Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2012, 16:14
ibr100
ibr100 is offline
dit heb ik gehoord van een arme een gelovige man van de islam
maar ik ben niet islamitiche

1;Er was een jongeman die voor langere tijd in het buitenland ging studeren.
Toen hij terugkwam, vroeg hij zijn ouders voor hem een godsdienstgeleerde of deskundige te zoeken die in staat was drie belangrijke vragen van hem te beantwoorden.
Uiteindelijk hadden ze zo'n iemand gevonden.

Jongeman: Wie bent u? Kunt u mijn vragen beantwoorden?
Geleerde: Ik ben een van God's dienaren en als God het wil kan ik je een antwoord geven op jouw vragen.
Jongeman: Weet je het zeker? Ik heb vele professoren en experts ontmoet die dit niet konden.
Geleerde: Ik zal mijn best doen, God sta me bij.
Jongeman: Ik heb dus drie vragen:
1- Bestaat God? Zoja, toon me hoe hij er uit ziet.
2-Wat is het lot (taqdier)?
3-Als de Satan uit vuur is geschapen, waarom wordt hij dan uiteindelijk in de hel geworpen, waar ook alles van vuur is? Dit zal hem dan toch zeker niet pijnigen omdat hij zelf al van vuur is. Hoe kan het dat God dit feit over het hoofd heeft gezien?

Plotseling haalde de geleerde uit met een enorme klap in het gezicht van de jongeman.
De jongeman, duidelijk bezeerd: Waarom word je boos op me?
Geleerde: Ik ben niet boos. De klap was het antwoord op de drie vragen.
Jongeman: Ik begrijp er niets van.
Geleerde: Hoe voelde je je na die klap?
Jongeman: Dat deed pijn natuurlijk.
Geleerde: En geloof je dat pijn bestaat?
Jongeman: Ja.
Geleerde: Laat me dan zien hoe het eruit ziet!
Jongeman: Dat kan ik niet.
Geleerde: Dat is mijn antwoord op je eerste vraag. Wij voelen allen dat God bestaat, maar we weten niet hoe hij er uit ziet.
Geleerde: Heb je gisteravond gedroomd dat ik je zou slaan?
Jongeman: Nee.
Geleerde: Had je ooit gedacht dat je vandaag door mij geslagen zou worden?
Jongeman: Nee.
Geleerde: Dat is nu het lot.
Geleerde: Van wat voor materiaal is mijn hand, waar ik je een klap mee gaf, gemaakt?
Jongeman: Van huid.
Geleerde: Hoe voelde je je na die klap?
Jongeman: Het deed me pijn.
Geleerde: Ook al zijn de Satan en de hel beide uit vuur gemaakt, maar als God het wil wordt de hel toch een zeer pijnlijke verblijfplaats voor Satan.

2;
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2012, 16:36
Verwijderd
Erg leuk maar wil je van ons weten of God bestaat of wil je dit gewoon delen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 16:44
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
Citaat:
God?
ja, wat moet je?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 17:12
TeDaz
TeDaz is offline
Best bijzonder eigenlijk, zo heb ik er nog nooit naar gekeken
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 17:27
Willem1000
Willem1000 is offline
Citaat:
dit heb ik gehoord van een arme een gelovige man van de islam
maar ik ben niet islamitiche

1;Er was een jongeman die voor langere tijd in het buitenland ging studeren.
Toen hij terugkwam, vroeg hij zijn ouders voor hem een godsdienstgeleerde of deskundige te zoeken die in staat was drie belangrijke vragen van hem te beantwoorden.
Uiteindelijk hadden ze zo'n iemand gevonden.

Jongeman: Wie bent u? Kunt u mijn vragen beantwoorden?
Geleerde: Ik ben een van God's dienaren en als God het wil kan ik je een antwoord geven op jouw vragen.
Jongeman: Weet je het zeker? Ik heb vele professoren en experts ontmoet die dit niet konden.
Geleerde: Ik zal mijn best doen, God sta me bij.
Jongeman: Ik heb dus drie vragen:


Plotseling haalde de geleerde uit met een enorme klap in het gezicht van de jongeman.
De jongeman, duidelijk bezeerd: Waarom word je boos op me?
Geleerde: Ik ben niet boos. De klap was het antwoord op de drie vragen.
Jongeman: Ik begrijp er niets van.
Geleerde: Hoe voelde je je na die klap?
Jongeman: Dat deed pijn natuurlijk.
Geleerde: En geloof je dat pijn bestaat?
Jongeman: Ja.
Geleerde: Laat me dan zien hoe het eruit ziet!
Jongeman: Dat kan ik niet.
Geleerde: Dat is mijn antwoord op je eerste vraag. Wij voelen allen dat God bestaat, maar we weten niet hoe hij er uit ziet.
Geleerde: Heb je gisteravond gedroomd dat ik je zou slaan?
Jongeman: Nee.
Geleerde: Had je ooit gedacht dat je vandaag door mij geslagen zou worden?
Jongeman: Nee.
Geleerde: Dat is nu het lot.
Geleerde: Van wat voor materiaal is mijn hand, waar ik je een klap mee gaf, gemaakt?
Jongeman: Van huid.
Geleerde: Hoe voelde je je na die klap?
Jongeman: Het deed me pijn.
Geleerde: Ook al zijn de Satan en de hel beide uit vuur gemaakt, maar als God het wil wordt de hel toch een zeer pijnlijke verblijfplaats voor Satan.

