Oud 02-08-2014, 21:23
SparkZ
SparkZ is offline
Ik ben hopeloos. Mijn amerikaanse cocker spaniel heeft nu al voor de 5de keer iemand gebeten. Maar deze keer was het erger, en een lip moest genaaid worden. Vele zeggen laten inslapen maar ik kan er gewoon niet aan denken om door mijn schuld mn hond te laten inslapen. Het ligt desnoods aan het baasje, niet aan de hond. Ik kijk veel naar "The Dog whisperer" op National Geographic met Cesar Millan en ik WIL iets doen aan mn hond. Natuurlijk geen enkele trainer kan zo goed als Cesar honden heropvoeden, dus er is weinig kans om hem naar België te laten komen. Weet er IEMAND hoe ik Cesar kan contacteren of desnoods de beste trainer die er is in België of Nederland?

Ik ben echt hopeloos mijn hond doet dit nooit bij mij alleen bij andere mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2014, 01:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Bijt hij/zij zo maar ineens iemand die langsloopt? Of iemand die probeert hem/haar aan te halen? Dat er al 5 keer mensen gebeten zijn is natuurlijk een slechte zaak. Misschien moet je maar eens beginnen met hem een muilkorf om te doen bij het uitlaten. En de kans dat Cesar je te hulp schiet is niet zo groot vrees ik. Miekje* naamzoek!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 03-08-2014 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 11:53
SparkZ
SparkZ is offline
Nee als je hem negeert doet hij niks, hij komt zelfs soms "vragen" om eens geaaid te worden. Maar als iemand anders dan zijn roedel hem aait zonder dat hij da vraagt gaat hij stokstijf staan en gromt een beetje met andere woorden "Als je nu niet van me afblijft zwaait er wat". En die waarschuwing zag die iemand niet en die bleef doorgaan en hap. Lip moest genaaid worden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 11:56
SparkZ
SparkZ is offline
hij kan zo vriendelijk zijn. Alleen natuurlijk als er niemand anderes is dan het roedel.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 12:00
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat "vragen" om geaaid te worden, doet hij dat alleen bij roedelleden of ook bij vreemden? Misschien is hij nerveus en/of bang of voelt hij dat hij jou of zijn roedel moet beschermen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 13:13
SparkZ
SparkZ is offline
Soms komt hij vragen bij vreemde, maar wel op zijn hoede. Hij vroeg om geaaid te worden maar ze ging hem oppakken en ze begon met zijn voorpoten op te heffen en toen greep hij. Het kan zijn dat hij nerveus word bij vreemde, maar hij lag ervoor gewoon rustig te liggen bij de groep.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 14:30
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat een hond naar vreemde mensen toegaat beschouwen veel mensen als een teken dat ze graag geaaid willen willen worden maar dat hoeft natuurlijk niet. Ze kunnen ook gewoon willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Daarbij komt nog dat een hoop mensen geen "hondentaal" verstaan. Als een hond niet geaaid wil worden zal hij niet altijd weglopen. Zijn kop wegdraaien, een lip optrekken of nekhaar wat overeind gaat staan zijn al tekens om hem niet aan te raken. Wat jouw hond dus deed was een duidelijke waarschuwing om van hem af te blijven. Let daar goed op of zeg tegen vreemden dat ze hem niet moeten aaien. Vooral kinderen niet! Die staan dichtbij bij de grond dus worden dan al gauw in hun gezicht gebeten. Jouw hond heeft al 5 keer gebeten en dat is al veel te vaak. Gebeurde dat bijten bij jou thuis of ergens anders? Kijk eens in de bibliotheek of ze boeken hebben over cocker spaniëls, misschien kun je daar wat informatie uithalen. Of vraag eens advies aan je dierenarts of kijk op internet of er hondentrainers bij jou in de buurt zitten.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 15:12
SparkZ
SparkZ is offline
Hij doet het alleen thuis. Wij weten best hoe onze hond in mekaar zit en weten precies wanneer hij geen zin heeft in getroetel. Hij heeft nog nooit kinderen gebeten omdat we zeggen tegen de kinderen die op bezoek komen voor ze binnenkomen dat ze de hond moeten negeren want hij bijt als je eraan komt. Dan komen ze er niet aan. We zijden dat ook tegen de mensen die deze keer op bezoek kwamen. Maar degene die onze hond aanhaalde is een echte dierenliefhebber. En daarom dacht ze dat onze hond zo een lief beestje was omdat hij zo braaf lag te rusten bij ons en soms eens bij iemand kom flokken. Je kan hem best aaien, zolang je je niet gedraagt zoals je een baby zou aanhalen. Zoals "Oooooh kom eens hier jij schattige hond" op nogal een hoge toon. Gewoon aaien zonder iets te zeggen, ontspannen en niet bang. Als je zo aait gaat hij nooit bijten. Maar dat weten veel mensen niet. De volgende keer doen we hem een muilkorf om als er bezoek is en vragen iemand om express de hond aanhalen op een "babytoon" en als hij aanvalt kunnen we heb onderdanig maken zonder dat hij iemand kan verwonden.

