Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 14:25
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
Metro, dinsdag 10 april
Seks voor een bacardi-cola, hamburgermenu of ritje naar huis. Zo?n anderhalf jaar geleden werd bekend dat jonge meiden in de Randstad seksuele handelingen als ruilmiddel gebruiken voor goederen.

Maar de breezerseks, of consumptieprostitutie met een duur woord, is ook in het Noorden van het land opgedoken. Het grootste probleem? De meiden vinden het doodnormaal, want iedereen doet het. In Groningen en Leeuwarden krijgen jongerenwerkers toenemende signalen over deze vorm van illegale prostitutie. De meiden zijn jong, tussen twaalf en zestien jaar, en doen het vooral voor sigaretten, belkaarten, alcohol en een macmenu.
De tieners die veel risico lopen om ingepalmd te worden door snelle jongens van vaak Antilliaanse of Marokkaanse afkomst zijn onzeker en gevoelig voor aandacht. Volgend probleem is dat jongens inmiddels doorhebben hoe ze een meisje ?all the way? krijgen. ?Ze weten precies hoe ze een meisje in moeten pakken?, zegt Ineke Wijnsma van vrouwenopvang Fier Frysl�n. "De eigenaar van een club vertelde mijn collega dat jonge meisjes het op de wc's deden, dat werd soms ook nog eens gefilmd". Meest schokkend en alarmerend is wellicht de onverschilligheid waarmee de meisjes het doen. Ineke wijt de versoepeling van de seksuele moraal aan de opkomst van de gangstacultuur. "Wat wil je? het komt van alle kanten op ze af, overal zien ze halfnaakte meisjes rond stoere mannen."
Gespiegeld aan de clipcultuur zijn Marokkaanse en Antilliaanse jongens populair. "Jongens die er zo uitzien als in de clips vallen in de smaak, ook omdat ze vaak wat stoerder zijnd an de blonde Hollandse jongen. Maar ook genoeg autochtone jongens doen hieraan mee", aldus Wijnsma.

De omvang van het probleem is lastig in te schatten omdat de meisjes zichzelf geen slachtoffer vinden. In de tienercultuur lijkt dit tegenwoordig normaal te zijn, zeggen de hulpverleners.

-------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie hiervan? Vinden jullie dit normaal? En is deze ontwikkeling totaal te wijten aan alleen de gangsta cultuur of zit er meer achter?
Is de seksuele revolutie uit de jaren 70 te ver doorgeschoten?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:50
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Nee, dit heeft er mee te maken dat 12 - 16-jarigen vaak (er zijn natuurlijk uitzonderingen) nog geen zicht hebben op de gevolgen van hun daden en dat dit waarschijnlijk de types zijn die sowieso al een aandachttekort hebben door thuissituaties.

Het besef komt later wel maar zolang ze zich geen slachtoffers voelen valt er weinig aan te doen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 10-04-2007 @ 15:50 :
Nee, dit heeft er mee te maken dat 12 - 16-jarigen vaak (er zijn natuurlijk uitzonderingen) nog geen zicht hebben op de gevolgen van hun daden en dat dit waarschijnlijk de types zijn die sowieso al een aandachttekort hebben door thuissituaties.

Het besef komt later wel maar zolang ze zich geen slachtoffers voelen valt er weinig aan te doen.
Ja maargoed dat verklaart toch nog niet de toename in de hoeveelheid 'ruimdenkende' jongeren die seks bieden in ruil voor allerlei goederen?

Persoonlijk vind ik het ronduit lachwekkend, en het is ook zeker niet iets waarin ik mijn medewerking zou geven. Echter denk ik toch dat het iets is wat wij zelf veroorzaakt hebben; Menig clip op MTV/TMF geeft nu eenmaal een vertekend beeld van dat wat 'normaal' is. Daarnaast denk ik dat ook de wijze waarop men tegenwoordig over seksualiteit spreekt, een rol speelt.

