Oud 22-06-2005, 19:43
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Yup.
Advertentie
Oud 22-06-2005, 19:44
Verwijderd
deze is eerder
goedzo
wat een titel! nu mogen wij
Oud 22-06-2005, 19:45
Verwijderd
oh die laatste post van zwartwit was een opsomming van haar posts voor techxp, hmm
Oud 22-06-2005, 19:45
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Goed.

Ik ben voor de bio-industrie want:

Het is de enige soort van veehouderij die levensvatbaar is.
Het houd de levenmiddelen goedkoop.
Het zorgt voor het levensonderhoud van aardig wat inwoners van Nederland.
Oud 22-06-2005, 19:46
Verwijderd
Ik ben het er niet mee eens dat het de enige vorm van veehouderij is die levensvatbaar is

want, zou er een ommekeer kunnen zijn bij de moraal van de consument zouden we wel eens op biologisch over kunnen stappen
Oud 22-06-2005, 19:47
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:46 :
Ik ben het er niet mee eens dat het de enige vorm van veehouderij is die levensvatbaar is

want, zou er een ommekeer kunnen zijn bij de moraal van de consument zouden we wel eens op biologisch over kunnen stappen
Klopt. Maar die ommekeer is vooralsnog nog niet te verwachten.
Oud 22-06-2005, 19:48
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
In welk topic gaan we nu verder Want zwart-wit heeft in het andere topic gepost.

Edit: ok laat maar ik lees weer dingen te laat,
Hier gaan we dus verder.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 19:49
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Hier!
Oud 22-06-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 19:47 :
mensen laten we alsjeblieft niet zo zielig doen, van de ene kant omdat we niet kunnen beargumenteren en van de andere kant dat we alleen maar kunnen schreeuwen.


nee. dat is een invoelen dat je plek ingenomen wordt. nogmaals, ook dieren kunnen koppig zijn, eigenwijs, een eigen wil hebben enz. een hond is duidelijk jaloers omdat de aandacht nu niet meer helemaal naar hem gaat, en reageert daarom niet goed op het kind.
Dat is helemaal niet aanvoelen dat je plek ingenomen wordt.
De hond hoeft helemaal niet vervelend te reageren op het kind omdat het kind meer aandacht krijgt dan de hond, daarbij staan karaktertrekken van een dier niet garant voor het feit dat ze een moraal hebben of jaloers kunnen zijn.
Oud 22-06-2005, 19:51
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:49 :
Dat is helemaal niet aanvoelen dat je plek ingenomen wordt.
De hond hoeft helemaal niet vervelend te reageren op het kind omdat het kind meer aandacht krijgt dan de hond, daarbij staan karaktertrekken van een dier niet garant voor het feit dat ze een moraal hebben of jaloers kunnen zijn.
Ik denk wel dat ze jaloers kunnen zijn, maar een moraal hebben ze niet denk ik, omdat ze gewoon reageren op instincten. Maakt dat jaloerse gevoel dan geen deel uit van hun instinct?
Dat ze dan bang zijn dat ze uit de 'roedel' worden verstoten omdat er een kleintje bij is?
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:47 :
Klopt. Maar die ommekeer is vooralsnog nog niet te verwachten.

zodra mensen bereid zijn meer geld neer te tellen voor een stuk vlees omdat ze weten dat het biologisch is iig
en nee dat is nu niet
want de mensen in NL hebben op het moment niet erg veel geld
althans, ik zie alleen maar rijke mensen, maar er blijken ook mensen te zijn die minder geld hebben
Oud 22-06-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Sleeves schreef op 22-06-2005 @ 19:51 :
Ik denk wel dat ze jaloers kunnen zijn, maar een moraal hebben ze niet denk ik, omdat ze gewoon reageren op instincten. Maakt dat jaloerse gevoel dan geen deel uit van hun instinct?
Dat ze dan bang zijn dat ze uit de 'roedel' worden verstoten omdat er een kleintje bij is?
Zouden de honden een roedelgevoel hebben wanneer ze bij een gezin wonen?
Oud 22-06-2005, 19:53
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:53 :
Zouden de honden een roedelgevoel hebben wanneer ze bij een gezin wonen?
Ik denk eerlijk gezegd van wel.
Oud 22-06-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 19:52 :
* waarom reageert de hond dan wel afgunstig op het kind?
* een moraal hebben is ook totaal wat anders
* jaloezie is het gevoel benadeeld te zijn, dat heeft de hond blijkbaar
* vergeet de ezel niet!

