Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 16:29
Crienie
Avatar van Crienie
Crienie is offline
Het gevoel hebben dat je droomt... Wel dingen aanraken maar het maar nauwelijks doorhebben. Dingen niet onthouden, alsof je ze niet geregistreerd heb... Licht in je hoofd dus, en je wazig voelen.
Ik heb het steeds vaker, normaal had ik het een paar minuten als ik heel erg moe was bijvoorbeeld. Maar nu heb ik het dagelijks, en het kan ook gewoon een paar uur duren. Terwijl ik niet oververmoeid ben... En het zit ook wel in de familie om een afwijking aan de hersenen te hebben geloof ik, dus nu vraag ik me af of ik naar de huisarts moet. Ik heb zelf het idee dat het wel weer overgaat, dat ik me niet druk hoef te maken. Maar stel dat het wel iets is... Stel dat er wel meer achter zit.
Wat zouden jullie doen? Wel of niet even naar laten kijken?
__________________
Crienie Steekt Handjes In De Lucht, Doet Oogjes Dicht, Balt Vuistjes En Doet Mondje Open... *GaaP*
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 16:35
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik heb hetzefde.. maar bij mij is het begonnen toen ik pfeiffer had, dus de oorzaak is denk ik vermoeidheid

maar mocht de dokter een oplossing hebben mag je het me melden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 16:59
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zit een beetje aan dissociatie te denken, dan heb je dat ook heel erg.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:13
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Heb je veel stress? Trauma's of recent opgedane schrokkende ervaringen? Etc..

Overigens lijkt me, gezien je familie, totaal geen overbodigheid om tóch even naar de dokter te gaan, zeker als je er echt last aan heb en als het erger wordt.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:52
Crienie
Avatar van Crienie
Crienie is offline
Citaat:
jet schreef op 01-01-2005 @ 17:35 :
ik heb hetzefde.. maar bij mij is het begonnen toen ik pfeiffer had, dus de oorzaak is denk ik vermoeidheid

maar mocht de dokter een oplossing hebben mag je het me melden
Ik heb ook pfeiffer gehad... Maar dat is inmiddels al 3 jaar terug geloof ik, en tussendoor heb ik er geen tot weinig last van gehad

Citaat:
Heb je veel stress? Trauma's of recent opgedane schrokkende ervaringen? Etc..
Nope. Dat is waarom ik het hier besloot te posten... Ik kon zelf geen verklaring vinden in de recente gebeurtenissen


In ieder geval bedankt voor de reacties
__________________
Crienie Steekt Handjes In De Lucht, Doet Oogjes Dicht, Balt Vuistjes En Doet Mondje Open... *GaaP*
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:54
Verwijderd
Ik heb dat ook wel eens...maar volgens mij komt het bij mij ook door vermoeidheid (al ben ik niet altijd heel moe dan). Als je je zorgen maakt of twijfelt, dan zou ik gewoon een keertje langs de huisarts gaan of het een keertje zeggen als je er toch bent.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 16:25
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb het ook gehad, bij mij kwam het doordat ik toen erg ondergewicht had
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:04
Verwijderd
Ik heb het ook, al een hele tijd, bij mij komt het door bloedarmoede, op zich geen probleem; wanneer ik er last van heb, drink ik Roosvicee Ferro en slik ik ijzer-supplementen bij. (Ik eet verder wel gewoon fatsoenlijk groenten en fruit.) In het begin viel ik er ook wel eens van flauw, dat heb ik al járen niet meer. Maar het gevoel dat je droomt heb ik wel nog eens, maar gelukkig niet meer hele dagen.

Je kan natuurlijk je bloed eens laten testen, kijken of daar iets mis mee is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:16
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
kheb het wel eens
maar bijna altijd als ik net geblowd heb, dus het zal daar wel aan liggen

(maar jij hebt het gewoon als je nuchter bent?)
zo ja dan zou ik er niks nuttigs over kunnen zeggen
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:28
Kaneelstok
Avatar van Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Komt door de diffuse modulatoire systemen in je hersenen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:48
real.scary
real.scary is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-01-2005 @ 18:04 :
Ik heb het ook, al een hele tijd, bij mij komt het door bloedarmoede, op zich geen probleem; wanneer ik er last van heb, drink ik Roosvicee Ferro en slik ik ijzer-supplementen bij. (Ik eet verder wel gewoon fatsoenlijk groenten en fruit.) In het begin viel ik er ook wel eens van flauw, dat heb ik al járen niet meer. Maar het gevoel dat je droomt heb ik wel nog eens, maar gelukkig niet meer hele dagen.

Je kan natuurlijk je bloed eens laten testen, kijken of daar iets mis mee is.
hm ik heb het ook wel eens, maar ik heb ook al eigenlijk jaren bloedarmoede
soms slik ik wel eens staalpillen maarja dat houd ook wel eens op
helpt dat veel roosvicee ?
ik had het advies gekregen om appelstroop te eten, de laatste paar weken doe ik dat op mijn brood en het is toch al weer wat minder dar dromerige gevoel
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:02
Verwijderd
Eet je wel goed?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:32
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 07-01-2005 @ 15:16 :
kheb het wel eens
maar bijna altijd als ik net geblowd heb, dus het zal daar wel aan liggen
Zou je denken.

