Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2013, 20:52
Pancakes
Avatar van Pancakes
Pancakes is offline
Citaat:
Kees:
Wauw enkel enkel dubbel dubbel is in morsecode trouwens kort kort lang lang = IM (de mol), wat weer een fijne hint naar Kees zou zijn!

En wat Paulien betreft heb ik bij lange na niet zoveel hints gevonden als deze, alleen nog dat ze '13' antwoordt op een vraag van Art over de kaartjes in het vliegtuig.

Mee eens dat dit in tegenstelling tot vorig jaar een heeeel erg tof seizoen was, en ik hoop vooral dat ze met de finale aflevering heel uitgebreid alle mollenacties en hints gaan laten zien!
__________________
Intergalactic proton powered electrical tentical advertising droids!

Laatst gewijzigd op 07-03-2013 om 17:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2013, 21:54
Verwijderd
Leuk dat je mijn post waardeert, maar zou je de tekst uit de quote willen halen? Dat scheelt scrollen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 14:36
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:


Paulien:


- Op een gegeven moment zegt iemand in de trein tegen Kees '1500 is het halve antwoord' (zoiets). Vanuit Kees als mol gezien slaat dat op de 1500 euro die hij vond op de berg, in de envelop waar Carolien op stond. Het kan zijn dat er eigenlijk 3000 inzat, maar dat hij de helft maar heeft meegenomen, of een dergelijk scenario.
Vanuit de Paulientunnel is dit een leuke: Het halve antwoord: 'lien' klopt, Caro niet, en moet 'Pau' zijn.
IK had juist het idee dat het een hint voor Paulien (als niet-mol) was, dat het bedrag van Carolien niet het hoogste was en dat zij dus niet de mol kan zijn. Dan blijft er vanuit Pauliens (onschuldige) oogpunt 1 persoon over. En dat is Kees.

Ik vind de Tol is de Mol-hint de enige volstrekt duidelijke hint. Eén die níet ambigu is en één waarvan de kans op toeval zo goed als nihil is, waardoor deze als enige niet gezien kan worden als een product van complotfetisjisten (die van alles een complottheorie kunnen maken, als ze maar lang genoeg doorspeuren).Deze hint is concreet en objectief vast te stellen. De rest is discutabel/vaag/onzeker/onvolledig/onjuist/dubbelzinnig enz.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 15:01
MMollie
MMollie is offline
€1500 was maar het halve antwoord. Zat dus in de envelop van de mol €3000? En een half antwoord kan ook slaan op de envelop van Caro-lien die Kees pakte. Is "-lien" dus het halve antwoord... en is Paulien de mol?
__________________
Too hot to be true
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de Tol is de Mol-hint de enige volstrekt duidelijke hint. Eén die níet ambigu is en één waarvan de kans op toeval zo goed als nihil is, waardoor deze als enige niet gezien kan worden als een product van complotfetisjisten (die van alles een complottheorie kunnen maken, als ze maar lang genoeg doorspeuren).Deze hint is concreet en objectief vast te stellen. De rest is discutabel/vaag/onzeker/onvolledig/onjuist/dubbelzinnig enz.
Nou nee, niet helemaal. Paulien krijgt die cijferreeks nadat ze een verkeerd antwoord geeft (de volgorde van de foto's). Het kán dus nog een soort dwaalspoor zijn, want waarom zou ze naar aanleiding van een fout antwoord een hint naar de mol krijgen?
De kans lijkt me niet heel groot though, sowieso kon zij eigenlijk niks met die cijferreeks, omdat ze hem niet opgeschreven heeft, en hij te lang is om in een keer te onhouden, dus het lijkt me eigenlijk alleen bruikbaar voor de kijkers.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 15:45
Verwijderd
Nog een leuke gedachte die ik was vergeten te posten bij Paulien:

In de orgelopdracht vraagt ze 'Hou je van meloen?', een aparte vraag, maar, meloen-> een mol. Andere bronnen beweren dat een 'loen' een streek is (in welke taal weet ik even niet), en dat ze dus eigenlijk vraagt, hou je van mijn streken (als mol).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 16:00
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Nou nee, niet helemaal. Paulien krijgt die cijferreeks nadat ze een verkeerd antwoord geeft (de volgorde van de foto's). Het kán dus nog een soort dwaalspoor zijn, want waarom zou ze naar aanleiding van een fout antwoord een hint naar de mol krijgen?
De kans lijkt me niet heel groot though, sowieso kon zij eigenlijk niks met die cijferreeks, omdat ze hem niet opgeschreven heeft, en hij te lang is om in een keer te onhouden, dus het lijkt me eigenlijk alleen bruikbaar voor de kijkers.
Het kan een dwaalspoor zijn ja, maar blijft toch een objectieve, duidelijke hint. Vals of niet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 17:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nog een leuke gedachte die ik was vergeten te posten bij Paulien:

In de orgelopdracht vraagt ze 'Hou je van meloen?', een aparte vraag, maar, meloen-> een mol. Andere bronnen beweren dat een 'loen' een streek is (in welke taal weet ik even niet), en dat ze dus eigenlijk vraagt, hou je van mijn streken (als mol).
Ik ken alleen loenenaar, dat zei mijn pa altijd als hij erachter kwam dat ik zijn (bijvoorbeeld) bakslaapgedrag aan mijn moeder had doorgespeeld. Judas dus. Ken het niet als streek.