Maargoed, verder is dit toch oud nieuws? Dat 'breezerseks' in opkomst is, is al veel langer bekend, ook in de noordelijk gelegen provincies.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
Och, hun lijf, hun leven, hun beslissing. Als ze het vervelend vonden deden ze het niet, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:26
Verwijderd
Precies, en ik vind het altijd zo simpel om dat dan maar meteen af te schuiven op de 'gangstercultuur', en op de clips op MTV. D'r wordt gedacht dat als die clips weg zijn, dat alles dan meteen verandert. Dat lijkt me wel zeer kort door de bocht en ik denk zelfs dat dat helemaal geen oplossing is voor het probleem. Die meisjes moeten zelf inzien dat dat wat ze doen niet geheel goed is, maar om de oorzaak te zoeken in de gangstercultuur dat gaat er bij mij niet in.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:33
Anika
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er echt veel meisjes zijn die dat soort dingen doen, is het niet zo dat het alleen in bepaalde groepen veel voorkomt?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:45
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Ze doen maar
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 15:57
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik vraag me dan altijd af of de ouders van dat soort kinderen wat beters te doen hebben dan hun kroost opvoeden. En of ze al gesteriliseerd zijn.
En "ze doen maar" volstaat voor mij niet. Natuurlijk kan het me weinig schelen welke keuzes die kinderen persoonlijk maken, maar hier wordt een cultuur gecreëerd waar mijn eigen kinderen in de toekomst ook mee te maken zullen krijgen. En dat zie ik niet bepaald zitten. Wat mij betreft wordt dit hard aangepakt, zowel door het seks om goederen tegen te gaan als door een hartig woordje met de ouders te spreken (en meer bij herhaling).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:06
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
Citaat:
Anika schreef op 10-04-2007 @ 16:33 :
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er echt veel meisjes zijn die dat soort dingen doen, is het niet zo dat het alleen in bepaalde groepen veel voorkomt?
Volgens mij komt het ook alleen in bepaalde groepen voor, en dan vooral de lager opgeleide. In de omgeving waarin ik bij bevind, in de toch wel gemiddeld tot hoog opgeleide, zie ik in ieder geval niemand die hieraan meewerkt, en ik woon toch echt in de randstad...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:13
Grips
Grips is offline
ze moeten doen wat se niet laten kunnne is wel erg dat het zo ver moet komen hier in nederland want k ken het op vakantie bestemmingen als zuidamerika en zelfs hier in in europa frankrijk, spanje...

maar k vind daarbij ook dat het jou keuze is en wat je leuk en lkkr vindt moet je gewoon doen!!!
__________________
in every situation a new edjucation
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 10-04-2007 @ 16:26 :
Precies, en ik vind het altijd zo simpel om dat dan maar meteen af te schuiven op de 'gangstercultuur', en op de clips op MTV. D'r wordt gedacht dat als die clips weg zijn, dat alles dan meteen verandert. Dat lijkt me wel zeer kort door de bocht en ik denk zelfs dat dat helemaal geen oplossing is voor het probleem. Die meisjes moeten zelf inzien dat dat wat ze doen niet geheel goed is, maar om de oorzaak te zoeken in de gangstercultuur dat gaat er bij mij niet in.
Maar laten we wel wezen; Door het dagelijks (in vrijwel elke videoclip) een sjonnie met 7 schaars geklede 'chicks' te laten zien, beinvloed je wel degelijk - al dan niet onbewust - het beeld dat mensen hebben van 'normale' en 'gezonde' omgang met elkaar. Jongeren identificeren zich nu eenmaal graag met hun idiolen, wat zich weer uit in kledingstijl, manier van communiceren en gedrag. Die videoclips zullen niet de hoofdoorzaak zijn, maar spelen denk ik wel degelijk een rol en zetten ze aan het denken. Als ik terugdenk aan vroeger kan ik me nog heel goed herinneren dat MTV destijds vreselijk preuts was, en de helft van de videoclips werd gecensureerd. Er was niets te zien, dus het 'verkeerde' voorbeeld kreeg men van daaruit ook niet.

Maargoed ik kan me dus niet voorstellen dat 'breezerseks' in alle lagen van de bevolking voor komt, sommige groepen zijn er gewoon vatbaarder voor. Voor hun is het normaal, en daarom zien ze het probleem ook niet. Opvoeding zal hierin ongetwijfelt een grote(re) rol in spelen, en in die zin ben ik het dan ook wel eens met Mephisto. Maar volgens mij maak je door het verminderen van aanstootgevende factoren, toch al een heel redelijk begin.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2007 @ 16:57 :
Ik vraag me dan altijd af of de ouders van dat soort kinderen wat beters te doen hebben dan hun kroost opvoeden. En of ze al gesteriliseerd zijn.
En "ze doen maar" volstaat voor mij niet. Natuurlijk kan het me weinig schelen welke keuzes die kinderen persoonlijk maken, maar hier wordt een cultuur gecreëerd waar mijn eigen kinderen in de toekomst ook mee te maken zullen krijgen. En dat zie ik niet bepaald zitten. Wat mij betreft wordt dit hard aangepakt, zowel door het seks om goederen tegen te gaan als door een hartig woordje met de ouders te spreken (en meer bij herhaling).
Juist, dat ook nog eens. Het idee dat steeds meer jongelui zich wagen aan deze 'ruilhandeltjes' vind ik al zorgwekkend, maar eigenlijk maak ik me nog heel veel meer zorgen over dat waar mijn eigen kinderen in de toekomst mee te maken krijgen. Iedereen zijn gang maar laten gaan, geeft over een paar jaar vermoedelijk alleen nog maar meer problemen. Zitten we dan, en god wat interesseerde het ons destijds weinig.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 10-04-2007 @ 17:21 :
Maar laten we wel wezen; Door het dagelijks (in vrijwel elke videoclip) een sjonnie met 7 schaars geklede 'chicks' te laten zien, beinvloed je wel degelijk - al dan niet onbewust - het beeld dat mensen hebben van 'normale' en 'gezonde' omgang met elkaar. Jongeren identificeren zich nu eenmaal graag met hun idiolen, wat zich weer uit in kledingstijl, manier van communiceren en gedrag. Die videoclips zullen niet de hoofdoorzaak zijn, maar spelen denk ik wel degelijk een rol en zetten ze aan het denken. Als ik terugdenk aan vroeger kan ik me nog heel goed herinneren dat MTV destijds vreselijk preuts was, en de helft van de videoclips werd gecensureerd. Er was niets te zien, dus het 'verkeerde' voorbeeld kreeg men van daaruit ook niet.

