Oud 08-05-2005, 15:45
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Hallo Forummers,

Ik heb een vriendschap met een vrouw van 40+ en ik zelf ben 17.
Zij zei tegen mij dat het leeftijdsverschil te groot is om een goede vriendschap te hebben.Ik zelf ben daar van onderste boven.
Zij is de gene bij wie ik mijn problemen kan neerlegen en zij is de gene bij wie ik me veilig en vertrouwd voel.
Ik ben niet verliefd op haar maar ik vindt haar gewoon een leuke spontane vrouw en iemand die ik bewonder.
Ik vindt dat we een goede vriendschap kunnen hebben en dat het leeftijdsverschil niet te groot is maar zij wel en houdt nu echt een beetje meer afstand van mij,ik denk dat dit ook door mijn ernstige problemen komt waar ik overigens wel hulp voor krijg.

Wat moet ik hier nu mee,ik weet niet wat ik hier mee moet ???

Zijn jullie het ermee eens dat een goede vriendschap niet kan wegens zo'n groot leeftijdsverschil ??

Bedankt voor jullie reactie

Groetjes Tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2005, 15:54
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Hey Tienke...

IMPOV KAN ze gelijk hebben, er is idd een flinke kloof in leeftijd. Dat kan natuurlijk voor problemen zorgen (niet per direct, maar op lange termijn). Ik denk dat jou vriendin met dat opzicht heeft gezegt dat het niet kan.

En wat ik er zelf van vindt? Ik denk dat het wel moet kunnen mits je op dezelfde 'golflengte' zit. Vriendschap is niet leeftijd of persoons gebonden, het moet van 2 kanten komen
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 15:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 08-05-2005 @ 15:54 :
IMPOV
wat betekent dat?

Ontopic: in een vriendschap moet je naar mijn idee gelijkwaardig zijn en een vriendschap moet van 2 kanten komen. Dat laatste is sowieso al niet het geval, want zij vindt het leeftijdsverschil dus wél te groot. Dat eerste is volgens mij ook niet het geval, want het feit dat jij haar 'een vrouw van 40' noemt (meer doelend op haar leeftijd en niet op haar sekse) en je zegt dat je tegen haar op kijkt, doet mij vermoeden dat jullie vriendschappelijke relatie niet gelijkwaardig is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:20
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-05-2005 @ 15:58 :
IMPOV
wat betekent dat?
In My Point Of View
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:57
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Ik beschouw haar als een vriendin en niet als een vrouw van in de 40 maar zo kon ik het beste uitleggen aan jullie,
Ik vindt dat leeftijd geen rol speeld in een vriendschap.

Zij en ik hebben best veel dezelfde intresses en ik vindt dat je best een vriendschap kunt hebben.

Ze heeft me niet letterlijk gezegt ik wil de vriendschap verbreken maar ze heeft me uitgelegd dat de kloof tussen ons groot is .
Ze heeft zelf een zoon die niet veel ouder is dan mij en ze heeft dus een gezin ook een man dus dat houdt in weinger tijd voor dit soort zaken.
Ik begrijp dat wel ik dwing haar ook echt niet om met mij leuke dingen te gaan doen.
Ze zegt dat ze niet van bezoek houdt maar ze heeft toch geregeld iemand om bezoek merk ik op.

Maarja ze is en blijft voor mij een kanjer van een vriendin.

Gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vraag me af hoe je sowieso in de eerste plaats al aan een vriendschap met een vrouw van 40 kómt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:59
Zarya
Avatar van Zarya
Zarya is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 08-05-2005 @ 17:57 :
Ik beschouw haar als een vriendin en niet als een vrouw van in de 40 maar zo kon ik het beste uitleggen aan jullie,
Ik vindt dat leeftijd geen rol speeld in een vriendschap.

Zij en ik hebben best veel dezelfde intresses en ik vindt dat je best een vriendschap kunt hebben.

Ze heeft me niet letterlijk gezegt ik wil de vriendschap verbreken maar ze heeft me uitgelegd dat de kloof tussen ons groot is .
Ze heeft zelf een zoon die niet veel ouder is dan mij en ze heeft dus een gezin ook een man dus dat houdt in weinger tijd voor dit soort zaken.
Ik begrijp dat wel ik dwing haar ook echt niet om met mij leuke dingen te gaan doen.
Ze zegt dat ze niet van bezoek houdt maar ze heeft toch geregeld iemand om bezoek merk ik op.

