar hoeft niet bijzonder relevant te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 20:26
BasBasLol
BasBasLol is offline
klopt maar het zou mogenlijk zijn want wij zijn ook al in de richting van het maken van een zelfdenkend computerprogramma
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 21:52
Verwijderd
Citaat:
klopt maar het zou mogenlijk zijn want wij zijn ook al in de richting van het maken van een zelfdenkend computerprogramma
Dat is er al, denk maar aan bijvoorbeeld bots in games, die 'denken' ook zelf
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 22:02
Verwijderd
Nee, dat doen ze niet. Ze voeren vooraf ingeprogrammeerde instructies uit. Er zijn wel wat trucs waardoor ze intelligent lijken maar dat is vooral omdat ze uit alle mogelijkheden datgene gaan kiezen wat het beste werkt. Zo werkt menselijke intelligentie niet helemaal, die kunnen een probleem analyseren in veel minder stappen. Ze zien in één keer het totaalplaatje.

Met deep-learning gaan computers trouwens wel die kant meer op, omdat alle data nu aan elkaar gekoppeld wordt. Je moet je voorstellen dat we nu PER DAG net zoveel informatie produceren als de complete mensheid tot 2006 bij elkaar had geproduceerd.
Dat zorgt voor die kennisbasis die je nodig gaat hebben, maar dan nog duurde het begin 2015 ongeveer 40 minuten om 1 seconde aan hersenactiviteit te simuleren. Maar dat gaat puur over rekenkracht. Ik denk dat het menselijk brein nog wel eens instructies zouden kunnen hebben die een computer nooit zal kunnen evenaren, of in ieder geval niet zonder toevoeging van biologische componenten. Maar ook dat, bionica, cyborgs, implantaten, dat zijn fantastische ontwikkelingen.
In ieder geval, het gaat nog wel even duren voordat er echt intelligente tegenstanders zijn in computerspelletjes. Misschien wel echt nooit omdat het het te moeilijk zou maken.

Annieweeey, over 100 jaar, als de grondstoffen niet opraken, dan zijn computers allesoverheersend als dit exponentiële tempo doorgaat.

Groetjes,

Een onzekere tweeling.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2017, 15:12
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ha ik vind het heel leuk dat ik niet de enige ben die daar over nadenkt. Ik heb sinds mijn 11e echt een fascinatie voor het concept van de wereld als een soort habbohotel . Ik geloof er overigens niet in, maar vind het gewoon een hele leuke theorie.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2017, 22:13
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ligt het nou aan mij of is het eerder regel dan uitzondering, dit soort existentiële overpeinzingen, al dan niet onder invloed van het één of ander
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 17-06-2017, 23:55
Verwijderd
Te veel gegamed ? :b
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 14:00
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Citaat:
mischien is er een andere levensvorm die veel inteligenter is dan wij en hebben ze een groot computerspel gemaakt waarin allemaal kunstmatige mensen leven? ik weet dat het raar klinkt maar het zou toch mogenlijk zijn?
Haha, zou kunnen. DMT psychonouten hebben dat gevoel ook.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2017, 23:38
NSEP
NSEP is offline
Misschien, ik heb ergens gehoord dat Elon Musk dat ook denkt.

Ik weet het zelf niet, maar nu wijzelf (mensen) kleine simulaties kunnen maken van een klein universumpje, klinkt het niet zo gek. Ik weet zeker dat binnen 500 jaar een 50 jaar oude man die in zijn moeders kelder woont een eigen universum met leven en all op zijn computer heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 14:41
SuperLeuk01
SuperLeuk01 is offline
Citaat:
mischien is er een andere levensvorm die veel inteligenter is dan wij en hebben ze een groot computerspel gemaakt waarin allemaal kunstmatige mensen leven? ik weet dat het raar klinkt maar het zou toch mogenlijk zijn?
Heb ik ook eens gedacht, na die south park episode waar Stan een vr bril had.
]
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 17:37
blaches
blaches is offline
Op het bericht van Deadlock en over de AI:

Iemand tijdens het backpacken ontmoet die bezig is met (een soort) AI voor muziek. Hij bouwt de hele AI uitzichzelf met python maar om het verhaal kort te maken.

Hij zegt dat we echt al dichtbij AI zitten. De mens geeft de "super computers" (er zijn verschillende bedrijven die hiermee bezig zijn) allemaal functies. Analyseren, informatie herkennen, weten hoe je met de informatie omgaat en ga zo door maar door. Dit in combinatie met deep learning komt er een moment dat de computer zegt: "stop, ik ben zelf bewust". Als dit punt er is weten we ook wat zelfbewustzijn inhoudt en wat er allemaal nodig is om zelfbewust te zijn (omdat wij de computer bepaalde functies en informatie heeft gegeven). Een bepaalde combinatie van intelligentie en functies icm deep learning is de truc.

