Oud 26-10-2003, 02:17
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
'Cannabis verdubbelt kans op psychosen'


HILVERSUM - Cannabisgebruik verdubbelt het risico op het ontstaan van schizofrenie en andere psychische stoornissen. Dat meldde zaterdag de actualiteitenrubriek NOVA op basis van een onderzoek van het Trimbos-instituut, waarvan de resultaten binnenkort in het Tijdschrift voor Geneeskunde worden gepubliceerd.

Door het gebruik van cannabis komen er in Nederland jaarlijks 200 extra schizofreniegevallen bij, zei H. Wychgel van het Trimbos-instituut in NOVA. Van de 400.000 jongeren in Nederland die regelmatig cannabis gebruiken, krijgen er elk jaar 400 last van psychosen of schizofrenie. Ruim de helft van de Nederlandse jongens onder de 18 jaar komt in aanraking met cannabis. Van de meisjes is dat 30 procent.

Tot dusver werd aangenomen dat cannabis kan leiden tot schizofrenie als de cannabisgebruiker een (erfelijke) aanleg voor de ziekte heeft. Nu acht het Trimbos-instituut het bewezen dat cannabis zelfstandig tot psychosen en schizofrenie kan leiden. "De softdrugs hebben hun onschuld verloren", aldus Wychgel.

Vorig jaar kwamen Australische onderzoekers op basis van een zeven jaar durend onderzoek onder 2000 jongeren tot de conclusie dat veelvuldig gebruik van marihuana tot depressies en angststoornissen kan leiden. "De effecten zijn hevig, vooral bij jonge vrouwen", zei prof. George Patton van het Royal Children's Hospital in Melbourne.

Bij jonge vrouwen verveelvoudigde de mate van psychische problemen bij dagelijks gebruik van cannabis. Patton noemde het onderzoek "het beste bewijs dat cannabis slecht is voor de geestelijke gezondheid".

En nu wil ik nooit meer iemand horen over dat wiet geen kwaad kan
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 10:15
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Er staat gewoon helemaal nergens in dat bericht hoe ze aan die cijfers zijn gekomen en waar ze dat op hebben gebaseerd, dus het lijkt mij weer een bevooroordeeld onderzoek. Volgende maand komt er weer een bericht die het tegendeel beweert.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 10:16
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
En het is maar van welke kant je het bekijkt. Het kan ook zo zijn dat mensen die aanleg voor scietzofrenie hebben ,dat ze vaker en meer gaan blowen.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 11:28
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
tsja gaat de kans dan van 0,0001 naar 0,0002 % of van 20 naar 40 %

beide een verdubbeling
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 11:45
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
maar blowen veroorzaakt ook degelijk angstaanvallen en paranoia
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 11:45
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Van de 400.000 jongeren in Nederland die regelmatig cannabis gebruiken, krijgen er elk jaar 400 last van psychosen of schizofrenie.


nou nou, wat een bewijs 0.1% heeft daar dus last van... vind ik niet echt bewijs dat cannabis de oorzaak is, meer dat die 0.1% er gewoon aanleg heeft voor die shit, anders zouden de andere 99.9% er ook wel last van hebben
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 12:12
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-10-2003 @ 11:45:
maar blowen veroorzaakt ook degelijk angstaanvallen en paranoia
Nooit last van gehad.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 12:15
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik wel....
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 26-10-2003 @ 10:15:
Er staat gewoon helemaal nergens in dat bericht hoe ze aan die cijfers zijn gekomen en waar ze dat op hebben gebaseerd, dus het lijkt mij weer een bevooroordeeld onderzoek. Volgende maand komt er weer een bericht die het tegendeel beweert.
wat lul je nou? lees het bericht nog eens een keer goed door, voordat je met zo'n drogreden komt aanzetten.
Zeehond heeft gelijk, en ik heb het hier ook al zo vaak gezegd dat je erdoor psychotisch kan geraken en zelfs schizofrenie kan ontwikkelen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=223956&c=80
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:08
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Zeehond heeft gelijk, en ik heb het hier ook al zo vaak gezegd dat je erdoor psychotisch kan geraken en zelfs schizofrenie kan ontwikkelen.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
black angel schreef op 26-10-2003 @ 11:45:
Van de 400.000 jongeren in Nederland die regelmatig cannabis gebruiken, krijgen er elk jaar 400 last van psychosen of schizofrenie.


