Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2018, 10:41
Smiles_Kill_MeX
Smiles_Kill_MeX is offline
Ik ben zelf 15 jaar oud en is het dan raar dat ik erg onzeker ben over mijzelf, ik zie mezelf als een erg dik persoon terwijl mijn ouders zeggen dat ik niet dik ben, Ik ben ook niet de allerdunste maar toch.
Meestal als ik meisjes rond mijn leeftijd zie bijv. met slanke bovenbenen denk ik bijmezelf dat ik dat ook erg graag zo willen maar dat heb ik niet en Ik durf dan ook meestal geen korte broeken aan te doen, naveltruitjes (wat sommige meisjes op mijn school wel doen) of jurkjes, heeft er iemand tips of herkennen jullie dit zelf ook?
xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2018, 11:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat is doodnormaal helaas. Ik ben een paar kilo te zwaar geweest, maar heb ook een tijdje bijna overgewicht gehad. Ondanks dat was ik nooit tevreden over m'n lijf.
Wat ook niet helpt is dat jij alleen maar let op de delen van je lijf die je niet zo mooi vindt, terwijl anderen juist kijken naar jou als geheel. En misschien ook wel jaloers op jou zijn.
Zo had ik ooit een vriendin met een prachtig slank lichaam en mooi gezicht. Ik wou dat ik ook zo'n platte buik had. Tot we het ooit hadden over uiterlijk en zij juist wou dat ze meer van mijn figuur had (grotere borsten en in het geheel wat meer curves).

Zolang je zorgt dat je kleding draagt waarin jij je goed voelt ben je op je mooist! En dat dat geen naveltruitje is geeft niks (vind ik eerlijk gezegd toch maar ordinair)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2018, 14:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je hoeft niet dun te zijn om mooi te zijn! Je uitstraling (zelfvertrouwen uitstralen) en kleding die je sterke punten accentueert. Als ik een rokje draag wat op m'n heupen begint lijkt ik enorm breed, terwijl ik een prima figuur en gewicht heb. Draag ik een jurkje wat m'n taille benadrukt, of een kokerrokje wat high waisted is, dan komt mijn figuur juist heel mooi uit. Leer herkennen welke kleding voor jou werkt, omdat het jouw vormen mooi benadrukt of omdat jij je er goed in voelt.

Een beetje onzekerheid op jouw leeftijd is trouwens helemaal niet gek. Je lijf is nog volop in ontwikkeling en dat is wennen, iedereen ontwikkelt anders en op een ander tempo maar toch is het lastig om niet met anderen te vergelijken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe raak ik mijn onzekerheid weer kwijt?
Magaline
5 20-06-2010 12:39
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
Seksualiteit ik ben onzeker
carpediem
52 14-07-2007 21:52
Psychologie Vaak onzeker
Paulusma P
4 16-02-2006 23:31
Psychologie Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen?
Alistar
4 03-08-2005 11:29
Psychologie Beautiful - onzekerheid
lso
8 20-05-2004 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.