Oud 10-06-2005, 11:36
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
onze hond is bijna 2 jaar geleden overleden, en nu krijgen we waarschijnlijk een ander
ik heel blij, rond kijken op internet
en kwam deze tegen: klik
ik vind hem dus helemaal geweldig, maaaar....hij komt uit brabant, een gebied wat redelijk bekent staat om de broodfokkers..
ik heb de adverteerde gisteren gemaild om te vragen of die is inge-ent en gecontroleerd door de huisarts, nog geen mail terug gehad
maar, hoe kan je nog meer controleren of het om een broodfokker gaat?, langs gaan is 1 van de laatste opties aangezien het een tering end rijden is, en dan wil ik er liever langs gaan om hem gelijk mee te nemen..
kent iemand misschien de familie omdat ze al meerdere honden hebben aangeboden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 12:40
MarMaar
MarMaar is offline
Bel ze gewoon op. Er staat een nummer bij.
Vraag of ze of dit hun enige nestje is, en laat blijken dat je voor je vriend/zus/broer/iemand anders nog opzoek bent naar een ander gelijksoortig ras.
Als ze echt aan broodfok doen zullen ze vast ook nog wel een andere hondjes hebben, en jou die graag aansmeren.

En anders.. waarom zou je die moeite voor dat stuk rijden er niet voor over hebben, je wil dat puppy toch zo graag?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 12:59
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
ik wil die pup wel, maar, me mama moet rijden, en die heeft zonallergie blabla, en ik rijd er wel heen om hem op te halen maar ik zou er zeg maar niet heen rijden als het een broodfokker was
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 14:26
TechXP
TechXP is offline
Alle fokkers zijn broodfokkers naar mijn mening. Beter is om gewoon een dier in het asiel te halen. Eentje bij een 'fokker' halen betekent dat je gewoon de fokkers steunt in het dierenleed.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 15:19
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
daarom wil ik het ook niet van een fokker maar van iemand die toevallig besprongen is door een andere hond
bij asiels heb ik al gekeken, teminste in leiden, en daar zag ik geen jonge boeren fox's
en ik wil pups
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 15:26
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Wij hebben onze hond ook van marktplaats.
Ook uit brabant gewoon. Dat waren ook fokkers, maar gewoon thuis bij het gezin, ze waren heel erg betrokken bij de honden en das toch anders dan mensen die aan de lopende band honden fokken. Het enige wat je kan doen is gewoon even kijken, maar dat betekent toch niet dat je de hond meteen hoeft te kopen? Heb je er geen goed gevoel over dan ga je gewoon weer...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 15:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 10-06-2005 @ 16:19 :
daarom wil ik het ook niet van een fokker maar van iemand die toevallig besprongen is door een andere hond
bij asiels heb ik al gekeken, teminste in leiden, en daar zag ik geen jonge boeren fox's
en ik wil pups
Zo doen ze zich ook voor soms (vaak)...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 15:38
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Snoopy249 schreef op 10-06-2005 @ 16:26 :
Wij hebben onze hond ook van marktplaats.
Ook uit brabant gewoon. Dat waren ook fokkers, maar gewoon thuis bij het gezin, ze waren heel erg betrokken bij de honden en das toch anders dan mensen die aan de lopende band honden fokken. Het enige wat je kan doen is gewoon even kijken, maar dat betekent toch niet dat je de hond meteen hoeft te kopen? Heb je er geen goed gevoel over dan ga je gewoon weer...
hmjah, ik denk dat ik ze gewoon eerst bel voor de zekerheid om te vragen ect,
en dan desnoods met de trein er heen en gaan kijken of me mama mee slepen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 15:55
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
let er op of ze persoonlijke verhalen vertellen, dus iets over t karakter van de hond, en toch een keer gaan kijken...en vraag of ze lid zijn van NSV
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 16:53
11568
11568 is offline
Niet alle fokkers zijn broodfokkers. Ook niet brabant. Daar komt mijn hond vandaan, en dat was een zéer goed adres. Na zes jaar nog steeds contact met die mensen. Koop niet bij mensen die verschillende rassen fokken en al helemáal geen puppiefarms. Ik vind het er op die foto nogal ranzig uitzien trouwens.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 18:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
11568 schreef op 10-06-2005 @ 17:53 :
Niet alle fokkers zijn broodfokkers.
Mijn mening is van wel.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 19:22
11568
11568 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 10-06-2005 @ 19:45 :
Mijn mening is van wel.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 19:26
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
11568 schreef op 10-06-2005 @ 20:22 :
Waarom?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 20:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Op die foto lijkt het me wel een broodfokker...
Kijk waar dat beest op zit...
Als ze echt zo betrokken zouden zijn bij het gezin hadden ze wel een fatsoenlijke bench ofzo die je erbij kon kopen...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:08
11568
11568 is offline
Trouwens: www.dierenasiels.com
Wedden dat je een boerenfox kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 22:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
11568 schreef op 10-06-2005 @ 20:22 :
Waarom?
Omdat er altijd weer een eigen belang reden is om te fokken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 23:14
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Euryalo schreef op 10-06-2005 @ 16:55 :
let er op of ze persoonlijke verhalen vertellen, dus iets over t karakter van de hond, en toch een keer gaan kijken...en vraag of ze lid zijn van NSV
oke
en ik weet dat ik wel moet gaan kijken, a.s. donderdag waarschijnlijk
en wat is het nsv?