OT: heb je ook last van trillende ledematen? Dan moet je gewoon eens flink wat suiker eten als je er weer last van hebt. (kan ook zonder de trillende ledematen een oplossing zijn)
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 18:31
Crienie
Avatar van Crienie
Crienie is offline
Even een snelle reactie

Ik eet volgens mij wel goed... Zeker niet teveel in de vakantie, maar volgens mij ook niet te weinig. En genoeg groente, fruit, zuivelproducten, brood... Dus daar zal het niet aan gelegen hebben...

Het ging vaak wel gepaard met trillen jah, maar suiker eten deed ik tussendoor wel gewoon, voor zover ik weet (Het is moeilijk om daar iets over te zeggen als je er niet echt op gelet hebt )

Ik blow niet neej Anders had ik wel geweten waar het vandaan kwam Toch bedankt

En de laatste tijd gaat het weer beter Weer een vast patroon... Regelmatige eettijden... Wordt het weer erger, zal ik mijn bloed eens na laten kijken. For now; ik red het wel weer


Heel erg bedankt!
__________________
Crienie Steekt Handjes In De Lucht, Doet Oogjes Dicht, Balt Vuistjes En Doet Mondje Open... *GaaP*
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
real.scary schreef op 07-01-2005 @ 15:48 :
hm ik heb het ook wel eens, maar ik heb ook al eigenlijk jaren bloedarmoede
soms slik ik wel eens staalpillen maarja dat houd ook wel eens op
helpt dat veel roosvicee ?
ik had het advies gekregen om appelstroop te eten, de laatste paar weken doe ik dat op mijn brood en het is toch al weer wat minder dar dromerige gevoel
Roosvicee helpt wel bij me, ik merk echt verschil tussen nu ik het wel drink en toen ik het niet dronk. Ik drink elke ochtend een glas (zo'n 1,5 eetlepel vermengt met water) en 's avonds weer. Ik heb echt meer energie, voorheen werd ik altijd duizelig wanneer ik de trappen op rende hier thuis (een wenteltrap en twee stijle trappen), dat heb ik nu helemaal niet meer. Ik zoef die trap drie keer op en af, zonder problemen. Heel fijn
Ik kan wel niet meer dan die in totaal 3 eetlepels nemen, dat raden ze ook af; dan krijg ik hoofdpijn.

't Spul is ook best lekker, je proeft wel echt zo'n ijzer-smaakje, maar 't is dus niet vies.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 14:02
Bubbel Design
Avatar van Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-01-2005 @ 19:50 :
't Spul is ook best lekker, je proeft wel echt zo'n ijzer-smaakje, maar 't is dus niet vies.
Zo'n ijzersmaakje ? Smaakt dat als een spijker of wat?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Bubbel Design schreef op 12-01-2005 @ 15:02 :
Zo'n ijzersmaakje ? Smaakt dat als een spijker of wat?
Naar een theelepeltje bv, of naar bloed, misschien ook naar een spijker, geen idee, die proef ik nooit.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 15:08
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, als je je zorgen maakt of als het erger wordt, zou ik wel naar de dokter gaan als ik jou was.

Ik heb het ook best vaak, dat het net is alsof je in een mist leeft, niets dringt er echt tot je door en zo.. Maar ik heb het vooral als ik moe ben en/ of me niet oké ben. Toen ik depressief was, had ik er dagelijk last van, nu gelukkig niet meer zoveel
Dus vrolijk en wakker zijn helpt misschien ook, maar is zo lastig om zelf te regelen, hè?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:23
Random Moron
Random Moron is offline
ik ken het, geen idee wat er tegen te doen..Ik eet naar mijn weten genoeg ijzer, ben vrij opgewekt en heb geen pfeiffer gehad

Maar ik leef zo onbewust..alles gaat maar langs me heen de laatste tijd
__________________
A trainstation is where the train stops... A bus station is where the bus stops. So what about my workstation?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:08
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Ik heb het ook een poos heel erg gehad, maar dat kwam doordat ik hele erge bijwerkingen had van astma-medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:32
Random Moron
Random Moron is offline
Kijk! Astma heb ik wel wat voor medicijn?
__________________
A trainstation is where the train stops... A bus station is where the bus stops. So what about my workstation?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:51
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Random Moron schreef op 16-01-2005 @ 17:32 :
Kijk! Astma heb ik wel wat voor medicijn?
Ik slikte Zyrtec, waarvan ze de bestanddelen veranderden. En tegen een van die bestanddelen kon ik blijkbaar niet goed.
Ik zou eens kijken in de bijsluiter van je medicijnen. Geen idee of dat het is hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:54
jet
Avatar van jet
jet is offline
voeg seretide en ventolin maar toe aan dat astma lijstje
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:28
Random Moron
Random Moron is offline
Ik inhaleer Bricanyl..geen idee wat daar allemaal precies inzit..

