Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 12:36
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hoe kan je zorgen dat je stofwisseling weer wat sneller gaat werken? Moet je daarvoor bepaalde dingen eten?
Gaat je stofwisseling bijvoorbeeld sneller werken als je een boterham tussendoor neemt ipv een koek ofzo?
En is het normaal/gezond om dit op een dag als tussendoorjtes te eten: 2 biscuitjes + 1 pakje liga of ijsje of grote koek + iets van bammetje/liga fruitkick
Oud 10-05-2006, 12:40
Verwijderd
Volgens mij kun je om je stofwisseling te versnellen niet echt speciale dingen voor eten als tussendoortje. Als je gewoon doorgaat met je eetlijst zoals je die nu hebt, zal je stofwisseling vanzelf wel weer op een normaal niveau komen .
En of het normaal is om dat als tussendoortjes te eten weet ik niet, maar ik vind dat wel normaal, en het is ook wel gezond
Oud 10-05-2006, 16:44
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ja, ik ben ook bang dat ik weer zal verdikken als ik terug wat meer eet. Men zegt dat je stofwisseling altijd vertraagd als je minder eet, maar niet versnelt als je meer eet.. (jojo-effect?).

Ik begrijp het niet zo goed.
Oud 10-05-2006, 17:00
Verwijderd
Als je in kleine stapjes meer gaat eten, en daarbij oplet of je met die hoeveelheid eten aankomt of afvalt of gelijk blijft (en het bij die hoeveelheid houdt als je ermee gelijk blijft), gebeurt dat niet. Ikkuh15 moest aankomen, vandaar dat zij meteen met een flinke eetlijst is begonnen .
Oud 10-05-2006, 19:48
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-05-2006 @ 09:20 :
en iets grotere borsten als ze een kind krijgen. De overgang kan ook weer een beetje invloed hebben, en bv. voor slappere borsten zorgen.
ja maar nadat je je kind borstvoeding hebt gegeven enzo en al die dingen voorbij zijn dan worden je borsten toch weer kleiner? en dan idd slapper...kun je dan niet trainen dat ze dan weer strakker worden?
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 11-05-2006, 09:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 10-05-2006 @ 20:48 :
ja maar nadat je je kind borstvoeding hebt gegeven enzo en al die dingen voorbij zijn dan worden je borsten toch weer kleiner? en dan idd slapper...kun je dan niet trainen dat ze dan weer strakker worden?
Nee. Je kunt ze wel laten liften of vullen ... naarmate je ouders wordt, verlies je sowieso weefsel.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2006, 10:30
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 10-05-2006 @ 20:48 :
ja maar nadat je je kind borstvoeding hebt gegeven enzo en al die dingen voorbij zijn dan worden je borsten toch weer kleiner? en dan idd slapper...kun je dan niet trainen dat ze dan weer strakker worden?
Als dat zo zou zijn, dan waren er geen moeders met slappe borsten meer.

Zoals Gothic al zegt, je houdt nou eenmaal niet je hele leven hetzelfde lichaam. Als je ouder wordt dan gaat je lichaam achteruit, en daar kun je uiteindelijk toch niets aan veranderen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 11-05-2006, 10:31
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 10-05-2006 @ 20:48 :
ja maar nadat je je kind borstvoeding hebt gegeven enzo en al die dingen voorbij zijn dan worden je borsten toch weer kleiner? en dan idd slapper...kun je dan niet trainen dat ze dan weer strakker worden?
Door de hormonen die vrijkomen tijdens de zwangerschap kunnen ze ook definitief iets groter worden .
Je kunt borsten niet strak trainen, want het zijn geen spieren. Ze worden slap doordat de huid slap is. Dat slap worden van de huid is denk ik wel een beetje te voorkomen met en goede beha, maar verder niet.
Oud 11-05-2006, 10:37
Verwijderd
Wat je wel kunt doen is incline (op een schuin bankje) bankdrukken met een barbell (stang) met gewichten of met dumbbells (losse gewichten). Op deze manier train je de bovenkant van je borstspieren. Je krijgt wat meer volume in je borst en hierdoor ogen je borsten 'gevulder' en strakker en heeft een klein beetje een liftend effect.

