Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2004, 15:36
Verwijderd
Tsja, ik denk dat die uitspraak eigenlijk wel in stand blijft. Het is immers niet echt een opzienbarende uitspraak. De Nederlandse Absinthwet 1909 verbiedt gewoon het verkopen van álle absinth, maar degenen die wat beter naar Europese regelgeving hadden gekeken wisten allang dat die wet op dát punt onverbindend zou worden verklaard als iemand hem zou overtreden voor zover het binnen de Europese normen blijft.

Het schijnt wel dat de vraag naar absinth bij de handelaren al flink is toegenomen
Advertentie
Oud 24-07-2004, 16:55
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-07-2004 @ 16:36 :
Tsja, ik denk dat die uitspraak eigenlijk wel in stand blijft. Het is immers niet echt een opzienbarende uitspraak. De Nederlandse Absinthwet 1909 verbiedt gewoon het verkopen van álle absinth, maar degenen die wat beter naar Europese regelgeving hadden gekeken wisten allang dat die wet op dát punt onverbindend zou worden verklaard als iemand hem zou overtreden voor zover het binnen de Europese normen blijft.

Het schijnt wel dat de vraag naar absinth bij de handelaren al flink is toegenomen
ja duh das echt een goeie reclame zoiets, als k terugkom van vakantie ga ik t ook wel halen...
en hoeveel slijters kijken er nou helemaal naar de europese wetgeving
__________________
ignorance is bliss
Oud 24-07-2004, 17:35
Type
Avatar van Type
Type is offline
met alle feestjes (en een studentenleven waar ik nog op uit kan kijken) in de toekomst neem ik aan dat ik ook wel een keer absint/absinth/absinthe zal gaan drinken

en als ik echt een keer hard aan het trippen ga, krijgen jullie tripreports, merknaam en hoeveelheid te horen
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 24-07-2004, 17:38
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Type schreef op 24-07-2004 @ 18:35 :
absint/absinth/absinthe
nederlands: absint
engels: absinth
__________________
ignorance is bliss
Oud 24-07-2004, 17:53
Type
Avatar van Type
Type is offline
Offtopic: nee, nog erger:

NL: absint
USA: absinth
UK: absinthe

(de ergste drug ooit, dit spul )
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 24-07-2004, 17:55
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Type schreef op 24-07-2004 @ 18:53 :
Offtopic: nee, nog erger:

NL: absint
USA: absinth
UK: absinthe

(de ergste drug ooit, dit spul )
vind ik de engelse wel het mooist, dat doet het meeste recht aan het beeld dat ik van dat goedje heb ...
__________________
ignorance is bliss
Oud 24-07-2004, 18:00
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Jeej
__________________
you don't know, dreamer
Oud 24-07-2004, 18:01
Verwijderd
was er gister een nieuw topis over absint, gaan ze lopen zeiken dat ze maar terug moeten zoeken, nee openen ze er nog een...
Oud 24-07-2004, 18:03
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 24-07-2004 @ 19:01 :
was er gister een nieuw topis over absint, gaan ze lopen zeiken dat ze maar terug moeten zoeken, nee openen ze er nog een...
zeur niet zo er was een nieuwe aanleiding, als type t toch ok vindt...maar ga je t nog proberen of niet?
__________________
ignorance is bliss
Oud 24-07-2004, 18:08
Verwijderd
hmm.. misschien als het sterk genoeg blijkt te zijn om van te trippen.. anders.. doe maar bier!
Oud 24-07-2004, 20:14
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 24-07-2004 @ 19:01 :
was er gister een nieuw topis over absint, gaan ze lopen zeiken dat ze maar terug moeten zoeken, nee openen ze er nog een...
dit topic heeft een heel ander doel. Ik laat'm open, maar als een andere FB vindt dat'ie dicht moet is dat ook hen keus, dus ik zou er niet van schrikken als deadlock of mutant hem nog dicht knikkert hoor
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 24-07-2004, 20:56
Verwijderd
Haha, de handelaar die het proefproces had aangespannen noemde vooral dat het hallucinerende effect sterk overschat wordt. Niet gelijk twee dozijn flessen inslaan dus, vriendjes
Oud 24-07-2004, 23:42
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Mjah, ik heb het wel eens gedronken. Maar dat hallucinerende effect is bij mij achterwege gebleven. Ik werdt er alleen maar heel erg dronken van
__________________
vive la feast!!
Oud 24-07-2004, 23:42
Verwijderd
[vlooi]