Maarja ze is en blijft voor mij een kanjer van een vriendin.

Gr,tieneke
Het feit dat zij zegt dat ze de kloof te groot vindt, en niet van bezoek houdt (terwijl ze dat wel krijgt) zou ik zo zeggen dat zij de vriendschap niet zo ervaard / wil voortzetten als jij dat doet.
Vraag eens duidelijkheid aan haar. Wat verwacht ze. Want leeftijd hoeft geen rol te spelen in een vriendschap, tenzij 1 van de partijen dat wel vindt.
__________________
Come to me, of cureless ills thou art the one physician.Pain lays not its touch upon a corpse.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 22:12
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Deze vrouw was een collega van mij,
In de grote vakantie deed ik veel samen werken met haar en we hadden negen van de tien keer ook samen pauze.
Ik kon en kan nog altijd heel goed met haar praten en zo zijn we dus ook aan de praat gekomen en ik merkte dat we veel gemeen hadden zoals een dagboek bijhouden en dat we allebei van schrijven houden.Ik heb zo nog meer van die dingen wat wij gemeen hebben.
Is het dan zo raar om bevriend te zijn met een ouder iemand ??

Gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 22:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 08-05-2005 @ 22:12 :
Deze vrouw was een collega van mij,
In de grote vakantie deed ik veel samen werken met haar en we hadden negen van de tien keer ook samen pauze.
Ik kon en kan nog altijd heel goed met haar praten en zo zijn we dus ook aan de praat gekomen en ik merkte dat we veel gemeen hadden zoals een dagboek bijhouden en dat we allebei van schrijven houden.Ik heb zo nog meer van die dingen wat wij gemeen hebben.
Is het dan zo raar om bevriend te zijn met een ouder iemand ??

Gr,tieneke
Ik zeg niet dat ik het raar vind. Hooguit wat ongewoon. Tussen mij en de meeste van mijn vrienden zit 3 jaar verschil. En op sommige momenten merk ik dat al best goed. Niet altijd negatief, maar toch. Daarom lijkt mij 23 jaar al zo enorm groot. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat die vrouw zoeits heeft van: het was leuk, maar nu is het wel mooi geweest.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 22:25
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Hey,

Ik kan dat wel begrijpen hoor daar niet van af maar ik vindt het zo jammer.
Ik heb zeker nog andere vrienden en ook die zijn stukken ouder dan mij 18,19,20 jaar maar er zit er geen eentje tussen die zoals haar is.

Bij haar voel ik me op me gemak.Met haar kan ik fatsoenlijk praten en ze neemt me seriuus.

Gr,Tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 22:34
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Nou,ik las deze topic en kon niet laten te reageren
Ik ben zelf 15 jaar
En heb een vrouw leren kennen toen ik rond 13 was
Zijzelf was ook al +40,nu ben ik 15 en zij 45
En ik moet zeggen,heb juist hetzelfde als jou!
Kan ook mijn problemen terecht bij haar MAAR zij kan ook bij mij terecht en dat zorgt ervoor dat we niet eens kijken naar het leeftijdsverschil
Dus bij ons is het al een meer 'intiemer' vriendschap en vind geen 1 van ons het leeftijdsverschil te groot
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 22:44
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Dan ben ik blij dat ik niet de enigste ben want soms voel ik me toch raar........als je bijvoorbeeld over je beste vriendin praat en ze vragen hoe oud is ze...
Jammer genoeg vindt zij het leeftijdverschil wel te groot ...ze heeft me dit vrijdag nog eens uitgelegd...en ik schrok en heb de hele avond gehuild.

Ik sta ook open voor haar maar zij is niet zo open tegen mij als ik tegen haar ik kan goed met der praten dat is het denk ook een beetje...

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 23:06
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
In dit geval vrees ik dat je idd het best de vriendschap kan verbreken,een vriendschap kan enkel standhouden als het van 2kanten komt en dit is niet het geval
het spijt me,maar ik denk dat je niets anders kan doen dan het aanvaarden
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 23:39
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Als minstens één van jullie dat vindt dan is dat min of meer zo. In een vriendschap waar alles goed zit stel je dit soort dingen niet echt in vraag. Als zij van mening is dat je te jong bent (hoe bizar, ik vind het ook) dan is het sowieso eerder moeilijk tot onmogelijk om een vrienschap op te bouwen.

