Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 12:37
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
En dan bedoel ik bijvoorbeeld of je het erg vind om in het openbaar om te kleden (denk kleedkamers), zon je topless, vind je het vervelend om je om te kleden in het bijzijn van personen die je net kent?
Maar ook ten aanzien van seks, moet het licht uit? Duik je snel met iemand tussen de lakens of niet? Hoe snel?
Is preutsheid voor jou onzekerheid, of is het meer een soort van, ik vind dat niet iedereen mijn naakte lichaam hoeft te zien?
__________________
Go Gadget go!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 12:45
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Ligt bij mij maar net aan de desbetreffende persoon eigenlijk.... Over t algemeen valt t bij mij allemaal reuze mee.
__________________
Never back down, never give in!!
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 12:49
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Mmm, ligt idd aan de mensen die in de buurt zijn. Bij vrienden ofzo maakt het me nix uit om zomaar om te kleden of whatever, bij volledig vreemden ook niet (die zie ik toch nooit weer!), maar bij kennissen zie ik het altijd even aan. Best vreemd eigenlijk, als je er over nadenkt. En verder, ik duik zeker niet met iedereen tussen de lakens, maar heb op zich wel vaak gezoend ofzo.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 13:03
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
LaAnnE. schreef op 23-01-2007 @ 13:49 :
maar heb op zich wel vaak gezoend ofzo.
Wat is jou definitie van "vaak"? 30 keer ? 60 keer ? meer dan 100 keer met verschillende jongens ?
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 13:36
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
ik weet niet of ik preuts ben... Volgens veel mensen wel. Ik vind het niet moeilijk om mezelf in een kleedkamer of iets dergelijks om te kleden. Naaktzwemmen met vrienden is ook geen probleem. Tijdens de seks moet het licht vooral niet uit want dan zie je de ander niet meer en ik wil degene waar ik de liefde mee bedrijf wel zien. Ik duik alleen met iemand tussen de lakens als die mijn vriendje is en mijn vriendje word je meestal alleen als ik je door en door ken (minstens een jaar dus, ik wil niet voor verassingen komen te staan). Zoenen en kussen alleen met mijn vriendje. (een eventuele homo of hele hele hele goeie vriend waarmee ik een sibling-feeling heb mag af en toe misschien wel een vluchtige kus op de lippen).

Het is zeker geen onzekerheid, maar ik geef mezelf alleen aan mensen waar ik echt heel veel om geef. Anders heeft het toch helemaal geen betekenis meer als je jezelf aan jan en alleman geeft?

Ik vind mezelf niet preuts.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 13:37
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
Ik ben dus wel aardig preuts, maar dat ligt er idd aan bij wie. Bij kennissen is het idd een beetje lastig. Het ligt er ook aan, ja, wat m'n 'doelen' zijn bij diegene. Omkleden in kleedkamers vind ik opzich geen probleem, maar daar heb ik ook niet echt het idee dat men op mij let. Het is alleen weer niet zo dat ik met m'n kont naar het 'publiek' in string m'n broek aan ga trekken, dat vind ik dan weer iets teveel van het goede als anderen dat doen.
Ja, licht graag uit, maar het hoeft ook weer niet pikkedonker te zijn (lijkt me ook niet erg praktisch) En...ik duik redelijk snel met iemand in hetzelfde bed, maar dat wil niet zeggen dat ik ook met diegene seks heb. Ik vind het dus niet erg om met mensen in hetzelfde bed te liggen, ook al ken ik ze nog niet zo lang.
En in mijn geval is preutsheid vaak meer het idee dat niet iedereen mijn naakte lichaam hoeft te zien. Kleren zijn er niet voor niets, ik vind naaktheid t.a.v. mij bij sommige mensen meer iets wat je moet 'verdienen'. Dat klinkt heel arrogant, maar ik bedoel het meer als een vertrouwenskwestie. Op dat punt is het meer een onzekerheidsidee, want iemand die ik vertrouw, zal mijn naaktheid niet gaan bekritiseren, iig niet op een manier dat het pijn doet.
__________________
Go Gadget go!

Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 13:52
Verwijderd
ligt er idd heel erg aan bij wie... ga gerust me omkleden bij bekenden.. op festivals sta ik in mn bh bij de wasbakken, maar zou nooit op sportschool bij gemeentelijke douches douchen. wel weer op festivals, dat zijn onbekenden en de sfeer is anders
t ligt er ook aan hoe goed alles geschoren is enzo, wil niet dat mensen denken dat ik een harige aap ben
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:11
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
preutsheid heeft te maken met seksueel bescheiden zijn, niet met onzekerheid. ik ben seksueel bescheiden, maar niet van het onzekere soort of bepaalde moeite hebben met.
het is ook wat je gewend bent, de een ervaart zulke dingen nou eenmaal sneller als normaal dan de ander. wat mij betreft hoeft iemand niet onnodig dicht bij me te komen, mij (half)naakt te zien of iets in die richting, dus wellicht ben ik preuts.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Nee ik ben niet preuts. Licht uit tijdens seks? Ben je niet goed ofzo, ik wil wel mijn vriendje kunnen zien, en hij mij.
Omkleden met anderen erbij? Geen probleem. Ik ga ook regelmatig naar de sauna.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:33
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
ff origineel: ligt eraan bij wie
mn ouders hoeven mijn tepelpiercing niet te zien (ze zouden freaken ) dus thuis ben ik bewust overdreven preuts en moet ik opletten welke bikini ik aandoe.
terwijl in de (dames)kleedkamer doe ik niet moeilijk.
en qua seks.. niet preuts, maar wel voorzichtig. ben te vaak niet preuts genoeg geweest t licht hoeft niet per sé uit maar ik betrapte mezelf bij mn ex erop dat ik de hele tijd zijn ogen volgde en dacht: wat ziet-ie nu, waar kijkt-ie naar, wat moet ik verbergen niet rielekst
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:39
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
Idd lennuzz, dat zou ik ook kunnen hebben van licht uit in bed, maar ik vind weinig licht ook gewoon móóier in bed, zo'n schijnwerper is gewoon niet grappig voor mijn gevoel, dan zie je niet alleen alles bij jezelf, maar ook bij de ander
__________________
Go Gadget go!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 14:58
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik heb het het liefst schemerig bij seks, voel me op me gemak bij de sauna. Maar dan wel op damesdag. Kleed met niet graag om in het bijzijn van bekende mannen, dat ze dus mn ondergoed zien. Laat staan zonder ondergoed! Doe niet aan topless strand, maar vind een diep decollete prima.
Je moet gewoon een beetje netjes zijn.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:21
belli
belli is offline
ik heb geen moeite met omkleden in openbare ruimtes. als het zo ver is dat ik bij een jongen slaap, heb ik ook absoluut geen problemen mee dat hij me naakt ziet. seks in het donker vind ik vreselijk. je ziet elkaar niet, je loopt maar wat in het duister te tasten. omkleden bij vrienden vind ik geen probleem, ik heb alleen niet de behoefte om zomaar aan iedereen mijn borsten te laten zien. dus nee, ik zon niet topless.
verder duik ik absoluut niet zomaar met iemand het bed in. dit heeft opzich niets te maken met preutsheid of onzekerheid, maar meer met zelfrespect. ik geef mijn lichaam niet zomaar aan iemand.