Beetje absurd. Ik heb al een jaar of zoiets dezelfde absinth als diegene die op het journal te zien was, bij een slijter in Arnhem gekocht. Die bevatte ook 40 % alcohol, en werd daar gewoon (legaal?) verkocht.
Niet dat die echt zo lekker is... zelfgestookte is toch altijd de beste, mits het mislukt.


Ontopique: goede uitspraak. Absint is op zich geen slechtere drank dan andere sterke dranken, er zit veel alcohol in, maar ook anijs en een extract van de plant alsem. Ik denk, maar dat kan ik niet onderbouwen met andere dingen dan mijn eigen ervaring, dat het niet echt hallucinerend zal zijn, behalve als je erg gevoelig bent voor een van de bestandsdelen, of alcohol in het algemeen.

Maar jah, ik heb nu wat van dat brakke spul van de slijter op, en 'k mis m'n zelfgestookte toch wel.


Oh. Het geeft wel een kater.




In nederland wordt absint verkocht met dit etiket, alleen zit er dan 40% in, i.p.v. 50.


Plant. alsem.
Oud 25-07-2004, 08:27
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 24-07-2004 @ 19:03 :
zeur niet zo er was een nieuwe aanleiding, als type t toch ok vindt...maar ga je t nog proberen of niet?
Type wist dit blijkbaar niet zo , maar ik ga ff kijken of ik nog snel een goedgevuld topic vind om het daarmee samen te voegen, want hier staat ook al weer wat fatsoenlijke info in.

Ook dingen die over iets anders ivm absint gaan, graag in die topics, dezelfde vragen komen steeds weer terug.
Oud 25-07-2004, 08:30
Verwijderd
Oud 25-07-2004, 16:03
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ik heb in spanje een fles absinthe van 85% gekocht?
en daar ging ik niet echt van trippen
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Oud 26-07-2004, 16:33
Verwijderd
ik heb zaterdag sinthe op. Absinthe zonder de Ab dus. Je ging er dus niet van trippen. Was wel lekker ofzo.
Oud 26-07-2004, 21:26
MacArt
Avatar van MacArt
MacArt is offline
er zijn veel soorten op de markt zonder de thujon, daar ga je dus niet van trippen.. dat zijn sowieso alle merken die niet onder de naam absint(h) over de toonbank gaan. Absente,
Ik zelf heb een flesje staan van 73% waarbij ik wel de trip effecten merk, een beetje anyway. is van het merk Tabu.

Dat de effecten sterk overdreven worden klopt wel. Maar dat komt met name doordat er vroeger gewoon zoveel mogelijk alsem in gedaan werd, met als gevolg veeeel hoger concentraties thujon dan nu wettelijkteogestaan wordt (10mg/L geloof ik)
Hoeveel er in tabu zit weet ik niet, maar weet wel dat je Sebor Absinth moet kopen voor 10mg/L en dat de meeste andere merken tussen de 3 en de 6 mg/L zitten.
__________________
With all our common consciousness and all our energy, let's feel the sound of the sun and dance!
Oud 29-07-2004, 20:58
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Absinth is sinds enkele (???) dagen ook legaal in nederland, joehee, ik wil het al zo lang proberen en vergeet het steeds mee te nemen uit het buitenland.
__________________
nooit meer
Oud 29-07-2004, 22:51
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Maar uh, voor een beetje trippers is dit niet echt trippy denk ik.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Oud 30-07-2004, 10:35
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline


dit weekend gedronken met mn vriendje

70% alcohol... dus best hevig spul... (wel lekker)

maar we hebben niet liggen trippen
__________________
To eu zèn
Oud 30-07-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 22-08-2003 @ 17:54 :
Absint.

http://www.groene.nl/1996/30/ml_absin.html

heftig spul en idd verboden. Nog niet geprobeerd, ook nog weinig behoefte aan gehad.
Nu zeg je zelf Absint. Wat is het nou? Absinth of Absint?