nou nou, wat een bewijs 0.1% heeft daar dus last van... vind ik niet echt bewijs dat cannabis de oorzaak is, meer dat die 0.1% er gewoon aanleg heeft voor die shit, anders zouden de andere 99.9% er ook wel last van hebben
AHUM...... als jij onveilig vrijt met iemand die HIV heeft, dan hoef jij ook niet gelijk besmet te zijn met het HIV virus, alleen als je het krijgt, dan is die kans voor jou dus 100% geweest.

IGNORANT PEOPLE!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:24
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Dat blowen slecht voor je is is opzich al lang bekend, maar een eetlepel zout is bijv. ook dodelijk!

En zo'n onderzoek zegt ook niet echt veel, er komen bijna wel maandelijks onderzoeken uit die elkaar tegen spreken.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:28
yuka
yuka is offline
ja nou wiet is ook slecht boeiend het is gewoon lekker tuurlijk staan daar ook wat dingetjes tegenover
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:31
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
nooit geleerd om interpuncties te gebruiken?
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:32
love is life
love is life is offline
Dat je er paranoïa en angstaanvallen van krijgt dat wil ik nog wel geloven ... maar dat van die schizofrenie is vind ik een beetje te ver gezocht. Iedereen heeft iets van schizofrenie in zich en er zijn mensen die dat verder ontwikkelen. Maar dat heeft absoluut niets met blowen te maken
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:41
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
er was volgens mij gister iets over op tv
en zo;n gast zat er over te zeveren
en ik weet niet wat ik ervan moet vinden
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:44
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
sjek schreef op 26-10-2003 @ 13:05:
Zeehond heeft gelijk