Overigens zag ik vanmiddag de herhaling en Art zei iets over de mol, waarna Kees als eerste in beeld kwam. Vond ik ook typisch.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 18:19
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik vind dat Paulien de mol is.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 19:09
MMollie
MMollie is offline
Bijna!!! Hyper!
__________________
Too hot to be true
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 19:26
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline


Screenshot van de website van Paulien. Een mol als pictogram bij het onderwerp "wie?".
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:13
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
IK had juist het idee dat het een hint voor Paulien (als niet-mol) was, dat het bedrag van Carolien niet het hoogste was en dat zij dus niet de mol kan zijn. Dan blijft er vanuit Pauliens (onschuldige) oogpunt 1 persoon over. En dat is Kees.
Ja dus!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:30
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik herken dat beestje niet echt als mol
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:31
Verwijderd
Geweldig seizoen, en de beste mol in JAREN
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat was een leuk seizoen , nu 42 weken afkicken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ha!

Ik hoopte alleen op info over de foto-opdracht met het Zulu.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:32
Verwijderd
Ik vond dit echt het leukste seizoen tot nu toe denk ik
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:32
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Jaa
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Goed seizoen inderdaad
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Geweldig seizoen, en de beste mol in JAREN
Ja, helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:33
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Yeah bitches! En fijn dat een mol nu ook gewoon lekker molt in het openbaar, goudklompjes weggooien, niet aan het touw trekken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 20:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik kijk nu de livestream en het schijnt dat Tania aan het bevallen is
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 21:53
Verwijderd
Het was leuk En een vriendinnetje gelooft nog steeds niet dat Paulien niet de mol is "D

Citaat:
Dat was een leuk seizoen , nu 42 weken afkicken
Jemig, 42 weken, dat is zo lang

Citaat:
Ha!

Ik hoopte alleen op info over de foto-opdracht met het Zulu.
Daar hoopte ik ook op!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 22:41
MMollie
MMollie is offline
Citaat:
Precies dit!

Eigenlijk jammer ja, die concrete hints...
Citaat:
Ik kijk nu de livestream en het schijnt dat Tania aan het bevallen is
Echt?
__________________
Too hot to be true
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 11:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Alle molacties! (volgens WIDM.nl):

Spoiler
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 13:02
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Er moeten eigenlijk meer opdrachten komen waarbij ze puur en alleen met samenwerking iets voor elkaar kunnen maken, waarbij je ook echt invloed hebt op of een opdracht slaagt of niet. Er zaten toch weer een heel stel halfslachtige molacties tussen a la 'ik heb honderd euro uit de envelop gehaald' en vooral 'ik heb geld uit de kas aan de organisatie gegeven' (in de trein) vond ik heel flauw.

Maar die met de buisjes in de winkel of het aan de touwen trekken, en die met het gedicht waren erg leuk.
Hoewel die in de winkel eigenlijk wel weer bewust 500 euro extra opleverde.
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 16:37
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ja dat laatste vind ik ook lame, 'om niet verdacht over te komen'.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 16:53
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Die opmerking van Carolien over widm-fans . Volgens mij werd dat niet gewaardeerd
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 17:18
Verwijderd
Citaat:
en vooral 'ik heb geld uit de kas aan de organisatie gegeven' (in de trein) vond ik heel flauw.
Ik vond dat juist wel erg vindingrijk. Het is in ieder geval een stuk creatiever dan het eeuwige 'ik gooi wat biljetten het raam uit', toch?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 21:12
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Ja ik vond dat met Spencer in de trein ook een originele en leuke molactie. Kees was penningmeester en hij had de pot zo weg kunnen mieteren, maar das zo flauw. Nu probeerde hij er nog iets anders mee te bereiken. Erg leuke actie vond ik het.

Zijn beste actie vind ik nog steeds het vertellen dat Ewout Daniel verdacht (afl. 2 met het oog op de vragen aan de mol in de kerk). Het ging niet om geld, dus misschien dat het daarom niet belangrijk genoeg was voor de slot-aflevering, maar ik vond het subtiel gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio [poule] WIDM 14 [pool]
Little Phoebe
130 23-03-2014 10:16
De Kantine Hier moest ik vandaag om lachen #6
Little Phoebe
500 05-02-2013 20:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.