Citaat:
MTpower schreef op 10-06-2005 @ 21:50 :
Op die foto lijkt het me wel een broodfokker...
Kijk waar dat beest op zit...
Als ze echt zo betrokken zouden zijn bij het gezin hadden ze wel een fatsoenlijke bench ofzo die je erbij kon kopen...
mjah ik vind die ruimte ook wat eng...zit er niet fris meer uit...
ik zat nog wat verder te kijken, en kwam een zelfde soort tegen (zelfde kleuren ect alleen iets ouder al), en die zat lekker buiten te zitten, maar aan de zijkant van de foto van je een heel gaas"hok", dus ik weet niet wat dat is...

Citaat:
11568 schreef op 10-06-2005 @ 22:08 :
Trouwens: www.dierenasiels.com
Wedden dat je een boerenfox kan vinden?
ik heb daar al gekeken, en ik zag er geen tussen die in mijn smaak viel
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 05:17
11568
11568 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 10-06-2005 @ 23:03 :
Omdat er altijd weer een eigen belang reden is om te fokken.
Hoeft niet. Men kan ook fokken ter verbetering van het ras.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2005, 10:18
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-06-2005 @ 21:50 :
Op die foto lijkt het me wel een broodfokker...
Kijk waar dat beest op zit...
Als ze echt zo betrokken zouden zijn bij het gezin hadden ze wel een fatsoenlijke bench ofzo die je erbij kon kopen...
Niet iedereen heeft het geld om een fatsoenlijke bench te kopen, dus het kan ook gewoon een gezin zijn
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 11:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
11568 schreef op 11-06-2005 @ 06:17 :
Hoeft niet. Men kan ook fokken ter verbetering van het ras.
Eigen belang, want wil het dier zelf verbetering zien of is het de mens die verbetering wil zien?

juist...eigen belang.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:55
ookdaniel
ookdaniel is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-06-2005 @ 12:53 :
Eigen belang, want wil het dier zelf verbetering zien of is het de mens die verbetering wil zien?

juist...eigen belang.
onder de term broodfokkers wordt meestal (ahum, altijd) een fokker verstaan die fokt om het geld.
De beestjes worden meestal niet ingeënt en vaak slecht behandeld.
Ook is het vaak zo dat teefjes als "broedmachine" worden gebruikt, dus vanaf dat ze vruchtbaar zijn worden ze gedekt en na een nest veel te snel opnieuw gedekt.
Zo'n broodfokker heeft vaak ook veel verschillende nestjes tegelijk, in een schuur of iets dergelijks.

Wat jij dus beweert is dat iedereen die fokt met honden die beesten zo behandeld?

Dat vindt ik een beetje kort door de bocht.


Groeten
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 18:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ookdaniel schreef op 11-06-2005 @ 16:55 :
onder de term broodfokkers wordt meestal (ahum, altijd) een fokker verstaan die fokt om het geld.
De beestjes worden meestal niet ingeënt en vaak slecht behandeld.
Ook is het vaak zo dat teefjes als "broedmachine" worden gebruikt, dus vanaf dat ze vruchtbaar zijn worden ze gedekt en na een nest veel te snel opnieuw gedekt.
Zo'n broodfokker heeft vaak ook veel verschillende nestjes tegelijk, in een schuur of iets dergelijks.

Wat jij dus beweert is dat iedereen die fokt met honden die beesten zo behandeld?

Dat vindt ik een beetje kort door de bocht.

