Oud 08-08-2012, 23:28
Verwijderd
Tangled (Rapunzel)

Wat zonde dat deze zo lang op mijn harde schijf gestaan heeft, want wat heb ik genoten van deze 50e Disneyfilm.

Ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen, want in principe is het gewoon dezelfde Disney- en animatieformule als altijd, maar het was gewoon allemaal 100% raak. De echt leuke humor, de personages, het verhaal dat werkte als een tiet, de liedjes, de romance. Graphics waren misschien een tikje te clean soms, hoewel er wel prachtige momenten tussenzaten, zoals met de lampionnen.

Een van mijn nieuwe Disneyfavorieten. Wie had dat kunnen denken.

9,5/10
Advertentie
Oud 08-08-2012, 23:31
Verwijderd
Ik ga zelfs Brave met een halve punt verlagen, want die staat echt zeer in de schaduw van deze film.
Oud 08-08-2012, 23:34
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Jezus Christus.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 08-08-2012, 23:38
Verwijderd
Ja sorry Turk, smaken verschillen.

Ik las je post over Tangled hier op het forum (heb even gezocht ), en ik ben het wel redelijk met je eens over de look van de film. Die is soms mwa.
Maar dat maakt het verhaal en de humor en de liedjes en de sfeer en de personages en het gevoel dat het me gaf echt ruimschoots goed.
Dit is een film die ik morgen weer zou willen zien, itt Brave, die me eigenlijk nu al niet meer echt bijgebleven is.
Oud 08-08-2012, 23:49
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dit is een film die ik morgen weer zou willen zien, itt Brave, die me eigenlijk nu al niet meer echt bijgebleven is.
Tss. Brave is een originele, licht subversieve film met een echte heldin. Tangled is standaard prinsessenmeuk, maar dan met een veel te lang verhaal, superirritante personages en een lelijke vormgeving. Echt een flinke stap terug na het sterke Princess & the Frog.

Nee, Stefenootje, je mening gaat mijn petje te boven.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 08-08-2012, 23:52
Verwijderd
Princess & The Frog moet ik nog kijken.

Maar, ik vind zelf ook dat Tangled in principe nergens de Disney-clichés ontstijgt hoor. Behalve dan het vrij sterke verhaal en het mannelijke hoofdpersonage met zijn humor. Maar op een of andere manier wérkt het gewoon wel, in ieder geval voor mij. Misschien was het de juiste film op het juiste moment voor me, je weet het niet.

Overigens vind ik dat je de originaliteit en 'subversiviteit' van Brave wel lichtelijk overdrijft telkens hoor. Ik heb in de bioscoop geen enkel moment gehad van 'nou, dit heb ik nog nooit gezien en dit verrast me'.
Oud 09-08-2012, 00:08
Verwijderd
net nog harry potter de laatste ik kijk ze altijd een keer in de zoveel tijd (om de 2 jaar ong)
Oud 09-08-2012, 00:11
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Princess & The Frog moet ik nog kijken.

Maar, ik vind zelf ook dat Tangled in principe nergens de Disney-clichés ontstijgt hoor. Behalve dan het vrij sterke verhaal en het mannelijke hoofdpersonage met zijn humor.
Ik vond die vent echt verschrikkelijk. Iedere keer als die wenkbrauw omhoog ging, dacht ik, hop, daar gaan we weer, met je wenkbrauw de lucht in. Dan nog liever zo'n suffe prins als die uit Sneeuwwitje dan zo'n snikkel.