Klik hier voor mee informatie over de oefening.
Oud 11-05-2006, 14:40
Verwijderd
Ik vind het trouwens best een raar gezicht als vrouwen van een jaar of 40 (of ouder) nog heel slank zijn.
Oud 11-05-2006, 14:49
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
niemand weet een antwoord op mijn vorige post ?
Oud 11-05-2006, 14:54
Verwijderd
Je valt dus af terwijl je dat niet wil, maar van (nog) meer eten word je misselijk?
Dan kun je producten zoeken die niet echt vullen maar wel calorierijk zijn, zoals vruchtensappen, volle melkproducten in plaats van magere, gewone frisdranken ipv light (wel suikerbom). Zo krijg je heel wat meer calorieen binnen zonder je vol te hoeven proppen.
Oud 11-05-2006, 15:12
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Katje schreef op 11-05-2006 @ 15:54 :
Je valt dus af terwijl je dat niet wil, maar van (nog) meer eten word je misselijk?
Dan kun je producten zoeken die niet echt vullen maar wel calorierijk zijn, zoals vruchtensappen, volle melkproducten in plaats van magere, gewone frisdranken ipv light (wel suikerbom). Zo krijg je heel wat meer calorieen binnen zonder je vol te hoeven proppen.
Op zich heb ik er geen problemen mee, maar het is niet zo gezond (aangezien ik eigenlijk nog een paar kilo moet aankomen) ik voel me ook meteen wat slapper.
Van volle melkproducten behalve yoghurt word ik misselijk, maar die yoghurt neem ik wel. Is het met frisdrank niet heel slecht al die suikers enzo?
Weet iemand of pitten/zaden even voedzaam zijn als noten? Want die vind ik veel lekkerder
Oud 11-05-2006, 15:13
Mara
Mara is offline
Misschien moet je er aan wennen en word je dan niet meer misselijk?
Oud 11-05-2006, 15:29
Verwijderd
Voor zo ver ik weet bevatten pitten en zaden ongeveer dezelfde voedingsstoffen als noten.
Maar misschien is het ook een idee om een beetje op te bouwen met vetten, 't is hoe dan ook niet handig als je die de rest van je leven niet kunt verdragen en het zou helpen om aan te komen/op gewicht te blijven.
Oud 11-05-2006, 22:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 11-05-2006 @ 16:12 :
Op zich heb ik er geen problemen mee, maar het is niet zo gezond (aangezien ik eigenlijk nog een paar kilo moet aankomen) ik voel me ook meteen wat slapper.
Van volle melkproducten behalve yoghurt word ik misselijk, maar die yoghurt neem ik wel. Is het met frisdrank niet heel slecht al die suikers enzo?
Weet iemand of pitten/zaden even voedzaam zijn als noten? Want die vind ik veel lekkerder
zoetstof is net zo slecht/goed...

Nootjes, chips, kaas, pindakaas... volle yoghurt dus, cruesli ipv muesli, roomboter ipv gewone boter
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2006, 22:44
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
phensicske schreef op 10-05-2006 @ 17:44 :
Ja, ik ben ook bang dat ik weer zal verdikken als ik terug wat meer eet. Men zegt dat je stofwisseling altijd vertraagd als je minder eet, maar niet versnelt als je meer eet.. (jojo-effect?).

