Oud 17-07-2006, 09:12
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik zit ergens mee, het zit zo, de ouders van mijn vriend hebben een hekel aan mij, en dan niet een hekel als in ze vinden me niet zo leuk maar meer van ik heb slechte invloed op hun zoon, ben de grootste fout in zijn leven, hij vergooit zijn leven door met mij te zijn.

We zijn nu 3,5 jaar bij elkaar en he gaat prima, we hebben het gezellig, zien elkaar veel in het weekend en doordeweeks wat minder oordat ik 5 dagen werkt en hij nog studeert.

Als we elkaar in het weekend zien is het om en om dus het ene weekend bij mij thui en het andere weekend bij hem. We doen dan eigenlijk weinig, filmpje pakken, winkelen, stukej skaten gewoon elkker relaxen en weekend houden.

Nu is het zo dat ik erg veel bepaal wat we gaan doen omdat we als het aan mn vriend ligt het hele weekend coomputeren. Dat is niet erg als het buiten klote weer is maar nu het zonnetje lekker schijnt wil ik buiten zijn.

Nu vinden mijn(schoonouders) dat mijn vriend meer voor zichzelf moet opkomen en mij niet altijd mijn zin moet geven. Het is al een keertje uit de hand gelopen op vakantie in zeeland, ik ging mee met een vakantie weekend. we zouden van vrijdag tot maandag gaan met zijn fam (ouders zusje broer, oma en oom en tantes) Ik had voor dit weekend een feestje af gezegd voor een hele goede vriend die 18 zou worden dat weekend(zondag avond). Toen er tijdens het weekend werdt besloten om al zondag avon naar huis te gaan vroeg ik of ze ond dan rond 9 uur af konden zetten bij dat feestje ik bedoel als we dan toch al naar huis gingen.
(het hele weekend was niet bepaald gezellie geweest dus ik was blij dat we gingen) Hier waren ze het niet mee eens, ik was te gast en had niks te eisen, ik moest maar gewoon wachten tot zij zin hadden om naar huis te gaan. Toevallig is h et met een bus vanaf zeeland goed te doen om naar mijn huis te gaan dus ik stelde voor dat mijn vriend en ik dan met de bus zelf gingen dan hoefde ze niet om te rijden. Dit vonden ze ook niet goed, ik had niks te vertellen en moest maar gewoon luisteren. (ik was toen al 18 en mijn vriend ook) Dit pikte ik niet en ik heb toen mijn tas gepakt en ben naar de bus gegeaan. Mijn vrienfd heeft toen een heel relaas over zich heen gekregen , dat ik verwent was en dat hij me niet mijn zin moest geven want dan zou ik altijd mn zin willen. Uiteindelijk zijn we samen met de bus weggegaan en hebben we er nooit meer wat over gehoord.

Tot afgelopen weekend. We wilde zondag allebij wat anders. mijn vriend wilde computeren of fietsen en ik wilde sukje wandelen aangezien mijn fiets thuis was, en ik geen zin ahd om te computeren. Uiteindelijk waren we het erover eesn dat we gingen skaten, maar dan moesten we wel eerst naar mijn huis. We liepen naar de bus, maar mijn vriend had zijn mp3 speler vergeten en rende trug. Toen hij de tuin weer inkwam wilde zijn moeder met hem praten. Ze zei dat ze zich zorgen maakte over hem omdat hij nooit voor zichzelf opkwam, en ik altijd alles bepaalde. Ze vondt dat hij zich niet te veel aan mij moest binden, en dat hij meer van het leven moest genieten. Ze zij dat ze bang was dat hij zn leven vergooide door aan mij te blijven plakken. En ze zijn dat als hij er niks aan deed, dat zij er wel wat van zou zeggen tegen mij.

Nu vindt ik dat ze zich met der eigen zaak moet bemoeien, mn vriend en ik worden allebij binnenkort 20 en we zijn oud en wij genoeg om te bepalen of we wel of niet bij elkaar passen. Als ooit blijkt dat dat niet zo is dan zien we dat dan wel weer.

Ik weet nu gewoon neit zo goed wat ik moet doen, ik zit er persoonlijk niet mee dat ze mij niet mogen, ik mag hun ook niet om verschillende redenen. Ik vindt het alleen zow vervelend oor mijn vriend die zich steeds moet verdedigen.

En ik ben bang dat als zijn ouders mij aanvallen op het feit dat ik mijn vriend een leuk leven ontneem, ik niet instaat ben om beleefd te blijven, wat zouden jullie doen????
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2006, 09:30
Orpheus
Orpheus is offline
Ik denk dat zijn moeder bang is om haar zoon kwijt te raken aan de invloeden van een ander.