Citaat:
Overigens vind ik dat je de originaliteit en 'subversiviteit' van Brave wel lichtelijk overdrijft telkens hoor. Ik heb in de bioscoop geen enkel moment gehad van 'nou, dit heb ik nog nooit gezien en dit verrast me'.
Toch zaten er zat dingen in die nog niet gedaan zijn in een Disneyprinsessenfilm. Een moeder, een afwezige prins en een prinses met politiek bewustzijn, dat is toch bijzonder. Op zich voldoet de film aan de oppervlakte aan de genreconventies, maar juist de kern van het genre wordt veranderd. Beetje zoals Robocop.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 09-08-2012, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Toch zaten er zat dingen in die nog niet gedaan zijn in een Disneyprinsessenfilm. Een moeder, een afwezige prins en een prinses met politiek bewustzijn, dat is toch bijzonder.
In Tangled wil Rapunzel ook graag uit de toren en doen wat ze wil, én ze wil haar moeder niet meer gehoorzamen. En ze wil niet eens een prins, ze worden toevallig verliefd in the process, tja. Het is niet eens een prins!

Dus there you have it.
Oud 09-08-2012, 00:20
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
In Tangled wil Rapunzel ook graag uit de toren en doen wat ze wil
En waarom doet ze dat dan niet? Ze gaat pas mee als die vent haar meeneemt, terwijl ze best zelf had kunnen ontsnappen.
Citaat:
én ze wil haar moeder niet meer gehoorzamen.
Ja, standaardprinsessenconventie.

Citaat:
En ze wil niet eens een prins, ze worden toevallig verliefd in the process, tja. Het is niet eens een prins!
Het is geen prins, nee, maar natuurlijk wel een Prins. Een noodzakelijke factor in de volwassenwording van de Disneyprinses.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 09-08-2012, 00:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Repulsion - 8/10

Sfeertje! Polanski, de ouwe snoeperd, weet weer eens met het grootste gemak een beklemmende film neer te zetten. Het acteerwerk is niet opperbest en Deneuve gaat soms zelfs de irritatiegrens over, maar de regie is zo sterk opbouwend, genuanceerd en detailgericht, dat je je toch regelmatig ongemakkelijk voelt. En er zitten een paar pareltjes van segmenten en memorabele shots in, die paranoide schizofrenie verbeelden op een manier die de kijker (zonder de hulp van goedkope expositie) betrekt bij de ellende. Bij andere psychologische horrorfilms zit je er vaak toch maar beetje naar te kijken en heb je zoiets van "ja, verdomd psychologisch allemaal". Maar niet bij Repulsion!

En natuurlijk valt er in de hele flm geen spoortje zieligheid of sentiment te bespeuren. Dat is wat ik zo waardeer aan de hele trilogie van Polanski. Binnenkort dus ook maar weer eens Le Locataire uit de digitale kast rukken. En Rosemary's Baby, maar die kan ik toch al dromen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-08-2012, 00:28
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Pet Sematary 7/10

De dialogen zijn slecht, de sfeer is oneven, het acteerwerk soms houterig, soms melodramatisch en een hoop horrormomentjes komen maar wat uit de lucht vallen. En toch werkt het allemaal behoorlijk goed. Mooi nare scènes en een aardige aanpak van het thema van het niet willen accepteren van de dood.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 09-08-2012, 15:21
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Pet Sematary 7/10

De dialogen zijn slecht, de sfeer is oneven, het acteerwerk soms houterig, soms melodramatisch en een hoop horrormomentjes komen maar wat uit de lucht vallen. En toch werkt het allemaal behoorlijk goed. Mooi nare scènes en een aardige aanpak van het thema van het niet willen accepteren van de dood.
Hoe is 'ie, vergeleken met het boek?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 09-08-2012, 16:07
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoe is 'ie, vergeleken met het boek?
Ik heb het boek niet gelezen. King heeft zelf het script geschreven, en de kritiek die je vaak hoort is dat ie te trouw blijft aan de bron. Er zitten inderdaad aardig wat overbodige subplotjes in.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 09-08-2012, 23:56
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Taken 7.5/10