Groeten
Dat brood refereert naar geld ja, maar het geld is maar 1 middel tot eigen belang. Ik vind dat broodfokker net zo refereert naar mensen die voor hun eigen een nestje nemen als dat het om fokkers gaat die kapitalen verdienen. En gaat beiden om onjuiste redenen en handelen. Dat de ene beter om gaat met de dieren dan de ander vind ik op dit punt niet van belang. Het hoort beiden naar mijn mening niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 20:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 11-06-2005 @ 11:18 :
Niet iedereen heeft het geld om een fatsoenlijke bench te kopen, dus het kan ook gewoon een gezin zijn
Mensen die weinig geld hebben zorgen er wel voor dat ze geen nest jonge honden krijgen... Tenzij ze dat doen om geld te verdienen, in dat geval: Broodfokkers.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 00:31
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-06-2005 @ 19:09 :
Dat brood refereert naar geld ja, maar het geld is maar 1 middel tot eigen belang. Ik vind dat broodfokker net zo refereert naar mensen die voor hun eigen een nestje nemen als dat het om fokkers gaat die kapitalen verdienen. En gaat beiden om onjuiste redenen en handelen. Dat de ene beter om gaat met de dieren dan de ander vind ik op dit punt niet van belang. Het hoort beiden naar mijn mening niet.
maar ik doelde op het soort broodfokkers die de beestjes dus slecht behandelen, niet inenten, ect, ect
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 01:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 12-06-2005 @ 01:31 :
maar ik doelde op het soort broodfokkers die de beestjes dus slecht behandelen, niet inenten, ect, ect
En ik denk dat je beter naar het asiel kan gaan, omdat je de zekerheid niet hebt. Die broodfokkers doen zich anders voor.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 11:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Veel slechte fokkers maken foto's van honden in de huiskamer, en als je er langs gaat om te kijken of je hond op te halen zullen ze daar ook wel zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze 8 weken gezellig in huis hebben gehuppelt, vaak zitten ze de rest van de tijd ergens anders. Je kunt beter geen hondje kopen van een fokker die meerdere rassen heeft, en als je ergens geen goed gevoel bij hebt kun je het ook beter laten, ook al zien de pups er nog zo leuk uit. Verder natuurlijk goed naar de hondjes kijken, of de vacht schoon is en glanst, of ze geen prut-ogen en -oren hebben, hoe zijn ze naar vreemde mensen toe, komen ze naar je toe huppelen of zijn ze schuw, hoe zien de moeder en de andere dieren die er rondlopen eruit, enz enz.

Als je een hondje bij een broodfokker koopt hou je niet alleen die broodfok in stand, maar heb je ook een grote kans op een niet-sociale hond, en dat is A) heel erg veel werk in het begin, want een superbange pup laten wennen aan allerlei dingen is best lastig, en B) moet je nog maar afwachten hoe 'ie wordt als 'ie volwassen is, een hond die uit angst naar andere dieren (of erger nog, naar mensen) begint te happen is niet leuk om mee te wandelen.

Eerlijk gezegd zou ik mijn hond niet willen van mensen die de advertentie zo plaatsen, kennelijk is er (nog) maar 1 pup, de moeder staat niet op de foto en de advertentie is zo vaag geschreven, dan zou ik liever even wachten tot er een nestje op staat dat er verzorgder uitziet en waarvan in de advertentie al wat meer info enzo staat.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Een dierenartsverklaring is trouwens ook niet zaligmakend, en zijn ook genoeg dierenartsen die zo'n verklaring afgeven terwijl de hondjes helemaal niet in orde zijn.

Wij hebben een labrador-kruising van een boerderij, via een advertentie in de krant. We gingen kijken en waren meteen verliefd natuurlijk, want zo gaat dat met pups, je moet écht je verstand erbij houden want ze zijn allemaal schattig. Anyway, ze zeiden dat het beestje 13 weken was. Achteraf hoorden we dat de pups al 16 weken waren. Bovendien was het beestje ondervoed, en deed ook echt alles voor eten. Ook zeiden ze dat het 1 nestje was, om de moeder daarna te laten sterilliseren. We hebben hem meegenomen, hij was zodra ze uit de schuur kwamen (Slecht teken al natuurlijk, maar ja, niet verder bij nagedacht toen) in mijn armen gesprongen en niet meer van mijn schoot af geweest. Superlief hondje, tot we ermee de straat opgingen, toen was hij bang voor alles. Zodra er een andere hond aankwam ging 'ie tussen je benen op zn rug op de grond liggen bibberen, tsja, en krijg hem dan nog maar eens mee. Op de puppycursus dachten ze dat we hem mishandelden, zo bang was ie. Na een boel energie, tijd en aandacht was die angst voor alledaagse dingen (stofzuiger enz) wel weg, en op de pyppycursus kregen we een compliment 'omdat ze niet gedacht hadden dat hij ooit zover zou komen'. Toen hij een maand of 8 was hoorden we dat de moeder alweer zwanger was, niks maar 1 nestje dus... Hondlief werd ouder, en was gelukkig voor bekende honden niet meer bang, als hij een hond een paar keer tegen was gekomen was het goed, en hij speelde ook lekker. En toen werd hij gebeten door een rotweiller. Niks ernstigs ofzo verder, maar vanaf dat moment waren wel alle donkere honden met een brede kop 'gevaarlijk' in zijn ogen, en ipv ervoor weg te lopen, besloot hij om de macho uit te gaan hangen. En dat doet hij dus nog steeds. Bij teefjes gaat alles goed, en met rustige reutjes ook, maar met een ander, niet te verlegen reutje, is het heel vaak mot, dan kan hij ineens uit het niks uitvallen. Bij vlagen is dat heel erg, dan is het gewoon niet leuk om met hem te lopen op tijden dat er veel andere honden in het park lopen. Maar gelukkig gaat het de laatste tijd wel redelijk goed en loopt ie na wat gegrom wel weer mee. Ook is hij nog steeds niet sociaal met andere honden, we hebben een groot park dichtbij, en als daar 15 honden aan het spelen zijn met elkaar, staat hij er in zijn eentje verloren tussen. En je ziet aan zijn kop dat hij wel mee wil doen, maar hij weet gewoon niet hoe het moet. Voor ons is het de aller-allerliefste hond, het is mijn beste maatje en hij is bijna altijd bij me, ik zou hem ook voor geen miljoen meer kwijt willen. Maar als ik weer een hond zou nemen zou ik wel beter opletten waar ik hem vandaan haal, omdat het voor jezelf veel leuker is om een sociale hond te hebben, en omdat het gewoon écht heel zielig is als mijn hond zijn best doet om aardig over te komen, maar hij gewoon niet goed weet hoe hij met andere honden om moet gaan.