Zoals op zijn zij houden tot hij is gekalmeerd en onderdanig is. Ik heb het geprobeerd met mijn andere hond (Chihuahua, bijt niemand, je kan er alles mee doen wat je wilt.) omdat ie onze cocker spaniel bijt als hij voorbij hem loopt. Onze chihuahua wil dus met andere woorden domineren. Daarom wou ik hem onderdanig maken maar hij bleef tegenstribbelen en bijten (niet hard, gewoon kleine neepjes) om los te geraken en hij is los geraakt. Is er een houding dat je kan aannemen zodat de hond niet kan bijten of loswringen? Want die chihuahua is een meester in ontsnappen.

Laatst gewijzigd op 03-08-2014 om 15:17. Reden: Iets vergeten toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 16:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Een dierenliefhebber is nog geen hondenkenner. Als je tegen een hond praat op de manier die jij beschrijft geef je aan de hond door dat je erg onderdanig bent. Dan verlaag je al de drempel om gebeten te worden. Het werkt denk ik het beste om als je bij vreemden met een hond op visite komt het dier in het begin gewoon te negeren. Als ze nieuwsgierig worden komen ze vanzelf naar de visite toe om er even aan te gaan ruiken. Dan mag wel maar negeer hem dan verder. Dan geef je de hond de boodschap dat je niet onderdanig bent. En het gedrag van jullie chihuahua is inderdaad dominant. Als je weer ziet dat hij je cocker spaniël bijt meteen corrigeren. Dus op zijn zij leggen en met je hand op zijn nek en onder zijn bek laten liggen tot hij weer kalm is. Dat hoef je niet ruw te doen maar wel zo dat hij er niet vandoor kan. Als hij weer kalm is laat je los en loop je van hem weg. Wat je ook kan doen is de chihuahua op schoot nemen en dan de cocker spaniël aan halen. Als hij daar agressief of dominant op reageert corrigeer je hem weer.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 18:01
SparkZ
SparkZ is offline
Ok, dat zal ik eens proberen als de chihuahua nog eens bijt. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 10:21
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Tja, als je andere mensen van tevoren waarschuwt dat ze niet aan de hond moeten komen omdat hij kan bijten, als de hond duidelijk te kennen geeft dat hij niet gediend is van aanrakingen (door lip optrekken, grommen) en die mensen gaan toch door met een manier van benaderen die door de hond (waarschijnlijk) als dominant wordt ervaren, dan gaat hij bijten. Dat is een logisch gevolg en gewoon de stomheid van de mensen die gebeten worden. Jij hebt ze immers al gewaarschuwd, de hond heeft het duidelijk aangegeven en tóch gaan ze door. Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Veel mensen denken dat honden alles maar van iedereen goed moeten vinden, maar dat is een grote vergissing. De baas moet alles bij een hond kunnen doen, en je gaf ook aan dat dat kan, omdat hij jullie nooit bijt. Het kan goed dat hij 'buitenstaanders' moet leren vertrouwen en dat hij ze in eerste instantie ziet als een bedreiging voor 'zijn' roedel.

De chihuahua expres boven hem stellen is zeker geen goed idee. Het gedrag wat deze hond laat zien, kan zowel uit onzekerheid voort komen als uit dominantie. Als je dat echt wilt weten, kun je beter een gedragsdeskundige inschakelen en niet meteen denken dat je meteen je hond snapt wanneer je naar Cesar Milan op kijkt. Hij geeft best goede tips en helpt zeker mensen, maar zo'n tv-show moet je met een hele grote korrel zout nemen.
Via een dierenarts of asiel kun je vaak goed in contact komen met zo'n gedragsdeskundige voor honden. Het is zeker aan te raden om een gedragsdeskundige te contacteren via een asiel of dierenarts, omdat deze ze vaak kennen en weten dat ze goed werk doen. Als je zelf maar een beetje gaat googelen, kom je ook weleens 'gedragsdeskundigen' tegen die een boek hebben gelezen en denken dat ze alles weten.