ik vind mezelf niet preuts, maar ik pas wel goed op mezelf.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:22
belli
belli is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 23-01-2007 @ 15:39 :
Idd lennuzz, dat zou ik ook kunnen hebben van licht uit in bed, maar ik vind weinig licht ook gewoon móóier in bed, zo'n schijnwerper is gewoon niet grappig voor mijn gevoel, dan zie je niet alleen alles bij jezelf, maar ook bij de ander
mijn lover mag best een oneffenheidje op mijn huid zien, of een wondje in mijn bikini lijn. verder hoeft er van mij ook geen spot op, maar dat is meer omdat je dan na de seks je bed weer uit moet om het licht uit te gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:30
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Volgas vrouwentopic zo te zien.
__________________
Never back down, never give in!!
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:45
Zeenimf
Avatar van Zeenimf
Zeenimf is offline
ik vind het niet erg om me om te kleden in een openbare ruimte, maar als ik vantevoren weet dat ik me in bijzijn van mensen die ik niet ken, let ik er toch wel op dat ik niet mijn meest sexy ondergoed aan heb.
het licht hoeft niet uit, waarom zou het licht uitmoeten? als mijn vriend moeite heeft met mijn lichaam is hij degene met het probleem niet ik, verder houd ik niet van perfecte lichaam dus waarom zou ik dat van iemand (mijzelf of anderen) eisen.
wat vind je snel? ik denk niet dat ik snel met iemand in bed duik, maar ik wacht niet eerst 5 jaar, en het lijkt me dat je een heel erg probleem hebt met je zelfvertrouwen als dat de enige reden is waarom je niet met iemand naar bed zou gaan, of het perse met licht uit te doen.
ik denk dat preutsheid onzekerheid is, want er is toch echt wel een groot verschil tussen niet preuts en iemand die er als een hoer bijloopt. je kan met genoeg zelfrespect kleding dragen die uitdagend zijn, maar niet je hele lichaam showen. dus het idee dat je je naakte lichaam aan iedereen laat zien omdat je bijvoorbeeld een kort rokje aan hebt is in mijn ogen toch echt eerder onzekerheid dan dat het rokje te kort is ( tenzij je halve bil eronder uitkomt natuurlijk)
__________________
psssttt <3<3
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:54
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Omkleden in een kleedkamer vind ik niet zo erg, douchen vind ik minder leuk maar ik doe het wel. Ik zon niet topless, no way en ik vind het niet leuk om mezelf uit te kleden in het bijzijn van anderen die ik niet goed ken.
Ten aanzien van seks ben ik gelukkig niet zo preuts. Het licht mag zeker aanblijven, geen problemen mee, als ik me eenmaal heb gegeven gaan mijn kleren ook vrij snel uit en loop ik ook gewoon naakt rond. Ik duik niet snel tussen de lakens met iemand, enkel als ik die persoon echt superaantrekkelijk vind (just for sex dan). Bij een vriendje vind ik het leuker om het rustig aan te doen, elkaar wat te ontdekken, zeker als ik die persoon nog niet lang ken.
Toen ik jonger was vond ik het niet erg om kortgerokt rond te lopen of om een stuk buik te laten zien. Nu ik wat ouder ben geworden, zal ik minder laten zien. Ik draag nog steeds rokjes, maar niet superkort, topjes mogen nog steeds een stukje buik laten zien, maar aangezien mijn platte buik sinds kort verdwenen is, let ik er wel op (uit onzekerheid dus, terwijl ik het ervoor en voor de rest van mijn lichaam niet doe uit bescheidenheid). Decolté mag ook gerust, ik heb toch kleine borsten

Conclusie: ik ben vrij preuts, maar eer ik alles heb laten zien, heb ik er ook geen probleem meer mee en ga ik helemaal los
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:16
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oh ik heb echt een teringhekel aan me omkleden waar andere mensen bij zijn. Dat wil zeggen, bij zwembaden en zo. Dat doe ik dan ook ècht niet. Ik houd ook niet van sauna's en zo.
Maar daar houdt het ook wel weer mee op want ik huppel net zo makkelijk in mijn ondergoed rond als ik net onder de douche uitkom, waar ik ook ben. En ik heb 's zomers korte rokjes en hemdjes aan omdat het zo lekker zit en over het algemeen ook een decolleté, maar goed, ik heb nou ook niet echt grote borsten of zo.