Ik begrijp het niet zo goed.
Waarom is dat zo, dat je stofwisseling vertraagd? (als wat men zegt waar is.)
Oud 12-05-2006, 07:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
A* schreef op 11-05-2006 @ 23:44 :
Waarom is dat zo, dat je stofwisseling vertraagd? (als wat men zegt waar is.)
Lijkt me logisch. Je lichaam heeft 2000 cal nodig. Als ze minder krijgt, gaat ze minder hard verbranden, omdat ze anders tekort komt... Krijgt ze elke dag genoeg of lijkt het dat eten overvloedig is, kan ze lekker verbranden wat binnenkomt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 12-05-2006, 09:21
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 11-05-2006 @ 23:44 :
Waarom is dat zo, dat je stofwisseling vertraagd? (als wat men zegt waar is.)
Omdat je lichaam met name gemaakt is om zichzelf in leven te houden. Als je weinig eet, ga je daar op lange termijn aan dood, dus doet je lichaam er alles aan om dat te voorkomen: je lichaamsthermostaat wordt iets lager gezet zodat er minder verbrand hoeft te worden voor warmte (= je hebt het koud), er wordt wat minder suiker opgeslagen in de spieren zodat je die niet zo gauw zal gebruiken (= je voelt je slap), er wordt wat minder glucose naar de hersenen gestuurd, gewoon net genoeg om je bij bewustzijn te houden (= je kunt je slecht concentreren en bent gauw duizelig), en meer van dit soort hele kleine aanpassinkjes, die er samen voor zorgen dat je minder caloriën verbrandt.
Oud 14-05-2006, 17:46
starfishie
starfishie is offline
Ik heb anderhalf jaar Weight Watchers gedaan en daarna 14 kilo kwijtgeraakt. En ik ben er mee gestopt omdat ik niet in de WW wil blijven hangen, omdat ik niet zo erg in de WW wil komen dat ik er niet meer uit kan, dat ik niet meer zonder kan. Maar ik ben nu echt clueless hoe ik het moet aanpakken.
Ik ben ondertussen alweer 6 kilo aangekomen en ik baal er zo ontzettend van!
Moet ik 3 maaltijden per dag eten en gewoon streng worden, of gewoon 6 maaltijden per dag eten. Ik weet het echt niet. Ik was zo ingeburgerd in de WW dat ik gewoon niets anders meer gewend ben.
Ik sport wel 3 keer per week, dus beweging heb ik genoeg.

Heeft iemand tips?
Oud 15-05-2006, 16:26
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
starfishie schreef op 14-05-2006 @ 18:46 :
Ik heb anderhalf jaar Weight Watchers gedaan en daarna 14 kilo kwijtgeraakt. En ik ben er mee gestopt omdat ik niet in de WW wil blijven hangen, omdat ik niet zo erg in de WW wil komen dat ik er niet meer uit kan, dat ik niet meer zonder kan. Maar ik ben nu echt clueless hoe ik het moet aanpakken.
Ik ben ondertussen alweer 6 kilo aangekomen en ik baal er zo ontzettend van!
Moet ik 3 maaltijden per dag eten en gewoon streng worden, of gewoon 6 maaltijden per dag eten. Ik weet het echt niet. Ik was zo ingeburgerd in de WW dat ik gewoon niets anders meer gewend ben.
Ik sport wel 3 keer per week, dus beweging heb ik genoeg.

Heeft iemand tips?
Probeer er eerst achter te komen waardoor je zes kilo bent aangekomen... Dat heeft namelijk een oorzaak. Je kunt wel een tijdelijk dieet doen, maar als het daarna er weer aan komt heb je dat allemaal voor niets gedaan. Problemen dus bij de wortel aanpakken!
Heb je bijvoorbeeld regelmatig last van vreetbuien? Of overeet je jezelf vaak? Verslaafd aan chocolade?



Ontopic: nu ongeveer zes weken bezig met dieet, inmiddels 22 kilo afgevallen!
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 15-05-2006, 16:34
starfishie
starfishie is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-05-2006 @ 17:26 :
Probeer er eerst achter te komen waardoor je zes kilo bent aangekomen... Dat heeft namelijk een oorzaak. Je kunt wel een tijdelijk dieet doen, maar als het daarna er weer aan komt heb je dat allemaal voor niets gedaan. Problemen dus bij de wortel aanpakken!
Heb je bijvoorbeeld regelmatig last van vreetbuien? Of overeet je jezelf vaak? Verslaafd aan chocolade?



