Oud 15-11-2006, 09:32
incognitoX
incognitoX is offline
hallo, ik zit met ene probleem. Ik wil namelijk graag geneeskunde studeren, echter ben ik uitgeloot afgelopen jaar.

Ik nam dat in eerste instantie niet zo zwaar omdat ik ook graag natuurkunde wilde studeren. Deze studie viel alleen GIGANTISCH tegen. Ik ben er dan ook min of meer mee gestopt. Ik dacht vervolgens dus aan de decnetrale selectie, ik wil daar graag door de eerste ronde evenals alle studenten die zich opgeven. Ik heb alleen het voordeel dat ik aan topsport heb gedaan. Een kort lijstje

- vanaf mijn brugklas tot en met halverwege de 5e heb ik aan topsport gedaan. Ben onder andere Ned kampioen geweest en zelfs derde van Europa.

- Voor mijn profielwerkstuk heb in de Relativiteits theorie van Einstein uitgeplozen, ik denk dat ik hier misschien wel een bijzondere prestatie op wetenschappelijk niveau heb gedaan. (1 van de criteria evenals sport ervaring in de zorg etc etc.)

Dit allemaal naast het VWO. Nu ben ik nog klassenvertegenwoordiger geweest alleen weet niet of ik dat moet opschrijven. Klinkt zo knullig.

Nu zit ik met het volgende probleem, ik ben gestopt met natuurkunde en ik wil mijn kans op door de decentrale selectie te komen vergroten. Dus ik wil et komende jaar vrijwillerswerk gaan doen en ik ben techinisch coordinator bij een schaatsvereniging. Nu komt het probleem. Ik ben gestopt met natuurkunde en wil graag de rest van het jaar gaan werken en overzien wat ik precies wil mocht ik weer uitgeloot worden etc. (werken een full-time baan van 32 uur) Rekenen ze mij hierop af dat ik de rest van dit jaar ga werken (full time) en daarnaast mij verbreed op andere vlakken zoals boven beschreven plus mijn achtergrond van het vwo?

Kortom kan iemand mij een beetje op weg helpen dat ik niet gelijk wordt afgerekent omdat ik ben gaan werken, of dat daardoor de extra verdieping er niet meer toe doet?

Heel erg bedankt alvast.!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2006, 15:48
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik snap je verhaal niet helemaal. Ben je nu bang dat je gelijk wordt afgeschreven als je nu gaat werken ipv dat je verder studeert?
Want dat maakt volgens mij niet uit, je mag best een verkeerde keuze hebben gemaakt.
Als je het echt graag wil zou ik komend jaar idd vrijwilligerswerk gaan doen of in de zorg (bijv. thuiszorg/verpleeghuis) gaan werken. En bereid je alvast een beetje voor op de testen die komen zodra je de eerste ronde door bent.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:07
incognitoX
incognitoX is offline
ja, zo ongeveer. Ik bedoel eigenlijk of die activiteiten naast je studie zoals thuiszorg en ergens in een bestuur zitten alleen als pluspunt gelden als je daarnaast een andere studie doet?
En of dit niet geldt als je de rest van het jaar 32 uur per week werkt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:19
Estar
Estar is offline
Als je op de universiteit zit en je doet er een activiteit naast dan moet je vaker werken dan iemand die op het vwo zit.

Je profielwerkstuk vinden ze totaal niet interessant maar je topsport prestaties wel.
Klassenvertegenwoordiger zou ik ook zeker melden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:54
Janneke1990X
Janneke1990X is offline
Een vriendin van me wil het risico niet nemen om uitgeloot te worden voor geneeskunde en gaat het nu in antwerpen proberen. Daar doen ze niet aan loting maar moet je een toelatings examen doen. Antwerpen heeft vele voordelen, zo krijg je wel gewoon je studie financiering en krijg je nog extra geld als je je ov niet ophaalt. Ook ligt het college geld er een stuk lager en is er makkelijker kamer en werk vinden. Verdiep je er es in, het is zker de moeite waard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Decentrale selectie geneeskunde VU / EUR
Ninalove
2 23-12-2014 15:55
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde 2012 - Centraal topic
Geel
11 04-07-2012 00:11
Studeren Decentrale selectie geneeskunde EUR
Valerie09
0 03-01-2011 21:45
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde 2009
WR
240 23-08-2009 03:10
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde Rotterdam
***ailá***
3 12-06-2006 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.