Sorry voor het hele lange verhaal, maar ik wilde even een ervaringsverhaal plaatsen om duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat je een goede pup koopt
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:49
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-06-2005 @ 12:27 :
Een dierenartsverklaring is trouwens ook niet zaligmakend, en zijn ook genoeg dierenartsen die zo'n verklaring afgeven terwijl de hondjes helemaal niet in orde zijn.

Wij hebben een labrador-kruising van een boerderij, via een advertentie in de krant. We gingen kijken en waren meteen verliefd natuurlijk, want zo gaat dat met pups, je moet écht je verstand erbij houden want ze zijn allemaal schattig. Anyway, ze zeiden dat het beestje 13 weken was. Achteraf hoorden we dat de pups al 16 weken waren. Bovendien was het beestje ondervoed, en deed ook echt alles voor eten. Ook zeiden ze dat het 1 nestje was, om de moeder daarna te laten sterilliseren. We hebben hem meegenomen, hij was zodra ze uit de schuur kwamen (Slecht teken al natuurlijk, maar ja, niet verder bij nagedacht toen) in mijn armen gesprongen en niet meer van mijn schoot af geweest. Superlief hondje, tot we ermee de straat opgingen, toen was hij bang voor alles. Zodra er een andere hond aankwam ging 'ie tussen je benen op zn rug op de grond liggen bibberen, tsja, en krijg hem dan nog maar eens mee. Op de puppycursus dachten ze dat we hem mishandelden, zo bang was ie. Na een boel energie, tijd en aandacht was die angst voor alledaagse dingen (stofzuiger enz) wel weg, en op de pyppycursus kregen we een compliment 'omdat ze niet gedacht hadden dat hij ooit zover zou komen'. Toen hij een maand of 8 was hoorden we dat de moeder alweer zwanger was, niks maar 1 nestje dus... Hondlief werd ouder, en was gelukkig voor bekende honden niet meer bang, als hij een hond een paar keer tegen was gekomen was het goed, en hij speelde ook lekker. En toen werd hij gebeten door een rotweiller. Niks ernstigs ofzo verder, maar vanaf dat moment waren wel alle donkere honden met een brede kop 'gevaarlijk' in zijn ogen, en ipv ervoor weg te lopen, besloot hij om de macho uit te gaan hangen. En dat doet hij dus nog steeds. Bij teefjes gaat alles goed, en met rustige reutjes ook, maar met een ander, niet te verlegen reutje, is het heel vaak mot, dan kan hij ineens uit het niks uitvallen. Bij vlagen is dat heel erg, dan is het gewoon niet leuk om met hem te lopen op tijden dat er veel andere honden in het park lopen. Maar gelukkig gaat het de laatste tijd wel redelijk goed en loopt ie na wat gegrom wel weer mee. Ook is hij nog steeds niet sociaal met andere honden, we hebben een groot park dichtbij, en als daar 15 honden aan het spelen zijn met elkaar, staat hij er in zijn eentje verloren tussen. En je ziet aan zijn kop dat hij wel mee wil doen, maar hij weet gewoon niet hoe het moet. Voor ons is het de aller-allerliefste hond, het is mijn beste maatje en hij is bijna altijd bij me, ik zou hem ook voor geen miljoen meer kwijt willen. Maar als ik weer een hond zou nemen zou ik wel beter opletten waar ik hem vandaan haal, omdat het voor jezelf veel leuker is om een sociale hond te hebben, en omdat het gewoon écht heel zielig is als mijn hond zijn best doet om aardig over te komen, maar hij gewoon niet goed weet hoe hij met andere honden om moet gaan.