2;
Ik ben geen Moslim, maar ik ga een poging wagen

Citaat:
1- Bestaat God? Zoja, toon me hoe hij er uit ziet.
Deze vraag is onrechtvaardig, God kent geen tijd waar wij als mens eraan vast zitten.

Citaat:
2-Wat is het lot (taqdier)?
Dag des oordeels is onze lot, of we accepteren Jezus als messias (verlosser) of we ontkent dat er een God bestaat, dat is de keuze wat de mens voor staan.

Citaat:

3-Als de Satan uit vuur is geschapen, waarom wordt hij dan uiteindelijk in de hel geworpen, waar ook alles van vuur is? Dit zal hem dan toch zeker niet pijnigen omdat hij zelf al van vuur is. Hoe kan het dat God dit feit over het hoofd heeft gezien?
Satan (Lucifer) is een gebannen aartsengel, de hel heeft niets met vuur te maken maar alleen de eeuwige pijniging.

Voor de rest is het geweldig bericht
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 18:44
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Klinkt als een mop

Maar ja, ik ben een atheïst, anderen zien dit misschien als hun ultieme wapen om de rest van de mensheid mee te overtuigen van Gods bestaan.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Best bijzonder eigenlijk, zo heb ik er nog nooit naar gekeken
Kom op zeg. Het ervaren van pijn is eenvoudig te meten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 20:27
Grey Night
Grey Night is offline
Citaat:

1- Bestaat God? Zoja, toon me hoe hij er uit ziet.
2-Wat is het lot (taqdier)?
3-Als de Satan uit vuur is geschapen, waarom wordt hij dan uiteindelijk in de hel geworpen, waar ook alles van vuur is? Dit zal hem dan toch zeker niet pijnigen omdat hij zelf al van vuur is. Hoe kan het dat God dit feit over het hoofd heeft gezien?
1. Pijn is inderdaad te meten. Het is een waarschuwing van het lichaam dat er iets niet goed gaat (je steekt je hand in het vuur, het doet pijn, je wordt gedwongen je hand uit het vuur te halen). Ook leuk als je god vergelijkt met een klap in het gezicht

2. Dat het lot is dat je geslagen wordt is ook te omschrijven als een gebeurtenis. Je had vast ook niet gedroomd dat je in de poep zou trappen als je op de stoep loopt. Wat is nu dus het lot? Kan volgens dit voorbeeld ongeveer alles zijn.

3. Vuur versus vuur. Sowieso lijkt het me vreemd iets te voelen als je van vuur gemaakt bent. Is misschien een leuk onderwerp voor een afstudeer scriptie: 'hoe voelt lava zich?'

Verder leuk verhaal hoor Zou het ook kunnen met iets wat geen geweldadige aard heeft? Bijvoorbeeld het ontvangen van een geschenk.
1. Je voelt je gelukkig omdat je het geschenk hebt ontvangen. Dit is al een stuk moeilijker te meten met moderne apparatuur.
2. Had je verwacht dat je een geschenk zou krijgen? Dat is het 'lot'
3. Ik vind de opmerking van vuur versus vuur eigenlijk wel geniaal ;D
Dat antwoord van vlees en bloed versus vlees en bloed vind ik nergens op slaan. Als goed zo geniaal is kan hij huis wel wat pijnlijkers bedenken dan het vuur 'op te stoken.'
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 21:00
Verwijderd
Kort: Nee.
Wat is god dan wel? Een synoniem voor het "onbekende".
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 21:02
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind het wel een leuk verhaal. Doet me denken aan de sprookjes die ik vroeger las. Dat zeg ik niet omdat ik wil zeggen 'buhahaha God is een sprookje!' maar gewoon omdat het verhaal me aan (sommigen van die) verhalen deden denken.