Remember?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:45
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-10-2003 @ 02:17:
Bij jonge vrouwen verveelvoudigde de mate van psychische problemen bij dagelijks gebruik van cannabis.
dat is dus ook echt de reden dat ik minder blow op het moment, ik merkte het aan mezelf terwijl ik daarvoor ook echt dacht dat het allemaal onzin was. Ik vind het best creepy eigenlijk, maar zal waarscijnlijk voorlopig niet stoppen met blowen
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2003, 13:49
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
en bijna iedereen is het er mee eens dat het para etc kan veroorzaken, bijna iedereen heeft er ook last van...... Maar niemand stopt... Nasty junkies allemaal hier
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:58
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-10-2003 @ 13:49:
en bijna iedereen is het er mee eens dat het para etc kan veroorzaken, bijna iedereen heeft er ook last van...... Maar niemand stopt... Nasty junkies allemaal hier
we gaan allemaal dood en dan toch liever op een weirde manier met een leipe psychose
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 13:59
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 26-10-2003 @ 13:56:
Bullshit
Wat?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:08
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Ik heb gehoord en gelezen (oa in andere onderzoeksberichten een tijdje geleden en t heeft ook in t blad psychologie gestaan) dat t zo schijnt te zijn dat mensen die aanleg hebben tot psychosen en schizofrenie of t zelfs al hebben, meer geneigd zijn te gaan blowen en drugs te gebruiken, er dus onder deze groep percentueel gezien meer potentiele drugs gebruikers zitten dan onder mensen die geen aanleg er voor hebben. Dus het is de vraag of dit verschil wel goed gemeten is in de bovengenoemde onderzoeken.
En dan vraag ik mij ook af, mensen zeggen nu wel dergelijke symptomen te herkennen zoals angsten en paranoia als ze blowen, maar in hoeverre blijven deze effecten hangen? Alleen als ze blijven hangen nadat je langdurig bent gestopt kun je daadwerkelijk spreken van een psychose, anders is t namelijk niet meer dan de effecten van de wiet zelf en gezien t eigelijk een psychedelisch middel is is t niet vreemd dat dergelijke verschijnselen optreden. Psychedelica geven effecten die vergelijkbaar zijn met psychosen en dergelijke.
Wiet blijft tot maanden in je bloed en heeft ook zolang nog zijn uitwerking op de menselijke geest. Pas als je dit stadium hebt gepaseert kun je dus gaan twijfelen over je psychische gesteldheid, als deze nog steeds niet intakt lijkt.
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:08
Mir-idiotA
ja, ik hoorde gister idd reportage over op Nova, en zat me al die tijd af te vragen om hoeveel personen het dan gaat. En dus hoe groot die verdubbeling zou zijn. Nou van 200 naar 400 mensen dus.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:20
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
sjek schreef op 26-10-2003 @ 13:05:
wat lul je nou? lees het bericht nog eens een keer goed door, voordat je met zo'n drogreden komt aanzetten.
Zeehond heeft gelijk, en ik heb het hier ook al zo vaak gezegd dat je erdoor psychotisch kan geraken en zelfs schizofrenie kan ontwikkelen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=223956&c=80
Gast, heb jij enig idee wat een drogreden is? Wijs jij maar eens aan waar staat hoe ze aan die cijfers komen... Je KAN Schizofreen worden, maar dat kan OOK als je niet blowt. Misschien is de kans wel groter als je wel blowt, maar nog steeds nihil als je er geen aanleg voor hebt.
Er is ook een redelijk grote kans dat je kanker krijgt als je in de zon ligt, maar daardoor zie ik echt geen mensen uit de zon blijven.
Er zijn gewoon van die malloten die een reden nodig hebben om op cannabis te kankeren en die reden hebben ze gevonden: De kans op psychoses en schizofrenie is ietsje groter. BINGO voor alle christenen en moraalridders, want die kunnen het hele verhaal dan lekker opblazen tot improportionele grotes en zo aantonen dat blowen schadelijk is. Feest voor hun.
Feit: Wiet roken is schadelijk en je gaat er dood aan en het vergroot de kans op schizofrenie en psychoses.
Feit: Leven is schadelijk en je gaat er dood aan en er is toch al een kans dat je schizofreen wordt.

Maargoed, zolang de CDA niet een van deze debiele redenen gaat aangrijpen om het gedoogbeleid terug te trekken vind ik alles best.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:23
SoulWanderer
Avatar van SoulWanderer
SoulWanderer is offline
Cannabis veroorzaakt geen Schizofrenie.

Iedereen heeft een kans van 1 op 200 om vroeg of laat Schizofrenie te krijgen. Doch, als iemand in je familie Schizofreen is, wordt bij jou de kans veel groter. (derdegraads familieleden ong 2%, tweedegraads familieleden 2 a 6 %, eerstegraads familieleden 6 a 17%) Als allebei de ouders Schizofreen zijn, is de kans ongeveer 46% dat een kind van deze ouders ook Schizofreen is. De kans dat de ene helft van een eeneiige tweeling Schizofrenie krijgt als de andere het al heeft is 30 a 50%. Opzich is dit raar, want een eeneiige tweeling is genetisch gelijk. Dat betekend dus dat Schizofrenie wel erfelijk is, maar dat niet alleen het erfelijke deel bepaald of iemand Schizofreen is/word of niet.