Ontopic: nu ongeveer zes weken bezig met dieet, inmiddels 22 kilo afgevallen!
Ik eet teveel, en dat weet ik ook dondersgoed van mezelf. Maar ik ben helemaal doorgeslagen sinds de WW gestopt is. Maar ik wil afvallen zonder hulp van de WW. Maar ik ben slecht in vervangers vinden voor de slechte tussendoortjes die ik eet.
Oud 15-05-2006, 18:18
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
starfishie schreef op 15-05-2006 @ 17:34 :
Ik eet teveel, en dat weet ik ook dondersgoed van mezelf. Maar ik ben helemaal doorgeslagen sinds de WW gestopt is. Maar ik wil afvallen zonder hulp van de WW. Maar ik ben slecht in vervangers vinden voor de slechte tussendoortjes die ik eet.
Eet je teveel in één keer? Of is het meer dat je teveel over de hele dag eet? Daarmee bedoel ik: eet je bij de maaltijden te grote porties, of eet je veel tussendoortjes?
Indien je te grote porties eet kun je het beste eerst wat dingen eten die wél vullen maar niet veel caloriën hebben.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 15-05-2006, 19:33
starfishie
starfishie is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-05-2006 @ 19:18 :
Eet je teveel in één keer? Of is het meer dat je teveel over de hele dag eet? Daarmee bedoel ik: eet je bij de maaltijden te grote porties, of eet je veel tussendoortjes?
Indien je te grote porties eet kun je het beste eerst wat dingen eten die wél vullen maar niet veel caloriën hebben.
Vooral op mn werk eet ik teveel. Ik werk op een kinderdagverblijf en dus eet ik 3x per dag met de kids mee. En dat is 's ochtends fruit, dus dat is goed. 'S middags met brood kan ik echt wel 5/6 boterhammen op, en dan ben ik zo snel overgehaald om er slecht dingen op te doen ( salami, pindakaas, smeerworst, hagelslag) ipv goede dingen (appelstroop, jam, kipfile, ham e.d.). En in de middag eten ze altijd een cracker met smeerworst of smeerkaas en ik heb bij mezelf een smeerworstverslaving aangemaakt, en smeerworst is zo slecht. En ik eet dus bij elke maaltijd waaraan ik meedoe gewoon teveel. Waardoor ik thuis bij het avondeten gewoon geen trek meer heb, en dus maar heel weinig eet.

Het ergste is gewoon nog dat ik weet dat ik het verkeerd doe, en dat ik weet hoe ik het goed moet doen, maar dat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten.
Oud 15-05-2006, 20:38
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
starfishie schreef op 15-05-2006 @ 20:33 :
Vooral op mn werk eet ik teveel. Ik werk op een kinderdagverblijf en dus eet ik 3x per dag met de kids mee. En dat is 's ochtends fruit, dus dat is goed. 'S middags met brood kan ik echt wel 5/6 boterhammen op, en dan ben ik zo snel overgehaald om er slecht dingen op te doen ( salami, pindakaas, smeerworst, hagelslag) ipv goede dingen (appelstroop, jam, kipfile, ham e.d.). En in de middag eten ze altijd een cracker met smeerworst of smeerkaas en ik heb bij mezelf een smeerworstverslaving aangemaakt, en smeerworst is zo slecht. En ik eet dus bij elke maaltijd waaraan ik meedoe gewoon teveel. Waardoor ik thuis bij het avondeten gewoon geen trek meer heb, en dus maar heel weinig eet.

Het ergste is gewoon nog dat ik weet dat ik het verkeerd doe, en dat ik weet hoe ik het goed moet doen, maar dat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten.


bedenk ten 1e, die kids moeten ervan groeien, jij wil 6 kilo 'krimpen'

ik weet niet hoe t werkt bij jullie, moeten de leidsters zelf eten meenemen of pak je allemaal gewoon van de schaal oid?

bij dat laatste is t uiteraard moeilijk je in te houden.

mss is t idee voor de lunch zelf 15= (smeer) kaas mee te nemen, magerder en mss is t motivatie. je hebt de moiete genomen om t speciaal mee te nemen en helpt t zo van de andere (vettere ) dingen af te blijven.
eet mss ook wat fruit bij de luch, en drink er iig veel bij (of al voor) dat let je door t volle gevoel van t eten van meer boterhammen als nodig.