Jouw vriend is zeker het oudste kind van je schoonmoeder?
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:50
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
nee hij is het middelste kind hij heeft een oudere broer en een jongere zus.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:53
kruizer
kruizer is offline
Als die ouders willen dat die gozer voor zichzelf opkomt, kunnen ze het beter met hem bespreken, denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:57
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
waarom wonen jullie allebei nog thuis?

Misschien heeft die moeder wel een beetje gelijk en ben jij te dominant in de relatie (moeders hebben zoiets vaak door) Maar het kan ook gewoon dat een een panisch mens is die spoken ziet.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben het met Orpheus eens wat betreft dat ze hem niet los kunnen lijken te laten. Het ziet eruit alsof zijn moeder bang is wat hi allemaal doet. Dat hij de dingen met jou doet, zorgt ervoor dat ze die dingen op jou projecteert en dat ze zo tot de conclusie komt dat jij een slechte invloed hebt op heb.
En dat terwijl jullie toch goed overleggen, zoals ik lees uit wat je getypt hebt.

Misschien heeft de moeder van je vriend wel gelijk dat hij niet genoeg voor zich opkomt, maar dan richting haar. Want als hij het niet eens is met wat ze zegt, dan is het goed als hij haar uitlegt dat wat jullie gaan doen ook zijn keuze is en niet alleen die van jou.

Ik denk dat hij met zijn moeder hierover moet praten en eventueel met jou, zodat jullie kunnen uitleggen hoe het precies zit in plaats van dat zijn moeder allemaal dingen in haar hoofd haalt, die niet waar lijken te zijn.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:22
Orpheus
Orpheus is offline
Mijn broertje heeft een heel dominante vriendin - in zoverre dat hij nu aan de drugs is om de kloof tussen 'huis' en 'vriendin' te kunnen dichten. Mijn moeder wilde ten elke prijs voorkomen dat zijn vriendin hem naar haar wens zou kneden. Daar heeft ze mijn broertje mee verwoest- gesloopt. De lieve jongen snapt er helemaal niets meer van en is nu 24/7 van huis weg. En hij is net 17.

Wellicht een waarschuwing voor jou - zet er niet al te veel druk achter. Een ziel breekt makkelijker dan dat ie heelt.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:24
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Myuki schreef op 17-07-2006 @ 09:57 :
waarom wonen jullie allebei nog thuis?

Misschien heeft die moeder wel een beetje gelijk en ben jij te dominant in de relatie (moeders hebben zoiets vaak door) Maar het kan ook gewoon dat een een panisch mens is die spoken ziet.
We wonen nog thuis omdat we nog niet genoeg geld hebben om samen te gaan wonen, we zijn hard aan het sparen.

Ik ben ook dominant in de relatie, maar dat is mijn karakter en mijn vriend geeft altijd aan als het hem iriteert en dan hou ik em in.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:26
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 17-07-2006 @ 10:22 :
Mijn broertje heeft een heel dominante vriendin - in zoverre dat hij nu aan de drugs is om de kloof tussen 'huis' en 'vriendin' te kunnen dichten. Mijn moeder wilde ten elke prijs voorkomen dat zijn vriendin hem naar haar wens zou kneden. Daar heeft ze mijn broertje mee verwoest- gesloopt. De lieve jongen snapt er helemaal niets meer van en is nu 24/7 van huis weg. En hij is net 17.

Wellicht een waarschuwing voor jou - zet er niet al te veel druk achter. Een ziel breekt makkelijker dan dat ie heelt.
ho ho ho ik ben niet aan de drugs, ik ben een normale meid van 19 doe geen rare dingen dus ik vindt deze vergelijking niet op zn plaats.

Ik verbied of verplcht mijn vriend niks, het is zijn leven dus ook zijn keuzes.
Alleen als mn vriend geen zin heeft om mee te gaan naar een bbq bij zn tante dan is dat mijn schuld. Als mn vriend een andere opleiding gaat doen dan de kunstacademie is dat mijn schuld. Alles wat mn vriend doet wat zn ouders anders hadden gewild is mijn schuld.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:38
Orpheus
Orpheus is offline
Binnen de vergelijking zou jouw vriend aan de drugs gaan omdat hij het spanningsveld tussen jou en zijn ouders niet meer aan kan.

Het is geen verwijt, maar even een kleine vergelijking met de (******)situatie hier.