Verder vind ik het nergens een bewijs voor of een reden om in God/het lot/de duivel te geloven. Alleen dat de klap die de geleerde hem gaf, op drie manieren te vergelijken was met de antwoorden op de vragen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 23:01
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Altijd leuk, religieuze metaforen. Maar, ik denk dat god niet te bewijzen is, totdat het super overduidelijk is ofzo. Noch is het niet bestaan van god te bewijzen, al is het alleen maar omdat het zo'n immaterieel begrip is.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 11:20
Verwijderd
God bestaat niet echt en dat verhaaltje verandert er niets aan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 19:01
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
God bestaat niet echt en dat verhaaltje verandert er niets aan.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 09:05
Verwijderd
Mooie parabel, maar wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 13:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mooie parabel, maar wat is je punt?
Dit is een variant op: "God bestaat, want de wind bestaat ook en die kun je ook niet zien!!!!111~~``"
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 16:29
Verwijderd
God bestaat want wie is anders de vader van jezus.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 17:49
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Misschien was Maria vreemdgegaan en bang het te vertellen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 18:20
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Misschien was Maria vreemdgegaan en bang het te vertellen?
Dat doet me denken aan die cartoon waarbij Jozef en Maria voor de kribbe ruzie met elkaar staan te maken, terwijl er in de kribbe een negerjongetje ligt...
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2012, 18:42
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Misschien was Maria vreemdgegaan en bang het te vertellen?
VOlgens mij heeft Jozef haar gewoon in haar slaap gepaalt... Of, gemastrubeerd en over haar heen gekomen en is er net één zaadcel er in gekomen en is ze zo bezwangerd.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 18:44
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Dat doet me denken aan die cartoon waarbij Jozef en Maria voor de kribbe ruzie met elkaar staan te maken, terwijl er in de kribbe een negerjongetje ligt...
Waar doet dat me toch aan denken?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 18:44
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
En nu kan het wel weer on-topic
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jongeman: Ik heb dus drie vragen:
1- Bestaat God? Zoja, toon me hoe hij er uit ziet
Nee. (scheelt me ook weer dat tonen van iets dat niet bestaat, daar zou ik een forse kluif aan hebben)
Citaat:
2-Wat is het lot (taqdier)?
Iets dat je koopt bij de winkel voor een kleine kans om een groot geldbedrag te winnen, zie ook 'loterij'.
Ook wel gebruikt voor een filosofisch concept dat alles dat gebeurd van tevoren vast zou staan. Vergelijkbaar met determinisme.
Citaat:
3-Als de Satan uit vuur is geschapen, waarom wordt hij dan uiteindelijk in de hel geworpen, waar ook alles van vuur is?
Satan bestaat niet.

Maar... dan heb ik een vraag: Waarom zou iemand daarvoor een priester opzoeken? Een woordenboek en wat gezond verstand is toch alles dat nodig is om die vragen te beantwoorden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:47
Verwijderd
Hangt er vanaf hoe je "God" definieerd, als het over een oude man met een baard gaat is het antwoord natuurlijk neen, als je god al het onbekende voor de wetenschap noemt is het antwoord ja.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Hangt er vanaf hoe je "God" definieerd, als het over een oude man met een baard gaat is het antwoord natuurlijk neen, als je god al het onbekende voor de wetenschap noemt is het antwoord ja.
Waarom zou je 'het onbekende in de wetenschap' God noemen? Dan was God ook de zwaartekracht, voordat men wist dat het zwaartekracht was, maar daarna niet meer. En dan is God gewoon een ander woord voor 'onkennis', en ik zou dat geen God noemen. Dat roept zoveel associaties op met scheppers en magische krachten en heersers, terwijl iets niet weten daar op zich niet zoveel mee heeft te maken. Iets (nog) niet weten heeft er gewoon mee te maken dat je het (nog) niet weet.

Ik bedoel, je kan God ook wel definiëren als een mooi gevormde kurkentrekker, en dan bestaat God dus inderdaad (mits er een mooi gevormde kurkentrekker bestaat, maar dat zal vast wel), maar je schiet er niet zo heel veel mee op, want jouw God is dan een kurkentrekker en geen antwoord/troost/hogere macht. En dan heb je het wel God genoemd, maar echt een God (zoals de meeste mensen God ongeveer zien) is het nog niet. En dan kun je het wat mij betreft beter gewoon kurkentrekker noemen, dat is wat minder verwarrend.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 03:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Wat een kinderachtige vergelijking, en nog agressief ook, typisch de islam aanpak. Maar toch leuk voor de "oude, arme" man dat hij de jongen ongestraft een oorvijg heeft mogen geven. Van mij had hij een rituele schop in z'n onchristelijke kruis gekregen en 'm verteld dat ik hiermee z'n drie antwoorden had begrepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Bestaat God?
couw
268 21-06-2012 12:06
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 22:03
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou god bestaan?
akumabito
1 28-08-2005 09:39
Levensbeschouwing & Filosofie God Bestaat.
o.O
48 30-09-2004 01:00
Levensbeschouwing & Filosofie Christenen die zeker weten dat hun god echt bestaat?
Upke
289 09-07-2004 07:39
Levensbeschouwing & Filosofie God krijgt een schop onder z'n hol.
Krastain
71 19-03-2002 20:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.