Leeftijdsverschillen kunnen nooit te groot -zijn-. Enkel wat jullie er van maken telt.

Bovendien hangt het ook af van de interpretatie van het woord 'vriendin' en 'vrienschap'.

Voor mij is er al sprake van vriendschap als je bij diegene met je problemen terecht kunt. Zij zal dit waarschijnlijk anders zien.
Hoe is dit eigenlijk ter sprake gekomen...dat op zich lijkt me een beetje vreemd, misschien heeft het daarmee te maken?
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 23:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 08-05-2005 @ 17:57 :
Ik beschouw haar als een vriendin en niet als een vrouw van in de 40 maar zo kon ik het beste uitleggen aan jullie,
Ik vindt dat leeftijd geen rol speeld in een vriendschap.

Zij en ik hebben best veel dezelfde intresses en ik vindt dat je best een vriendschap kunt hebben.

Ze heeft me niet letterlijk gezegt ik wil de vriendschap verbreken maar ze heeft me uitgelegd dat de kloof tussen ons groot is .
Ze heeft zelf een zoon die niet veel ouder is dan mij en ze heeft dus een gezin ook een man dus dat houdt in weinger tijd voor dit soort zaken.
Ik begrijp dat wel ik dwing haar ook echt niet om met mij leuke dingen te gaan doen.
Ze zegt dat ze niet van bezoek houdt maar ze heeft toch geregeld iemand om bezoek merk ik op.

Maarja ze is en blijft voor mij een kanjer van een vriendin.

Gr,tieneke
Als ik dit lees heb ik sterk het idee dat zij jou niet wil kwetsen, maar je voorzichtig probeert te vertellen dat ze geen vriendschap met jou wil aangaan. Ze zegt je dat ze niet van bezoek houdt, terwijl ze volgens jou wel vaak bezoek heeft. Dit betekent dat ze blijkbaar jou niet op bezoek wil.
Ze heeft minder tijd ivm haar man en haar zoon: ook dat is onzin, want tijd maak je als je dat wil. Blijkbaar wil ze dat niet.

Het spijt me maar volgens mij heeft ze je op subtiele manieren al duidelijk geprobeerd te maken dat ze een vriendschap niet ziet zitten en nu heeft ze het ook nog letterlijk uitgesproken. Lijkt me duidelijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 00:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
het spijt me tieneke, maar ik ben het met Balance eens.
en idd, zo'n vriendschap is niet onmogelijk maar moet wel van 2 kanten komen, wat het dus duidelijk níet komt.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 02:48
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ja, maar denk eens verder, waarom kon ze voordien WEL met haar problemen bij die vrouw terecht?
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 07:56
Verwijderd
Ook hier ben ik het weer met Balance eens...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2005, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef op 09-05-2005 @ 02:48 :
Ja, maar denk eens verder, waarom kon ze voordien WEL met haar problemen bij die vrouw terecht?
Dat hoeft echt niet meteen ivm een vriendschap te zijn. Met problemen bij iemand terecht kunnen is niet het enige kenmerk van een gelijkwaardige vriendschap, vind ik. Bij een docent kunnen de meeste leerlingen ook met hun problemen terecht, maar het is ook niet meteen zo dat je met een docent een gelijkwaardige vriendschappelijke relatie ontwikkeld daardoor.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 08:46
farai
Avatar van farai
farai is offline
Euhm ook ff reageren hierzo....

Btje belachelijk van haar om het op leeftijd en "geen tijd" te schuiven. Tuurlijk, het is een leeftijdsverschil en het is niet zo vanzelfsprekend dan het mss lijkt om zo'n vriendschap op te bouwen maar het kàn wel.

Ben sinds mn 12de ongeveer bevriend met een vrouw van nu 47. Ik ben nu 18. loopt goed, zou haar niet meer willen missen en zij mij ook niet.