Maargoed ik kan me dus niet voorstellen dat 'breezerseks' in alle lagen van de bevolking voor komt, sommige groepen zijn er gewoon vatbaarder voor. Voor hun is het normaal, en daarom zien ze het probleem ook niet. Opvoeding zal hierin ongetwijfelt een grote(re) rol in spelen, en in die zin ben ik het dan ook wel eens met Mephisto. Maar volgens mij maak je door het verminderen van aanstootgevende factoren, toch al een heel redelijk begin.
Maar zoals het op mij overkomt denkt politiek Den Haag met het uitbannen van die clips, ook meteen het probleem op te lossen want ik hoor ze alleen maar daar op hameren, en geen andere oplossingen aandragen. Toch heb ik meer het gevoel dat dat een soort statement richting het volk moet voorstellen als in "zie je wel dat we actie ondernemen" dan een echte oplossing voor dit probleem.

Ik denk juist dat dit probleem in de opvoeding zit ja, want waarom zouden die meisjes wel beïnvloed worden door MTV, en ik niet? Althans niet in die mate? Daarom denk ik dat een goede persoonlijke aanpak mbt de ouders een beter begin zou zijn richting een oplossing. Bijkomend probleem is natuurlijk dat wat die meisjes doen niet illegaal is, omdat het vrijwillige seks is, het kan dus moeilijk gedetecteerd worden.

Al met al is het dus een ingewikkeld probleem, maar ik denk dat de kern van de zaak bij de ouders en opvoeding ligt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:56
Drlove
Drlove is offline
Net als met loverboys heeft dit niks te maken met opleidingsniveau. Dit komt in alle lagen van de bevolking voor. Er zit zat meisjes in 3 of 4 VWO die eraan mee doen. het punt is de aandacht. Omdat de ouders altijd aan het werk zijn en zich niet of nauwelijk interesseren voor hun kinderen, zoeken ze de aandacht in de vorm van 'foute' vriendjes. Ik ken zelf een meisje dat in het examenjaar van VWO zit en met een vriend van haar een weddenschap deed tijdens het Wk voetbal. Als een van de twee landen zou winnen kreeg ze 50 euro. Verloor dit land, dan moest ze zich tussen haar tieten laten neuken. Daarna volgde een nieuwe weddenschap van 100 euro voor anale sex.

De grenzen vervagen steeds meer op elk gebied. Niet alleen op seksueel gebied, maar ook op het gebied van geweld en vandalisme.
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:14
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 10-04-2007 @ 17:46 :
Bijkomend probleem is natuurlijk dat wat die meisjes doen niet illegaal is, omdat het vrijwillige seks is, het kan dus moeilijk gedetecteerd worden.
Het is wel degelijk illegaal. Ten eerste is het prostitutie en daar hebben ze geen vergunning voor. En daarnaast geloof ik dat kinderen tot 16 jaar geen zelfbeschikkingsrecht over hun lichaam hebben (ik weet het niet zeker) en dat ze dus helemaal geen seks mogen hebben. Niet met volwassenen en ook niet met leeftijdsgenoten. En als twee vijftienjarigen nu echt zo graag willen neuken omdat ze elkaar lief vinden zie ik geen probleem, maar hier kan deze wet nuttig zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je vergist je. Prostitutie is niet verboden. Voor de prostituee zelf was dat al langer het geval, het zijn sinds een aantal jaren ook de pooiers die niet langer strafbaar zijn.

En wat leeftijd betreft: Het zijn niet de tieners zelf die strafbaar zijn, het zijn de loverboys ( als ze boven de 16 zijn) waar ze het mee doen die strafbaar zijn. Het hebben van sex is in nederland gelukkig niet strafbaar.

En doe alsjeblieft niet zo moraalridderig.