--------

Je zit in een flink peniebele situatie- ik denk dat je snel zult moeten praten; of op een andere manier goede wil moet tonen (niet dat je verkeerd zit; maar om 'hen' op andere gedachten te brengen.)
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:43
fractuur
fractuur is offline
Wat erg. Maar zover gaat het in dit geval gelukkig niet. (toch? )

Een paar puntjes:
- Peil een keer wanneer hij op kamers gaat. Zo te horen wordt het er tijd voor. Dat maakt het voor jullie relaxeder en zijn relatie met zijn ouders zal erop vooruitgaan.
- Naar jouw verhaal te oordelen ben jij de ondernemende van de twee (altijd maar computeren ), en dan is het wel logisch dat je het predikaat 'dominant' meekrijgt. Misschien ben je dat ook wel, maar nou en? In de meeste relaties is de een dominanter dan de ander.. zolang jij hem niet aan de drugs brengt/van zijn studie houdt/.. geeft die moeder gewoon overtrokken reactie. Dat joch moet het huis uit.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:19
kirv
kirv is offline
Schoonouders zijn vaak het tweede blok wat je tegenkomt in een relatie. Het is vaak, of ze vinden je helemaal geweldig of juist helemaal niet.
In mijn geval heb ik altijd geprobeert direct zo goed mogelijk over te komen in de ogen van de ouders. Gewoon normaal doen, laten zien wie je bent en vooral je manieren laten zien. Beetje vertellen wat je allemaal van plan bent te doen in de toekomst en lichtjes door laten schijnen dat je over veel dingen wel goed op de hoogte bent (aktualiteit, politiek, sport) etc. Maar vooral aangeven dat je goed zorgt voor hun dochter (brengen/halen, niet altijd te laat terugkomen enzow)
Zelf heb ik daarom ook nooit echt veel problemen gehad met schoonouders. Vaak heb ik wel wat bange reacties gehad over mijn scooter (dan wordt je meteen ingedeeld scooter -> gevaarlijk), maar daar probeer ik me altijd wel uit te redden.
Nu in jou geval zou ik me niet al te veel zorgen maken, het is inderdaad heel moeilijk voor je vriend want die speelt de ordebewaker. Hij moet hierdoor rechtvaardig optreden, maar wat je zegt, het gaat over jou. Je moet dan echter ook niet je eigen karakter gaan veranderen, maar gewoon lekker jezelf blijven. En als het toch al 3.5 jaar goedgaat moet het alleen maar beter worden, met het uitzicht om samen te gaan wonen enzow. Je moet dus niet zoveel die ouders in je relatie te betrekken, het is ook jou leven. Ook niet je vriend proberen tegen zijn ouders te keren want dat moet hij zelf ondervinden plus hij heeft het al moeilijk genoeg.
Wat ik zou doen is gewoon een keer met die ouders om de tafel gaan zitten. Het is een moeilijke opdracht, maar het toont zelfvertrouwen en het geeft ook aan dat je enorm voor hun zoon voelt. Probeer hierin duidelijk te maken dat je hebt gemerkt dat er wat onenigheid is met de keuze van jou. Vraag aan hun wat het probleem is en zoek samen als volwassennen een goede oplossing. Geef aan dat je inderdaad af en toe dominant kan overkomen maar dat je vriend weldegelijk wat in te brengen heeft. (+voorbeelden). Blijf gewoon heel relaxe, lachend, en gewoon rationeel blijven. Als jij uit je vel springt heb je het voor altijd gedaan. Maar wanneer zij boos reageren of geen argumenten kunnen vinden heb jij in ieder geval je best gedaan en zijn het zelf gewoon onredelijke mensen. (als je echt van plan bent gewoon een keer met ze te gaan praten, bereid je dan goed voor, zet een paar punten op papier, laat je vriend er enigzins buiten, en begin niet direct met de discussie maar zorg eerst dat iedereen zich een beetje op zijn gemak voelt door over het weer te praten ofzow)
Ik wens je in ieder geval veel succes toe want het is een moeilijk gevecht. Iedereen kan altijd wel wat te zeuren hebben, maar over de basis moet toch wel een goede constructie hebben. En als zij vinden dat hun zoon te bang is om acties te ondernemen, moeten ze dat hun zoon zelf bijbrengen, zolang ze maar niet jullie relatie op het spel zetten.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:34
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ik kan je maar een aantal tips meegeven omdat ik hier niet heel veel ervaring mee heb (wel een beetje) maar ik zal het toch proberen.
Ik begrijp uit je verhaal dat jij zijn ouders ook niet echt mag (en dat druk ik denk ik netjes uit). Dit komt waarschijnlijk ook omdat zij zich al terughoudend opstellen.
Nu vraag ik me af of de broer van je vriend al het huis uit is en of hij al relaties heeft gehad. Als dit zo is begrijp ik niet waarom zijn moeder zo vasthoud.
Als je vriend nog eens door zijn moeder aangesproken wordt over het feit dat ie voor zichzelf moet opkomen zou ie gewoon tegen r moeten zeggen dat ie dat doet en dat ie dan ook vind dat zijn ouders niet zo moeten klagen omdat hij echt zelf wel weet wat goed voor m is of niet. En als ie per se keihard op z'n bek moet gaan dan gaat ie dat toch gewoon?
Ik snap niet echt waarom zijn ouders zo terughoudend zijn.
Zoals ik het lees zijn jullie heel gelukkig en lijden de resultaten van je vriend in zijn studie er ook niet onder.
Als dit wel zo was zou ik het enigzins kunnen begrijpen. Maar goed ik denk dat je "schoonouders" zich moeten realiseren dat je vriend en jij volwassen mensen zijn en dat jullie zelf echt wel keuzes kunnen maken.