En wat vriendjes en seks betreft zoen ik vrij makkelijk met iemand, ga ik ook vrij snel verder en het is nou niet echt alsof ik er problemen mee heb dat jongens me naakt zien. Misschien ben ik er wel te makkelijk mee, maar goed, zolang het niet de spuigaten uitloopt vind ik alles wel best. Oh en licht áán, alsjeblieft, in het donker zie je zo weinig. Haha.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:17
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Ik kleed me zonder me te schamen om in een kleedhokje. Er hangen toch gordijnen of deuren voor, dus niemand die het ziet.
Topless zonnen heb ik 1 keertje gedaan, maar toen was alleen mijn vriendje in de buurt. Dat zou ik overigens, als er meerdere mensen bij zijn, niet zo snel durven.
Omkleden vind ik vaak vervelend om te doen als er mensen bij zijn die ik nog niet (of net) ken. Ik heb toch al niet zo'n perfect figuur.
Tijdens de seks mag er best licht aanblijven, zolang het maar geen dikke kamerlamp is die elke hoek verlicht. Een gedimd licht is okay. Ik zal niet snel met iemand naar bed gaan, daarvoor moet er eerst vertrouwen zijn.

Ik ben niet zo heel preuts, ik vind alleen dat niet iedereen mijn naakte licham hoeft te zien
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:19
Verwijderd
Ik heb er geen enkel probleem mee om me om te kleden of te douchen of anderszins naakt te zijn waar mensen bij zijn, maar dan moet het wel in een situatie zijn waarin het een beetje *normaal* is om naakt te zijn. Ik zie mezelf nog niet zo gauw streaken. Maar dat is meer verlegenheid dan preutsheid.
Wat seks betreft vind ik mezelf niet preuts, alsin: ik wil alles best een keer proberen. Maar ik duik absoluut niet met iedereen het bed in en zoen ook niet met zomaar iedereen, dus dat zou je dan wel preutsheid kunnen noemen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:36
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-01-2007 @ 17:19 :
Maar ik duik absoluut niet met iedereen het bed in en zoen ook niet met zomaar iedereen, dus dat zou je dan wel preutsheid kunnen noemen.
Dat noemt men zelfrespect

OT: Ik heb er weinig moeite mee om in m'n blote kont te staan en ik zon topless
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 23-01-2007 @ 17:36 :
Dat noemt men zelfrespect
ja, ik noem dat gewoon normaal maar het staat toch als voorbeeld in de openingspost.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:55
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hmm. Wat betreft het tonen van mijn lichaam ben ik vrij preuts. Ik houd er niet van me om te kleden waar anderen bij zijn, draag zelfs al niet snel korte broeken of rokjes en heb jaren amper in bikini gelopen. Doorbraak: afgelopen zomer heb ik gezwommen - in bikini dus - waar een heleboel mensen bij waren die ik kende. Topless doe ik niet, samen douchen alleen als het echt moet en als ik me omkleed draai ik me liever even om zodat mijn lichaam niet direct frontaal te bewonderen is.
Wat betreft lichamelijk contact ben ik wat minder preuts. Ik knuffel vrienden graag, in een sfeer waarin dat kan zoen ik ze ook rustig op de mond. Ik heb geen seks met mensen waar ik niet verliefd op ben, maar niet uit principe maar gewoon omdat ik er weinig aan vind. Ik kan naar mijn idee redelijk snel het bed in duiken als diegene me snel op mijn gemak kan stellen (zoals bij mijn vriend, dat ging tien keer sneller dan verwacht).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:57
Rec_It
Rec_It is offline
maar wat is zelfrespect? Ik kan me best voorstellen dat mensen zichzelf respecteren maar geen moeite hebben met iemand te zoenen/vrijen/neuken zonder daarbij straalverliefd te hoeven zijn. En of dat nou 1x per jaar is of 1x per week, dat maakt geen flikker uit.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik vind het niet erg om me in het openbaar om te kleden, niet in kleedkamers, niet op straat. Met topless zonnen heb ik geen problemen evenmin met het omkleden in het bijzijn van personen die ik nog maar net ken. Het interesseert me gewoon niet, zolang anderen er geen last van hebben denk ik er eigenlijk amper overna.
En bij seks het licht uit? Ga toch weg, ik wil toch echt mijn vriend kunnen zien. Al heb ik het licht liever uit om heel andere redenen, maar dat is een ander verhaal.
Snel tussen de lakens duiken met iemand doe ik overigens niet, hoewel ik wel heel gemakkelijk een knuffel geef aan vrienden en ook met zoenen niet al te moeilijk doe. Seks is gewoon een ander verhaal, daar moet ik iemand goed (genoeg) voor kennen. Eerder begin ik er niet aan, maar dat heeft niets te maken met onzekerheid.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:38
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik durf alles bij mijn vriend. Seks met lamp of in het donker maakt niets uit. Samen douchen allemaal geen probleem