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:28
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
welke ouders zijn dan ook zo van de pot gerukt om hun dochter van onder de 16 naar een kroeg te laten gaan? Ik wijt het aan de ouders die geen nee kunnen zeggen, en gewoon de tv uit moeten zetten. In plaats daarvan zijn ze te lui hun kinderen belangrijke normen en waarden aan te leren, en zetten ze ze als zombies achter de tv.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:29
Verwijderd
Gelukkig is het vaak een periode van die meisjes. Maar ach, als je zonodig als nederlandse meisjes een anti of morco wil bedenk dan goed dat je te maken hebt met een andere cultuur waar man en vrouw anders met elkaar omgaan dan in de nederlandse cultuur. Ik snap niet wat meisjes in dat soort stereotype gedrag zien, want wat eigenlijk de waarheid is, is dat dat soort jongens helemaal niet zo stoer zijn als het lijkt. Ze zitten in een groep en hebben vaak de mening van de groep. Op 1 april maakte ik voor de gein een grapje bij een (niet perse aantrekkelijk) meisje. Ik zei: Er hangt iets uit je neus. Ze ging naar de gespierde marokkaanse vriend en hij kwam agressief naar me toe en zei: 'Jij doen meisje lastig vallen'. Ik: Nee ik maakte een 1april grap. Hij: Wat zei jij? Ik: Er hing iets in haar neus. Hij: Wat? Ik: Er hing iets in haar neus. Hij: Hing er iets in haar neus? Ik: Ja dat was een 1 april grap. Hij: Oooo, zij heeft vriend. Ik: Okee, maar er hing wat in haar neus. Toen kwam er nog een andere marokkaanse jongen op me af en die zei: Jongen, je moet geen problemen zoeken, rustig man, ga gewoon lekker feesten weetje en doe chill. Terwijl hij mij dit vertelde legde een man met een arabische uiterlijk van 2 bij 2 meter zijn arm op mijn schouder en vroeg: Is probleem? Is probleem, is probleem? De marokkaanse jongen die wel goed nederlands sprak zei tegen de 2 bij 2 meterman dat er geen problemen waren.
Het ging allemaal zo snel en had niet verwacht dat mensen zo snel op zoiets zo kunnen reageren. Ik ben blij dat ik geen klappen gekregen had, want ik weet zeker dat ik in die tent als blanke jongen er uit geflikkerd zou worden. Zo erg is dat nou ook weer niet, maar me jas is erg kostbaar en in die tent vast geliefd.

Ik vind het eigenlijk allemaal een beetje zielig dat mensen zo zijn en ook zielig dat meisjes op dat soort walgelijk gedrag vallen.

Maar goed meisjes, allemaal zelf weten hoor!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
juno schreef op 10-04-2007 @ 18:25 :
Je vergist je. Prostitutie is niet verboden. Voor de prostituee zelf was dat al langer het geval, het zijn sinds een aantal jaren ook de pooiers die niet langer strafbaar zijn.
Mijn punt is meer dat ze zwart werken; geen belasting betalen. Dat prostitutie niet illegaal is weet ik wel. En moet je dan niet ook een vergunning hebben ofzo? Daar weet ik dan het fijne weer niet van.
Hoe dan ook, het is belastingfraude op minuscule schaal.

Citaat:
juno schreef op 10-04-2007 @ 18:25 :
En doe alsjeblieft niet zo moraalridderig.
Jij keurt dit goed?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:34
Verwijderd
Vraag en aanbod.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 10-04-2007 @ 17:46 :
Maar zoals het op mij overkomt denkt politiek Den Haag met het uitbannen van die clips, ook meteen het probleem op te lossen want ik hoor ze alleen maar daar op hameren, en geen andere oplossingen aandragen. Toch heb ik meer het gevoel dat dat een soort statement richting het volk moet voorstellen als in "zie je wel dat we actie ondernemen" dan een echte oplossing voor dit probleem.

Ik denk juist dat dit probleem in de opvoeding zit ja, want waarom zouden die meisjes wel beïnvloed worden door MTV, en ik niet? Althans niet in die mate? Daarom denk ik dat een goede persoonlijke aanpak mbt de ouders een beter begin zou zijn richting een oplossing. Bijkomend probleem is natuurlijk dat wat die meisjes doen niet illegaal is, omdat het vrijwillige seks is, het kan dus moeilijk gedetecteerd worden.