succes
Oud 15-05-2006, 20:46
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
starfishie schreef op 15-05-2006 @ 20:33 :
Vooral op mn werk eet ik teveel. Ik werk op een kinderdagverblijf en dus eet ik 3x per dag met de kids mee. En dat is 's ochtends fruit, dus dat is goed. 'S middags met brood kan ik echt wel 5/6 boterhammen op, en dan ben ik zo snel overgehaald om er slecht dingen op te doen ( salami, pindakaas, smeerworst, hagelslag) ipv goede dingen (appelstroop, jam, kipfile, ham e.d.). En in de middag eten ze altijd een cracker met smeerworst of smeerkaas en ik heb bij mezelf een smeerworstverslaving aangemaakt, en smeerworst is zo slecht. En ik eet dus bij elke maaltijd waaraan ik meedoe gewoon teveel. Waardoor ik thuis bij het avondeten gewoon geen trek meer heb, en dus maar heel weinig eet.

Het ergste is gewoon nog dat ik weet dat ik het verkeerd doe, en dat ik weet hoe ik het goed moet doen, maar dat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten.
Neem zelf wat fruit mee, bijvoorbeeld een appel, peer, kiwi, banaan, komkommer of wat dan ook. Zo wordt je hongergevoel bij de lunch een stuk minder. Ook vult bruin brood veel meer dan wit brood (na een volkorenpistoletje zit je vaak goed vol!).
Daarnaast zijn er voor veel dingen ook light-varianten beschikbaar, bijvoorbeeld pathé en smeerkaas (Slankie). Let ook op de crackers, die kun je bijvoorbeeld door Wasa Light vervangen (vrijwel geen caloriën).
Doe je zelf de boodschappen? Maak dan van te voren een lijstje van wat je koopt...dan voorkom je dat je teveel slechte dingen meeneemt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 16-05-2006, 06:45
starfishie
starfishie is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-05-2006 @ 21:46 :
Neem zelf wat fruit mee, bijvoorbeeld een appel, peer, kiwi, banaan, komkommer of wat dan ook. Zo wordt je hongergevoel bij de lunch een stuk minder. Ook vult bruin brood veel meer dan wit brood (na een volkorenpistoletje zit je vaak goed vol!).
Daarnaast zijn er voor veel dingen ook light-varianten beschikbaar, bijvoorbeeld pathé en smeerkaas (Slankie). Let ook op de crackers, die kun je bijvoorbeeld door Wasa Light vervangen (vrijwel geen caloriën).
Doe je zelf de boodschappen? Maak dan van te voren een lijstje van wat je koopt...dan voorkom je dat je teveel slechte dingen meeneemt.
Nee, mn moeder doet de boodschappen gewoon. Maar ik ga proberen het op deze manier te doen!
Oud 16-05-2006, 11:48
Verwijderd
Als je steeds maar doorgaat met het pakken van boterhammen, doe dat dan eens anders: pak aan het begin van de lunch bijvoorbeeld 3 sneetjes, doe daar beleg op, en blijf vanaf dat moment af van alles wat er op tafel staat en eet alleen wat er op je bord ligt.
Oud 16-05-2006, 15:16
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
starfishie schreef op 16-05-2006 @ 07:45 :
Nee, mn moeder doet de boodschappen gewoon. Maar ik ga proberen het op deze manier te doen!
Vraag je moeder of ze jou een beetje wil steunen in het afvallen. Door bijvoorbeeld wat light producten te kopen voor jou. Je hoeft je echt niet te schamen als je haar hulp daarvoor vraagt, want afvallen zonder steun is bijna onmogelijk...
Heb zelf ook zoveel mogelijk hulp ingezet. Zo heb ik mijn directe collegae opdracht gegeven om geen koekjes aan te bieden en als ze mij met koekjes zien, deze af te pakken.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 16-05-2006, 23:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Overigens heeft pindakaas wel veel kcal, maar ook goede vetten, 1 of 2 boterhammen met pindakaas is juist goed, ook als je af wilt vallen

