Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2002, 12:01
Verwijderd
Lief. Jij ja. Lief. Ik ken je pas 3 dagen, maar we weten al zoveel van elkaar. Dat we lief zijn, bijvoorbeeld. Dat we elkaar lief vinden. Dat ik het altijd koud heb, dat jij je dat niet voor kunt stellen. Dat ik droom van een toekomst in 't Theater, jij aan't Conservatorium. Dat de wereld ons maar raar vindt, en wij precies hetzelfde van de wereld denken. De wereld is hard. Mensen zijn hard, en wij zijn hard, tegen de buitenwereld. Maar niet tegen elkaar. Tegen elkaar zijn we lief.

Samen op een luchtbed in een slaapzak, onder de sterrenhemel. Samen liggend op een grasveld, jouw handen door mijn haar, kietelend op mijn rug, mijn lippen, mijn buik, mijn armen, mijn benen, in mijn nek, mijn zij.. Het gevoel dat we alleen zijn, terwijl er 60.000 mensen om ons heen staan, te springen, lachen, dansen, zoenen, zingen, praten, denken, kijken. Bekenden, vooral onbekenden. Ze kijken, denken of zeggen 'Echte liefde'. Maar dat is niet zo. Er is immers niets gebeurd; losse zoenen op de mond, elkaar stevig vasthouden en niet meer los willen laten, zoenen in mijn nek, op jouw voorhoofd, op mijn buik, mijn neus, jouw neus, mijn hand.. Meer niet.
Niet de woorden 'Ik vind je leuk', of 'En hoe nu verder?', alleen maar: 'Je moet die videoband nog eens komen kijken' en 'Moet jij nog wat te drinken?'. Troostende, oppervlakkige, diepzinnige, moeilijk op te vatten, enigzins lieve, dubbelzinnige, grappige, sarcastische en plagende woorden. Strelen, omhelzen, aaien; niet uitgesproken woorden.

Zal ik dan die stap nemen?

Ik geloof dat ik verliefd ben.

---------------------------------------------------------------------

Hmja, dit zijn mijn gedachten van 2 dagen geleden ofzo, gaan over een jongen, door wie ik helemaal in de war ben.. Ik vond 't heel erg jammer dat ik het niet beter op kon schrijven, omdat ik er ondertussen nog zoveel over na moest denken, wat ik er nou van vond.. Ik vind 't zelf ook niet helemaal een geheel ofzo, het eerste stukje past totaal niet bij het 2e. Blegh.. Nouja, what-tha-hell, ik post het. *stoer*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 12:22
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Wat lief, tis echt beschreven alsof je een droom voor je ziet, 2 verliefde mensjes, aleen maar oog voor elkaar.
Mooi!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 12:24
Verwijderd
Ik vind het een lief en mooiig verhaaltje!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 12:46
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
wow..ik vind het echt goed het beschrijft het gevoel zow goed,en ik herken het...

Jongentje op pinkpop ge-ontmoet?...ik ook
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:
wow..ik vind het echt goed het beschrijft het gevoel zow goed,en ik herken het...

Jongentje op pinkpop ge-ontmoet?...ik ook
Leuk waren die jongetjes he..

En danku, alle-3.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 18:00
punkyfish
punkyfish is offline
LIEF! jongetje én jij én verhaaltje!
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 18:40
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
het leest vettttttt lekker weg
__________________
ik ben dood *hihi*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 18:54
Verwijderd
*Geeft Plien een hele grote knuffel*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 19:48
scala
scala is offline
ow wat lief echt leuk geschreven, oowk een btje 't lente gevoel

Laatst gewijzigd op 22-05-2002 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Jewel schreef:
Ik vond 't heel erg jammer dat ik het niet beter op kon schrijven, omdat ik er ondertussen nog zoveel over na moest denken, wat ik er nou van vond.. Ik vind 't zelf ook niet helemaal een geheel ofzo, het eerste stukje past totaal niet bij het 2e. Blegh..
ik vind het helemaal geweldig, en als je dit al niet goed vind ben ik benieuwd naar de rest van je werk. Sowieso vang ik hier weleens wat op van je fascinatie voor theater --> wat doe je precies?