Maar feit is en blijft, vriendschap moet van 2 kanten komen. En ik heb dan zoiets van:"zegt dan vlakaf da je van me af wil ipv zo te doen" maarja

Moet pijnlijk voor je zijn wel. Sterkte ermee
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 09-05-2005 @ 08:46 :
Btje belachelijk van haar om het op leeftijd en "geen tijd" te schuiven.
Misschien wilde ze 'tactisch' brengen dat ze er geen zin in had oid? Misschien is zij het contact helemaal niet aangegaan met het idee van 'vriendinnen worden'? Of misschien is dat wel echt haar reden? Zonder haar kant van het verhaal kun je daar weinig over zeggen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 10:06
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 09:22 :
Misschien wilde ze 'tactisch' brengen dat ze er geen zin in had oid? Misschien is zij het contact helemaal niet aangegaan met het idee van 'vriendinnen worden'? Of misschien is dat wel echt haar reden? Zonder haar kant van het verhaal kun je daar weinig over zeggen, lijkt me.
mja oke, maar bizar vind ik het wel. niet graag bezoek krijgen maar dan toch vaak mensen over de vloer krijgen....
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Droyd schreef op 09-05-2005 @ 02:48 :
Ja, maar denk eens verder, waarom kon ze voordien WEL met haar problemen bij die vrouw terecht?
Ze konden het op hun werk goed met elkaar vinden en TS zat met problemen. Als iemand naar mij toe komt met problemen en ik kan het goed met diegene vinden wijs ik haar ook niet af met 'ik wil je vriendin niet zijn'.
Tuurlijk kan je dan gewoon naar elkaar luisteren. Maar dat betekent niet direct dat je een vriendschap met diegene wil aangaan.

@TS en mensen die een soortgelijke vriendschap zeggen te hebben: hebben jullie niet het idee dat die vrouw meer een moederrol vervuld? Kan je haar echt helemaal als gelijkwaardig persoon zien, net als met elke andere vriendin?


Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 07:56 :
Ook hier ben ik het weer met Balance eens...
Het wordt wel saai hoor
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:24
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 07:58 :
Dat hoeft echt niet meteen ivm een vriendschap te zijn. Met problemen bij iemand terecht kunnen is niet het enige kenmerk van een gelijkwaardige vriendschap, vind ik. Bij een docent kunnen de meeste leerlingen ook met hun problemen terecht, maar het is ook niet meteen zo dat je met een docent een gelijkwaardige vriendschappelijke relatie ontwikkeld daardoor.
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:27
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Ze wilt me denk ik inderdaad niet kwetsen,
maar ze smste me wel nog.
Ik heb haar gevraagd of ze de vriendschap wil beeindigen en ze zegt nee.

Vriendschap kwam wel van beide kanten dus.
Ze zegt alleen dat ik me niet zo moet vastklampen aan haar maar jammer genoeg doe ik dat wel onbewust is het.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Ik wordt er raadeloos van haar vergeten kan ik echt niet.

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2005, 12:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 09-05-2005 @ 12:27 :
Ze wilt me denk ik inderdaad niet kwetsen,
maar ze smste me wel nog.
Ik heb haar gevraagd of ze de vriendschap wil beeindigen en ze zegt nee.

Vriendschap kwam wel van beide kanten dus.
Ze zegt alleen dat ik me niet zo moet vastklampen aan haar maar jammer genoeg doe ik dat wel onbewust is het.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Ik wordt er raadeloos van haar vergeten kan ik echt niet.

gr,tieneke
Imo heb je twee soorten vriendschap:
- vriendschap waarbij je veel met elkaar om gaat, dingen doet, enzovoorts.
- vriendschap waarbij je het prima met elkaar kan vinden als je elkaar ziet, maar je zoekt elkaar verder niet op ofzo.

Dit laatste kan je ook zien als 'kennissen' zijn, hoewel dat wat minder leuk klinkt.
Kan het zijn dat zij dat laatste ziet zitten, terwijl jij meer het eerste zoekt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:42
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Ik denk dat het inderdaad kennissen moet worden maar dat zie ik niet echt zitten maar ik moet het eigenlijk wel zien zitten want ik heb geen keus.

Ik mis haar vriendschap gewoon op dit moment.

p.s ik ben nu op school kan nu ff niet verder reageren..

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:46
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 09-05-2005 @ 12:42 :
Ik denk dat het inderdaad kennissen moet worden maar dat zie ik niet echt zitten maar ik moet het eigenlijk wel zien zitten want ik heb geen keus.

Ik mis haar vriendschap gewoon op dit moment.

p.s ik ben nu op school kan nu ff niet verder reageren..

gr,tieneke
ik ken het gevoel. meer kan ik niet zeggen.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 14:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een nadeel aan het leeftijdverschil lijkt me dat zij (lees: de 'oudere' vriendin) al heel wat fases in het leven achter de rug heeft.. Doordat die levenservaring bij jou ontbreekt, kun je mijn inziens nooit spreken van een gelijkwaardige relatie.. Wellicht zit ik er helemaal naast, maar dit is het hersenspinsel welke als eerst zich aan mij opdringt.. iig, succes. Tips annex adviezen heb ik (even) niet paraat.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 14:54
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik denk dat het er ook aan ligt dat bij een leeftijdsverschil van deze aard zo iemand je meer als dochter ziet dan als vriendin.