In het genre van de xenofobische b-actiethriller op zich een prima script, en Liam Neeson heeft precies de juiste toon te pakken, maar jammer dat veel van de actiescènes zo matig geschoten zijn. Dan zie ik toch liever een matig acterende vechtsporter dan een matig vechtende acteur; dan hoeven de vechtscènes ten minste niet zo onduidelijk. En dat is, ten slotte, waar je zo'n film voor kijkt.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 10-08-2012 om 09:15.
Oud 10-08-2012, 00:06
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, die willen mijn moeder en ik ook nog zien, om Liam. Is het verhaal verder wel goed enzo?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-08-2012, 09:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh, die willen mijn moeder en ik ook nog zien, om Liam. Is het verhaal verder wel goed enzo?
Nou ja, wat versta je onder goed? Het is xenofobische onzin, hangt van toevalligheden aan elkaar en wordt nauwelijks afgerond. Maar het is wel redelijk spannend en heeft een hoog tempo.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-08-2012, 12:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
En er komt ook nog eens een vervolg.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-08-2012, 13:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Maar die wordt Liam Neeson vs Middle East in plaats van Liam Neeson vs Yurp.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-08-2012, 16:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Taken 7.5/10
Whut Ik zou Taken nog geen voldoende geven. Totaal ongeloofwaardig, tenenkrommend, en het rammelt aan alle kanten. Tenzij je het als een comedy of parodie beoordeelt natuurlijk.
__________________
you're not my demographic
Oud 10-08-2012, 18:26
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Whut Ik zou Taken nog geen voldoende geven. Totaal ongeloofwaardig, tenenkrommend, en het rammelt aan alle kanten. Tenzij je het als een comedy of parodie beoordeelt natuurlijk.
Tja, de meeste goede actiefilms beoordeel ik deels als komedie. Ik kan erg lachen om alle clichés en oneliners, of ze nou grappig bedoeld zijn of niet. Dingen als: "Apologize to your wife for me," of "I told you I would find you," daar houd ik wel van.

En verder vond ik het plot lekker strak en onderhoudend. Het is gewoon een leuke B-film, maar dan met Liam Neeson. Ongeloofwaardigheid vind ik in dat genre niet zo'n probleem.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-08-2012, 20:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
"I have a very particular set of skills"

Kom op jongens, Taken is gewoon awesomesauce. Lekker karikaturale Albanezen martelen en doodslaan. Het is echt onmogelijk dat een ontwikkeld iemand dat niet tof vindt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 11-08-2012, 12:08
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Het is gewoon een heerlijke actiefilm met een hoog tempo en met een overdosis aan street justice. Geweldig.

OT: The dark knight rises

Wel leuk, de vorige twee vond ik beter.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 11-08-2012, 14:06
Verwijderd
oke even serieus ik weet niet wat jullie vinden maar ik vind taken echt een van de beste/spannendste films die ik gezien heb
Oud 11-08-2012, 15:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
oke even serieus ik weet niet wat jullie vinden maar ik vind taken echt een van de beste/spannendste films die ik gezien heb
Ja, maar jij bent 14, dan heb je al gauw de neiging om overdonderd te raken door de nieuwste actiefilm die je net in de bios gezien hebt, zonder dat je weet dat er nog veel toffere films bestaan.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 11-08-2012, 16:37
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
oke even serieus ik weet niet wat jullie vinden maar ik vind taken echt een van de beste/spannendste films die ik gezien heb
Dan heb je weinig gezien.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 12-08-2012, 01:39
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ils

Thriller dat zich afspeelt op en rondom een oud landhuis, zojuist betrokken door een jong stel.
Best goed gefilmd, maar hier en daar een beetje ongeloofwaardig en soms zelfs iets te langdradig op momenten waar je wil dat ze gewoon eens doorlopen en actie ondernemen, ipv dat eeuwenoude langzaam-de-trap-aflopen-en-omkijken-bij-elk-geluidje.
Spoiler