Al met al is het dus een ingewikkeld probleem, maar ik denk dat de kern van de zaak bij de ouders en opvoeding ligt.
Hierin geef ik je gelijk, politiek Den Haag moet toch 'iets' kunnen roepen om te laten zien dat ze oog hebben voor het probleem. Door de videoclips uit te bannen kom je nergens, maar door de beelden weer aan te passen aan hoe deze 'vroeger' ongeveer waren, of door videoclips weer te censureren geef je wel aan dat sommige gedragingen/situaties ongewenst zijn. Blonde bimbo's met schuddend achterwerk hebben op mij persoonlijk ook geen negatieve invloed, omdat ik dankzij mijn achtergrond voor mezelf wel weet te bepalen in hoeverre het daadwerkelijk wenselijk/normaal is.
De manier van opvoeden of de ouders aanpakken is niet de meest gemakkelijke klus, en dat is dan misschien ook wel de reden dat men nu eerst kijkt of andere factoren aangepakt kunnen worden, en het voornamelijk speelt op (het verbieden van) videoclips, internet en mobiele telefonie.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is ook belastingfraude als jij een avondje oppast en daar een paar euro voor krijgt, sta je daar wel eens bij stil? Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Ja, ik keur het goed. Het alternatief, directe inmenging door de overheid in de persoonlijke levenssfeer van deze meisjes is namelijk nog erger.

Wij zijn het niet eens met hun keuze, we zouden het zelf niet doen en we zouden niet willen dat onze dochters deze keuze maakten, maar dat geeft ons niet het recht om het te verbieden als ze er niemand kwaad mee doen. Wat heb jij er voor last van?

Als jij vindt dat hun handelen op den duur mede de maatschappij demoraliseert en dat de maatschappij daarom voor jouw kinderen een minder prettige plaats wordt om te leven, dan kan ik wel een paar andere dingen opnoemen die veel en veel schadelijker zijn voor jouw tot op heden nog ongeboren kroost, en die veel meer reden tot zorgen baren dan een sletterig buurmeisje.

Sletterige ( in de ogen van hun buren althans) buurmeisjes zijn overigens van alle tijden hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 17:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oppassen is ook niet iets dat ik terug zou willen drinken. Veertienjarige meisjes die seks hebben om beltegoed te kunnen kopen wel.

En natuurlijk zijn er veel meer schadelijke dingen in de maatschappij, maar dat is voor mij geen reden om dit niet aan te willen pakken. Ik ben namelijk een idealist in hart en nieren (ja sorry) en je moet ergens beginnen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:14
Verwijderd
Ik denk dat ik het eens ben met Juno. Het is erg, althans, wíj vinden het erg maar die meisjes vinden het blijkbaar niet erg (of ze nou beïnvloedbaar zijn of niet). Het is hun eigen verantwoordelijkheid of die van hun ouders, en als zij er niets aan doen dan is dat nog steeds diezelfde verantwoordelijkheid. Ik zie een inmenging van de overheid ook niet als een goede oplossing, laat het maar aanmodderen totdat de ouders zélf inzien wat er aan de hand is. Dan wordt er vanzelf ingegrepen door diegenen die er wél de verantwoordelijkheid voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:46
Verwijderd
Ik heb niet het idee dat dit iets nieuws is, het is voglens mij van alle tijden. En het belastingontduikingsvraagstuk is denk ik niet echt de kwestie hier, tenminste: dat zal niet de belangrijkste reden zijn dat mensen er tegen zijn.

Ikzelf kan er echt niet mee zitten. Is dit zoveel anders dan de studente die toevallig twee jaar ouder is en in de kroeg een gewillige student oppikt?

Het verschil zou er natuurlijk in zitten dat de studente (en die term is uiteraard slechts voor het voorbeeld) zelf de keuze maakt en zin in seks heeft, terwijl in dit geval het initiatief meer van de jongen lijkt te komen en de drijfveer voornamelijk materieel lijkt.

Maar ach, de wereld staat bol van mensen die seks gebruiken als middel om promotie af te dwingen oid. Ik zit er niet zo mee. Ze lijken goed te weten wat ze doen.

Let op dat je persoonlijke keuzes in het leven niet verward met idealen. Wat jij schadelijk noemt, hoeft helemaal niet schadelijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:56
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind het gestoord maar zolang zij dat niet vinden, kan (en ga) ik er niets aan doen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:04
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Op mijn middelbare school gebeurde zoiets dergelijks ook wel incidenteel. (Althans, zo waren de roddels...)

Niet in een club, maar bij iemand in de garage of in 't hok van medescholieren.
(Voor wie onbekend is met de term 'hok'; Dit is bijvoorbeeld een oude caravan op een privé erf)
Zo'n meisje die wat wilde verdienen sprak dan met een aantal jongens af en die moesten samen bijvoorbeeld een nieuwe mobiel kopen voor de verrichtte diensten.

Zelf vind ik dit, net als de situatie in de startpost, niet echt normaal. Dat meisjes en jongens de ruilhandel van 'seks voor goederen' normaal vinden heb ik dus zeker iets op tegen.

Seks is iets bijzonders wat hoort bij de liefde, of bij de de geestelijke driften zoals een one-night stand.
Seks staat niet gelijk aan een avondje oppassen of het wassen van de auto van je buurman.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2007 @ 18:43 :
Oppassen is ook niet iets dat ik terug zou willen drinken. Veertienjarige meisjes die seks hebben om beltegoed te kunnen kopen wel.

