Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 11:23
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Ik ga een verhaal schrijven, vandaag begin ik. Muziek aan, nee uit, toch maar weer aan. Word: klik. O wacht! Das niet de bedoeling! Ga weg! Ik ben niet zo handig met kompjoeters. Ah hij doet het. Hoera. Hoe begin ik? O wacht ff wat drinken halen. Zo. Er was eens…., lekker standaard. Lang geleden…., zelfde idee. Nima was…, nee beginnen met een naam doet ook de helft. Wat was het ook weer? O ja. Begin met iets waardoor de aandacht van de lezer meteen getrokken wordt. Ben ik de enige die dat niet snapt? Hoe kun je nou in de 1e regel al meteen iets spannends laten gebeuren? Het lichaam lag stil op de grond, bloed droop uit haar mond…, maar daar gaat m’n verhaal helemaal niet over! Dit werkt dus niet. Ik weet het hele verhaal al waarom heb ik dan zo’n probleem met het begin? Misschien moet ik de omgeving beschrijven, maar dan is het dus alles behalve spannend. Of ik moet er een vos en een konijntje ingooien(wat hebben we een lol.) Sjit telefoon. ‘Met Julia.’ ‘Nee die is er niet, moet ik vragen of hij terugbelt?’ ‘O, ok’ ‘Doei’ ‘Ja, dag.’(Dit herhaald zich nog een keer waarbij ik de 2e keer een tel.nr. opschrijf.) Waar was ik gebleven? O ja. Het begin. *diepe zucht* Even de muziek uit. Nou dat werkt dus al helemaal niet, zet maar weer aan. Beste powers that be, ik vind het kwalitatief uitermate teleurstellend(k.u.t) dat u mij een verhaal geschonken hebt en geen assistentie biedt met het verwoorden van deze gebeurtenissen in mijn hoofd. Daarom vraag ik u bij deze om u krachten te gebruiken en mijn lichaam voor een paar min. volledig aan deze gedachten te schenken. Gegroet. Zou het helpen? Denk het niet eerlijk gezegd, jammer, zou wel leuk geweest zijn als er ineens vanalles op m’n papiertje zou staan…Maar dus nog steeds geen begin. Dit is echt niet meer leuk. Wordt gewoon chagrijnig. En dat moeten we niet hebben he? Nee.Wat een raar woord eigenlijk! Chagrijnig(niet typbaar ook) sjagrijnig, sjagrijnig, sjagrijnig. En nou denken er een hoop mensen: ‘Dat trucje ken ik!’ Niet waar, als je terugleest zie je dat ik het al een raar woord vond voordat ik het 3x voor mezelf zei. Nou gaat het helemaal nergens meer over. ‘Juul?’ ‘Wat?’ ‘Mag ik msn’en?’ ‘Nee, nou niet.’ ‘Waarom niet?’ ‘Omdat ik bezig ben dat zie je toch?’ ‘Maar ik wil dahat!!’ ‘Nou en? Er zijn waarschijnlijk toch niet zoveel mensen on-line en anders willen ze niet met jou praten.’ ‘Jawel! Die willen wel met mij praten *snik * ‘Mamma! Ik mag van Julia niet msn’en *snotter * ‘Je moet nou toch naar bed’ (gna gna) * nog diepere zucht*. Ik denk dat ik maar stop. *zet word uit* *muziek harder* *internet aan* ‘Dag forummensen, ik kom me weer bij jullie voegen, leuk he? *stilte* ‘Nou das dan ook duidelijk…’


Dit is dus de reden waarom jullie geen verhaal van mij te lezen krijgen
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2002, 11:30
heavinly
heavinly is offline
gaaf.. ik vinnet echt wel cool
precies die handelingen, ik kan me dan voorstellen wat je doet (da's ook de bedoeling..duuuh). Alleen de gesprekken zijn wat vervelend, maar dat van: hoe begin je een verhaal is wel heel leuk!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 11:43
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
heavinly schreef:
gaaf.. ik vinnet echt wel cool
precies die handelingen, ik kan me dan voorstellen wat je doet (da's ook de bedoeling..duuuh). Alleen de gesprekken zijn wat vervelend, maar dat van: hoe begin je een verhaal is wel heel leuk!

thnx
ik wou die gesprekken er toch maar door gooien om te laten zien hoe moeilijk het is om je te concentreren(voor mij dan)

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:30
Ingemar
Ingemar is offline
Ja, das echt grappig. Ik vind die verhalen waarin iemand iets beschrijft wat er gebeurt en wat ie denkt enzo altijd echt heel leuk om te lezen. Darkcat heeft dat ook vaak of altijd ( ) Maar dis echt leuk joh
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 18:33
Gleipnur
Gleipnur is offline
HAHAA! Je hebt je duidelijk door mij laten inspireren!
Goed dat je't probeerd, maar het leukste is toch steeds als je uiteindelijk je geheel eigen stijl creërt, maar dat komt wel als je maar genoeg schrijft!
Toedels!
__________________
run
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 19:08
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:
HAHAA! Je hebt je duidelijk door mij laten inspireren!




__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 21:08
Gleipnur
Gleipnur is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
Citaat:
Gleipnur schreef:
HAHAA! Je hebt je duidelijk door mij laten inspireren!




Komaan, dat is toch duidelijk, ik herkende verschillende dingen uit mijn stuk, Word, muziek, woorden herhalen...de lezer betrekken...dat ontken je toch niet??
__________________
run
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 08:46
dopehead
dopehead is offline
hij is mad grappig
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 09:59
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Gleipnur schreef:
Komaan, dat is toch duidelijk, ik herkende verschillende dingen uit mijn stuk, Word, muziek, woorden herhalen...de lezer betrekken...dat ontken je toch niet??

*is helemaal eerlijk* heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:12
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
koel
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:25
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
heb nu toch een verhaal gepost

tnx voor de reacties mensen..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 12:54
epsie
epsie is offline
wel spijtig dat dit net iets beter is, e kan deze tekst beter volgen, zit beter in elkaar. En trouwens, iedereen heeft zijn eigen stijl, akkoord, maar denk je echt dat er geen twee zijn die op elkaar lijken?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:52
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
epsie schreef:
wel spijtig dat dit net iets beter is

net iets beter dan wat??
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.