afgunstig reageren, misschien omdat het iets nieuws is enz?
katten eten ook hun eigen kleintjes op, of althans, ze verscheuren ze
ik denk niet dat ze dan jaloers zijn hoor

ik heb toch net duidelijk uitgelegd dat het niet per se een gevoel van benadeling hoeft te zijn? er kunnen tal van redenen zijn

en de ezel, hormonen?
Oud 22-06-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 22-06-2005 @ 19:53 :
Ik denk eerlijk gezegd van wel.
Ik heb geen idee, maar een gevoel van jaloezie?


wat heeft een gevoel van jaloezie eigenlijk nog met de bio-industrie te maken?
Oud 22-06-2005, 19:57
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:53 :
Zouden de honden een roedelgevoel hebben wanneer ze bij een gezin wonen?
Dat heb ik een keer ergens gelezen, (als dit niet overtuigend genoeg is moet ik het boek er zo even bijpakken en het citeren ) maar de hond ziet zijn gezin blijkbaar als de roedel. Daarom moet je als hondenbaas zo consequent zijn, omdat de hond anders de plaats van de baas in de 'roedel' overneemt.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 19:58
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 19:52 :
* waarom reageert de hond dan wel afgunstig op het kind?
* een moraal hebben is ook totaal wat anders
* jaloezie is het gevoel benadeeld te zijn, dat heeft de hond blijkbaar
* vergeet de ezel niet!


Wajoo nooit biologie hier gehad?

De hond is niet jkaloers. Door het kind denk hij dat de leider (de baas) het kind een hogere rangorde geeft dan de hond.Net als in de wilde natuur zal hij het kind aanvallen/lelijk tegen doen om zijn rang terug te krijgen.

Het is dus geen jaloezie maar gewoon rangorde gevecht.

...jaloezie tssss
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 22-06-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 22-06-2005 @ 19:58 :
Wajoo nooit biologie hier gehad?

De hond is niet jkaloers. Door het kind denk hij dat de leider (de baas) het kind een hogere rangorde geeft dan de hond.Net als in de wilde natuur zal hij het kind aanvallen/lelijk tegen doen om zijn rang terug te krijgen.

Het is dus geen jaloezie maar gewoon rangorde gevecht.

...jaloezie tssss

Ads door Google
Oud 22-06-2005, 19:59
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 19:55 :
Ik heb geen idee, maar een gevoel van jaloezie?


wat heeft een gevoel van jaloezie eigenlijk nog met de bio-industrie te maken?
We zijn vreselijk aan het afdwalen. Het begon met de gevoelens van de bio-industrie beesten
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 22-06-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 22-06-2005 @ 19:59 :
We zijn vreselijk aan het afdwalen. Het begon met de gevoelens van de bio-industrie beesten
inderdaad
en wat komt eruit
de een zegt dat ze geen gevoelens hebben, de ander zegt van wel omdat we dieren gelijk moeten stellen aan mensen
Oud 22-06-2005, 20:01
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Skilly schreef op 22-06-2005 @ 19:58 :
Wajoo nooit biologie hier gehad?

De hond is niet jkaloers. Door het kind denk hij dat de leider (de baas) het kind een hogere rangorde geeft dan de hond.Net als in de wilde natuur zal hij het kind aanvallen/lelijk tegen doen om zijn rang terug te krijgen.

Het is dus geen jaloezie maar gewoon rangorde gevecht.