Ik vind de stukjes wel goed bijelkaar passen, toen ik het eerste stukje las kreeg ik meteen een gevoel of ik terug was op terschelling. Toen ik het tweede stukkie las werd het nog erger. Qua stijl ook erg geweldig, lekker korte zinnetjes, mooie stijl van ik-jij-samen. Niet heel origineel zeg maar maar blijft altijd erg leuk.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 14:09
unintended
Avatar van unintended
unintended is offline
zoiets had ik ook op Pinkpop

ik krijg helemaal een vrolijk gevoel van het verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 17:25
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
Ik vind het een lief en mooiig verhaaltje!
dat zegt het
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
unintended schreef:
zoiets had ik ook op Pinkpop

ik krijg helemaal een vrolijk gevoel van het verhaaltje
Had ik ook ooit
Werd dr ook vrolijk van toen ik het las, en leuke herinnerinkjes
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 17:24
aguila
Avatar van aguila
aguila is offline
mooiig
__________________
LaLaLaLaLaLaLaLaLaLaLaaaaaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 14:55
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Er is immers niets gebeurd; losse zoenen op de mond, elkaar stevig vasthouden en niet meer los willen laten, zoenen in mijn nek, op jouw voorhoofd, op mijn buik, mijn neus, jouw neus, mijn hand..

Vind ik persoonlijk wél ietz, maarach
Mooi stukje
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:17
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
meesterlijk
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef:
Er is immers niets gebeurd; losse zoenen op de mond, elkaar stevig vasthouden en niet meer los willen laten, zoenen in mijn nek, op jouw voorhoofd, op mijn buik, mijn neus, jouw neus, mijn hand..

Vind ik persoonlijk wél ietz, maarach
Mooi stukje
Ja, nouja, ik eigenlijk ook, maar voor omstanders.. Iedereen verwachtte dat er iets was gebeurd, en toen ging ik zeggen WAT er was gebeurd.. Waren ze teleurgesteld, hadden meer verwacht.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:56
Gewoon ik.
Gewoon ik. is offline
Ok, ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om je werk te beoordelen (wil zelf dolgraag goed schrijven, maar het wil allemaal niet zo vlottuh) maar ik wil er wel gaarne iets over kwijt.

Het leest idd lekker weg, maar sommige stukjes komen nog wat geforceerd over...

>Niet de woorden 'Ik vind je leuk', of 'En hoe nu verder?', alleen maar: 'Je moet die videoband nog eens komen kijken' en 'Moet jij nog wat te drinken?'..... dat vind ik te down to earth voor bij het geheel, maar als het echt zo voelde....

Over het algemeen vond ik het wel erg fris en fruitig klinken ja, dat vind ik echt heel erg goed, ik zou graag willen dat ik ook zo kon schrijven, dat ik zo goed een sfeer weer kon geven, meen ik!

Ciao!
__________________
door te verlangen, verlang ik de tijd die ik zo graag wil verkorten...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Gewoon ik. schreef:
Ok, ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om je werk te beoordelen (wil zelf dolgraag goed schrijven, maar het wil allemaal niet zo vlottuh) maar ik wil er wel gaarne iets over kwijt.

Het leest idd lekker weg, maar sommige stukjes komen nog wat geforceerd over...

>Niet de woorden 'Ik vind je leuk', of 'En hoe nu verder?', alleen maar: 'Je moet die videoband nog eens komen kijken' en 'Moet jij nog wat te drinken?'..... dat vind ik te down to earth voor bij het geheel, maar als het echt zo voelde....

Over het algemeen vond ik het wel erg fris en fruitig klinken ja, dat vind ik echt heel erg goed, ik zou graag willen dat ik ook zo kon schrijven, dat ik zo goed een sfeer weer kon geven, meen ik!

Ciao!
Ja, dat wat jij van dat stukje zei.. Het voelde op dat moment niet zo, pas toen ik er later over na ging denken. Ik bedoel, ik voelde me geweldig op dat moment, maarrr na afloop dacht ik wel van 'er is niets gebeurd, niets gezegd'. Dat probeerde ik er in te verwerken, misschien dat dat dan inderdaad een beetje geforceerd overkomt. Maar bedankt, verder.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 19:20
jimmyO
jimmyO is offline
Mijn nederige complimentjes!
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 20:01
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Jewel schreef:


Ja, nouja, ik eigenlijk ook, maar voor omstanders.. Iedereen verwachtte dat er iets was gebeurd, en toen ging ik zeggen WAT er was gebeurd.. Waren ze teleurgesteld, hadden meer verwacht.
Tssk, wie het kleine niet eert (eerd )....

Well, ya know..
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie onderzoek naar verliefdheid
miss kittie
19 06-11-2005 15:19
Liefde & Relatie Wat IS verliefdheid?
Yab-Yum
20 18-01-2005 16:38
Verhalen & Gedichten Verhaaltje: verliefdheid
Vogelvrij
8 25-11-2003 18:35
Verhalen & Gedichten Verliefd zijn is leuk
Jeroen
8 29-09-2003 11:54
Liefde & Relatie Stellingen over verliefdheid
Fatal Exception
12 09-03-2003 15:43
Liefde & Relatie Verliefdheid is eigenlijk onzin
Verwijderd
74 27-05-2002 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.