Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2007, 20:26
cuidandote
cuidandote is offline
Ten eerste hoop ik dat in dit topic niet flauw wordt gedaan, omdat dit nogal gevoelig bij mij ligt.

Ik ben van mijn achtste tot tiende seksueel misbruikt door mijn broer van ruim vijf jaar ouder. Ik schaamde me destijds heel erg voor het feit dat mijn lichaam wel op zijn handelingen reageerde. Ik werd gewoon nat dus. Ik heb me op dat moment geleerd om 'over de kriebels heen te komen' om dus gewoon niet klaar te komen.

Ik heb daarna nooit meer seks gehad, maar als ik zelf masturbeer kom ik ook niet meer klaar. Het houdt gewoon op, op een gegeven moment. Ik vraag me af of ik dat aan die gebeurtenissen koppel, (onbewust, want bewust doe ik dat niet) en of er iets is wat ik kan doen om dat niet meer te doen.

Ook kan ik seks niet zien als iets dat bij liefde hoort.
Vriendjes op de basisschool maakte het uit omdat ik een 'opgegeilde bitch' was, maar op de middelbare school ben ik eerder erg preuts geworden.
Vriendjes heb ik nog wel gehad, maar dat stelde allemaal niet veel voor. Ik voel me gelukkig in iemands armen, maar niet als iemand die armen onder mijn tshirt doet.


Ik weet niet hoe dit topic overkomt, maar ik zou graag advies willen.

Bedankt voor het lezen, in ieder geval.
Oud 04-07-2007, 20:30
Verwijderd
Heb je het wel eens met een psycholoog oid heirover gehad?
Oud 04-07-2007, 20:33
cuidandote
cuidandote is offline
Wel over de incest, mijn ouders zijn ook op de hoogte en mijn broer en ik zijn (ik weet niet of dat te begrijpen is) wel weer maatjes.

Over het seks gedeelte niet. Ik zit nu niet meer bij een psycholoog of iets, omdat het verder allemaal prima met me gaat.
Oud 04-07-2007, 20:35
Verwijderd
Wellicht toch een idee om er met een psycholoog of seksuoloog over te praten. Al begrijp ik dat dat niet het antwoord is dat je graag hoort.
Oud 04-07-2007, 20:37
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Ertur schreef op 04-07-2007 @ 21:30 :
Heb je het wel eens met een psycholoog oid heirover gehad?
Ja dat is inderdaad het beste denk ik. En een vriendje zoeken die het begrijpt en waarbij je vooral in zijn armen kan liggen.

Sterkte ermee.
__________________
Velen denken te weten, weinig weten te denken.
Oud 04-07-2007, 20:39
cuidandote
cuidandote is offline
Haha, klopt, dat was absuluut niet het antwoord waar ik op hoopte. Zeker omdat ik sowieso niet open ben over seks. Ik ben nu zestien, mijn vriendinnen giechelen allemaal nog. (Niet dat ik soms niet even hard mee lach hoor, ik wil me niet voordoen als 'Ik ben zo volwassen')

Bedankt voor jullie reacties.
Oud 04-07-2007, 20:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ben je bang voor aanraking? Schrik je terug of ga je je er ongemakkelijk bij voelen?

Waarschijnlijk kun je het beste bij de intimiteit zelf beginnen. Kijk waar het fout gaat en let heel goed op wat je daarbij voelt en denkt. Dat is namelijk waar je aan moet werken. Een jongen die jij vertrouwt en lief vindt zou rustig onder jouw shirtje moeten kunnen gaan (mits je in de stemming bent natuurlijk). Je zult het waarschijnlijk wel wat rustig aan moeten doen, want met het identificeren van het probleem is het nog niet opgelost, maar denk er alvast even over, dan kom je vast wel een stap verder.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 04-07-2007, 20:59
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
cuidandote schreef op 04-07-2007 @ 21:26 :
Ik heb daarna nooit meer seks gehad, maar als ik zelf masturbeer kom ik ook niet meer klaar. Het houdt gewoon op, op een gegeven moment. Ik vraag me af of ik dat aan die gebeurtenissen koppel, (onbewust, want bewust doe ik dat niet) en of er iets is wat ik kan doen om dat niet meer te doen.
Ik denk dat je te gespannen bent, op de een of andere manier. Misschien ben je teveel bezig met dat je wilt dat het lukt om klaar te komen en dan kan het zo zijn dat het juist niet lukt.

Citaat:
cuidandote schreef op 04-07-2007 @ 21:26 :
Ook kan ik seks niet zien als iets dat bij liefde hoort.
(...)
Vriendjes heb ik nog wel gehad, maar dat stelde allemaal niet veel voor. Ik voel me gelukkig in iemands armen, maar niet als iemand die armen onder mijn tshirt doet.
Je hebt nu nog niet of nauwelijks positieve ervaringen op seksueel gebied gehad. Maar op een gegeven moment kom je wel een jongen tegen die je geduld, respect en vertrouwen schenkt. Ik denk dat je er dan heel anders tegenaan gaat kijken, en dan leer je voelen dat seks ook een uiting van liefde kan zijn.

Ik hoop dat je in de nabije toekomst wél plezier mag beleven aan seks .
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 04-07-2007, 20:59
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
cuidandote schreef op 04-07-2007 @ 21:39 :
Haha, klopt, dat was absuluut niet het antwoord waar ik op hoopte. Zeker omdat ik sowieso niet open ben over seks. Ik ben nu zestien, mijn vriendinnen giechelen allemaal nog. (Niet dat ik soms niet even hard mee lach hoor, ik wil me niet voordoen als 'Ik ben zo volwassen')

Bedankt voor jullie reacties.
Het zou ook kunnen dat je er 'gewoon niet klaar voor bent', gezien je leeftijd. Desondanks zou ik naar een psycholoog gaan.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 05-07-2007, 09:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
cuidandote schreef op 04-07-2007 @ 21:39 :
Haha, klopt, dat was absuluut niet het antwoord waar ik op hoopte.
Tja. Psychologen en seksuologen zijn nu eenmaal de mensen die je met dit soort problemen kunnen helpen. Een stelletje leken op een scholierenforum niet, die komen waarschijnlijk niet verder dan "doe het rustig aan" en "je bent waarschijnlijk te gespannen". Als je echt van je probleem af wil kun je toch echt het beste naar een seksuoloog gaan.
Oud 05-07-2007, 10:56
Wind's Embrace
Avatar van Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Ik denk inderdaad dat Chimera het mooi samenvat. En hoe naar de oorzaak ook is, leren praten over seks heeft zo zijn voordelen!
__________________
* Together we look at the stars *
Oud 05-07-2007, 11:02
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-07-2007 @ 10:40 :
Tja. Psychologen en seksuologen zijn nu eenmaal de mensen die je met dit soort problemen kunnen helpen. Een stelletje leken op een scholierenforum niet, die komen waarschijnlijk niet verder dan "doe het rustig aan" en "je bent waarschijnlijk te gespannen". Als je echt van je probleem af wil kun je toch echt het beste naar een seksuoloog gaan.
QFT.
__________________
Altijd nuchter
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit hoe denken jullie over incest ?
francisco
179 04-09-2017 06:45
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Broer en zus willen legale seksrelatie
Love & Peace
130 08-03-2007 11:16
Seksualiteit Seksualiteit na incest of ander misbruik
Steleto
22 29-06-2006 22:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ilse weigert pedofielensite
Verwijderd
415 04-02-2005 19:54
Psychologie hebben problemen jouw leven veranderd?
CoveredEyes
78 23-01-2004 20:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.