Wat dan nog meer?
Omgevingsfactoren spelen een grote rol.
Een virusinfectie, ondervoeding van de moeder tijdens de eerste maanden v/d zwangerschap, problemen bij geboorte kunnen een rol spelen bij de ontwikkeling van Schizofrenie bij een persoon. Toch verklaren deze factoren maar een klein deel van de ziektegevallen. Het is nog minder waarschijnlijk dat ongunstige omstandigheden NA de geboorte zoals ziekten of emotionele factoren van belang zijn voor het onstaan van de ziekte

Schizofrenie wordt niet veroorzaakt door een bepaalde manier van opvoeden, door een minder goede relatie met je ouders, door een schokkende ervaring in je jeugd of andere gebeurtenissen in je leven.

bron: Drs. A. Wunderink - Schizofrenie


Gegroet,

SoulWanderer
__________________
I'm the One from the dark side of ur dreams, I'm the one that hears ur screams, Nothing on earth can keep me from ur head
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 14:26
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-10-2003 @ 13:49:
en bijna iedereen is het er mee eens dat het para etc kan veroorzaken, bijna iedereen heeft er ook last van...... Maar niemand stopt... Nasty junkies allemaal hier
jaja, nou ik ben nu drie jaar gestopt
en mijn angststoornissen etc. zijn nog steeds niet verdwenen en heb al veel geprobeerd...
ik probeer deze discussie ook nooit aan te gaan met mensen die blowen, want dan ben ik een zeur en ze begrijpen me dan toch niet. Ze doen maar lekker.

Sommige mensen komen er vanzelf wel achter.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:40
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 26-10-2003 @ 14:26:
ik probeer deze discussie ook nooit aan te gaan met mensen die blowen, want dan ben ik een zeur en ze begrijpen me dan toch niet. Ze doen maar lekker.

Ik denk dat ik dat ook maar ga doen
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:48
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-10-2003 @ 13:59:
Wat?
ja dat gezeik altijd over die psychosen dat weed altijd aanricht
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:50
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 26-10-2003 @ 14:48:
ja dat gezeik altijd over die psychosen dat weed altijd aanricht
maw jij geloofd er niet in...... Ben benieuwd voor hoelang nog
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:53
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
ochja, er is niet veel kans om van wiet psychotisch te worden maar het kan wel. daar ben ik 100% zeker van.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:54
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
sjek schreef op 26-10-2003 @ 13:09:
AHUM...... als jij onveilig vrijt met iemand die HIV heeft, dan hoef jij ook niet gelijk besmet te zijn met het HIV virus, alleen als je het krijgt, dan is die kans voor jou dus 100% geweest.

jah dus?...dat wil nog niet zeggen dat 400 van 400000 geen 0.1% is en dat vind ik gewoon heel weinig...

"IGNORANT PEOPLE!"

dus jij voelt je beter dan anderen.... wat wordt dat een teleurstelling
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:36
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-10-2003 @ 14:50:
maw jij geloofd er niet in...... Ben benieuwd voor hoelang nog
wat maak je er nou druk om,als iemand gewoon met weed kan omgaan en normaal leeft hoeft i echt geen psychose te hebben.
Ik zou me meer zorgen maken over speed snuiven enzo want dat maakt je pas paranoya en gestoord!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:45
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 26-10-2003 @ 14:26:
jaja, nou ik ben nu drie jaar gestopt
en mijn angststoornissen etc. zijn nog steeds niet verdwenen en heb al veel geprobeerd...
ik probeer deze discussie ook nooit aan te gaan met mensen die blowen, want dan ben ik een zeur en ze begrijpen me dan toch niet. Ze doen maar lekker.

Sommige mensen komen er vanzelf wel achter.
als je nu pas 19 bent heb je wel vet jong zitten blowen

maar het is natuurlijk de vraag wat van het blowen komt en wat gewoon in iemand zit en toevallig nar voren komt in de periode dat je blowt wat vaak samen valt met volwassen worden
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:47
Mir-idiotA
Citaat:
funkypunk schreef op 26-10-2003 @ 15:45:
als je nu pas 19 bent heb je wel vet jong zitten blowen

maar het is natuurlijk de vraag wat van het blowen komt en wat gewoon in iemand zit en toevallig nar voren komt in de periode dat je blowt wat vaak samen valt met volwassen worden
je wil zeggen dat de onderzoekers dit helemaal over het hoofd hebben gezien?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 15:58
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 26-10-2003 @ 13:58:
we gaan allemaal dood en dan toch liever op een weirde manier met een leipe psychose