Het einde was wel weer erg sterk, maar al met al vond ik het geen enge film.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 12-08-2012, 10:38
Hazel
Hazel is offline
The Hunger Games - ik vond er echt niets aan, taaie kost, niet doorheen te komen. Art direction was met vlagen wel leuk, maar verder... vreselijk. Een 5.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 12-08-2012, 12:04
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Taken was wel goed, maar lang niet de beste.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 13-08-2012, 01:20
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Room 1408
Ik vond 'm wel vermakelijk en zette me vaak schrap voor eventuele schrikmomemten. Het slechtste was dat het vaak niet klopte. Een scepticus als hem wordt niet zo snel gek, om eem te noemen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 13-08-2012, 15:04
Verwijderd
Vera Drake

Het begint allemaal iets minder interessant dan andere Mike Leighs. Ietwat fragmentarisch ook. Maar de tijdsgeest is leuk voor het voetlicht gebracht, evenals de verschillende interieurs en het verschil tussen arm en rijk.

Pas vanaf de tweede helft wordt het erg goed. Erg schrijnend om te zien hoe Vera verandert in een oude, zwakke en angstige vrouw. Geweldig geacteerd, ook door alle anderen.

Er zaten wel weer een aantal onafgemaakte personages tussen, zoals weleens vaker bij een Mike Leigh. Zoals het meisje dat Sally Hawkins speelde, net als het personage van Ruth Sheen dat niet meer terugkomt. Ook vond ik de dochter, Ethel, té overdreven stil en schuchter. Neigde soms naar over-acten.

Verder weer een heel prima Mike Leigh, genoten van de sfeer.

7,8/10
Oud 13-08-2012, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar jij bent 14, dan heb je al gauw de neiging om overdonderd te raken door de nieuwste actiefilm die je net in de bios gezien hebt, zonder dat je weet dat er nog veel toffere films bestaan.
och staan we weer klaar met de vooroordelen?
ik had zin in een goede film en mn vader zij nou kijk deze dvd maar en ik vind het gewoon een fucking goeie film nou das toch mooi meteen weer jullie mening over mijn mening geven flikker op man
Oud 13-08-2012, 17:00
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Great Mouse Detective 8,5/10

Een van de meest ondergewaardeerde Disneyfilms, met veruit de leukste Disneyheld, één van de leukste schurken, een lekker duister sfeertje en een van de beste Disneysoundtracks.

Beauty and the Beast 6/10

Vrij lelijk, ongeloofwaardig en sfeerloos. Wel een paar goede liedjes.

The Little Mermaid 6/10

Beetje hetzelfde verhaal.

The Lion King 8/10

Een van de meest moreel verwerpelijke Disneys, natuurlijk, vol extreem conservatieve politiek en pseudofilosofisch geleuter. Maar wél een goed verhaal, en voor een Renaissancefilm erg mooi.

Mulan 4/10

Racistische onzin met saaie personages en een superirritante Murphy.

Robin Hood 8/10

Lekker luchtig avontuur met goede grappen.

Cinderella 5/10

De eerste slechte Disneyfilm. Alleen die koning maakt het leuk; verder is het een en al slechte imitaties van Tom & Jerry en slappe romantiek.

Snow White and the Seven Dwarfs 9/10

Qua plotstructuur konden ze nog wel wat leren, maar het blijft een van de mooiste films ooit om naar te kijken.

Dumbo 10/10

Meesterwerk.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-08-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
och staan we weer klaar met de vooroordelen?
ik had zin in een goede film en mn vader zij nou kijk deze dvd maar en ik vind het gewoon een fucking goeie film nou das toch mooi meteen weer jullie mening over mijn mening geven flikker op man
Als je niet wil dat mensen een mening over jouw post geven dan kan je beter van een discussieforum wegblijven.