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 10:44.
Oud 30-07-2004, 14:21
Verwijderd
mensen van de legale absint ga je echt niet trippen!
als je echt wilt trippen moet je het zelf stoken en dan noem je het "liquid dogshit", omdat je echt ervan over je nek gaat!
legale absint moet je drinken om de smaak
Oud 30-07-2004, 19:34
Hagel
Hagel is offline
ik heb uit spanje 3 flessen met 70% meegenomen en 1 met 80%, Goed dronken word je er wel van maar dat is dan ook alles
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 30-07-2004, 20:13
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
655321 schreef op 23-08-2003 @ 22:25 :
whahaha... moulin rouge gezien of wat?
*I'm the green fairy*
Moest ik ook aan denken Maareh m'n vader zei vandaag nog dat hij ergens gelezen had dat het weer gelegaliseerd is, kweet niet of het waar is, maar 't lijkt me wel eens het proberen waard
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 31-07-2004, 08:36
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 30-07-2004 @ 21:13 :
Moest ik ook aan denken Maareh m'n vader zei vandaag nog dat hij ergens gelezen had dat het weer gelegaliseerd is, kweet niet of het waar is, maar 't lijkt me wel eens het proberen waard
juh het is sinds de 27e weer legaal
wrm denk je dat er zoveel aandacht voor is hier
Oud 31-07-2004, 14:05
Verwijderd
Ik heb op verschillende sites flessen zien staan met 35 mg/L erin, mag je dat eigenlijk gewoon importeren, aangezien dat toch flink boven de hier toegestan 10 mg/L zit?


http://www.1a-absinth.com/shop3en/d_...Blanche372.htm
Oud 01-08-2004, 16:24
Verwijderd
Gisteravond met Type en nog wat vrienden Absinth Vincent gedronken.

conclusies:

- het smaakt nergens naar
- het ruikt extreem sterk naar anijs
- je gaat er niet van hallucineren, maar je wordt er wel keivrolijk van
- een zeer goede combinatie met wodka (eerst absint dan wodka)
- de volgende dag heb je gegarandeerd dikke koppijn
- sommige mensen gaan er zeer onsamenhangend door praten en zelfs gewoon van slapen (op een feest) waardoor zij dus echt veel gemist hebben
Oud 01-08-2004, 16:32
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
sjek schreef op 31-07-2004 @ 09:36 :
juh het is sinds de 27e weer legaal
wrm denk je dat er zoveel aandacht voor is hier


kvond het al toevallig ja
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 01-08-2004, 17:56
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 01-08-2004 @ 17:24 :
- sommige mensen gaan er zeer onsamenhangend door praten en zelfs gewoon van slapen (op een feest) waardoor zij dus echt veel gemist hebben
dude, dat slapen kwam echt wel meer omdat ik al 3 weken bijna non-stop werk he. Ik was al fucking moe.


De rest van wat je zegt klopt wel.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 01-08-2004, 21:08
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 15:05 :
Ik heb op verschillende sites flessen zien staan met 35 mg/L erin, mag je dat eigenlijk gewoon importeren, aangezien dat toch flink boven de hier toegestan 10 mg/L zit?


http://www.1a-absinth.com/shop3en/d_...Blanche372.htm
With placing an order your recognize that you have to have reached the legal drinking age of your respective country and that it is legal for you to import absinthe for personal consumption.

van diezelfde site.