Praat je vriend thuis open over zijn gevoelens en de ideeen van samenwonen en dergelijken? Als hij dit niet doet zou je het misschien kunnen overwegen om hem dit wel te laten doen.
Zodra hij er heel open over praat kunnen zijn ouders misschien inzien dat jullie echt wel genoeg van elkaar houden en dat hij echt niet zomaar jouw zin doet. Ik hoop dat je iets aan dit onsamenhangende verhaal hebt...
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:40
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
bedankt voor alle goede reacties, wat mij alleen het hardst treft is dat ze in mijn geicht ongeloofelijk schijnheilig doen, heel lief en vriendelijk, maar vervolgens achter mijn rug over me kletsen en schelden,

Ik ben een mens van eerlijkheid en openheid, zo ben ik opgevoed, maar binnen die familie gaat lles stiekem en achter je rug om.

En als ik vertel wat mijn toekomst plannen zijn dan vinden ze die dom en kinderachtig. Ze vinden dat je veel geld moet verdienen inplaats van een gezin stichten enz. Niets wat ik zeg is goed, alles is slecht, dom en naief. Ik ben goed op de hoogte van wat er gebeurt allen ze zijn het altijd met me oneens en willen nooit de discussie aan terwijl ik vanuit huis gewend ben om gewoon lekker te discuseren over politiek enz.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:46
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 17-07-2006 @ 11:34 :
Ik kan je maar een aantal tips meegeven omdat ik hier niet heel veel ervaring mee heb (wel een beetje) maar ik zal het toch proberen.
Ik begrijp uit je verhaal dat jij zijn ouders ook niet echt mag (en dat druk ik denk ik netjes uit). Dit komt waarschijnlijk ook omdat zij zich al terughoudend opstellen.
Nu vraag ik me af of de broer van je vriend al het huis uit is en of hij al relaties heeft gehad. Als dit zo is begrijp ik niet waarom zijn moeder zo vasthoud.
Als je vriend nog eens door zijn moeder aangesproken wordt over het feit dat ie voor zichzelf moet opkomen zou ie gewoon tegen r moeten zeggen dat ie dat doet en dat ie dan ook vind dat zijn ouders niet zo moeten klagen omdat hij echt zelf wel weet wat goed voor m is of niet. En als ie per se keihard op z'n bek moet gaan dan gaat ie dat toch gewoon?
Ik snap niet echt waarom zijn ouders zo terughoudend zijn.
Zoals ik het lees zijn jullie heel gelukkig en lijden de resultaten van je vriend in zijn studie er ook niet onder.
Als dit wel zo was zou ik het enigzins kunnen begrijpen. Maar goed ik denk dat je "schoonouders" zich moeten realiseren dat je vriend en jij volwassen mensen zijn en dat jullie zelf echt wel keuzes kunnen maken.

Praat je vriend thuis open over zijn gevoelens en de ideeen van samenwonen en dergelijken? Als hij dit niet doet zou je het misschien kunnen overwegen om hem dit wel te laten doen.
Zodra hij er heel open over praat kunnen zijn ouders misschien inzien dat jullie echt wel genoeg van elkaar houden en dat hij echt niet zomaar jouw zin doet. Ik hoop dat je iets aan dit onsamenhangende verhaal hebt...
De broer van mijn vriend woont nog thuis door psychiese problemen. Hier zeuren en klagen ze constant over, ze willen dat hij het huis uit gaat, werk gaat zoeken enz.
Mijn vriend heeft afgelopen mei zijn mbo diploma gehaald voor de masterclass grafisch vormgeven, hij is angenomen op zowel de hogeschool rotteerdam als den haag voor een studie waar per jaar maar zon 30 mensen heen mogen. Het gaat dus hartsikke goed met hem. We zijn al heel erg bezig met samen wonen, we hebben onze uitzet zo goed als bij elkaar, we hebben zelfs van zijn ouders kadootjes gehad voor onze uitzet, alleen als hij erover begint vinden ze dat hij tijdens zijn studie gewoon thuis moet blijven wonen, en als hij dan bij mij komt wonen vinden ze dat hij in de weekenden thuis moet komen om te studeren, want als hij ook nog eens een in het huishouden moet werken (wat natuurlijk loigisch is als je samenwoont en je partner fulltime werkt) kan hij zn studie niet goed doen. Ze schilderen mij dus constant af als slecht. Ik zou een slechte moeder worden, ik zou een slchte vriendin zijn.