Vanaf morgen ga ik weer even heel goed opletten, de laatste tijd (met verhuizen) heb ik heel veel slechte dingen gegeten en ben meer dan 2 kilo aangekomen. In mijn nieuwe huis heb ik geen weegschaal (en ga er ook geen aanschaffen, denk ik ) dus ik moet het aan mijn kleren gaan merken, maar mijn broeken gaan strak zitten dus het is wel even nodig
Oud 17-05-2006, 13:52
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Ben terug uit Rome en het lopen viel inderdaad gigantisch veel. Twee vriendinnen zaten in een rolstoel en daarom heb ik die praktisch de hele reis geduwd en zelfs toen was het nog te doen. De reis was verder leuk, maar het eten ging een beetje fout want ik heb gek genoeg bijna niks gegeten en dat was niet zo heel slim. Ik kon geen hap door m'n keel krijgen (nee, geen italiaan) en ik stond vanochtend op de weegschaal en ik ben drie kilo afgevallen. Opzich wel fijn, maar ik weet niet hoe verder want ik ben bang dat ik nu heel snel aankomen. Iemand tips?
Oud 17-05-2006, 14:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Halflight schreef op 17-05-2006 @ 14:52 :
Ben terug uit Rome en het lopen viel inderdaad gigantisch veel. Twee vriendinnen zaten in een rolstoel en daarom heb ik die praktisch de hele reis geduwd en zelfs toen was het nog te doen. De reis was verder leuk, maar het eten ging een beetje fout want ik heb gek genoeg bijna niks gegeten en dat was niet zo heel slim. Ik kon geen hap door m'n keel krijgen (nee, geen italiaan) en ik stond vanochtend op de weegschaal en ik ben drie kilo afgevallen. Opzich wel fijn, maar ik weet niet hoe verder want ik ben bang dat ik nu heel snel aankomen. Iemand tips?
Als in zo'n korte tijd zoveel afvalt, kan het niet anders dan vocht zijn. Dus die heb je binnen no-time weer terug.

Hoe je blijvend en gezond kunt afvallen? Jezelf een gezond eetpatroon aanmeten en gaan sporten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2006, 15:09
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Je hoort vaak dat het goed is minimaal 1,5 liter water per dag te drinken, vooral ook bij afvallen. Ik vroeg me af waarom je hierdoor beter afvalt en ook of je die 1,5 liter exclusief of inclusief je glas melk en twee glazen cola per dag moet opvatten (het is immers ook vocht)?
__________________
Elu on ilus.
Oud 17-05-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 17-05-2006 @ 16:09 :
Je hoort vaak dat het goed is minimaal 1,5 liter water per dag te drinken, vooral ook bij afvallen. Ik vroeg me af waarom je hierdoor beter afvalt en ook of je die 1,5 liter exclusief of inclusief je glas melk en twee glazen cola per dag moet opvatten (het is immers ook vocht)?
Zonder, maar melk en cola is beter dan niets.
Oud 17-05-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 17-05-2006 @ 16:09 :
Je hoort vaak dat het goed is minimaal 1,5 liter water per dag te drinken, vooral ook bij afvallen. Ik vroeg me af waarom je hierdoor beter afvalt en ook of je die 1,5 liter exclusief of inclusief je glas melk en twee glazen cola per dag moet opvatten (het is immers ook vocht)?
Het gaat inderdaad gewoon om 't vocht. Om al je afvalstoffen kwijt te raken moet je 1-1,5 liter per dag plassen en je raakt ook nog vocht kwijt door zweet en met je adem; dat moet allemaal weer aangevuld worden, maar al het drinken is grotendeels water. Als je wil afvallen is het alleen niet zo handig om cola te drinken
Oud 17-05-2006, 16:04
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Ok, dank jullie.