Sorry voor het hele lange verhaal, maar ik wilde even een ervaringsverhaal plaatsen om duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat je een goede pup koopt
het lange verhaal is niet zo erg, alleen dat het zo klein is is wat lastiger
maar dat wist ik al, dat ze heel bang waren enzo, en soms ook vals, en daarom wou ik dus ook weten of het een broodfokker was of niet, en ik ga binnekort bij 1 kijken in noordholland, en dan kijken hoe die reageert enzo, en hoe ze ouders er uit zien

het liefst wil ik eigenlijk nog zoon beestje van een ras vereniging..want dan is het zeker goed, lijkt mij?

Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 11:52.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:52
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-06-2005 @ 02:51 :
En ik denk dat je beter naar het asiel kan gaan, omdat je de zekerheid niet hebt. Die broodfokkers doen zich anders voor.
en in een asiel kunnen geen hondjes zitten van broodfokkers?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 12:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 12-06-2005 @ 12:52 :
en in een asiel kunnen geen hondjes zitten van broodfokkers?
Jawel, maar in asiel zitten gedumpte dieren. Dieren zijn opgevangen nadat ze weer uitgespoten zijn door mensen. Dieren hebben daar de nodige zorg gekregen die ze niet hadden gehad bij broodfokkers of bij bepaalde mensen. Die dieren zoeken een tehuis, waar ze hun leven beter hebben dan in de beperking van asielen. Als je bij een asiel haalt, dan werk je niet mee aan de dierenuitbuiting en zorg je niet voor vraag.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 12:30
11568
11568 is offline
En anders, vraag info bij de rasvereniging.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 12:41
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-06-2005 @ 13:15 :
Jawel, maar in asiel zitten gedumpte dieren. Dieren zijn opgevangen nadat ze weer uitgespoten zijn door mensen. Dieren hebben daar de nodige zorg gekregen die ze niet hadden gehad bij broodfokkers of bij bepaalde mensen. Die dieren zoeken een tehuis, waar ze hun leven beter hebben dan in de beperking van asielen. Als je bij een asiel haalt, dan werk je niet mee aan de dierenuitbuiting en zorg je niet voor vraag.
dat is waar, maar dan moet er nog wel 1 tussen zitten die ik wil
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 14:31
ookdaniel
ookdaniel is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 10-06-2005 @ 12:36 :

en kwam deze tegen: klik

...

nog geen mail terug gehad
Al mail terug gehad?

De pups kosten daar 150 euro..
is dat niet belachelijk weinig geld?

daar maken ze geen winst op lijkt me.
Of er is juist weinig geld ingestopt.. geen inentingen, slecht/weinig eten, slecht dus.


Ik zou inderdaad contact opnemen met zo'n vereniging.
Hoe heet dat? kynologenclub?
Die kunnen je dan ook wel vertellen of er een nestje bij jou in de buurt is.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:24
Mara
Mara is offline
Adv: 'Ouders zijn ook mooi'

Ze hebben het over hoe mooi de ouders zijn, op de een of andere manier is dat niet iets wat me zou boeien als ik een hond zou kopen gewoon 'voor in het gezin'.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:41
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
ze hebben een veehouderij

van www.telefoongids.nl, zoeken op roijakkers in nuenen. Bij de eerste met een rode stip staat veehouderij

Roijakkers Gebr Zoek met Google

Gerwenseweg 10
5674SG Nuenen [kaart]
Tel: 040 2831392
Fax: 040-2831392
Nieuw: De cadeaushop
Stuur een bloemetje
Persoonlijke cadeaubon

Stuur door via SMS Zoek KvK gegevens > meer Veehouderijen

volgens mij is een veehouderij best veel werk en zullen ze daarnaast dus niet ook nog professionele fokkers zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 22:09
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 12-06-2005 @ 22:41 :
ze hebben een veehouderij

van www.telefoongids.nl, zoeken op roijakkers in nuenen. Bij de eerste met een rode stip staat veehouderij

Roijakkers Gebr Zoek met Google

Gerwenseweg 10
5674SG Nuenen [kaart]
Tel: 040 2831392
Fax: 040-2831392
Nieuw: De cadeaushop
Stuur een bloemetje
Persoonlijke cadeaubon

Stuur door via SMS Zoek KvK gegevens > meer Veehouderijen

volgens mij is een veehouderij best veel werk en zullen ze daarnaast dus niet ook nog professionele fokkers zijn.
hm, dus waar dat hondje in zit kan ook een gedeelte van een stal o.i.d. zijn..maar dat is ook wel zielig als die daar de hele tijd in zit...

Citaat:
MeelFriek schreef op 12-06-2005 @ 16:24 :
Adv: 'Ouders zijn ook mooi'

Ze hebben het over hoe mooi de ouders zijn, op de een of andere manier is dat niet iets wat me zou boeien als ik een hond zou kopen gewoon 'voor in het gezin'.
nouja, ik zoek toch een hondje die ik er mooi uit vind zien, en dan is het toch leuk om te weten dat de ouders ook mooi er uit zien

Citaat:
ookdaniel schreef op 12-06-2005 @ 15:31 :
Al mail terug gehad?