Als we uitleggen hoe iets zit dan komt ze altijd met een andwoord, ja dat kan ej wel zeggen maar is het ook echt zo dat geloof ik niet. Of jullie weten niet wat echte liefde is. blabla.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:48
kirv
kirv is offline
Dan zou ik gewoon altijd lekker aardig tegen ze blijven doen, gewoon hun verhaaltjes aanhoren, maar ze zo veel mogelijk uit de buurt gaan. En bedenk dat jij boven hun staat, het zijn maar een paar gewone mensen en eerlijkheid duurt het langst.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:51
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Dat de plannen die jij en je vriend hebben niet de plannen zijn die zij hebben is jammer voor hun.
Je kunt niet aan hun "verwachtingen" voldoen. Dat is pech voor hun.
Zij zullen gewoon moeten accepteren dat jullie het anders gaan doen dan dat zij voor ogen hebben.
Jammer voor hun. Goed voor jullie.
En probeer gewoon open te zijn. Als zij willen dat je veel geld moet verdienen zeg dan maar gewoon dat geld niet alles is en dat je van liefde, vriendschap en kinderen gelukkiger wordt.
Dat helpt misschien...

Succes.
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:57
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 17-07-2006 @ 11:46 :
Of jullie weten niet wat echte liefde is. blabla.
Dit zinnetje zou mij al door het lint hebben laten gaan... WAT WEET ZIJ ER DAN VAN!!!?????!!!
Echt... Ik zou dat wijf een knal voor r bek verkocht hebben... Maar goed het blijft toch de moeder van je vriend... En nee daar verander je niks aan. Het enige wat denk ik helpt is doorzetten en laten zien dat jullie het echt wel kunnen.
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2006, 15:00
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Het lijkt me inderdaad dat die schoonouders gewoon wat gefrustreerd zijn dat hun zoon bij jou hoort. En het enige wat jij kunt doen is je eigen aardige zelf blijven. Natuurlijk is hun gedrag storend, maar probeer je er niet teveel van aan te trekken. Jij doet niets verkeerd, jij bent vriendelijk en oprecht. Het zijn zij die het slecht zien, het afkeuren terwijl er een geen reden voor is.
Misschien gaat het ooit wel eens voor ruzie zorgen, een confrontatie, maar dan kunnen zij jou feitelijk niets verwijten, wat ze zeggen is uit de lucht gegrepen. Je bent niet voor niets zo lang gelukkig samen met elkaar?

Nuja, ik kom niet goed uit mijn woorden, maar mijn moeder bijvoorbeeld heeft ook iets tegen mijn relatie met mijn 3 jaar jongere vriend, en probeert op zoveel mogelijk manieren zijn leeftijd te benadrukken. Tegen mij zegt ze ook gewoon dat het gaat stuklopen, dat herhaalt ze steeds. Het is een storende factor en het maakt me wat ongelukkig, zij heeft het recht niet zo'n dingen te zeggen vind ik. Zij heeft ook gewoon iets tegen mijn vriend zijn stijl en smaak omdat hij zo jong is. Maar het is een lieve, goede jongen, dat weet zij ook.

Ouders hebben soms gewoon echt geen logica.

Heeft je vriend al eens recht in zijn ouders hun gezicht gezegd dat ze geen kwaad woord over je mogen spreken? Dat hij dat niet appreciert?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 15:13
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Wat jouw moeder bij jou flikt lijkt me ook niet helemaal in orde Fainne...
Dat je moeder zulke dingen kan zeggen.
Ik ben steeds blijer met mijn ouders en mn "schoonouders"
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 15:52
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Wat mij gewoon het meest irriteerd, is dat zijn moeder altijd heel vriendelijk tegen me doet, maar dan vervolgens achter mijn rug om over mij kletst.

Als je dan een mening over me hebt, zeg het dan recht in mijn gezicht, dan kan ik me tenminste verdedigen.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 15:56
Estar
Estar is offline
Ik vind haar beredenering nogal onlogisch.

Hij moet voor zichzelf opkomen maar zij houden hem klein.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 15:59
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 17-07-2006 @ 15:13 :
Wat jouw moeder bij jou flikt lijkt me ook niet helemaal in orde Fainne...
Dat je moeder zulke dingen kan zeggen.
Ik ben steeds blijer met mijn ouders en mn "schoonouders"
Mja, ze zegt echt 5 keer van 'hij is echt nog een kind'
en als ik dan bvb iets terugvind van toen ik jonger was, en dat terug wil aan doen ofzo zegt zij 'het is niet omdat hij jonger dat jij je jonger moet gaan voordoen'

maar we dwalen af
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 16:03
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Estar schreef op 17-07-2006 @ 15:56 :
Ik vind haar beredenering nogal onlogisch.