@ Sarah: Magere melk en cola light uiteraard.
__________________
Elu on ilus.
Oud 18-05-2006, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 15-05-2006 @ 17:26 :
Ontopic: nu ongeveer zes weken bezig met dieet, inmiddels 22 kilo afgevallen!
Dat lijkt me nogal snel
Oud 18-05-2006, 15:08
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-05-2006 @ 10:12 :
Dat lijkt me nogal snel
Tja...met maar 500 à 1000 kcal per dag en om de dag een uur sporten kom je een heel eind. De eerste week ging het met 1 kilo per dag. Daarna vlakte het langzaam af totdat ik een week (4e week denk ik) vrijwel niets meer afviel. Nu begint het weer een beetje te komen met zo'n 2 kilo per week.
En ja, ik drink wel genoeg water en eet voldoende vitaminen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 18-05-2006, 15:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Omg, jojo-effect, there you go.
Oud 18-05-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 18-05-2006 @ 16:08 :

En ja, ik drink wel genoeg water en eet voldoende vitaminen.
Dat is niet het enige wat je lichaam nodig heeft.

Zo weinig eten is ongezond, zeker als je aardig wat sport, enz.
En de kans op het jojo-effect is idd heel erg groot.
Oud 18-05-2006, 18:14
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 18-05-2006 @ 16:08 :
Tja...met maar 500 à 1000 kcal per dag en om de dag een uur sporten kom je een heel eind. De eerste week ging het met 1 kilo per dag. Daarna vlakte het langzaam af totdat ik een week (4e week denk ik) vrijwel niets meer afviel. Nu begint het weer een beetje te komen met zo'n 2 kilo per week.
En ja, ik drink wel genoeg water en eet voldoende vitaminen.
haha dit is dus juist hoe je het niet moet doen. Je moet niet minder eten maar anders eten. Hierdoor kun je eetbuien krijgen en als je weer 'normaal" gaat eten heb je waarschijnlijk niks veranderd waardoor je even hard weer aankomt. Maar veel succes ermee, ik neem aan dat je weet dat het erg ongezond is wat je doet.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 18-05-2006, 20:08
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ja natuurlijk weet ik wel dat het niet helemaal gezond kan zijn. Maar een BMI van 40 is ook niet gezond. Vind zelf dat mijn dieet goed afwisselend is en alle voedzame stoffen bevat die een mens nodig heeft (als ik alle voedingsstoffen optel).
Natuurlijk zit het er bij vreetbuien snel weer aan. Maar vreetbuien is iets dat tussen je oren zit en niets met je lichaam te maken heeft.
Ben nu langzaam het dieet aan het verruimen naar normale eetgewoonten (onder begeleiding van een diëtist) en val nog steeds af in plaats van aankomen. Dus jojo effect geloof ik niet zo in op dit moment.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 18-05-2006, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 18-05-2006 @ 21:08 :
Ja natuurlijk weet ik wel dat het niet helemaal gezond kan zijn. Maar een BMI van 40 is ook niet gezond. Vind zelf dat mijn dieet goed afwisselend is en alle voedzame stoffen bevat die een mens nodig heeft (als ik alle voedingsstoffen optel).
Natuurlijk zit het er bij vreetbuien snel weer aan. Maar vreetbuien is iets dat tussen je oren zit en niets met je lichaam te maken heeft.
Ben nu langzaam het dieet aan het verruimen naar normale eetgewoonten (onder begeleiding van een diëtist) en val nog steeds af in plaats van aankomen. Dus jojo effect geloof ik niet zo in op dit moment.
Je kan ook vreetbuien krijgen van honger. Vaak beginnen ze zelfs daar mee.

Ik had ook nog even een vraagje.
Als je een salade wilt eten ipv een warme maaltijd hoeveel moet je dan nemen en wat is normaal om erbij te nemen? Sla met rauwkost en een boterham erbij ofzo?
Oud 18-05-2006, 21:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-05-2006 @ 21:19 :
Je kan ook vreetbuien krijgen van honger. Vaak beginnen ze zelfs daar mee.

Ik had ook nog even een vraagje.
Als je een salade wilt eten ipv een warme maaltijd hoeveel moet je dan nemen en wat is normaal om erbij te nemen? Sla met rauwkost en een boterham erbij ofzo?
paar boterhammen of wat aardappels of pasta door de sla ... en wat kip of ei bv erdoor.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-05-2006, 21:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-05-2006 @ 21:19 :
Je kan ook vreetbuien krijgen van honger. Vaak beginnen ze zelfs daar mee.