En natuurlijk zijn er veel meer schadelijke dingen in de maatschappij, maar dat is voor mij geen reden om dit niet aan te willen pakken. Ik ben namelijk een idealist in hart en nieren (ja sorry) en je moet ergens beginnen.
Nou, welke maatregelen stel je voor?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 10-04-2007 @ 20:04 :


Seks is iets bijzonders wat hoort bij de liefde, of bij de de geestelijke driften zoals een one-night stand.
Seks staat niet gelijk aan een avondje oppassen of het wassen van de auto van je buurman.
Wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:05
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Ertur schreef op 10-04-2007 @ 20:46 :
Wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?
Ik denk dat jijzelf ook wel snapt dat je zin in seks krijgt wanneer je gek op iemand bent.

Dat seks niet gelijk staat aan het wassen van de auto van je buurman kan ik inderdaad niet voor iedereen bepalen. Maar voordat dit in Nederland een normale gang van zaken is hebben we aardig wat propaganda nodig.

De vraag die dan ontstaat is of we wel willen dat seks een soort 'commodity' wordt?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:06
Verwijderd
De pedofielen kunnen zich zo wel uitleven zeg.

Maar goed, eigen keuze, etc. Goedkeuren doe ik het op zich niet en als het twaalfjarige meisje dat ik ken zich met zulke praktijken in zou laten dan zou ik er wat tegen (proberen te) doen, maar zolang ze zich geen slachtoffer voelen, is er weinig mis. Vraag en aanbod, inderdaad.

Bovendien lach ik me eigenlijk kapot om dertienjarige mokkeltjes uit 'het rijke Westen' die mannen in de veertig pijpen voor een hamburger.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:16
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2007 @ 18:43 :
Oppassen is ook niet iets dat ik terug zou willen drinken. Veertienjarige meisjes die seks hebben om beltegoed te kunnen kopen wel.
Als het zonder dwang gaat, waarom zou je het dan terug willen dringen?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:40
Smokin'
Smokin' is offline
Vooral het economische aspect eraan schijnt nogal schokkend te zijn. Er zijn toch genoeg meisjes die hun hand niet omdraaien voor een pijpbeurt of iets dergelijks. Het probleem is evenwel dat jonge mensen over het algemeen, en dat hangt dan ook nog met het sociale milieu samen, erg vatbaar zijn voor wat anderen vinden en denken. Dit brengt met zich mee dat mensen dingen kunnen gaan doen die ze eigenlijk niet willen doen of die ze niet goed kunnen inschatten, dit kan dan weer escaleren etc. Wat kan je hier nou effectief aan doen.. niet zoveel..behalve mensen met werkelijk criminele intenties onder een bepaalde controle zetten zoals loverboys, pooiers en mensenhandelaren.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:41
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-04-2007 @ 21:06 :
Bovendien lach ik me eigenlijk kapot om dertienjarige mokkeltjes uit 'het rijke Westen' die mannen in de veertig pijpen voor een hamburger.
Apart gevoel voor humor.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:57
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2007 @ 20:35 :
Nou, welke maatregelen stel je voor?
Om te beginnen kan het geen kwaad als meneer de wijkagent de jongedames, wanneer betrapt, eens thuisbrengt zodat ze uit kunnen leggen wat er gebeurd is. Niets geen overheidstoestanden, gewoon zoals dat 50 jaar geleden ook al ging. Wellicht gaat er dan een balletje rollen.

Maar zoals ik al zei: ik ben idealist en vind dat iedereen zou moeten doen wat hij denkt dat het beste is. Helaas doet niet iedereen dat. Maar vooralsnog: de maatschappij, dan ben jij.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:02
Verwijderd
De wie? De wijkagent?

De politie is je beste vriend niet meer eh.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 10-04-2007 @ 21:05 :
Ik denk dat jijzelf ook wel snapt dat je zin in seks krijgt wanneer je gek op iemand bent.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ook gewoon als ik een aantrekkelijk persoon zie, zonder er gek op te zijn.

Als ik vrijgezel zou zijn, en een niet al te lelijke dame waar ik totaal niet gek op ben zou me uitnodigen voor een etentje, en het zou me duidelijk zijn dat ze daarmee op seks uit was, zou ik het waarschijnlijk meteen accepteren. Ook al zeggen niet heel veel mensen het hier letterlijk, maar onder jonge mensen is dat helemaal niet zo vreemd. Al doet natuurlijk lang niet iedereen het, en is vaak de link van betalende/ontvangende veel minder duidelijk. Maar je punt snijt geen hout; er wordt heel wat afgeneukt zonder dat mensen gek op elkaar zijn.