Hij moet voor zichzelf opkomen maar zij houden hem klein.
ja dat is presies wat ik denk, ze willen gewoon niet dat hij bij mij is, en als excuus gebruiken nze dat hij zelfstandiger moet worde, ze willen alleen wel dat hij thuis blijft wonen enz
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 16:23
Estar
Estar is offline
Ok, en al zouden ze dat niet willen, wat dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2006, 16:32
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Dan zou ie waarschijnlijk wel thuis willen blijven wonen omdat ie het daar heel goed heeft
Ik weet natuurlijk niet hoe je vriend is maar als ie naar zn ouders luistert en voor zichzelf opkomt dan moet ie ze maar een keer zijn waarheid vertellen en dus hoe zeker jullie zijn van elkaar
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 17:35
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Fainne schreef op 17-07-2006 @ 15:00 :

Heeft je vriend al eens recht in zijn ouders hun gezicht gezegd dat ze geen kwaad woord over je mogen spreken? Dat hij dat niet appreciert?

da hierboven durft hij dus niet ?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 21:08
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 17-07-2006 @ 15:52 :
Wat mij gewoon het meest irriteerd, is dat zijn moeder altijd heel vriendelijk tegen me doet, maar dan vervolgens achter mijn rug om over mij kletst.

Als je dan een mening over me hebt, zeg het dan recht in mijn gezicht, dan kan ik me tenminste verdedigen.
Ga zelf de confrontatie eens aan?
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 12:44
Verwijderd
Wat vindt je vriend er eigenlijk van? Dat lees ik niet echt terug.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:21
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Hier zullen jullie niet uitkomen. Jij irriteert je aan hun, zij weer aan jouw, en je vriend zit er middenin.

Een paar punten:

Je schoonfamilie verdwijnt niet.
Je moet er dus het beste van maken. Wees beleefd, vriendelijk en negeer al het negatieve wat er gezegd wordt en je gedrag laat vanzelf wel zien of je goed bent of niet en etc. Het is en blijft familie van je vriend en dierbaren. Hier niet tussen komen, of je vriend voor een keuze stellen etc. Dat maakt het erger.

Je vriend zou kunnen zeggen tegen zijn moeder dat ie oud en volwassen genoeg is om zijn eigen keuzes te maken en hun deze maar te hebben accepteren. Dat hij het niet hoeft te horen, wanneer dit niet het geval is en dat hij van zijn familie ook eist hetzelfde toen doen als jij. Beleefd en vriendelijk blijven.

Tijd zal uitwijzen of de ouders nog gaan bijdraaien of niet, aan de hand hoe je vriend zijn leven leeft. Maak gewoon de keuzes samen die jullie al van plan waren, ga samenwonen etc. Laat zien dat jullie het echt wel kunnen redden op eigen poten. En zoek geen situaties op die het kunnen verergeren. Zoals dus gezamelijke weekendjes etc. Want dat kun dus niet. Jullie hebben elkaar maar te verdragen.

Ik heb dit van dichtbij gezien, mijn zus zit in een soortgelijke situatie en heeft zich net er na 6 jaar bij neergelegd, dat ze het toch niet goed doet, maakt niet uit wat. En het geeft een stuk meet rust als je je daar bij neerlegd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:53
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
ik ken het.