Bij vrienden wil ik mij best omkleden maar wel dat ik mijn ondergoed aanhoud. Anders heb ik wel een schaamtegevoel. Maar ik vind dat wel een beetje normaal dus vind mij niet echt preuts.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik ben niet zo preuts, in de zin van: kleed me makkelijk om in bijzijn van anderen (ook collega's, ik werk in de zorgsector dus die zijn wel wat gewend ).

In situaties dat ik wel preuts ben, is het vaak ook sociaal gepast om preuts te zijn, vind ik dan. Bijvoorbeeld geen decollettee op mijn werk (doe ik best in mijn vrije tijd), of topless zonnen op het strand als het vriendje van een vriendin naast me ligt
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:19
Crimson
Crimson is offline
Preutsheid heeft niks te maken met wel of niet snel met iemand seks hebben naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-01-2007 @ 17:19 :
Ik heb er geen enkel probleem mee om me om te kleden of te douchen of anderszins naakt te zijn waar mensen bij zijn, maar dan moet het wel in een situatie zijn waarin het een beetje *normaal* is om naakt te zijn. Ik zie mezelf nog niet zo gauw streaken. Maar dat is meer verlegenheid dan preutsheid.
Wat seks betreft vind ik mezelf niet preuts, alsin: ik wil alles best een keer proberen. Maar ik duik absoluut niet met iedereen het bed in en zoen ook niet met zomaar iedereen, dus dat zou je dan wel preutsheid kunnen noemen.
Dit.

En topless zonnen doe ik alleen als ik verder toch niemand ken.
Met vrienden ben ik niet meer zo moeilijk, ik knuffel wel makkelijk nu en sommige vriend(inn)en zoen ik op de mond. (Hoewel dat volgens mij gewoon een uit de hand gelopen grap is, maar anyway).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 19:39
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik vind mezelf niet erg preuts meer (dat is eerder wel anders geweest).
Ik vind omkleden in een dameskleedkamer absoluut niet erg, evenals douchen met velen tegelijk op festivals.
Bij vrienden kleed ik me niet snel om (is de situatie meestal ook niet naar), maar als het niet anders kan, zoals bv gezamenlijke vakanties eerder in één tent, dan is dat ook wel prima (tot ondergoed dan).
Ik heb seks het liefst met het licht aan en ben er vrij open in.
Maar daar staat tegenover dat dat alleen met vaste vriendjes is en ik dus slechts met een paar mensen een verleden op dat gebied heb.
Topless zonnen doe ik niet (maar als ik alleen met mn vriend op vakantie ben in het buitenland waar ik niemand ken, geen probleem).
Naar de sauna ga ik regelmatig met mn vriend, dat vind ik zelfs heerlijk (maar moet er niet aan denken een bekende tegengekomen, gelukkig nog nooit gebeurd).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 20:48
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ach, vroeger zochten we ook allemaal naakt banjerend door de jungle naar voedsel.