Succes met hem, in ieder geval! Lees mijn post nog even een paar keer goed, en hopelijk kun je er iets mee.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 13:08
SparkZ
SparkZ is offline
Miekje,

jouw post is zeker hulpvol. En ik besef dat ik ook niet alles weet over honden dat geef ik toe, Cesar zegt het zelf ook "Do not attempt this techniques without consulting a professional". Iedere hond is anders en hebben verschillende problemen. Daarom komt er over een paar dagen een hondengedragstherapeut die nogal bekend is in België. Het kost wel veel, maar daar heb ik het voor over. Bedankt voor de posts iedereen, ik hoop dat de gedragstherapeut er iets aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2014, 09:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik hoop met je mee Succes!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2014, 09:00
Verwijderd
Een vriend van me heeft een Jack Russel die bijt als je haar aanhaalt en haar niet kent. Dat is vervelend maar wat veel vervelender is is dat mensen haar aanhalen terwijl je zegt dat ze er af moeten blijven eigenlijk. Ik heb verder geen goede tips voor je behalve schreeuwen TAKKEN AF IK HEB NIET GEZEGD DAT JE ER AAN MOCHT KOMEN tegen andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 12:49
Verwijderd
Is de hondentherapeut al langs geweest? Ik ben wel benieuwd. Verder ben ik het volledig met Deadlock eens - als iemand niet naar jouw aanwijzingen betreft je hond zou luisteren, hebben ze pech als ze gebeten worden. Kom nou, het is jouw hond, jij weet hoe je er mee om moet gaan. Ik zou daar heel makkelijk in zijn.

Cesar Milan is niet de enige manier om je hond af te richten. Mijn ouders hebben hun hond afgericht door hem te lezen. Ze weten nu wat het betekent als hij met de rug naar hen toe komt zitten of als hij je met een grote boog benaderd. Ze gebruiken geen commando's, maar gebaren en hij weigert nooit zoiets te doen. Zij zijn helemaal niet bezig met dominant zijn of dominantie uitstralen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 10:19
SparkZ
SparkZ is offline
Wel, de hondentherapeut is nog altijd niet langs gekomen. Mijn ouders willen er nog geen laten komen omdat het amper gebeurt, alleen bij grote feesten waar veel mensen bij zijn. En ja, als er bezoek is steken m'n ouders de hond altijd in de garage waar zijn bench zit. Ik wil het zelf ook niet maar ja...wat kan je doen tegen je ouders, hun wil is wet hé. Ik ben wel de boeken van Cesar Milan aan het lezen en ik ga m'n hond zelf wel africhten. Als niemand het wil, doe ik het maar
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 10:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het is GEEN goed idee om zelf maar wat aan te gaan rommelen, ook al heb je de boeken gelezen en denk je dat je weet hoe het moet! Daar gaat vaak meer mee mis dan er in eerste instantie door het gedragsprobleem veroorzaakt wordt.

Zoals ik al eerder zei: je kunt het beter voorkomen dat je hond de kans krijgt om iemand te bijten. Gewoon door mensen te laten weten dat hij nog wel eens kan bijten. Als ze hem dan toch aanhalen en ze worden gebeten, is dat de schuld van die mensen en niet van jouw hond. Maarja, veel mensen geloven daar niet in
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 13:03
Verwijderd
Mja, grote feesten. Misschien is je beest daar dan ook gewoon niet echt geschikt voor. Er zijn ook mensen die niet van mensenmassa's houden en dan knorrig worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-09-2014, 19:18
SparkZ
SparkZ is offline
Bedankt voor jullie hulp allemaal. Er komen niet vaak feestjes of groot bezoek, en m'n hond heeft sinds die dag niet meer gebeten. Hij kan zo vriendelijk zijn en zoals iedereen zegt. De hond is niet geschikt om rond massa's mensen te lopen, zo zijn cocker spaniels nou eenmaal. Als hij alleen omringd is door zijn "roedel" is hij een schat en dat mogen we niet vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.