Hij zegt dat in het jaar 2050 het zeker als is gelukt. Hij verwacht het misschien al voor 2040. Je moet nagaan wat deadlock heeft gezegd: De technologie gaat nu al zo snel. De afgelopen 2 jaar hebben we al meer stappen gemaakt als in de 2000 jaar daar voor (geen precieze getallen maar in de buurt). Het moment dat AI verschijnt op deze wereld zal het ontiegelijk snel gaan. De AI is het enige zelfbewustte leven op aarden die zichzelf ook slimmer kan maken. Hij kan aangeven wat hij nodig heeft (processors , quantemcomputers etc.) om nog meer informatie te kunnen verwerken.

Binnen een jaar kan hij zichzelf al tientallen keren verbeterd hebben. Hij heeft de capiciteit om natuurkundige begrippen als "quantemmechanica" en hogere begrippen te kennen. Dit zouden wij nooit begrijpen omdat wij de hersencapiciteit hiervoor niet hebben maar hij wel. Hij kan zichzelf altijd verbeteren.

Binnen 5 jaar nadat de "echte" AI is uitgekomen is het mogelijk dat je wereld niet meer herkent. Hij maakt elke dag stappen wat de mensheid in geen 100 jaar kan doen. Hij maakt elke dag stappen in de technologie wat wij uberhaübt nooit kunnen maken omdat wij daar simpelweg niet toe in staat zijn. Nooit niet.

Ik kan het je verzekeren, het moment dat er een echte zelfbewuste AI uitkomt zal binnen 5 jaar de hele wereld er anders uitzien. Alles in je gekste dromen komen uit en nog verder.

Je moet hier bij denken aan dat we niks meer hoeven te doen, alle landbouw wordt uitgevoerd door computers. Zelf rijdende auto's. Medische technologie is zo ver...we zouden in principe alles kunnen kweken (zijn we al heel dichtbij) maar nu kunnen we oprecht alles kweken. Hartoperaties zullen enorm veilig worden omdat het door robots wordt gedaan. Nanotechnologie zal botbreuken en tumoren weg kunnen halen. We zullen in principe eeuwig oud kunnen worden omdat alles te vervangen is. Op het moment dat wij 100 zijn is de computer al 50 jaar zichzelf aan het verbeteren en is in staat om alles te doen. We kunnen op computers leven (soort matrix) alles, echt alles.

Het enigste waar we nu op wachten is de eerste echte zelfdenkende computer. De eerste AI. Vanaf dat moment zal het als een sneltrein gaan in deze wereld en zullen we het snel niet meer herkennen. Zoals ik al eerder zei; een computer kan zichzelf verbeteren op gebied van intelligentie. Wij niet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 18:08
Verwijderd
Waar jij het over hebt zie ik pas gebeuren rond singulariteit en dat ligt nog wel even van AI af.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2017, 14:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
https://www.simulation-argument.com/simulation.html

lees ze
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 12:46
Verwijderd
Volgens mij leven we met z'n allen in de matrix, ons brein denkt dat er van alles gebeurt om zo energie op te wekken voor skynet
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij leven we met z'n allen in de matrix, ons brein denkt dat er van alles gebeurt om zo energie op te wekken voor skynet
Het vervelende aan The Matrix is dat het gebruiken van een mens als batterij nou net het enige is wat totaal ongeloofwaardig en onpraktisch is aan de premisse.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2018, 20:46
Brucelee
Brucelee is offline
Personen die een religie volgen geloven ook dat deze wereld een test is, gemaakt door god. Dus hierbij is de wereld inderdaad een soort programma met god als de programeur
Met citaat reageren
Oud 04-09-2018, 02:17
Area51
Area51 is offline
Als er een andere levensvorm in de buurt is zou het best kunnen. Leuk idee dat we allemaal soort pacmans in een computerspel kunnen zijn. Die spookjes hadden trouwens ook voorgeprogrammeerde bewegingen en reageerden ook een beetje op jouw acties. Mensen lopen als testpersonen over straat met telefoons. Wie weet zijn de bugs er nog niet uit om ons geheel willoos te maken?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2018, 08:21
Verwijderd
Ja, want niemand hier kan zich inderdaad nog de tijd herinneren dat mensen zonder telefoon op straat liepen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2018, 12:07
Verwijderd
Ik denk dat deze topic uit de hand gaat lopen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2018, 13:55
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-09-2018, 18:35
Verwijderd
Ik ben verliefd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Little Big Adventure
A*
30 19-10-2005 16:00
Verhalen & Gedichten het echte systeem
grandmommy
8 21-12-2003 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.