Met die gedachte troost ik me als ik weer 's ochtends met een slaapkop naakt de straat op begeven heb, in plaats van onder de douche. Dus nee, niet preuts, uiteindelijk ben ik heel ruimdenkend.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 20:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 20:53
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-01-2007 @ 21:50 :
Meligheid, sorry. Ik ben iig zowel bij vrienden als bij mijn vriendin niet preuts in alle zinnen van het woord; het kan er zelfs wel een keer van komen dat ik bij een toneelstuk redelijk uit de kleren ga. Ligt dan echter wel aan de intentie die erachter zou moeten steken.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 21:56
__
Avatar van __
__ is offline
zolang mn ondergoed maar aan kan blijven vind ik omkleden niet erg. maar ik ga niet bv midden in een kledingwinkel in mn bh staan (zoals een vriendin van me vaak doet); als het niet nodig is dan doe ik het ook niet. in het bijzijn van vriendinnen doe ik mn bh ook wel uit maar dan wel met mn rug naar hun toe, voel ik me toch wat fijner bij.
verder mag het licht aanblijven natuurlijk aangezien ik bij mn vriendje niet echt preuts ben geloof ik? het is niet dat ik iets verborgen hoef en kan houden, hij heeft inmiddels toch wel alles gezien.
en net als ongeveer iedereen vind ik dat hoe snel je met iemand het bed induikt niks te maken heeft met preutsheid. preutsheid gaat voor mij dan ook meer om het feit dat ik vind dat eigenlijk niemand behalve mijn vriendje mijn naakte lichaam hoeft te zien.
overigens zou ik zelfs niet willen dat mn ouders me naakt zien, dat is waarschijnlijk alweer ruim 10 jaar geleden dat dat voor het laatst voorkwam denk ik. in ondergoed, prima, maar verder hoeft ook echt niet van mij. misschien kun je me in dat opzicht preuts noemen?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 22:41
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Aan de ene kant ben ik best wel preuts. Ik moet er niet aan denken dat iemand me zomaar naakt zou zien, ook niet mn familie of vrienden ofzo. Ik douche dan ook nooit meteen na het sporten, dat doe ik thuis wel. Topless zonnen zou ik nooit doen als iemand me kan zien. Omkleden gaat wel, zolang ik mn ondergoed kan aanhouden. Vroeger was het veel erger, toen durfde ik me echt niet in bikini te vertonen en mochten zelfs mijn ouders me niet in ondergoed zien. Alhoewel ik jaren op zwemmen heb gezeten en dan kleedde ik me altijd om in het grote hok, waarom dat dan weer anders was . Ook had ik nooit een korte broek aan. Dat heb ik trouwens nog steeds niet, maar dan gewoon omdat het me niet staat.

Qua seks ben ik dan weer helemaal niet preuts. Ik heb er geen problemen mee om snel verder te gaan dan zoenen, ook niet als diegene niet mijn vriendje is/wordt. Licht mag ook gewoon aanblijven.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 12:42
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben niet zo heel erg preuts. Vind het niet vervelend om naakt door de kleedkamer te lopen bij de roei (na een training rondom het douchen enzo). Ik weet wel dat je dan door anderen bekeken wordt, maar iedereen vergelijkt elkaar gewoon. Met sauna's heb ik ook geen problemen. Samen met een vriendin in 1 kleedhokje vind ik dus ook geen probleem. Het is maar een lichaam.
Ik kleed me overigens niet zomaar uit voor vreemden. Je hebt van die jongens die je meteen preuts noemen als je niet iets van je lichaam wilt laten zien, maar ik laat pas dingen zien als ik hem beter ken, en me op mijn gemak voel bij hem, hem vertrouw.
Bij vriendjes en scharrels mag het licht dus ook gewoon aanblijven. Ik ga ervanuit dat als ze me zo graag aan willen raken, ze het ook wel mooi vinden. Heb iig nog nooit rotopmerkingen gehad, dat speelt vast mee.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 13:54
Verwijderd
Ik ben niet zo preuts. Ik kleed me gemakkelijk om in de kleedkamer van het zwembad. En als er een driedikke rij voor de pashokjes in de winkel staat, ben ik de eerste die in een hoekje een broek of trui past.
Ok, ik ga niet midden in de zaak staan, maar met een beetje lang shirt of iets kan het best
Ik zon alleen op topless in de tuin, niet op het strand. Want hallo, dan ben je ook gelijk het gespreksonderwerp van het hele dorp. Dat hoeft nou ook niet

Het licht hoeft zeker niet helemaal uit, dan stoot ik alleen maar mn hoofd of val ik uit bed. Maar ik moet wel zeggen van ik niet gecharmeerd ben van tl-buizenlicht.