toen ik voor het eerst met mijn vriend mee naar huis ging (we hebben nu ongeveer 13 maanden iets) kwam ik zijn moeder buiten tegen omdat ze net de deur uit ging. ik zei hoi, het is namelijk mijn eerste vriend en ik had er geen ervaring mee en vond het ook best eng. ze zei hoi terug en keek me heel raar aan. ik vond haar maar eng overkomen. ik wilde niet graag mee naar binnen in hun huis (mijn vriend had een zolderkamer waar ik wel mee naar toeging). ik heb daarna eigenlijk nooit meer met haar gepraat, zij zocht geen contact en ik durfde het ook niet. ik mocht wel mee eten maar dat deed ik liever niet, ik haalde zelf wel wat bij de snackbar. na een paar keer aanbieden van mee eten mocht ik niet meer in het huis komen. ik hoorde dat mijn blik haar niet aanstond tijdens de eerste ontmoeting en dat ze me gewoon niet mocht (dat was insgelijks maargoed ) op een zondagmiddag zouden we naar mijn huis gaan (mijn vriend en ik) ik stond buiten te wachten maar hij moest opruimen van zijn moeder (hij was toen al 22 maargoed) het irriteerde me en ik wilde daar niet langer blijven, maar ik moest even wachten op de zolder waar zijn broertje en zusje ook speelden (naast zijn kamer) we hadden smaakjescondooms in zijn kamer en ik pakte er een die ik op de grond zag liggen. het broertje vroeg wat dat was en ik legde het heel normaal uit. ik zei dat je ze voor de grap ook kon opblazen (hij was 11) en dat deed ik. daar lachten we allebei om en hij zei dat hij het wel even weg zou gooien beneden. toen werd mijn vriend geroepen door ma. ze was laaiend, ik moest onmiddelijk het huis verlaten omdat ik het broertje seksueel had geintimideerd. ze zou me van de trap gooien riep ze. ik was bang en ging naar het dakterrasje bij mijn vriends kamer. ze haalde de politie er bij omdat ik daar op het dak was. zelfs de brandweer kwam er bij. mijn vriend en ik zijn samen via zijn buurjongen gevlucht. met hem en zijn ouders kwam het wel weer goed maar ik was nooit meer welkom. een hele tijd daarna was er niemand thuis bij hem en nam hij me weer eens mee naar zijn kamer. en rara, ze kwamen net thuis toen ik boven was (en je kon alleen maar via de beneden trap naar buiten. hij zei dat ik er was en zijn ma werd weer woedend. ik ben weer via een ander huis gevlucht en ben alleen weggegaan. mijn vriend mocht me nooit meer zien of hij zou er uit getrapt worden. een week later kreeg hij een kamer aangeboden waar hij nu al 2 maanden woont en waar ik altijd welkom ben. is alles toch nog goed gekomen. hij gaat elke donderdag bij zijn ma eten en verder hebben we nu alle vrijheid die we wilden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:58
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
wat vinden jullie hier nou van?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vind het een bizar verhaal
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:53
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Bloem schreef op 18-07-2006 @ 14:15 :
Ik vind het een bizar verhaal
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 15:00
Verwijderd
ik vind dat je je ook wel vreemd gedraagt. Jij gaat toch niet bepalen dat een kind van 11 maar moet weten dat een condoom is? Van mij zou 't kind 't ook mogen weten, maar zoiets bepalen de ouders alsnog. En hoezo durf je niet mee te eten en durf je de woonkamer niet in? Je bent toch geen kleuter meer?
Maar ik vind ook dat zijn ouders zich erg overdreven gedragen.

En Kapoen, ik heb nog niet eerder gereageerd maar wel gelezen . Je hebt nog niet gezegd of je vriend niet met zijn ouders durft te praten. Dat hoeft geen zwaar gesprek te zijn, hij kan gewoon rustig uitleggen dat hij het niet fijn vind dat zijn ouders zo negatief over je doen, en dat dat ook niet nodig is omdat hij zich niet door jou onderdrukt voelt - vooropgesteld dat dat waar is, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 15:20
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-07-2006 @ 15:00 :
ik vind dat je je ook wel vreemd gedraagt. Jij gaat toch niet bepalen dat een kind van 11 maar moet weten dat een condoom is? Van mij zou 't kind 't ook mogen weten, maar zoiets bepalen de ouders alsnog. En hoezo durf je niet mee te eten en durf je de woonkamer niet in? Je bent toch geen kleuter meer?
Maar ik vind ook dat zijn ouders zich erg overdreven gedragen.

En Kapoen, ik heb nog niet eerder gereageerd maar wel gelezen . Je hebt nog niet gezegd of je vriend niet met zijn ouders durft te praten. Dat hoeft geen zwaar gesprek te zijn, hij kan gewoon rustig uitleggen dat hij het niet fijn vind dat zijn ouders zo negatief over je doen, en dat dat ook niet nodig is omdat hij zich niet door jou onderdrukt voelt - vooropgesteld dat dat waar is, natuurlijk.
Mijn vriend heeft gister avond een gesprek gehad met zijn moeder, hij legde uit dat hij heel goed zelf in staat is om te bepalen of iemand wel of niet bij hem past enz.
Zijn moeder reageerde daarop met het verhaal dat het niet voor mij bedoelt was, het hele verhaal over mij mn zin niet geven enzow, maar dat ze hem wilde behoeden voor de fouten die ze zelf gemaakt heeft. Ze zei dat ze mij een hartstikke leuke meid vinden en dat ik me niet aangesproken hoef te voelen.

En zo gaat het dus iedere keer, als zijn ouders iets zeggen en ze merken dat mn vriend het er niet mee eens is dan draaien ze het zo dat het lijkt alsof wij het verkeerd begrepen hebben.

Maar ik heb zelf gehoord wat er gezegd is, en dat was wel degelijk op mij gericht.