...jaloezie tssss
Het is dus wel een soort van jaloezie maar het is een onderdeel van het instinct van de hond, zoals je het net beschreef.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 22-06-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 19:58 :
er is wel een gevoel van benadeling. geef 2 katten eens allebei verschillend eten. afgunst. dat is idd puur omdat ze of het 1 lekkerder vinden, of dat de 1 meer krijgt, maar dan is het nogwel afgunst! dat is zien en denken dat de ander meer krijgt, en je dus benadeeld voelen.

ja·loe·zie (de ~ (v.), ~ën)
1 gevoel van leed of spijt over het goede dat een ander te beurt valt en dat men hem niet gunt => afgunst, ijverzucht, kinnesinne, naijver

dat is heel herkenbaar bij een dier. verder hebben dieren ook overduidelijk een eigen wil. en die hoeft echt niet altijd op vreemde dingen, overleven of hormonen terug te slaan.

wat zijn we lekker bezig he .

zoals ik al zei:

deze merkte op dat er iets anders aan de andere aap gegeven werd, dan lijkt het me sterk dat deze wist dat de aap benadeeld werd

het zou hoogstens op kunnen merken dat de andere aap iets anders kreeg, wat de bewuste aap misschien wel lekkerder vindt dan wat hij zelf kreeg
maar een gevoel van benadeling, ik denk het niet
Oud 22-06-2005, 20:04
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Waar blijft XP nou???
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 22-06-2005, 20:06
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
per piacere schreef op 22-06-2005 @ 20:03 :
zoals ik al zei:

deze merkte op dat er iets anders aan de andere aap gegeven werd, dan lijkt het me sterk dat deze wist dat de aap benadeeld werd

het zou hoogstens op kunnen merken dat de andere aap iets anders kreeg, wat de bewuste aap misschien wel lekkerder vindt dan wat hij zelf kreeg
maar een gevoel van benadeling, ik denk het niet
Ja dat denk ik ook.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 22-06-2005, 20:06
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
TechXP Replying to Thread Stop de bio-industrie deel 2

In welk topic gaan we nou veeeeerdeeeer
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Advertentie
Oud 22-06-2005, 20:09
Verwijderd
Ik heb geen zin in een debiele discussie over antropomorfisme met zwart-wit.
Oud 22-06-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-06-2005 @ 20:05 :
we zijn het er voor zover ik weet over eens dat dieren ook gevoelens hebben, ja echt. techXP en wizkid (of whatever) drijven het mss verder door, maar zij hebben het af laten weten, 6 keer raden waarom.

als zij (en anderen) aan kunnen tonen dat dieren een rechtvaardigheidsgevoel, moraal, ethiek en geweten hebben, hebben zij helemaal gelijk.

de dierenwereld is niet zo zoet als men soms voorstelt, omdat het daar draait op gewetenloos overleven. mensen delen in in rangen, waar geen rangen zijn. dieren delen in in rangen, waar het recht van de sterkste geld. het dier is prefereerbaar, natuurlijk. dat is het ook juist - zij handelen in natuur, wij niet. dat maakt ons dus 'intelligenter'.

laten we reeel blijven, dieren kennen ook menselijke eigenschappen. daarnaast weten wij niets af van de gedachtenwereld van het dier. zomaar zeggen dat een stom mens toch niet kan denken en uitgeroeid moet worden, vinden wij ook allemaal gemeen.
ranc en ik zijn anders nog niet overtuigd door het door hun 'getoonde' rechtvaardigheidsgevoel etc
Oud 23-06-2005, 11:18
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
ik zie meer toekomst in het andere topic, maar mijn complimenten voor de kunt dat jullie allebei in precies dezelfde minuut een topic weten te openen
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 19:43
Psychologie meningsverschilletje met ouders
Verwijderd
15 07-11-2003 02:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 21:46
Lifestyle wel of geen vlees?
Patty Mayonaise
143 10-03-2003 21:50
Flora & Fauna dragen jullie bonte/leren kleding
Verwijderd
86 05-09-2002 15:19
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.