Ik heb Wah do dem gezien en vond het een leuke film die lekker wegkijkt. Als cijfer zou het iets tussen de 6 en 7 krijgen.
Oud 13-08-2012, 18:33
Verwijderd
Ik snap serieus niet wat er zo meesterwerk is aan Dombo
Oud 13-08-2012, 18:55
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik snap serieus niet wat er zo meesterwerk is aan Dombo
Naast de mooie animatie vooral dat het een oprecht ontroerend verhaal is, en een emotionele achtbaan met een enorm hoog tempo.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-08-2012, 19:27
Verwijderd
De animatie vond ik mooi, maar hij doet mij dus verder heel weinig
Oud 13-08-2012, 20:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het tempo bij Dumbo is zo hoog en de ademruimte zo klein, dat het onmogelijk is om er een connectie mee op te bouwen. Er zitten veel scenes in die op papier geniaal zouden kunnen zijn, maar die door de sneltreinvaart absoluut niet uit de verf komen. Bambi had eigenlijk hetzelfde probleem. Daarom zijn beiden ook absoluut mindere werkjes.

Lockout - 5/10

Hoogst vergetelijk. Makkelijk te kijken, wel, als je tegen rammelende scenario's, veel cliche's en hondslelijke CGI kunt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 13-08-2012, 20:36
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het tempo bij Dumbo is zo hoog en de ademruimte zo klein, dat het onmogelijk is om er een connectie mee op te bouwen. Er zitten veel scenes in die op papier geniaal zouden kunnen zijn, maar die door de sneltreinvaart absoluut niet uit de verf komen. Bambi had eigenlijk hetzelfde probleem. Daarom zijn beiden ook absoluut mindere werkjes.
Dumbo is een aaneenschakeling van geniale scènes. Die connectie heb je al sinds dat beest zijn oren openflappert en door die kutolifanten belachelijk gemaakt wordt.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-08-2012, 23:34
Verwijderd
Op verzoek van Noedel ook mijn mening over de Disney-marathon:

The Great Mouse Detective 8/10

Gaaf. Goeie slechterik. Basil is leuk en Dawson ook. En het kleine muisje ook.

Beauty and the Beast 7/10

Goede liedjes, jeugdsentiment, maar stiekem niet zo heel goed. Oh het was wel stom dat 3/4 van de liedjes dezelfde melodie heeft. Tenminste volgens mij was dat bij deze.

The Little Mermaid 7/10

Zeemeerminnen zijn gewoon leuk. Botje heeft wel hetzelfde hoofd als Ariel. En +1 voor rood haar. Ariel is wel een beetje dom.

The Lion King 9/10

Extreem van genoten <3 Eerst film die ik ooit in de bios zag en ik was bang dat ie tegen zou vallen maar dat was echt helemaal niet zo. Ik moest niet meer huilen toen Mufasa dood ging, dat was jammer.

Mulan 7/10

Zonder Uice was het misschien een 7. Edit: ik heb er mooi een 7 van gemaakt. Ik vond het gaaf dat een meisje het leger in ging. En gelukkig ging ze niet met de veldheer trouwen zonder dat ze met 'm gepraat had. Ze ging uberhaupt niet praten maar gewoon fatsoenlijk daten. De draak was wel storend.

Robin Hood 8/10

Lekker luchtig avontuur met goede grappen.

Cinderella 3/10

Wat een ellende. Stomme muizen. Stomme kat. Stomme lelijke stiefzussen. STOMME ASSEPOESTER. ALLERALLERSTOMSTE PRINS. Hij roept 2 woorden naar haar. Hij gaat niet eens zelf naar haar op zoek. En toch leefden ze nog lang en gelukkig En lelijk getekend. Ellende.

Enige film zonder bliksem trouwens. Disney-films zonder bliksem krijgen onvoldoendes.

Snow White and the Seven Dwarfs 8/10

Heel tof om naar te kijken, wel wat traag, maar eerst film en gewoon. Gaaf.

Dumbo 9/10

Extreem fijne film

Oh en Disney kan geen paarden tekenen. Die in Mulan waren het schrijnendst van allemaal.
Oud 13-08-2012, 23:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
A Bug's Life

Leuke Pixar! Het verhaal is vrij eenvoudig van opzet, maar wel origineel. Ik lees net dat het ook losjes gebaseerd is op The Seven Samurai Kwam niet in me op, maar inderdaad!