Dat je goed met zo iemand kan praten, dat je er vaak terecht kunt, dat je samen een film kan kijken of weet ik veel betekend nog geen vriendschap. Dat betekent gewoon dat jij haar mag, en zij jou ook.

En je vastklampen aan iemand heeft trouwens sowieso vaak een averechts effect.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:56
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Heyhey,

Ik weet dat vastklampen averechts is maar ik heb dit nu eenmaal bij bepaalde mensen niet alleen bij haar.
Ik vindt het wel een vriendschap eigenlijk maarja het zal wel aan mij liggen.

Ik ben hier al een paar dagen erg van onderste boven en ik voel me alleen maar rotter het enigste wat helpt is hier op het forum er over discuseren dan weet ik ook hoe andere erover denken en of er mensen zijn die dit ook hebben.

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Tieneke schreef op 09-05-2005 @ 15:56 :

Ik weet dat vastklampen averechts is maar ik heb dit nu eenmaal bij bepaalde mensen niet alleen bij haar.
Geen reden om te proberen het niet of iig minder te doen, toch?

Citaat:
Ik vindt het wel een vriendschap eigenlijk maarja het zal wel aan mij liggen.
Jij vind niet dat vriendschap van twee kanten moet komen?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:10
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 08-05-2005 @ 15:54 :

En wat ik er zelf van vindt? Ik denk dat het wel moet kunnen mits je op dezelfde 'golflengte' zit. Vriendschap is niet leeftijd of persoons gebonden, het moet van 2 kanten komen
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar bij deze sluit ik mij aan!

Een vriendschap met groot leeftijdsverschil is mogelijk...zie quote. Of dit ook daadwerkelijk op jou van toepassing is...dat hebben genoeg mensen je wel gemeld.

Al mijn vrienden zweven rond mijn leeftijd...van 16 tot 24 jaar. Maar er zitten ook uitschieters tussen met iemand in de 30 en 40. HOEFT geen probleem te vormen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:27
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Geen reden om te proberen het niet of iig minder te doen, toch?

Ik doe het ook minder zeker weten het is niet meer zo erg als vroeger maar weet je ik ga ook hier voor in therapie ik heb ook voor dit hulp gezocht


Jij vind niet dat vriendschap van twee kanten moet komen?

Zeker weten vindt ik dat vriendschap van 2 kanten moet komen.Ik denk dat het in dit geval ook zo is.?
Ze smste me wel nog en we bellen nog zo nu en dan...
Afgelopen week ben ik met der gaan winkelen en was het super gezellig.Maar op het einde ben je bang dat ze de vriendschap doet verbreken en omdat ik haast niemand anders heb met wie ik mijn problemen mee kan bespreken mis ik haar nog erger en ben ik nog banger.
Ik vindt haar gewoon TOPPIE ondanks dat ik weet dat het leeftijdsverschil te groot is maar voor mij hoeft dat geen probleem te zijn

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 09-05-2005 @ 16:27 :
Geen reden om te proberen het niet of iig minder te doen, toch?

Ik doe het ook minder zeker weten het is niet meer zo erg als vroeger maar weet je ik ga ook hier voor in therapie ik heb ook voor dit hulp gezocht


Jij vind niet dat vriendschap van twee kanten moet komen?

Zeker weten vindt ik dat vriendschap van 2 kanten moet komen.Ik denk dat het in dit geval ook zo is.?
Ze smste me wel nog en we bellen nog zo nu en dan...
Afgelopen week ben ik met der gaan winkelen en was het super gezellig.Maar op het einde ben je bang dat ze de vriendschap doet verbreken en omdat ik haast niemand anders heb met wie ik mijn problemen mee kan bespreken mis ik haar nog erger en ben ik nog banger.
Ik vindt haar gewoon TOPPIE ondanks dat ik weet dat het leeftijdsverschil te groot is maar voor mij hoeft dat geen probleem te zijn

gr,tieneke
Wat blijft er over van de vriendschap als jij haar niets meer over jou problemen vertelt?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:55
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Wat blijft er over van de vriendschap als jij haar niets meer over jou problemen vertelt?