Citaat:
G.T.C. schreef op 10-04-2007 @ 21:05 :
Dat seks niet gelijk staat aan het wassen van de auto van je buurman kan ik inderdaad niet voor iedereen bepalen. Maar voordat dit in Nederland een normale gang van zaken is hebben we aardig wat propaganda nodig.

De vraag die dan ontstaat is of we wel willen dat seks een soort 'commodity' wordt?
Er zijn veel mensen die heel wat gemakkelijker over seks denken dan jij blijkbaar doet. Dat is niet erg, verschil moet er zijn en dat houdt de dingen spannend. Maar seks is al lang een 'commodity' zoals jij het noemt (er is daar gewoon een Nederlands woord voor). Voor sommige mensen is seks gewoon seks zonder al die gevoelens erbij. Probeer dat te respecteren!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2007 @ 21:57 :
Om te beginnen kan het geen kwaad als meneer de wijkagent de jongedames, wanneer betrapt, eens thuisbrengt zodat ze uit kunnen leggen wat er gebeurd is. Niets geen overheidstoestanden, gewoon zoals dat 50 jaar geleden ook al ging. Wellicht gaat er dan een balletje rollen.
Alsof dat helpt. Die sociale controle van vroeger komt echt niet terug. En zelfs dan kun je je nog afvragen of het wel zo wenselijk is die frivole jongedames te stigmatiseren voor de rest van hun leven.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Domme mensen doen domme dingen. Mensen zonder persoonlijkheid kunnen aangezet worden om domme dingen te doen.

Zo werkt het al een jaar of 3000, en zo zal het nog wel een jaar of 3000 werken ook.

Af en toe laat je eens een loverboy die het echt te gek maakt door een arrestatieteam uit zijn blingblingbak sleuren, en voor de rest gaat alles z'n gangetje.


Sterker nog, ze voorzien in een behoefte. Als er geen trieste urban-breezer-sletjes waren, wie anders is er dan om je zonder al te elitair over te komen boven verheven te voelen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:21
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 10-04-2007 @ 18:40 :
Het is ook belastingfraude als jij een avondje oppast en daar een paar euro voor krijgt, sta je daar wel eens bij stil? Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Ja, ik keur het goed. Het alternatief, directe inmenging door de overheid in de persoonlijke levenssfeer van deze meisjes is namelijk nog erger.

Wij zijn het niet eens met hun keuze, we zouden het zelf niet doen en we zouden niet willen dat onze dochters deze keuze maakten, maar dat geeft ons niet het recht om het te verbieden als ze er niemand kwaad mee doen. Wat heb jij er voor last van?

Als jij vindt dat hun handelen op den duur mede de maatschappij demoraliseert en dat de maatschappij daarom voor jouw kinderen een minder prettige plaats wordt om te leven, dan kan ik wel een paar andere dingen opnoemen die veel en veel schadelijker zijn voor jouw tot op heden nog ongeboren kroost, en die veel meer reden tot zorgen baren dan een sletterig buurmeisje.

Sletterige ( in de ogen van hun buren althans) buurmeisjes zijn overigens van alle tijden hoor.
dat dus
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:56
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 10-04-2007 @ 22:02 :
De wie? De wijkagent?

De politie is je beste vriend niet meer eh.

Vroeger wel?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 23:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-04-2007 @ 23:14 :
Domme mensen doen domme dingen. Mensen zonder persoonlijkheid kunnen aangezet worden om domme dingen te doen.

Zo werkt het al een jaar of 3000, en zo zal het nog wel een jaar of 3000 werken ook.

Af en toe laat je eens een loverboy die het echt te gek maakt door een arrestatieteam uit zijn blingblingbak sleuren, en voor de rest gaat alles z'n gangetje.


Sterker nog, ze voorzien in een behoefte. Als er geen trieste urban-breezer-sletjes waren, wie anders is er dan om je zonder al te elitair over te komen boven verheven te voelen?
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Toch vraag ik me af of het soms niet nodig is om bepaalde domme mensen te beschermen tegen slechte beslingen. Net zo als de problemen "overgewicht" en "lenen tot je je huis uit geschopt wordt". We wonen dan wel in een vrij land, maar je zou je kunnen afvragen of sommige mensen wel met die vrijheid om kunnen gaan. Zij kunnen er ook weinig aan doen dat ze nu eenmaal simpel van aard zijn.

Btw, op dit moment heb ik zelf geen oplossing voor dit probleem.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 23:50.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 00:23
Verwijderd
'Jongens die er zo uitzien als in de clips vallen in de smaak, ook omdat ze vaak wat stoerder zijn dan de blonde Hollandse jongen.

hierna ben ik gestopt met lezen
gefeliciteerd, we leven in een land met extreme vrijheid en ouders die hun kinderen niet opvoeden, en de media die zegt dat alle allochtonen:
een hoofddoek hebben
een groep is die een getinte huid heeft
het woord 'zwarte scholen' nu letterlijk neemt
'ze' zijn allemaal surinaams, marrokaans, turks of antilliaans

nu is het gezegd verdomme.
nekschoten legaliseren
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 07:38
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Ertur schreef op 10-04-2007 @ 23:03 :
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ook gewoon als ik een aantrekkelijk persoon zie, zonder er gek op te zijn.