Ik had ook nog even een vraagje.
Als je een salade wilt eten ipv een warme maaltijd hoeveel moet je dan nemen en wat is normaal om erbij te nemen? Sla met rauwkost en een boterham erbij ofzo?
Je kan er bijv. tonijn doorheen doen
Oud 19-05-2006, 08:19
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
sonho schreef op 18-05-2006 @ 21:19 :
Je kan ook vreetbuien krijgen van honger. Vaak beginnen ze zelfs daar mee.
Maar ja, je kunt natuurlijk ook dat hongergevoel gewoon negeren en doorgaan met waarmee je bezig was. Okee, het knort wat en het voelt wat ongemakkelijk, maar het is niet zo dat je dan per sé moet eten.
Citaat:
Ik had ook nog even een vraagje.
Als je een salade wilt eten ipv een warme maaltijd hoeveel moet je dan nemen en wat is normaal om erbij te nemen? Sla met rauwkost en een boterham erbij ofzo?
Er is natuurlijk een verschil tussen sla en een salade... Gewoon wat stukjes rauwkost erdoor, wat vlees of vis (kip is erg geschikt, maar bijvoorbeeld tonijn ook), wellicht wat noten erdoor voor de smaak...dressing erover (veel dressings zijn erg vet maar er zijn ook verantwoorde dressings, even goed uitkijken dus) en klaar is sonho!
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 19-05-2006, 13:12
Verwijderd
@ Unexplained: je weet wat je lichaam doet als je structureel veel te weinig eet? En je weet wat er aanbevolen wordt voor mannen om op gewicht te blijven? Minder dan de helft van het aanbevolen aantal kcal kan gewoon niet gezond zijn. En juist bij een BMI van 40 is rustig aandoen als je wilt afvallen heel erg belangrijk.
Maar goed, dat weet je natuurlijk allemaal al?
Oud 19-05-2006, 13:32
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-05-2006 @ 14:12 :
@ Unexplained: je weet wat je lichaam doet als je structureel veel te weinig eet? En je weet wat er aanbevolen wordt voor mannen om op gewicht te blijven? Minder dan de helft van het aanbevolen aantal kcal kan gewoon niet gezond zijn. En juist bij een BMI van 40 is rustig aandoen als je wilt afvallen heel erg belangrijk.
Maar goed, dat weet je natuurlijk allemaal al?
Hoewel ik het erg waardeer dat je jezelf zorgen maakt om mij, begrijp ik het niet helemaal. Vanochtend weer bij mijn diëtiste geweest om het dieet te evalueren. Ik eet precies het minimum van wat iemand nodig heeft. Alleen moet ik op m'n vitamine A letten en daar eventueel een supplement voor innemen. De rest is gewoon goed en divers.
(inmiddels is m'n BMI gedaald tot 31 overigens)
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 19-05-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 19-05-2006 @ 09:19 :
Maar ja, je kunt natuurlijk ook dat hongergevoel gewoon negeren en doorgaan met waarmee je bezig was. Okee, het knort wat en het voelt wat ongemakkelijk, maar het is niet zo dat je dan per sé moet eten.

Er is natuurlijk een verschil tussen sla en een salade... Gewoon wat stukjes rauwkost erdoor, wat vlees of vis (kip is erg geschikt, maar bijvoorbeeld tonijn ook), wellicht wat noten erdoor voor de smaak...dressing erover (veel dressings zijn erg vet maar er zijn ook verantwoorde dressings, even goed uitkijken dus) en klaar is sonho!
Nee dat is lekker gezond...

Maar bedankt iedereen voor de sla-tips! Ik ben btw een vegetarier die ook geen vis eet en dressing niet lust. Maar ei en wat pasta erdoor vind ik wel een goed idee!
Oud 19-05-2006, 20:05
Black Soul
Black Soul is offline
Sonho, je kunt er ook iets als mozarella of feta (eventueel in light-vorm) doordoen
__________________
dracula is sexy
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.