Maar goed ik laat het hierbij, mijn viend vindt het prima zo en ik zal mijn schoonouders toch nooit echt aardig gaan vinden. De volgende keer als ze er over beginnen waar ik bij ben dan zal ik er zeker wat van zeggen. Maar nu houd ik mijn mond, alleen voor mijn vriend.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2006, 18:47
Verwijderd
Tja, je hebt klote-schoonouders. Ik vind mijn schoonmoeder ook een behoorlijk zeikwijf, maar omdat moord nu eenmaal illegaal is in Nederland kun je er verder weinig aan doen. Je moet niet met ze naar bed, dus laat ze maar.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:06
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Klinkt zó als mijn eigen ouders Té herkenbaar...

Nou ja, als je vriend zich niet van de wijs laat brengen, en als het geen gevaar is voor jullie relatie zou ik het persoonlijk gewoon maar zo laten. Je hebt je best gedaan, je vriend ook, ze zijn te koppig en that's it.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
In de frituurpan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Het kan ook zijn dat je vriend het niet erg vind dat jij doninant bent, omdat hij liever anderen het voortouw laat nemen. Er zijn mensen die dat prettig vinden, maar zijn moeder denkt daar duidelijk anders over. Kan ook zijn dat zijn vader heel dominant is en dat ze het niet gepast vind dat de vrouw in haar zoon's relatie alles regelt. Komt niet zo heel vaak meer voor, maar je hebt van die ouwe tangen die met hun hoofd nog steeds in de jaren 40 zitten. kan dat het zijn?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:18
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Bubbeldoosje schreef op 18-07-2006 @ 13:53 :
ik ken het.

toen ik voor het eerst met mijn vriend mee naar huis ging (we hebben nu ongeveer 13 maanden iets) kwam ik zijn moeder buiten tegen omdat ze net de deur uit ging. ik zei hoi, het is namelijk mijn eerste vriend en ik had er geen ervaring mee en vond het ook best eng. ze zei hoi terug en keek me heel raar aan. ik vond haar maar eng overkomen. ik wilde niet graag mee naar binnen in hun huis (mijn vriend had een zolderkamer waar ik wel mee naar toeging). ik heb daarna eigenlijk nooit meer met haar gepraat, zij zocht geen contact en ik durfde het ook niet. ik mocht wel mee eten maar dat deed ik liever niet, ik haalde zelf wel wat bij de snackbar. na een paar keer aanbieden van mee eten mocht ik niet meer in het huis komen. ik hoorde dat mijn blik haar niet aanstond tijdens de eerste ontmoeting en dat ze me gewoon niet mocht (dat was insgelijks maargoed ) op een zondagmiddag zouden we naar mijn huis gaan (mijn vriend en ik) ik stond buiten te wachten maar hij moest opruimen van zijn moeder (hij was toen al 22 maargoed) het irriteerde me en ik wilde daar niet langer blijven, maar ik moest even wachten op de zolder waar zijn broertje en zusje ook speelden (naast zijn kamer) we hadden smaakjescondooms in zijn kamer en ik pakte er een die ik op de grond zag liggen. het broertje vroeg wat dat was en ik legde het heel normaal uit. ik zei dat je ze voor de grap ook kon opblazen (hij was 11) en dat deed ik. daar lachten we allebei om en hij zei dat hij het wel even weg zou gooien beneden. toen werd mijn vriend geroepen door ma. ze was laaiend, ik moest onmiddelijk het huis verlaten omdat ik het broertje seksueel had geintimideerd. ze zou me van de trap gooien riep ze. ik was bang en ging naar het dakterrasje bij mijn vriends kamer. ze haalde de politie er bij omdat ik daar op het dak was. zelfs de brandweer kwam er bij. mijn vriend en ik zijn samen via zijn buurjongen gevlucht. met hem en zijn ouders kwam het wel weer goed maar ik was nooit meer welkom. een hele tijd daarna was er niemand thuis bij hem en nam hij me weer eens mee naar zijn kamer. en rara, ze kwamen net thuis toen ik boven was (en je kon alleen maar via de beneden trap naar buiten. hij zei dat ik er was en zijn ma werd weer woedend. ik ben weer via een ander huis gevlucht en ben alleen weggegaan. mijn vriend mocht me nooit meer zien of hij zou er uit getrapt worden. een week later kreeg hij een kamer aangeboden waar hij nu al 2 maanden woont en waar ik altijd welkom ben. is alles toch nog goed gekomen. hij gaat elke donderdag bij zijn ma eten en verder hebben we nu alle vrijheid die we wilden.
Haha, omg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #61
rare kwast
485 17-06-2006 23:57
Verhalen & Gedichten En als ik nou eens...
*nerwen elensar
2 07-04-2005 17:25
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.