Mijn naaktheid is een soort van onzekerheid qua seks en niet zo duidelijk een onzekerheid voor bepaalde delen van mijn lichaam.
Tja, moeilijk uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:50
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Ik ben niet preuts, maar wordt wel gek van die meiden die zich te pas en te onpas lopen uit/om te kleden om maar te laten zien hoe niet preuts ze wel niet zijn.

Ik vind een beetje bescheiden/beschaafdheid wel op z'n plaats. Daarom zal je me ook nooit in bikini naar de plaatselijke supermarkt lopen, en zelfs de supermarkt op het strand ga ik niet in zonder jurkje.

Voor de rest van de dingen interesseert het me vrij weinig

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 15:24
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Allesbehalve. Alleen ben ik niet zo van het klef doen in het openbaar, maar dat komt omdat ik daar zelf een enorme hekel aan heb als ik het bij anderen moet aanzien.

Voor de rest loop ik 's zomers 90% van de tijd in blote bast en heb ik geen probleem met die andere dingetjes die de TS opsomde.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:53
Verwijderd
Ik hou er niet van om me om te kleden bij anderen, tenzij het mijn man is. Toen ik nog bij mijn ouders woonde ging de badkamer deur ook op slot en vond ik het ook niet fijn als mensen naakt door het huis heen liepen zeg maar. Topless zonnen doe ik ook niet en als ik dan op het strand wat te drinken ga halen doe ik even een rokje aan of sla een handdoek om.
En dat heeft inderdaad niets te maken met onzekerheid, maar ik vind het niet nodig dat iedereen dat van me ziet.
Bovendien ben ik niet zo lichamelijk in gesteld. Ik knuffel graag maar dan wel met een select groepje mensen. Arm in arm lopen zoals veel meiden op de middelbare school deden deed ik ook niet. Of op de basisschool elkaars haar vlechten, alsjeblieft niet zeg. Ben gewoon niet zo'n type denk ik, wordt helemaal kriegelig van dat gepluk aan mijn lijf.

Het licht hoeft voor mij niet uit, maakt me niets uit. Vind het juist wel fijn met het licht aan zodat ik hem kan zien. Maar ik duik niet snel met iemand tussen de lakens. Heeft ook niets te maken met onzekerheid, maar ik neem daar gewoon graag de tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 21:45
Verwijderd
Omkleden in kleedkamers vind ik geen probleem, douchen is wat anders, maar dat heb ik ook eigenlijk nog nooit gedaan in het openbaar (nooit op fitness gezeten ofzo). Sauna is geen probleem. Topless zonnen doe ik niet, maar niet omdat ik preuts ben, maar gewoon, omdat ik dat niet nodig vind. Ben wel jarenlang op naaktstranden geweest en dat vond ik geen probleem.

