Oud 06-07-2005, 21:26
lil me
lil me is offline
Ik wil heel graag Geneeskunde gaan studeren. Mara ik heb nu mijn Havo diploma met als profiel E&M. Ik ga nu een jaar sprintvwo doen om zo mn vwo diploma in 1 jaar te halen. Maar met een E&M profiel kun je natuurlijk geen geneeskunde gaan studeren. Nu hoorde ik dat je, als je eerst een andere studie gaat volgen, je na 1/2/3? jaar ofzo kan instromen op geneeskunde zonder dat je dus op de middelbare school het profiel N&G of N&T gehad hebt. Maar ik weet niet welke studie je dan eerst moet doen, wil je instromen op geneeskunde, overal staan weer andere dingen...
Weet iemand dus met welke studie je kan instromen op geneeskunde zonder een n&G of N&T profiel te hebben????

(Sorry voor t lange verhaal )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 21:31
lil me
lil me is offline
K bedoelde eigelijk neit vai een hbo opleiding maar echt via een studie, een universitaire opleiding..
Maar...iemand nog suggesties??
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:03
Verwijderd
Voor alle studies die ik kan verzinnen als instroomopleiding (biologie, biomedische wetenschappen, et cetera), wordt als toelatingseis VWO met NG/NT + biologie gehanteerd. Hier schiet je dus niets mee op. Het lijkt mij dat het het handigste zou zijn als je wat langer over je VWO doet en NG als profiel kiest, zodat je gewoon rechtstreeks toegang hebt.

Je zou wellicht ook VWO met EM kunnen doen, en dan later, bijvoorbeeld via het James Boswell instituut, certificaten voor alle exacte vakken kunnen halen, hoewel me dit moeilijk haalbaar lijkt. Het lijkt mij vele malen beter als je een VWO-diploma met een natuur-profiel haalt.

Sowieso denk ik dat een VWO-diploma met een natuur-profiel een betere voorbereiding is op geneeskunde dan praktisch alle universitaire opleidingen die je met EM kunt doen. Ik denk dat je in het laatste geval veel achtergrondkennis mist.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 22:48
Li
Avatar van Li
Li is offline
Via UC in Utrecht kun je dat doen, maar dat is natuurlijk wel WO niveau en moet je gelijk al specifieke vakken gaan doen. Ik hoorde laatst dat een jongen die ik "ken" nu in kan stromen bij geneeskunde. Maar als k jou was zou ik gewoon even contact opnemen bij het UC wat allemaal mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 23:12
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Kan je niet eerst je e&m vwo-diploma halen, en het jaar daarop de verplichte vwo-vakken voor geneeskunde via volwassenonderwijs? Dat zijn er 2 of 3 ofzo.
Dan mis je 1 jaar, lijkt me ideaal.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 23:58
Verwijderd
Word je daarna twee keer uitgeloot, dan ben je drie jaar kwijt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 00:07
Joyceb
Joyceb is offline
Er bestaat het SUMMA in Utrecht, een 4 jarige verkorte opleiding tot basisarts.

Hiervoor moet je wel een bachelor op een relevant gebied hebben afgerond. University College kan dus wel, maar dan moet je de biomedische science major volgen.

Lijkt me trouwens ook dat dat alleen maar kan als je NG/NT hebt gedaan (met biologie 12). Anders lijkt het me een nogal rare binnendoorweg, die de geloofwaardigheid van UC heftig aan zou tasten. Tevens is het probleem bij UC dat studenten het zich niet echt kunnen permitteren om een vakje te 'proberen' om te kijken of ze het niveau aankunnen.

Zijinstromen kan, maar dan moet je volgens mij in principe in het eerste jaar beginnen, al kan je eventueel vakken niet doen, omdat je die al op je oorspronkelijke studie hebt gedaan, maar zoals al gezegd is, daar moet je voldoen aan de voorwaarden.

Dan zou ik gaan voor het behalen van de certificaten, iets dat twee meisjes die bij mij op school zaten (en die ook EM hadden) volgend jaar gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 19:47
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Het enige wat ik voor een dergelijk geval ken is wat Joyceb ook al zei: SUMMA in Utrecht. Het niveau wat je hiervoor nodig hebt is echter behoorlijk hoog (2a3 jaar biomedische wetenschappen/opleiding fysiotherapie oid). Ook gaan er al stemmen dat de SUMMA binnen een aantal jaar weer wordt afgeschaft, vanwege budgetaire redenen.
Als je echt heel graag geneeskunde wil studeren, zou je in theorie alle VWO-vakken kunnen inhalen aan het Boswell-instituut in Utrecht. Hier zit echter ook een kostenplaatje aan en het is natuurlijk niet niks om alle B-vakken in te gaan halen.
Succes met je keuze iig.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 10:37
Judy2
Judy2 is offline
Ik weet niet of je wel van een maatschappijprofiel over mag stappen naar een natuurprofiel op het VWO. Ik denk dat je die vakken dan later moet inhalen ofzo..

In ieder geval zal je VWO moeten afronden en daarna denk de andere vakken ergens inhalen.

Maar ik zou er wel zeker van zijn dat je geneeskunde echt wilt studeren, want ik denk dat je nog wel even te gaan hebt en het is ook maar de vraag of je wordt ingeloot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van het MBO naar Uni
YellowMoonFlash
14 17-03-2012 18:38
Algemene schoolzaken Blijven zitten
Ephesis
49 31-05-2008 11:32
Algemene schoolzaken Uitslag loting, 13 juli
Chloe Siere
164 24-07-2006 20:12
Studeren Doorstromen via omweg naar geneeskunde
charly not
19 31-05-2006 14:10
Studeren Instromen nieuwe studie halverwege het jaar
charly not
3 03-12-2005 19:20
Algemene schoolzaken Wat zijn studies die goed aansluiten op geneeskunde?
Lautitia
25 13-07-2004 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.