De pups kosten daar 150 euro..
is dat niet belachelijk weinig geld?

daar maken ze geen winst op lijkt me.
Of er is juist weinig geld ingestopt.. geen inentingen, slecht/weinig eten, slecht dus.


Ik zou inderdaad contact opnemen met zo'n vereniging.
Hoe heet dat? kynologenclub?
Die kunnen je dan ook wel vertellen of er een nestje bij jou in de buurt is.
nog steeds geen mail...van geen 1 die ik mail krijg ik een mail terug

kynologenclub?, nog nooit van gehoord...ik heb gewoon op www.boerenfox.nl gekeken en daar ook naar 1 iemand gemaild om foto's e.d.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2005, 09:54
11568
11568 is offline
Ik zou echt geen hondje van die advertentie kopen. Komt dus gewoon van een boerderij. Denk niet dat die heel serieus bezig zijn met socialiseren e.d.

Doe gewoon rustig aan, beter over een jaar een gezonde, leuke hond dan nu een snel een of ander beestje met misschien wel allerlei gebreken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 19:06
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 12-06-2005 @ 23:09 :
kynologenclub?, nog nooit van gehoord...ik heb gewoon op www.boerenfox.nl gekeken en daar ook naar 1 iemand gemaild om foto's e.d.
Kynologenclub en niets anders dan een hondenschool, daar waar je cursus volgt dus..

Ik denk niet dat het een broodfokker is aangezien hij geen andere advertenties heeft geplaatst met puppen en als je zo weinig geld voor de hondjes vraagt kan je er sowieso niets op verdienen, een beetje fokker vraagt namelijk 600 tot 800 euro voor een rashond.

Als je er echt zeker van wil zijn en er zoveel geld voor over hebt moet een een fokker zoeken die aangesloten is bij de rasvereniging, die moeten zich aan zeer strenge regels houden!

Maar zou eerst maar eens bellen, misschien is het hondje allang weg..


Wij hebben een beagletje in Brabant gehaald die we bij een goede fokker dachten te halen.
Ze bleek in een kennel (=broodfokker) te zitten en op dat moment waren er nog 2 andere nestjes, een week jonger en een week ouder.
We waren vrij onervaren en hebben er 1 uitgezocht.
Toen we met 9 weken voor een enting bij onze DA waren bleek ze een flinke hartruis te hebben, in 2 jaar hebben we 3 onderzoeken in utrecht (faculteit voor diergeneeskunde) geweest en ze blijkt een ventrikel septum defect te hebben (gaatje tussen de linker en rechter hartkamer)..
Fokker heeft de eerste 2 (binnen het jaar garantie) wel betaald maar in haar paspoort is hier nooit een aantekening van gemaakt, sterker nog, er is verklaard door 'zijn DA' dat ze kern gezond was.
Later herkende we zijn handschrift en kwamen we er achter dat hij dat er zelf in had gezet..

Wat ik hiermee wil zeggen, het kan nog zo schoon, gezellig en goed zijn/ er uit zien, laat je niet verleiden door het mooie koppie en neem hem/haar eerst mee naar een onafhankelijk DA en laat het pupje goed onderzoeken!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 22:43
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-06-2005 @ 20:06 :
Kynologenclub en niets anders dan een hondenschool, daar waar je cursus volgt dus..

Ik denk niet dat het een broodfokker is aangezien hij geen andere advertenties heeft geplaatst met puppen en als je zo weinig geld voor de hondjes vraagt kan je er sowieso niets op verdienen, een beetje fokker vraagt namelijk 600 tot 800 euro voor een rashond.

Als je er echt zeker van wil zijn en er zoveel geld voor over hebt moet een een fokker zoeken die aangesloten is bij de rasvereniging, die moeten zich aan zeer strenge regels houden!

Maar zou eerst maar eens bellen, misschien is het hondje allang weg..


Wij hebben een beagletje in Brabant gehaald die we bij een goede fokker dachten te halen.
Ze bleek in een kennel (=broodfokker) te zitten en op dat moment waren er nog 2 andere nestjes, een week jonger en een week ouder.
We waren vrij onervaren en hebben er 1 uitgezocht.
Toen we met 9 weken voor een enting bij onze DA waren bleek ze een flinke hartruis te hebben, in 2 jaar hebben we 3 onderzoeken in utrecht (faculteit voor diergeneeskunde) geweest en ze blijkt een ventrikel septum defect te hebben (gaatje tussen de linker en rechter hartkamer)..
Fokker heeft de eerste 2 (binnen het jaar garantie) wel betaald maar in haar paspoort is hier nooit een aantekening van gemaakt, sterker nog, er is verklaard door 'zijn DA' dat ze kern gezond was.
Later herkende we zijn handschrift en kwamen we er achter dat hij dat er zelf in had gezet..

