Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 18:36
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hai!

Ik heb hier wel eens vaker een topic geopend over mijn poes en gevonden kater, en nu vraag ik me af, de poes is van april, en we schatten de kat ook van april, kunnen ze nu al een wipje maken en de poes zwanger raken? wanneer is de beste tijd om te castreren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 20:25
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
castreren/steriliseren liefst vanaf 1 jaar, sommige dierenartsen doen het al vanaf een half jaar, maar dan zal de kat nooit 'uitgroeien'. Beetje jammer. De kat is vruchtbaar, bij poezen vanaf het moment dat ze voor het eerst krols zijn (menstrueren ook wel), bij katers kan je het merken als ze ineens erg veel overal gaan plassen en soms een nacht wegblijven. Waarschijnlijk zijn jou beide katten al wel vruchtbaar, dat komt meestal na een paar maanden, verschilt per kat, sommigen na 4 maanden, sommigen pas na een half jaar.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 21-09-2004 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 08:50
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
dus ik maak nu ook al kans dat de poes zwanger kan raken?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 21-09-2004 @ 21:25 :
sommige dierenartsen doen het al vanaf een half jaar
Soms ook omdat een kat anders steeds weer het hele huis onder pist...is ook een 'beetje jammer'. Zelfde geldt voor een vier-maanden-oude-zwanger-poes (dat overleeft ze niet, aldus onze dierenarts).

Verder heeft AngelLena volgens mij idd gelijk, kan na een paar maanden al zo zijn dat een kat vruchtbaar is.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 09:01
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
dus het is het beste als ik nu de kater die ongeveer een half jaar is laat castreren?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
tommygirl.S schreef op 22-09-2004 @ 10:01 :
dus het is het beste als ik nu de kater die ongeveer een half jaar is laat castreren?
Ik denk dat je het het beste met je dierenarts kunt overleggen, misschien raadt hij/zij wel aan om bv. de poes te stereliseren, omdat dat voor de poes minder schadelijk is dan voor een kater of wat dan ook (ik zeg maar even wat). Of misschien kan hij kijken of de poes idd al vruchtbaar is ofzo, wie weet is dat nog wel helemaal niet het geval. Het blijft natuurlijk een risico, maar ik denk dat je het idd het best zo lang mogelijk uit kan stellen...5/6 maanden is nog wel heel jong (volgens mij zijn er idd dierenartsen die dat niet doen en anderen doen het alleen als het echt niet anders kan)...

Onze katten (poezen) waren beiden geen jaar, maar wel ouder dan 5/6 maanden. De ene was jonger dan een jaar omdat ze continu het hele huis onder plaste en de ander omdat ze per twee weken minstens één week zo verschrikkelijk krols was, dat het voor haar en ons niet echt leuk meer was ('t was wel lief en gezellig ed, maar ze was echt heel heel heel erg krols en ook heel vaak en heel lang en daarom vond de dierenarts het beter haar al te stereliseren). We hebben er bij beiden wel zo lang mogelijk mee gewacht...'k weet niet precies hoe oud ze waren, maar 'k denk een maand of 9/10 oid?

Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 09:14.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 10:33
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
ik zal de dierenarts idd even bellen, dan weet ik het zeker!
bedankt voor de reactie~!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 14:07
Verwijderd
Onze katten waren altijd na 1 jaar al heel fanatiek bezig met voortplanting.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.