Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2010, 17:19
Verwijderd
houden van is voor iedereen elke keer weer een beetje anders
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2010, 18:34
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
houden van is voor iedereen elke keer weer een beetje anders
ja precies, ik denk niet dat de aard van je relatie persé het verschil maakt maar gewoon de persoonlijkheden van de betrokken mensen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Verhaal*
Oh, ik snap natuurlijk ook wel dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen, vooral wanneer je het hebt over dingen als zwangerschap en dergelijke, en dat dit ook naar voren komt in een relatie (hoewel er natuurlijk ook verschillen zijn tussen mannen/vrouwen onderling). Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het in de uiting van liefde tussen mensen niet zou moeten uitmaken welk geslacht zij hebben.

Zo zijn er mensen die trouwen en ervoor kiezen een trouwring te dragen, maar ik heb het idee dat dit echt niets met geslacht te maken heeft. Twee mannen of twee vrouwen doen dat ook (tenminste in mijn omgeving wel) en als zij dit niet doen, dan heeft dat meer met persoonlijke voorkeur te maken dan met geslacht. Zo hangen stelletjes lekker knuffelend op de bank, lopen ze hand in hand, doen gezellige dingen samen, hebben misschien hun 'eigen' liedje, plekje en 'gebaren'. Al deze dingen verschillen natuurlijk per koppel, maar volgens mij is dit niet geslachts-gebonden.

Daarom zei ik dat ik niet begreep wat er nou zo wezenlijk anders is in een relatie tussen twee mannen als het gaat om symbolen enzo, want ik zie dat verschil echt niet..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:31
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
knip .
In een maatschappij, waarbij mannen en vrouwen geëmancipeerd zijn en waar de traditionele rolverdeling tussen mannen en vrouwen verdwijnen, denk ik, dat er niet zulke grote verschillen zijn tussen relaties van verschillende geslachten of dezelfde geslachten. Men beschouwt vrouwen en mannen tegenwoordig als gelijkwaardig en beiden geslachten hebben evenveel in te brengen.
Mannen en vrouwen verschillen in mindere mate van interesses. Tegenwoordig is het geen schande om als man ervoor uit te komen dat je van koken houdt, het is eerder een schande als je als man nooit in de keuken staat. Er zijn ook mannen die van winkelen houden, die misschien met enige gene opbiechten dat ze ervan houden, maar niemand zal zijn of haar wenkbrauwen fronsen bij zo'n bekentenis. Tegelijkertijd vergezellen de vrouwen hun mannen naar het voetbalstadion en die minstens net zo van voetbal houden als hun partner.
Het enige punt waarop mannen en vrouwen van elkaar verschillen, zijn de gevoelens die ze hebben en hoe ze deze uiten. Op dit vlak zijn vrouwen en mannen misschien verschillend, maar ze begrijpen elkaar wel of trachten elkaar te begrijpen. Kortom, ik denk dat de relatie tussen een man en een vrouw, echt niet zoveel verschilt met een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen.
Op het punt van de kinderwens, zal er misschien wel moeilijkheden zijn in het besluit wie het kind gaat dragen, maar ik denk dat praktische omstandigheden een grote rol spelen dan emotionele beweegredenen. Ik denk dat werk, leeftijd, gezondheid en ambities in het besluit veel meer meewegen.
Het enige verschil in een relatie tussen een man en vrouw en relatie tussen twee mannen of vrouwen, zijn misschien de externe factoren. De meeste homoseksuele stellen ondervinden tegenwoordig weinig tot geen discriminatie, maar er zijn genoeg homoseksuele stellen die op bezwaren stuiten van familieleden. Ouders die niet achter een relatie van hun homoseksuele dochter of zoon staan, kunnen een behoorlijke druk leggen op de relatie. Een relatie zal misschien iets moeilijker zijn, omdat je continue je relatie moet verdedigen, maar dit punt moet niet overschat worden, met zulke omstandigheden hebben heteroseksuele stellen ook te maken. Ouders van heteroseksuele stellen kunnen bijvoorbeeld ook de partner van hun kind afwijzen op geloofsovertuiging, afkomst of achtergrond.

Laatst gewijzigd op 21-01-2010 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:35
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Dankje vogelvrij, jij begrijpt me tenminste(a)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:38
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Maar inwezen is er dus niet echt een verschil op relatie gebied...

Laatst gewijzigd op 22-01-2010 om 08:23.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Maar inwezenlijk is er dus niet echt een verschil op relatie gebied...
dat zegt iedereen toch?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 23:47
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Haha, dat zijn de menngen van Bijna iedereen ja
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 01:05
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Dankje vogelvrij, jij begrijpt me tenminste(a)
Alleen een beetje jammer dat iemand anders het voor je moest verwoorden
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 01:06
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Maar inwezenlijk is er dus niet echt een verschil op relatie gebied...
inwezenlijk?????????
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 06:37
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
Citaat:
houden van is voor iedereen elke keer weer een beetje anders
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 08:23
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Alleen een beetje jammer dat iemand anders het voor je moest verwoorden
Ja wat denk je ALS je bekogeld wordt met mensen die geen verschil zien en je dan toch iemand vind die er anders overdenkt. (had verwacht dat meer mensen een verschil zouden zien)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 12:41
Verwijderd
dezelfde piecing in jullie rechterwenkbrauw laten zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Gayseks
sooperdooper
173 19-12-2015 12:23
Liefde & Relatie Wat hebben ervaringen uit vorige relaties aan jou veranderd?
Optima
54 27-07-2006 14:06
Liefde & Relatie ladder-theory (relatie mannen-vrouwen)
sweet_forumgirl
64 25-09-2004 21:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
Liefde & Relatie Mannen zijn in een relatie minder opofferingsgezind dan vrouwen
Koningin van de Nijl
16 10-03-2002 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.