De Nederlandse versie was wel even slikken in het begin, want dat ben ik totaal niet meer gewend in tekenfilms, maar na een tijdje ging het wel.
Qua animatie wel knap gemaakt. Wel is aan de textures en rendering te zien dat het alweer bijna 15 jaar oud is. Maar goed, dat is ...mierenneuken D;d;d;d;d:

7,7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 14-08-2012, 00:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dumbo is een aaneenschakeling van geniale scènes. Die connectie heb je al sinds dat beest zijn oren openflappert en door die kutolifanten belachelijk gemaakt wordt.
Ja, maar als alles zo vluchtig gedaan wordt, komt het, zelfs voor Disney-begrippen, extreem manipulatief over. Alsof ze even snel wat los willen maken, voordat we naar de volgende "grote" scene kunnen. Meh. Te makkelijk allemaal.

Er schuilt veel goeds in de visuele stijl en de kern van het verhaal. Ik denk dat wat meer structurele rust en contemplatie veel zouden hebben bijgedragen aan het evenwicht en de geloofwaardigheid van de film.

Ik denk dat die beknoptheid ook de voornaamste reden is dat ik meer heb met die nieuwere Disneys dan met de oude, hoe iconisch die ook mogen zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 14-08-2012, 01:03
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, maar als alles zo vluchtig gedaan wordt, komt het, zelfs voor Disney-begrippen, extreem manipulatief over.
Het is inderdaad flink manipulatief, maar daar ben ik behoorlijk gevoelig voor.

Citaat:
Ik denk dat die beknoptheid ook de voornaamste reden is dat ik meer heb met die nieuwere Disneys dan met de oude, hoe iconisch die ook mogen zijn.
Renaissance-Disney vind ik over het algemeen niets. Visueel oninteressant en door de sprookjesfiguren menselijker te maken, worden ze ongeloofwaardiger. Geef mij maar het eenvoudige sentiment en de unieke esthetiek van vroeger.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 14-08-2012, 03:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
[B]
Heel verhaal.
Behalve dat van The Lion King, kan ik me wel vinden in jouw mening. Komt natuurlijk doordat ik niet zoveel heb met de films die na Oliver & Company zijn gemaakt. (Als vind ik The Rescuers Down Under wel weer leuk.)
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 14-08-2012 om 03:08.
Oud 15-08-2012, 00:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Once Upon a Time in the West

Herkijk.

En ja, nog steeds prachtig. De prachtige cinematografie, van closeups van gezichten tot beelden van de omgeving, het fenomenale acteerwerk van Henry Fonda, Claudia Cardinale, Charles Bronson en Jason Robards, de ge-wel-dige score van Enio Morricone, de ontknoping. Het is gewoon episch.

Ondanks de lange speelduur is het zo voorbij.

9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 15-08-2012, 23:21
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Abraham Lincoln: Vampire hunter

Wat een ZAAD film. Ik heb zelden een film gezien waarbij er zo snel door het verhaal heen gesneld werd. Huilen met de pet op.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 16-08-2012, 19:02
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Limitless

Ik vond het best een aardige film en ik vond de hoofdrolspeler niet eens heel irritant (sinds ik de trailer van zijn nieuwste film heb gezien, vind ik hem maar vervelend). Kijkt gewoon lekker weg.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 16-08-2012, 22:07
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik snap serieus niet wat er zo meesterwerk is aan Dombo
heb je de scene gemist waarin dombo dronken is dan?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 16-08-2012, 23:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vond die scene altijd vet mega eng
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 16-08-2012, 23:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik vond het vroeger ook altijd heel spannend en toen snapte ik niet dat hij dronken was, dat kwartje viel veel later pas. Dombo was de enige (kinder)film op video die we hadden en ik heb die kats grijs gedraaid <3

edit: fix
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 17-08-2012 om 15:33.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me.
Dinalfos
500 24-04-2008 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.