vroeger ook prednisolon gebruikt.. vrij zwaar..
__________________
A trainstation is where the train stops... A bus station is where the bus stops. So what about my workstation?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:42
Verwijderd
ik heb zoiets altijd als ik te lang niets gegeten dan wel gedronken heb.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:44
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
dat heb ik ook welens.....als ik blow
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:05
EkiaM
EkiaM is offline
zeer herkenbaar
echt een afwezig gevoel. alsof je niet zelf leeft, maar geleefd wordt en nauwelijks invloed hebt op wat je doet.
ik word er echt gek van. men zegt dat het door vermoeidheid komt, is misschien ook wel zo, maar dan nog.
ik heb het tegenwoordig ook echt continue. had het een paar jaar geleden, daarna wat minder, nu is het weer terug. misschien heeft het ook te maken met dat ik veel aan mijn hoofd heb. druk met school enzo, gedoe met ex en een goede vriendin verloren.
ik hoop voor je dat het snel over gaat, voor mezelf ook trouwens

xm
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:27
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Ik heb het ook als ik ventolin gebruik.. ook word ik dan zo slapjes dat mijn reactie snelheid zwaar omlaag gaat (kan het dus niet gebruiken met sport). Daarom gebruik ik dat spul alleen nog maar in echte noodgevallen

Je zegt dat je niet moe bent. Ik slaap maar een paar uur per nacht, voel me ook niet moe, maar heb wel af en toe hetzelfde als jij, dus miss komt het toch door te weinig rust??

en als ik stoned ben heb ik het inderdaad ook.. vaag man
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 20:14
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
EkiaM schreef op 17-01-2005 @ 22:05 :
zeer herkenbaar
echt een afwezig gevoel. alsof je niet zelf leeft, maar geleefd wordt en nauwelijks invloed hebt op wat je doet.
ik word er echt gek van. men zegt dat het door vermoeidheid komt, is misschien ook wel zo, maar dan nog.
ik heb het tegenwoordig ook echt continue. had het een paar jaar geleden, daarna wat minder, nu is het weer terug. misschien heeft het ook te maken met dat ik veel aan mijn hoofd heb. druk met school enzo, gedoe met ex en een goede vriendin verloren.
ik hoop voor je dat het snel over gaat, voor mezelf ook trouwens

xm
Echt wel herkenbaar! Ik ben dus zelf daarvoor naar de dokter geweest, en toen is mijn bloed getest en ik bleek dus een B12-tekort te hebben. Een spuit voor gehad, 2 weken later nog eentje en vanaf toen nog 3 maanden en dan krijg ik d'r weer eentje (over zo'n 2 maanden nu dus ), en dan na 6 maanden (dus 5) kijken hoe het gaat..

Maar ik herken me nog steeds heel erg in je verhaal, ik merk eigenlijk niets van die spuiten, behalve dat ik me erna ziek van voelde, maar dat zat "tussen de oren"

Volgende week heeft m'n moeder een afspraak bij de homeoaat, dus ik ben benieuwd
Ik hoop dat 't beter wordt, want ik wordt nu ook zo af en toe knettergek van mezelf..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 09:39
2004
Avatar van 2004
2004 is offline
Ik heb het al twee weken nu dat het lijkt alsof ik droom en dat ik absoluut niet meer het idee heb dat ik leef. Op zich voelt het niet onprettig, ik ben wel positief en gelukkig eigenlijk, maar ik voel me er heel wazig bij, en ik maak me nogal zorgen.

In het begin was ik duizelig bij opstaan, maar ik heb wat meer op mijn ijzer gelet en dat is nu over. Toch voel ik me alsof ik geen bewustzijn meer heb oid. Niet onprettig, wel zorgwekkend af en toe.

En ik neem elke morgen multivitaminen dus bij mij kan het geen B12 zijn denk ik. Tenzij ik die vitaminen niet opneem. Maar ik zou niet weten waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:27
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
B12 is een vitamine die wel vaak niet wordt opgenomen in je lichaam, dus dat kan wel de oorzaak zijn. Anders moet je 'ns bloedprikken?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:39
2004
Avatar van 2004
2004 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 23-01-2005 @ 12:27 :
B12 is een vitamine die wel vaak niet wordt opgenomen in je lichaam, dus dat kan wel de oorzaak zijn. Anders moet je 'ns bloedprikken?
hoezo wordt het vaak niet opgenomen?

ik krijg Solgar VM-75 met daarin (o.a.):
Vitamine B-12 (cobalamine) (7.500 % ADH) 75 mcg

en dan nog soja-melk met wat B12 (hoewel dat niet voldoende is)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Licht in het hoofd, angst, stress.
OnderkofferMe
5 06-10-2013 17:03
De Kantine Fizzle je bent saai en veels te vroeg #886
Verwijderd
500 27-02-2010 12:37
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #33
rare kwast
489 12-07-2005 23:18
Lichaam & Gezondheid Omvallen van de pijn ? :S
Energie
23 26-08-2004 21:16
Psychologie Ritalin uitproberen en onderzoek in de (poli) kliniek te Assen...
Dreamerfly
18 31-08-2003 20:45
Verhalen & Gedichten donker en licht
niña
7 23-08-2003 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.