Wat ik hiermee wil zeggen, het kan nog zo schoon, gezellig en goed zijn/ er uit zien, laat je niet verleiden door het mooie koppie en neem hem/haar eerst mee naar een onafhankelijk DA en laat het pupje goed onderzoeken!
ik ga ook al niet meer achter dit hondje aan..vind het hok er niet fris uit zien en geen mail terug gehad e.d.

maar voor jouwn verhaal ben ik dus ook bang, dat ze helemaal door gefokt zijn, en dat ze afwijkingen krijgen, dan kunnen ze nog zo lief zijn, maar leuk is anders..., maar ik heb nu een andere hond gezien, heeft dus zoon honden"paspoort" met inentingen e.d., die ga ik dan bekijken of het goed is, op 1 of andere manier, en mischien mee nemen naar een dierenarts daar in die plaats?, want ik denk niet dat ik het hondje zo mee mag nemen door de dierenarts laten keuren en desnoods weer terug geven?, dan kan ik waarschijnlijk fluiten naar me geld..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 06:41
11568
11568 is offline
Vraag dan naar heupscans van de ouders e.d. Trouwens, kijk eens op www.raadvanbeheer.nl. Hele goede site, en daar staat de goede informatie op.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 06:44
11568
11568 is offline
Eeehm...je kan lang zoeken maar de boerenfox is geen erkend ras, dat is dus moeilijk zoeken naar een betrouwbare fokker Kijk maar http://www.kennelclub.nl/23.30.html?...rasgroep%5D=31

[of is het hetzelfde als een foxterrier]
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:26
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
11568 schreef op 15-06-2005 @ 07:44 :
Eeehm...je kan lang zoeken maar de boerenfox is geen erkend ras, dat is dus moeilijk zoeken naar een betrouwbare fokker Kijk maar http://www.kennelclub.nl/23.30.html?...rasgroep%5D=31

[of is het hetzelfde als een foxterrier]
true , maar dat maakt niet uit
maarik ga straks bellen naar een hondje <3
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:18
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline


oh die is van mij en k mag hem vrijdag op halen hij is 8 en een halve week oud?, mischien ietswat vroeg,
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:32
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
@BLOEM & SOMEBODY SPECIAL: Het is inderdaad zo dat je vaak verliefd wordt op een hondje. Mijn oma zei jarenlang dat ze nooit meer een hond wilde, totdat ze op een zondag naar Luik ging en daar een kruising beagle/king charles zag. Ze was op slag verliefd en nam haar mee naar huis, diezelfde week moest ze haar nog laten inslapen. Het hondje had kattenziekte, een hartafwijking en daarbij nog een longontsteking... En toch, ik weet het niet: natuurlijk houd je dit soort dingen in stand door een hondje te kopen, maar aan de andere kant: wat doen ze met de hondjes die ze niet verkocht krijgen? En ze hebben al zoveel meegemaakt, verdienen ze dan niet juist een goed tehuis? Het is zo dubbel!

Wij hebben onze hond gekregen (kruising labrador-rottweiler) en ik vind ook eigenlijk dat het zo hoort. Heel naïef, ik weet het, maar het zijn levende wezentjes daar hoor je toch geen geld mee te verdienen. Ik denk dat als je je hond of kat ergens koopt je vooral moet letten of mensen wel bezorgd zijn of het diertje goed terechtkomt (ik weet dat ik dat in ieder geval wel het belangrijkste zou vinden!).
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:02
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
TechXP schreef op 10-06-2005 @ 16:26 :
Alle fokkers zijn broodfokkers naar mijn mening. Beter is om gewoon een dier in het asiel te halen. Eentje bij een 'fokker' halen betekent dat je gewoon de fokkers steunt in het dierenleed.
Kijk, dat slaat dus echt helemaal nergens op! ...Niet alle fokkers zijn broodfokkers hoor.. Broodfokken betekend, dat mensen met hun dieren fokken om vervolgens van het geld dat het opbrengt te leven. Zodat er dus 'brood op de plank komt'
Mijn moeder fokt met Berner Sennen Honden. En totaal niet om het geld, dat is er wel ( mijn vader is arts.. ) Maar haar hobby is uit de hand gelopen zeg maar, het geeft een goed gevoel om lijnen te combineren, en te kijken wat voor honden eruit komen. Streven naar een goed karakter, en streven naar een echte, lieve betrouwbare huishond. Maar omdat je toch volgens regels fokt, zoals chippen, stamboom, inenten, bewijs van gezondheid, eten geven, ( DUH) enzovoort enzovoort, moet je er wel iets voor terug krijgen.
Ze noemt zich liever geen fokker, maar als je toch af en toe een nestje hebt, en een kennelnaam, dan word je snel fokker genoemd.
Het probleem bij een asiel is, dat je niet weet wat voor hond je in huis haalt. Ik zelf ben wel voor het asiel, omdat het goed is de dieren in nood te helpen. Maar om nou te zeggen dat een asiel beter is dan een hobby fokker, daar ben ik het niet mee eens.
__________________
Tsja...nou zeg...

Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 01:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Anki schreef op 15-06-2005 @ 21:02 :
Kijk, dat slaat dus echt helemaal nergens op! ...Niet alle fokkers zijn broodfokkers hoor.. Broodfokken betekend, dat mensen met hun dieren fokken om vervolgens van het geld dat het opbrengt te leven. Zodat er dus 'brood op de plank komt'

Je moet even lezen wat ik zeg. Iedereen die met dieren fokt zijn broodfokkers. Waarom? Nou, omdat het brood niet zozeer perse moet verbinden met geld, maar ook met verlangen en opvulling van iets in iemands leven. Men heeft geen andere drijfveren dan mensen die het voor het geld doet.

Citaat:
Maar om nou te zeggen dat een asiel beter is dan een hobby fokker, daar ben ik het niet mee eens.
Als het aan mij ligt word per direct een verbod gelegd op fokken van dieren. Jammer genoeg heb ik die macht (nog) niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 07:27
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Anki schreef op 15-06-2005 @ 21:02 :
Maar haar hobby is uit de hand gelopen zeg maar, het geeft een goed gevoel om lijnen te combineren, en te kijken wat voor honden eruit komen. Streven naar een goed karakter, en streven naar een echte, lieve betrouwbare huishond.
Citaat:
TechXP schreef op 16-06-2005 @ 02:21 :
Men heeft geen andere drijfveren dan mensen die het voor het geld doet.
Cursus lezen misschien!

Ik denk dat het inderdaad wat anders is als je graag wilt dat een hondje gezond en gelukkig is/opgroeit dan dat je het voor het geld doet... Het goede gevoel dat haar moeder krijgt is heel anders dan elke maand honderden, zoniet duizenden euro's op de bank en je daar goed over voelen! En daarbij als het fokken van honden verboden zou worden, zouden rassen gewoon uitsterven. Hoewel ik geen voorstander van het kopen van rashondjes ben (liever een kruising, zijn wat sterker) is het verschrikkelijk als ze zouden verdwijnen...
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 07:30.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 08:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 16-06-2005 @ 08:27 :
Cursus lezen misschien!

Nee het was de moeheid. Ik bedoelde namelijk dat men ook andere drijfveren heeft als geld, maar dat geld maar een uiting is van 1 soort gevoel. Eigen voldoening. Dus of je nou dieren fokt voor geld of voor je eigen plezier. Het gaat om hetzelfde in principe.


Citaat:
En daarbij als het fokken van honden verboden zou worden, zouden rassen gewoon uitsterven.
Mag ik wel even opmerken dat rassen soms ook gewoon verdwijnen omdat er geen mens is die het wil of dat het geen populair ras is?
En dat deze hondenrassen alleen maar bestaan omdat de mens ze wil? Kortom als de mens ze niet meer zou willen zouden ze uitsterven (of beter gezegd verdwijnen).

Ik heb geen moeite mee als er geen honden bestaan. (tenminste de honden die de mens heeft gemaakt. De witgespikkelde wilde honden waarvan er nog maar tientallen zijn die mogen blijven...maar die zijn niet gefokt.)
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 09:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 15-06-2005 @ 19:18 :
[afbeelding]

oh die is van mij en k mag hem vrijdag op halen hij is 8 en een halve week oud?, mischien ietswat vroeg,
Nee 8 weken is juist goed omdat ze dan nog heel onbevreest op alles afgaan en je ze dus heel goed aan alles kunt laten (en moet laten!) wennen. 6 Weken is wel te vroeg, maar 8 weken is goed

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 09:17.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:21
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-06-2005 @ 10:14 :
Nee 8 weken is juist goed omdat ze dan nog heel onbevreest op alles afgaan en je ze dus heel goed aan alles kunt laten (en moet laten!) wennen. 6 Weken is wel te vroeg, maar 8 weken is goed
oh oke, ik had gehoord dat het meestal pas rond 3 maanden mocht
morgen ophalen
we hebben vandaag al allemaal spulletjes gekocht
een riempje en halsbandje en alvast een slipketting, en speeltjes waar die toch nog niks mee doet denk ik
en morgen fles water en een bakje mee en dan kan die wat drinken
hij moet gelijk al 1.5 uur in de auto ongeveer..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Stelling sterilisatie/castratie
Volk
7 25-09-2010 22:55
Flora & Fauna OMFG wat kan ik hier nijdig om worden!
bloemkool
256 17-11-2004 18:25
Flora & Fauna [pup] vreet alles op :D
Talon
19 12-12-2003 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.