Wat ik begrijp is de maximale hoeveelheid thujon 35 mg/l voor zogenaamde bitters.

edit: Een andere absint, uit datzelfde hoog thujongehalte rijtje, namelijk Tabu Classic Strong wordt gewoon in Nederland verkocht.
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 01-08-2004 om 21:41.
Oud 02-08-2004, 07:01
ThePinkFlamingo
Avatar van ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Absinth, Iets wat zo lang illegaal is geweest moet wel goed zijn
Oud 02-08-2004, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 01-08-2004 @ 18:56 :
dude, dat slapen kwam echt wel meer omdat ik al 3 weken bijna non-stop werk he. Ik was al fucking moe.
weet ik, had je al gezegd, maar het was wel meesterlijk wat je allemaal uitkraamde

- ben je wakker genoeg om te fietsen?
"ik ben net zo goed een Bosch 6100 als een Siemens"

of iets in die richting, damn ik had het echt op moeten nemen ofzo, herinner me er bij het volgende feest aan dat ik iets van een taperecorder ofzo meeneem
Oud 02-08-2004, 10:13
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 02-08-2004 @ 09:20 :
weet ik, had je al gezegd, maar het was wel meesterlijk wat je allemaal uitkraamde

- ben je wakker genoeg om te fietsen?
"ik ben net zo goed een Bosch 6100 als een Siemens"

of iets in die richting, damn ik had het echt op moeten nemen ofzo, herinner me er bij het volgende feest aan dat ik iets van een taperecorder ofzo meeneem
I know, totale bullshit
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 02-08-2004, 19:47
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
't zal wel al ergens staan, maar kheb eigenlijk weinig zin om alles door te lezen

waar kan je het krijgen, ik neem aan niet gewoon bij de appie...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 02-08-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 02-08-2004 @ 20:47 :
't zal wel al ergens staan, maar kheb eigenlijk weinig zin om alles door te lezen

waar kan je het krijgen, ik neem aan niet gewoon bij de appie...
http://www.groenefee.nl/waar.html
Oud 03-08-2004, 10:55
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
metallica schreef op 02-08-2004 @ 20:47 :
't zal wel al ergens staan, maar kheb eigenlijk weinig zin om alles door te lezen

waar kan je het krijgen, ik neem aan niet gewoon bij de appie...
slijterij.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 03-08-2004, 20:36
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Type schreef op 03-08-2004 @ 11:55 :
slijterij.
ah, das makkelijk
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 03-08-2004, 22:31
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
metallica schreef op 03-08-2004 @ 21:36 :
ah, das makkelijk
moet je wel het 'geluk' hebben dat ze het al binnen hebben gekregen (maar nu zal dat wel niet zo'n probleem meer zijn, iedere slijterij heeft al wel weer een vrachtje binnen...)
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 03-08-2004, 23:34
ellaversa
ellaversa is offline
lekker spul !
in belgië zijn er ook vage absint feesten waar je maximaal 5 kleine glaasjes mag drinken ( een echt feest kan je het dus niet noemen ) en in duitsland kan je het ook op heel veel plaatsen kopen
Oud 03-08-2004, 23:44
Type
Avatar van Type
Type is offline
5 kleine glaasjes... wat voor glaasjes?

shotglas is 0,15 liter ofzo? dan heb je na 5 glaasjes toch al weer 0,75 liter op. Dan kan je toch best heen zijn, lijkt me.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 03-08-2004, 23:50
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
je moet 't niet puur drinken, tenminste niet bij de 70% alcohol variant..

eerst moet je een bodempje in je glas schenken, dan leg je een suikerklontje op een lepeltje en laatje de absinth in de suiker trekken. vervolgens flambeer je het suikerklontje totdat het gecaramelliseerd is, en meng je dat met de absinth. dan moet je het nog aanvullen met (behoorlijk veel) water.

het kan natuurlijk ook wel puur gedronken worden maar dan moet je geloof ik ook niet bang zijn voor een enorme kater.
Oud 03-08-2004, 23:54
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
konflict schreef op 04-08-2004 @ 00:50 :
je moet 't niet puur drinken, tenminste niet bij de 70% alcohol variant..

eerst moet je een bodempje in je glas schenken, dan leg je een suikerklontje op een lepeltje en laatje de absinth in de suiker trekken. vervolgens flambeer je het suikerklontje totdat het gecaramelliseerd is, en meng je dat met de absinth. dan moet je het nog aanvullen met (behoorlijk veel) water.

het kan natuurlijk ook wel puur gedronken worden maar dan moet je geloof ik ook niet bang zijn voor een enorme kater.
oh, moet je het niet puur drinken?