Met seks, hmm, ik duik niet met iedereen in bed, zeker niet, ik duik pas met iemand in bed als het echt goed zit. En dat is dus al 6,5 jaar dezelfde persoon Licht mag aan of uit, uit kan ook spannend zijn, lekker voelen en snuffelen aan elkaar Qua standjes ben ik wel wat preuts, ik hou gewoon van makkelijk & lekker (& snel, soms), en gelukkig mijn man ook
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 13:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind het niet erg om me in het openbaar om te kleden of te douchen bij fitness, zolang er niet asociaal naar je gestaard wordt. Ik zon liever niet topless en bij seks hoeft het licht echt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 15:20
terrorparty
terrorparty is offline
lichteraan, als ik moet omkleden bij mensen die ik niet mag, voel ik me niet op mijn gemak. Maar anders heb ik er geen problemen mee. 'maar bijv. een naaktstrand", dat voor mij niet
en van mij hoeft het licht niet persee uit te zijn met seks!
__________________
Do your own Way
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 00:33
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 23-01-2007 @ 13:37 :
En dan bedoel ik bijvoorbeeld of je het erg vind om in het openbaar om te kleden (denk kleedkamers), zon je topless, vind je het vervelend om je om te kleden in het bijzijn van personen die je net kent?
Maar ook ten aanzien van seks, moet het licht uit? Duik je snel met iemand tussen de lakens of niet? Hoe snel?
Is preutsheid voor jou onzekerheid, of is het meer een soort van, ik vind dat niet iedereen mijn naakte lichaam hoeft te zien?
Ik vind t niet erg om me om te kleden bij anderen, topless zonnen doe ik niet puur omdat ik er nooit over heb nagedacht, maar problemen zou ik er niet mee hebben.
Omkleden als er vage bekenden bij zijn heb ik ook geen problemen mee zolang ik mn ondergoed gewoon aan kan houden boeit t me in dat geval vrij weinig
Het licht hoeft niet uit al heeft het soms wel wat. En als het goed voelt dan kan ik best snel met iemand het bed in duiken.
Ik denk dus niet dat ik preuts ben nee
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 03:45
Verwijderd
En dan bedoel ik bijvoorbeeld of je het erg vind om in het openbaar om te kleden (denk kleedkamers)
-ja

zon je topless
-zon sowieso nooit, ik verbrand voordatje hoi kunt zeggen

vind je het vervelend om je om te kleden in het bijzijn van personen die je net kent?
-ja

Maar ook ten aanzien van seks, moet het licht uit?
-nee

Duik je snel met iemand tussen de lakens of niet? Hoe snel?
-ligt eraan (vertrouwen

Is preutsheid voor jou onzekerheid, of is het meer een soort van, ik vind dat niet iedereen mijn naakte lichaam hoeft te zien?
-onzekerheid
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
redenlijk preust, niet extreem maar al omkleden bij vreemden zou ik niet zomaar zonder ondergoed gaan staan..
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:37
Muspel
Muspel is offline
Ik weet niet of ik heel preuts ben, maar onzeker met betrekking tot mijn lichaam tonen iig wel. Ik haat het om me in kleedkamers om te kleden, dat heb ik altijd zoveel mogelijk vermeden en tegenwoordig is het gelukkig ook niet meer nodig. Bij vrienden kleed ik me ook liever in de badkamer oid om en naar het strand ga ik niet omdat ik het niet trek dat iedereen me kan zien in bikini.
Misschien dat ik daardoor als preuts gezien word, maar het heeft een andere oorzaak.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:55
Verwijderd
Het ligt eraan waar ik ben en bij wie ik ben of ik me ga omkleden. Tijdens een kamp kleed ik me rustig om, tot me ondergoed dan, ookal ken ik die mensen net 2 dagen. Maar ik ga niet midden in een winkel staan om iets te passen...
Het licht hoeft van mij niet uit, maar die TL-balk boven je hoofd is ook niet fijn. Dan ga ik liever voor wat meer sfeer. Ik duik ook niet zomaar met iedereen het bed in, zoenen vind ik geen probleem maar verder moet ik je toch beter kennen.
Is dit preuts? Ik denk dat het meer te maken heeft met een beetje zelfrespect
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 22:06
Estar
Estar is offline
Ik ben niet preuts.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 22:55
Jones
Citaat:
Roos schreef op 23-01-2007 @ 18:39 :
topless zonnen op het strand als het vriendje van een vriendin naast me ligt
Dat mag best hoor.

OT: Niet (meer) preuts. Het besef dat ik me nergens voor hoef te schamen is er inmiddels Maar zoals Roos zegt, in situaties waarin het hoort om een beetje preuts te zijn pas ik me natuurlijk aan maar dat heeft niks met preuts zijn te maken maar meer met fatsoen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoe preuts ben jij?
Axel11
89 28-04-2016 22:55
De Kantine Vragenvuur #2
Ske*
499 31-01-2007 10:08
Liefde & Relatie players info
Kleine Tulp
88 24-06-2003 11:12
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.