ja, vet! de rest van je leven voor je uit staren, niet reageren op dingen die mensen tegen je zeggen. niet stil kunnen zitten....
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 16:02
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 26-10-2003 @ 15:47:
je wil zeggen dat de onderzoekers dit helemaal over het hoofd hebben gezien?
Onderzoekers zijn daar ook toe in staat ja..(zie het XTC onderzoek enkele maanden geleden..)
Het is en blijft onduidelijk hoe ze op deze cijfers zijn gekomen, en zie mijn vorige post, er zijn ook andere verklaringen voor deze cijfers.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-10-2003 @ 14:40:
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen
ja ze zoeken het zelf maar uit vind ik.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hoevaak is regelmatig gebruik?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:39
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Hoevaak is regelmatig gebruik?
goeie vraag.
ik denk minstens 1 keer per week ofzo.
of is dat te weinig?
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:15
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-10-2003 @ 17:23:
Hoevaak is regelmatig gebruik?
1x per 10 jaar is ook regelmatig

suggestief onderzoek
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 23:13
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
'k Heb even wat loze posts verwijderd, als dit topic niet snel zo'n discussie als eerst wordt, gaat 'ie op slot.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 26-10-2003 @ 23:13:
'k Heb even wat loze posts verwijderd, als dit topic niet snel zo'n discussie als eerst wordt, gaat 'ie op slot.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 11:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 26-10-2003 @ 21:15:
1x per 10 jaar is ook regelmatig

suggestief onderzoek
Ja, ik bedoel maar. Wil eerst weten hoevaak regelmatig is. Als iemand 10 joints op een dag opsteekt, vind ik t ook niet vreemd dat z'n hersenen gewend raken aan de high/stoned-situatie en daar als t ware in blijven raken.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:02
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 26-10-2003 @ 15:45:
als je nu pas 19 bent heb je wel vet jong zitten blowen
16 toen ze stopte dus, laten we zeggen dat ze 3 jaar geblowd heeft......... Nah, valt wel mee dan toch?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:05
dupke
dupke is offline
Ikzelf gebruik ook wiet, en denk persoonlijk dat het heel veel doet met je geest..... Ik kom vrij veel in aanraking met shizofrenie en denk dat als je eenmaal de ziekte hebt het er niet beter op word als je wiet gebruikt......maar shizofrenie word vaak pas na lange tijd achterhaald en kan zich al in de jeugd voordoen, dus wanneer achterhaal je wanneer je wel of niet mag gebruiken, wiet kan relaxed zijn, maar zoals alle andere dingen in het leven neemt het risico ' s met zich mee, ik denk dus niet dat wiet totaal onschadelijk voor de geest van een mens is , je gaat toch vaak in je eigen wereld leven, en af en toe kan het ook je emoties helemaal omhoog halen....wat stimuleren is voor een ziekte als shizofrenie.

Groetjes Dupke
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 21:33
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 27-10-2003 @ 15:02:
16 toen ze stopte dus, laten we zeggen dat ze 3 jaar geblowd heeft......... Nah, valt wel mee dan toch?
moet je bedenken hoe jong je dan bent begonnen.... ik vind dat niet normaal (geen oordeel vellend ofzo) zie dat niet echt als een standaard leeftijd
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 22:26
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Zie topic

en van neuken wordt je doof, ja zo ken ik er nog wel meer.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:13
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 29-10-2003 @ 21:33:
moet je bedenken hoe jong je dan bent begonnen.... ik vind dat niet normaal (geen oordeel vellend ofzo) zie dat niet echt als een standaard leeftijd
Mwah, vin ut nie echt vreemd
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:39
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 31-10-2003 @ 19:13:
Mwah, vin ut nie echt vreemd
was 14, best jong jah, nou en ...
je bent jong, naief en je wilt wat.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:40
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
je bent jong, je slikt wat... Achja, altijd lachen toch
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.