Als ik vrijgezel zou zijn, en een niet al te lelijke dame waar ik totaal niet gek op ben zou me uitnodigen voor een etentje, en het zou me duidelijk zijn dat ze daarmee op seks uit was, zou ik het waarschijnlijk meteen accepteren. Ook al zeggen niet heel veel mensen het hier letterlijk, maar onder jonge mensen is dat helemaal niet zo vreemd. Al doet natuurlijk lang niet iedereen het, en is vaak de link van betalende/ontvangende veel minder duidelijk. Maar je punt snijt geen hout; er wordt heel wat afgeneukt zonder dat mensen gek op elkaar zijn.
Exact. Dat zijn dus die geestelijke driften.
Jij ziet een mooie dame en wil daar graag mee naar bed (of zij met jou), zonder dat je gek op haar bent. Bijvoorbeeld in de vorm van een one-night stand, zoals ik al aangaf in mijn eerste post.

Citaat:
Ertur schreef op 10-04-2007 @ 23:03 :
Er zijn veel mensen die heel wat gemakkelijker over seks denken dan jij blijkbaar doet. Dat is niet erg, verschil moet er zijn en dat houdt de dingen spannend. Maar seks is al lang een 'commodity' zoals jij het noemt (er is daar gewoon een Nederlands woord voor). Voor sommige mensen is seks gewoon seks zonder al die gevoelens erbij. Probeer dat te respecteren!
Volgens mij zeg ik niets over hoe makkelijk ikzelf denk over seks? Ik stel enkel ter discussie of wij seks willen laten zakken tot het niveau van een 'commodity'.

Ik ben het met je eens dat seks voor sommige mensen gewoon seks zonder al die gevoelens kan zijn. Ook ik behoor bij die groep. Maar zoals jij al in je eigen verhaaltje zegt heb je in zo'n geval seks omdat het een aantrekkelijke dame is, of omdat je gewoon zin hebt, of omdat je gezellig uit eten ben geweest, enzovoort.

Vind je dit niet heel iets anders dan even naar bed gaan met de buurman, omdat je geen geld hebt om vanavond naar 't café te gaan? De bakker even oraal te bevredigen, omdat je graag 2 halvolkoren broden wil? Bij de rector van je nieuwe school wat hand diensten verricht, omdat jij je gaat inschrijven? Dat je met een of andere puistenkop op de wc van de discotheek gaat rotzooien, omdat je zo graag een Breezer ananas wil?

Is dit verkeerd? Dat wil ik niet zeggen...
Mijn vraag is of we wel willen dat dit een normale manier van omgaan gaat worden?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 07:47.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 08:48
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 11-04-2007 @ 08:38 :
Mijn vraag is of we wel willen dat dit een normale manier van omgaan gaat worden?
Een betere vraag is: als je niet wil dat dit een normale manier van omgaan gaat worden, welke zinvolle maatregelen kun je dan nemen? Ik heb er nog geen gezien in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 08:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
O tempora, o mores.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 09:30
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-04-2007 @ 09:52 :
O tempora, o mores.
Heel toepasselijke quote, in de oudheid kwam dit ook al voor. Ik snap niet wat nu plotseling het probleem is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 09:59
Verwijderd
ik vind het een beetje sneu en zou het niet tof vinden als mijn kinderen laten ook zoiets zouden doen, maar goed. Ik zie niet in wat ik er aan moet doen en of ik er iets aan moet doen. Als die doosjes niet neuken voor een breezer dan doe ze het wel gewoon om de aandacht.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 10:31
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2007 @ 21:57 :
Om te beginnen kan het geen kwaad als meneer de wijkagent de jongedames, wanneer betrapt, eens thuisbrengt zodat ze uit kunnen leggen wat er gebeurd is. Niets geen overheidstoestanden, gewoon zoals dat 50 jaar geleden ook al ging. Wellicht gaat er dan een balletje rollen.

Maar zoals ik al zei: ik ben idealist en vind dat iedereen zou moeten doen wat hij denkt dat het beste is. Helaas doet niet iedereen dat. Maar vooralsnog: de maatschappij, dan ben jij.
Dat 1e staat nogal haaks op dat 2e vind je zelf ook niet? Als je vindt dat iedereen moet doen wat hij/zij het beste dunkt, hoeft er dus ook geen "controle" op want ze doen niets fout dan.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 10:54
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik doe alles voor een pakje shag!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Legendarische quotes van forumers.
Missy
110 09-07-2009 23:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.