Had dat even voor zaterdag gezegd

was wel lekker tho, ook puur. En die kater viel best mee. Eerste keer dat ik rechtop ging zitten leek het alleen of er een schroevendraaier door mijn kop geramd werd.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 04-08-2004, 18:54
Verwijderd
ach, er gaat morgen weer Absint vloeien, ik zou zeggen, ga mee Type

oh, tis 's avonds ergens, weten nog niet hoe, wat of waar maar daar bel ik je dan wel over... wel opnemen dan voor de verandering
Oud 16-08-2004, 20:07
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Ik heb vorig jaar in Tsjechie een fles aangeschaft en ik moet zeggen dat-ie het eind van de vakantie niet heeft gehaald. Goede shit. Er wordt vrij heavy over gedaan, maar vrijwel alle absint die te koop is (zelfgestookte zooi achterwege gelaten) voldoet aan de norm. Dat wil zeggen; je gaat alleen hallicuneren -met alle nare gevolgen van dien- bij extreem grote hoeveelheden.

Niet zon big deal dus. Overigens is het in elke slijterij te verkrijgen, dan heet het Pernod. Hierin zit echter wel een hele kleine hoeveelheid thujon, de effectieve stof van alsem. Het enige waar je dus mee uit moet kijken bij het drinken van 'normale' hoeveelheden, is het alcoholpercentage (meestal idd zo rond de 65-70%). Dat went echter op den duur, geloof me. In Tsjechië steken ze absinth overigens ook aan om de alcohol eruit te halen, het effect van de thujon schijnt dan erg versterkt te worden. Niet doen dus.

Overigens is het in kleine dorpskroegen in Nederland ook wel te krijgen. Ik kwam een keer na een feestje en een kapotte auto om 4 uur 's nachts in de dorpskroeg van Kamerik (bij Utrecht) terecht, waar we erover praatten met de barman. Er ging duister deurtje onder de toog open en er kwam een fles absinth uit.

Dit jaar mn import mis gelopen, omdat de grensshop op de pas tussen Slovenië en Oostenrijk weg was. (Kut-EU...) Voor meer absinth info kan je hier kijken.
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Oud 16-08-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
®obin schreef op 16-08-2004 @ 21:07 :


In Tsjechië steken ze absinth overigens ook aan om de alcohol eruit te halen, het effect van de thujon schijnt dan erg versterkt te worden. Niet doen dus.

uhm doet dan ga je toch trippen en daar doet iedereen het toch voor?
Oud 17-08-2004, 01:47
Radium
Avatar van Radium
Radium is offline
Dat wilde ik ook zeggen. Wat heb je aan die ranzige troep als je er niet van gaat trippen
Oud 17-08-2004, 17:39
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Vandaag met een paar vrienden in duitsland asociaal veel alcohol ingeslagen waaronder dus ook een flesje absint, wel erg goedkoop was maar 10 euro dus ik verwacht er niet te veel van, maar binnekort gaat hij iig wel op de traditionele manier gedronken worden


Btw, ik heb wat opgezocht over hoe dat drinken precies is, je hoeft het niet perse aan te steken, maar wel door een lepel met een gat erin, en een sukerklontje erop gieten. Nu is alleen mijn vraag of iemand al ervaring heeft met hoe sterk je het beste kan drinken. Puur schijnt niet lekker te zijn en ik las iets over 1/5 absint en de rest water maar dat lijkt me wat overdreven mijn fles is btw 56% dus als iemand een goed idee heeft hoor ik het wel
__________________
Think you know me?, better think again...

Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 19:52.
Oud 18-08-2004, 09:51
Verwijderd
van de achterkant van de fles:

Citaat:
Het traditionele Absinth recept: 1 deel Absinth, 5 delen water
maakt niet echt uit of je het wel of niet aanlengt met water, het is en blijft nog steeds niet te zuipen.
daarom gebruikten wij ook Wodka om het te blussen, want dat smaakt na Absint naar water
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Absinth
BG-Smalls
14 27-07-2004 18:47
Drugs & Alcohol Absinth
Glass Ghost
18 27-07-2004 18:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.