Er blijft genoeg dingen over...we hebben afgelopen week toen we waren het winkelen over genoeg dingen kunnen praten.
Het ouwe werk,op stap gaan e.d
Zo'n soort dingen
Er is genoeg gespreksonderwerp hoor !!!


gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2005, 17:02
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Vriendschap komt van twee kanten. De een moet zichzelf niet meer opdringen dan de ander.
Jullie hebben het leuk met winkelen en praten ook.

- Maar merk je geen generatiekloof tussen jullie?
- Mag ik vragen hoe jouw relatie met je ouders is?
- Heb je ook vriendinnen van eigen leeftijd? Zo nee, waarom denk je dat dat zo is?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:29
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Vriendschap komt van twee kanten. De een moet zichzelf niet meer opdringen dan de ander.
Jullie hebben het leuk met winkelen en praten ook.

- Maar merk je geen generatiekloof tussen jullie?
- Mag ik vragen hoe jouw relatie met je ouders is?
- Heb je ook vriendinnen van eigen leeftijd? Zo nee, waarom denk je dat dat zo is?


Ik merk echt geen genaratiekloof tussen ons.Ik praat op dezelfde manier hoe ik tegen me andere vriendinnen praat bij haar is het alleen iets anders op het gebied van me problemen.
Bij haar durf ik open te zijn over me problemen.Bij andere mensen kan en durf ik dat niet.

Mijn relatie met me ouders is wel in orde.In de zin van goed maar ik merk wel dat me zus een betere band heeft me me ouders en dat mis ik ook wel maar het is niet zo dat ik dat bij haar zoek.

Zeker weten heb ik ook nog vriendinnen van me eigen leeftijd ik heb in mijn ogen ook genoeg vriendinnen maar ik kan hun niet genoeg vertrouwen.Ik vindt dat je met vriendinnen ook je problemen mee moet bespreken maar hun zijn der te klein voor,reageren er te kinderachtig op.

Komt het misschien omdat ik vroeger toen ik in groep 3 zat en altijd de verkeerde vriendinnetjes had (dat ze misbruik van me maakte en dat ze me bedonderde) sinds die tijd ben ik veel meer leuke dingen met me tante gaan doen die overigens toen al tussen de 30 en 40 jaar in zit.
Ik weet niet of dit de aanleiding tot dit is geweest.

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 15:57
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Wat moet ik dan nu doen ??? ik mis haar zo erg he

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 18:37
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 10-05-2005 @ 15:57 :
Wat moet ik dan nu doen ??? ik mis haar zo erg he

gr,tieneke
ja ehh, hoe hard het ook is, je kunt haar niet dwingen een vriendschap met jou te onderhouden...
het klinkt hard, en het is ook hard maar het moet echt van twee kanten komen, en anders werkt het gewoon niet.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:05
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Dat is inderdaad moeilijk en nu ben ik aan het huilen
en ik kan er niet mee stoppen



gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Tieneke schreef op 10-05-2005 @ 19:05 :
Dat is inderdaad moeilijk en nu ben ik aan het huilen
en ik kan er niet mee stoppen
Huilen lucht soms op. Niet krampachtig proberen te stoppen, misschien troost zoeken bij één van je ouders, een (andere) vriendin of iig even afleiding zoeken?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:16
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Me ouders daar heb ik nie echt goed contact mee zeker niet op dit gebied ik heb wel andere vriendinnen maar die zullen mij niet opvangen en aangezien ik niet de deur uit mag na half 5 (dit i.v.m de problemen en ze doen me hierdoor overbescheremen) ben ik heel veel vriendinnen kwijt geraakt. ik voel me gewoon rot en het gaat vanaf vrijdag niet weg ook niet een beetje

bedankt voor de tip

knuf tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Tieneke schreef op 10-05-2005 @ 19:16 :
Me ouders daar heb ik nie echt goed contact mee zeker niet op dit gebied
Eerder zei je wat anders, toch? (Of ik heb het verkeerd gelezen, kan ook.)

Waarom zullen je vriendinnen je niet opvangen? Daar zijn het toch vriendinnen voor?

Met je verdriet in je eentje zielig blijven zitten zijn schiet je iig niets op. Probeer afleiding te zoeken, het zal niet voor 100% helpen, maar misschien wel iets. Schrijf het van je af, ga muziek luisteren, ga lekker in bad of onder de douche, ga bellen met een vriendin, ga een spelletje spelen, ga tv kijken, enz. Er zijn genoeg dingen te bedenken die je kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:48
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Nou ik heb inderdaad vriendinnen die open staan voor mij maar die hebben zelf ENORME problemen en om dan ook nog mijn problemen bij hun te leggen lijtk me geen goed idee,

Trouwens ik was vandaag de hele dag thuis en heb meerdere acties al ondernomen om mij beter te voelen ook wat jij net zei

Bedankt voor de tips.

Knuf tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:58
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Ik moet zeggen heb alles nu best op een rijtje
maar ondanks dat mis ik haar toch wel een beetje


gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 00:00
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb alleen de beginpost gelezen en een paar losse zinnen tussendoor dus ik val waarschijnlijk in herhaling, maar goed.

2 punten vielen me op.

1) Volgens mij probeerde ze je duidelijk te maken dat ze geen vriendschap wil. Dat is volgens mij al uitvoering besproken hierboven.
2) Je zegt dat jullie een goeie vriendschap hadden en dat je met al je problemen bij haar terecht kon... maar deelde zij haar problemen ook met jou of was het meer een soort.. moeder/vertrouwenspersoon voor je? Was het echt vriendschap of gewoon iemand met meer levenservaring met wie je goed kon praten? Ik weet niet of dat hierboven al gezegd is, als dat zo is, hoef je geen antwoord te geven alleen maar even te zeggen dat het er al staat..dan zal ik m'n luiheid wel van me afzetten.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 08:41
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Je hebt wel gelijk ik denk dat het inderdaad een beetje een moeder persoon voor mij is.
En ondanks dat ik nu alles wel weer een beetje op een rijtje heb mis ik haar enorm



gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 12:05
Verwijderd
Weet je zeker dat je verder niets voor haar voelt?

Dit verhaal komt me namelijk zeer bekend voor en op het eind moest ik wel toegeven dat ik verliefd was op die vrouw...

En als je dat durft toe te geven wordt er zo veel meer duidelijk...

Niet dat ik nu wil beweren dat jij per se verliefd op haar bent, maar ik herken zoveel van je uitspraken, dat het misschien zou kunnen, denk er maar eens over na.

Verder ben ik het met sommige mensen hierboven eens dat een vriendschap gelijkwaardig moet zijn. Gelijkwaardigheid heeft totaal niet met vriendschap te maken maar de vraag is: wat zoek jij in vriendschap en wat zoekt zij in vriendschap? Als het alleen eenrichtingsverkeer is, dus jouw problemen en haar oplossingen, dan werkt het niet zo goed, want hulpverlening is geen goede basis voor een vriendschap.

Je kunt haar wel bovenstaande uitleggen en vragen of je haar nog dingen mag vertellen.

IK geloof trouwens wel in soulmates. Vaak voel ik gelijk aan of iemand op het zelfde niveau zit qua geest. Dit groeit niet altijd uit tot vriendschap maar er springt wel een soort vonk over en ik bedoel dan geen verliefdheid. Ik denk dat jij dat in ieder geval met haar hebt.

Trouwens: ik ben nu ook bevriend met een vrouw en haar dochter is een jaar ouder dan ik. Ok ik kan veel bij haar kwijt en zij helpt me veel, maar ze beweert dat ze ook veel van mij leert, en het op prijs stelt als ik bijv. kom eten. Dat is al een heel andere basis.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 14:22
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
inderdaad dat van jou is heel anders,ik wouw dat het bij mij zo was.
ik kan je echt verzekeren ik ben echt niet verliefd op haar,echt niet.
Ik zie in haar veel me overleden tante misschien dat het daarom zo erg is geworden dat ik zoveel naar haar toe trek,
Ik val gewoon op jongens hoor !!!
Ik zou begod niet weten hoe ik hierover moet denken echt niet,ze laat zich niks meer van zich horen en ik zit hier maar mezelf voor de kop te slaan en te zeggen het is mijn schuld ik had de dag toen we zijn gaan winkelen niet zo neerslachtig moeten zijn.

Verder weet ik nu niks meer echt over te zeggen

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 13:36
Liefde & Relatie verliefd opbeste vriendin
*sheer*
59 13-06-2005 11:13
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro
naam onbekend
218 09-04-2004 15:50
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 23:12
Liefde & Relatie Controle over emoties?
Verwijderd
14 28-09-2002 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.